טיול בקובה: לא מה שחשבתם – מנפצים את המיתוסים על קובה

שיתוף:

את החוויות שלנו מהטיול בקובה תוכלו לקרוא בפוסטים הקודמים. בפוסט קצר זה רצינו להתמקד במשהו שלדעתנו הוא מאוד חשוב – ניפוץ מיתוסים על קובה. צריך להבין שקובה היא מדינה קומוניסטית שרק בשנים האחרונות נפתחה למערב. קובה הייתה יעד תיירותי מאז ומעולם, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר תיירים מגלים אותה. לכן היא הפכה במהירות רבה מיעד אקזוטי וסודי למביני עניין, ליעד תיירותי לכל דבר – אולי אפילו יש שיגידו תיירותי מדי. השינוי המהיר של קובה מתבטא בהרבה דברים שחווה מי שמגיע לשם לטיול. הספרים, המאמרים והעצות שקראנו לקראת הטיול היו בחלקם מטעים, לא באשמת הכותבים, פשוט כי המצב שהיה בקובה לפני שנה איננו נכון כבר היום. לכן היה חשוב לנו לכתוב את הפוסט הזה, בתקווה שהוא יישאר רלוונטי עבור מי שמתכנן לטוס לשם בתקופה הקרובה. בימים אלו ממש ראול קסטרו אמור לסיים את תפקידו כמושל קובה ומשם הדברים יכולים לקבל תפנית אחרת לגמרי, כך שאין לדעת לאן קובה תלך בשנים הקרובות. אבל לפחות לאלו שטסים עכשיו תהיה תמונה ברורה ומעודכנת יותר.

טיול בקובה – מיתוסים שצריך לנפץ

האוכל בקובה מזעזע

האוכל בקובה הוא מאוד בסיסי, ומורכב ממרכיבים זולים יחסית. לא תמצאו במסגרת טיול בקובה מסעדות יוקרה או גורמה, ולמעשה גם אין להם ממש מטבח מקומי. הכל מושפע ממקומות אחרים ומאוד מאוד פשוט. אבל יצא לנו לאכול בלא מעט מסעדות שהגישו אוכל טעים מאוד. ארוחות הבוקר בקאסות עשירות ומכילות חביתות, פנקייקים, ירקות, פירות, קפה ותה ומיץ פירות טבעי (מיץ פפאיה, מנגו, בננות ועוד). במסעדות אפשר לאכול בשר ועוף, דגים ופירות ים עם תוספת של אורז ושעועית שחורה. יש גם מסעדות שמגישות אוכל איטלקי טעים. חשוב ללכת על מסעדות מומלצות ולא להיות אמיצים בהקשר הזה, אבל אפשר בהחלט למצוא מסעדות טובות וטעימות.

אין מה לקנות בקובה

ראינו הרבה אנשים שכתבו שאי אפשר למצוא מים מינרלים, מוצרי היגיינה בסיסיים וחטיפים לרכישה בטיול בקובה. אז זה נכון שההגדרה של מוצרי צריכה בסיסיים שונה מאוד בקובה, והכל שם ניתן לתושבים בהקצבה כך שלתיירים קשה למצוא בגדים או מוצרים מערביים. אם איבדתם את המזוודות, כמו שקרה לנו, לצערנו אתם באמת במצב ביש. אבל באופן כללי לא נתקלנו בשום בעיה לקנות בקבוקי מים מינרלים, וגם חטיפים היו בנמצא בסופרים. בכל עיר בה היינו הצלחנו למצוא סופר שבו נמכרו חטיפים ושתייה, מוצרי מזון והיגיינה בסיסיים. תחתונים וגרביים מאוד התקשינו למצוא – אבל בהנחה שיש לכם כאלה במזוודה, אתם תהיו מסודרים. בקיצור, כולם ממליצים להביא נייר טואלט ונשנושים לנסיעות מראש אתכם במזוודה. אנחנו לא נגד העצה הזאת, אבל לא צריך להגזים. תביאו קצת נשנושים, קצת נייר טואלט, סבונים ומוצרי היגיינה אתכם. אבל אל תתפרעו.

בטיול בקובה מתמקחים על המחיר

חשוב להגיד שאת תורת המיקוח הביאו לקובה תיירים. הרי מדובר במדינה קומוניסטית ותרבות המיקוח מתאימה יותר לעולמות קפיטליסטיים כמו שלנו. אולי אנחנו לא המתמקחים הכי טובים בעולם, אבל התרשמנו שהקובנים לא מאוד אוהבים להתמקח. בהוואנה התרבות רווחת יותר והמקומיים נהנים מהמיקוח, אבל בויניאליס וטרינידד הם פשוט דבקו במחיר שנתנו לנו ולא היו להוטים לנהל משא ומתן. היו נהגי מוניות שבשנייה שהתחלנו להתמקח איתם פשוט המשיכו לנסוע, מבלי להוציא מילה. גם תיירים אחרים שאיתם החלפנו רשמים על מחירים שונים העידו ששילמו את אותם מחירים כמונו, דבר שגרם לנו להבין שהמחירים די קבועים. קובה לא זולה, ולכן ייצר המיקוח קופץ בכל הזדמנות, אבל בפועל היו מעט מאוד מקומות בהם הצלחנו להוריד את המחיר משמעותית מהתמקחות. תעשו זאת במידה, וזכרו שחיי המקומיים דלים מאוד וכל קוק נוסף שתיתנו להם ישפר אותם משמעותית. פה זה לא תאילנד.

אי אפשר לתקשר עם העולם החיצון

נכון חלקית. יש הרבה פארקים עם WiFi בקובה ולאחרונה גם במקומות ציבוריים אחרים ואפילו בקאסות אפשר למצוא WiFi. אנחנו היינו בקאסה בטרינידד שבה היה אינטרנט אלחוטי. גם בו היינו צריכים להשתמש בכרטיסי הגירוד, אבל לפחות זה היה יותר נוח מלחפש פארק אינטרנט. הקידמה מגיעה לקובה במהירות הבזק ואנו מעריכים שבשנה-שנתיים הקרובות כבר יהיה אינטרנט במקומות נוספים. הגלישה באינטרנט הייתה נוחה ואפשרה לנו לדבר בווטסאפ, לשלוח ולקבל תמונות. בתוך זמן קצר קובה תהפוך למדינה תקשורתית הרבה יותר, והחוויה של לחזור בזמן לעולם בו אין אינטרנט תהיה רחוקה מהמציאות.

אין כלום בחוף של טרינידד

בכל התגובות בפייסבוק ובבלוגים שקראנו לפני הטיול אמרו להביא לחוף כל מה שאתם צריכים כי אין שם כלום. כשהגענו לחוף פשוט נשפכנו מצחוק כי זה היה מאוד רחוק מהמציאות. בחוף (המהמם!) של טרינידד יש מיטות ושמשיות להשכרה, מוכרים שמסתובבים עם אוכל ושתיה וקוקוס קר וטרי שהם פותחים לכם במקום. בים יש אטרקציות ספורט ימי ולאורך החוף יש מלונות שאפשר לבקש לגשת לשירותים (בתשלום). הכל עולה כסף אבל בהחלט קיים. מגבות לקחנו מבעל הקאסה והיינו מסודרים לחלוטין. שלא יעבדו עליכם.

יש תורים ארוכים בבנקים ובחנויות האינטרנט

זה נכון שיש תורים ארוכים שיכולים לבאס טיול בקובה, אבל יש "טריק" שלא כולם מכירים. הקובנים מכירים בכך שתיירים הם פרנסה עבורם ומאוד להוטים לעזור. הם יתנו לכם עדיפות בתור אם תגידו שאתם תיירים. כל מה שצריך לעשות זה להידחף קצת בתור, לדפוק בדלת של הבנק או של חנות האינטרנט ולהגיד לשומר בכניסה שאתם תיירים. המקומיים ממש לא יכעסו עליכם, להיפך, בכל המקומות שעמדנו בהם בתור המקומיים אמרו לשומר שאנחנו תיירים ועזרו לנו להיכנס ראשונים בשמחה רבה, כאילו מדובר בשליחות עבורם. זה מקובל, תעשו זאת.

לסיכום, אלו החוויות שלנו מטיול בקובה. מדובר בחוויה סובייקטיבית כמובן וייתכן שמטיילים אחרים חוו או יחוו משהו אחר. קובה משתנה כהרף עין, וייתכן שמה שעבר עלינו בנובמבר האחרון כבר לא יהיה רלוונטי בעוד כשנה, אבל אם הצלחנו לעזור לכם ולהרגיע לקראת החופשה שלכם אפילו בנושא אחד – עשינו את שלנו.

משהו שכתבנו לא נכון בעיניכם? יש מיתוס נוסף שתרצו לנפץ? ספרו לנו כאן בתגובות!

מצורפת כאן למטה מפה ששימשה אותנו במהלך הטיול בקובה. מה שמסומן בצבע אלו מקומות שאנחנו ממליצים עליהם מחוויה אישית. מה שמסומן באפור אלו המלצות שאספנו מאחרים במהלך ההכנות לטיול אך לא ביקרנו בהם ולכן לא יכולים לחוות עליהם דעה בעצמנו.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

4 מחשבות על “טיול בקובה: לא מה שחשבתם – מנפצים את המיתוסים על קובה”

  1. אביגיל

    הבלוג שלכם מעניין בטירוף! אני וחבר שלי מתכננים להגיע לקובה ב6 לספטמבר ונרצה להשאר 10 ימים בקובה. אנחנו מחפשים עכשיו איך לתכנן בצורה מסודרת, ולהכניס את הוואנה, ויניאליס, טרינידד וגם וראדרו. אנחנו נשמח לעצות על קאסות. ראיתי שלטרינידד ולויניאליס הוספתם מייל ורק לבית של מריה הלנה בהוואנה לא. איך ליצור איתה קשר? מלא תודה מראש!!!

    1. הקונסיירז'

      היי אביגיל, תודה רבה על המילים החמות!
      יכולים רק להמליץ על הקאסות שהיינו בהן, המייל של מריה הלנה הוא [email protected]
      תרגישו חופשי לשאול שאלות נוספות 🙂

  2. שאלה. מתוכננים להגיע בסוף אפריל. ירח דבש. פתוחים מאוד וסקרנים להחשף למה שהולך בקובה אך קצת מפונקים מבחינת תנאי מחייה (בעיקר אשתי). האם יש מקומות לינה קצת יוקרתיים יותר מהקאסות?

    1. הקונסיירז'

      היי,
      זה מאוד תלוי איזה..למשל בהוואנה יש מלונות יותר ברמה אבל הרבה יותר יקרים.
      יש גם את העיר וראדרו שנחשבת יותר לעיירת נופש עבור תיירים.
      אך ממקום הלינה צריך גם לצאת ולטייל וזה לא מתאים לכל המפונקים…
      אנחנו גם מפונקים והסתדרנו יפה מאוד, למרות שלא היו לנו מזוודות בכלל.
      כך שזה אפשרי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *