יומן מסע בארה"ב: אני חלמתי על מיאמי

שיתוף:

את ירח הדבש שלנו בקובה ומקסיקו קינחנו בכמה ימים במיאמי, פלורידה. קשה להיות כל כך קרובים לארצות הברית של אמריקה ולא לקפוץ לביקור. האמת היא, שרק חשבנו שאנחנו קופצים לאמריקה, בפועל הרגשנו שנשארנו במקסיקו. הסיום בקנקון היווה הכנה טובה לארה"ב כי הכל שם היה מאוד אמריקאי במהותו. כבר בהגעה למיאמי הבנו היטב שכולם כאן מקסיקנים או קובנים, ושהתחושה שהרגשנו בהוואנה תלווה אותנו גם כאן, רק בצורה הרבה יותר מסחרית ונוחה. אם רוצים להרגיש קובה בלי להיות בקובה – בואו למיאמי. אחוז גבוה מתושבי העיר הם מהגרים שהגיעו ממרכז ודרום אמריקה. אחד הנהגים שהסיע אותנו היה מברזיל, נהג אחר מקובה, והמלצרית באחת המסעדות הייתה מונצואלה… הרבה מהשלטים ומתפריטי המסעדות כתובים בספרדית (בנוסף לאנגלית), המוסיקה המתנגנת היא בעיקרה רגאטון ואפשר לשמוע ספרדית בכל מקום. בקיצור – שילוב מפתיע של דרום אמריקה בארה"ב.
המטרה העיקרית שלנו הייתה "לנוח מהחופש" במיאמי, אך מרוב שהתאהבנו בעיר המתפתחת והמתחדשת, יצא הגורל שחרשנו אותה לאורך ולרוחב באופניים. חוויה יוצאת מן הכלל שלא יצא לנו לעשות באף עיר אחרת במסגרת טיולנו בעולם, ואנו ממליצים על כך בחום (היה באמת קצת חם לעיתים). נפרט בהמשך על מסלול האופניים שעשינו ואיך זה היה כל כך קל וכיף שחבל שלא כולם עושים זאת.

מיאמי מתחלקת לשני חלקים עיקריים – דאון טאון (מיאמי סיטי) ומיאמי ביץ'. האזור התיירותי והחופים היפים נמצאים במיאמי ביץ', שם תמצאו את רוב המלונות השווים, השדרות היפות בסגנון ארט דקו, ורשתות המותגים הגדולות בשדרת לינקולן ובכלל. דאון טאון זה האזור המסחרי יותר של העיר, ובשנים האחרונות צומחים בו גורדי שחקים רבים כך שממש נוצר בו "סקיי ליין" משלו. בין מיאמי סיטי למיאמי ביץ' ישנם איים קטנים וגשרים המחברים בין העיר לרצועת החוף ובין האיים לבין עצמם. על האיים הללו חיים עשירי מיאמי (חלקם גם עשירי תבל), סלבריטיז כמו שאקיל אוניל, לברון ג'יימס, ריהאנה, ג'ניפר לופז, מדונה, סילבסטר סטאלון ועוד. מסלול האופניים שלנו עבר גם שם באיים הקטנים הללו, בין האחוזות והיאכטות.

הגעה מקנקון למיאמי

יש טיסות בתדירות מאוד גבוהה מקנקון למיאמי, ובמחירים מאוד נוחים. אנחנו לקחנו טיסת לואו-קוסט של חברת JetBlue שהייתה מאוד נוחה ונעימה. יש שדה תעופה במיאמי עצמה, המחירים של הטיסות אליו יקרים יותר. מי שרוצה לחסוך במחיר ולטוס יותר בזול יכול לעשות מה שאנחנו עשינו ולטוס לשדה התעופה של פורט לודרדייל, שנמצא כשעה נסיעה ממיאמי. השדה קטן יחסית והליך הכניסה לארה"ב היה קל ומהיר (למי שחווה את התהליך בJFK בניו יורק החוויה תהיה שונה באופן מפתיע).
משדה התעופה אפשר לקחת אוטובוס, מונית שירות או מונית רגילה למיאמי ביץ'. אנחנו בחרנו להשתמש באפליקציית ליפט Lyft (אותו סגנון כמו הובר וגט טקסי). האפליקצייה מאוד שימושית ועולה הרבה פחות מהזמנת מונית צהובה. הנהגים היו נחמדים והגיעו מהר. עם חלקם גם התפתחו שיחות מאוד מעניינות. החיסרון היחיד של האפליקציה היא שצריך חיבור טוב לאינטרנט אחרת היא לא עובדת כמו שצריך. הנסיעה משדה התעופה בפורט לודרדייל למיאמי ביץ' לוקחת כשעה, תלוי בפקקים.

התניידות בתוך מיאמי ביץ'

קיים אוטובוס Hop-On-Hop-Off במיאמי ביץ' שמגיע לכל הנקודות המרכזיות ואפשר גם להתנייד במוניות או בLyft כפי שציינו מקודם. אם לקחתם מלון יחסית מרכזי תוכלו גם להסתובב בקלות ברגל. ישנם גם סיורי אופניים מודרכים למי שמעוניין. אנחנו בחרנו להסתובב באופניים של CitiBike. ראו פירוט ומסלולי אופניים מומלצים בהמשך הפוסט.

מלונות במיאמי

בחירת מיקום המלון היא חשובה מאוד במיאמי. ראשית, כפי שציינו מקודם, העיר מתחלקת למיאמי ביץ' ומיאמי סיטי. למי שמגיע למטרות טיול ותיירות מומלץ ללון באזור מיאמי ביץ'. שם מרכז העניינים. ואם נהיה קצת יותר ספציפיים – אזור שדרות לינקולן הוא המרכז של המרכז. שם מתרכזות כל החנויות והמסעדות. לפי דעתנו, הכי טוב לכוון למלון באושן דרייב, עם נטייה צפונה לכיוון שדרות לינקולן. ככה תהיו הכי קרובים למרכז העניינים וגם עם גישה נוחה לחוף.
אנחנו בחרנו במלון La Flora שנמצא במרכז. אומנם הוא היה קצת מרוחק משדרות לינקולן ונדרשה הליכה לא קצרה (או קפיצה קצרה במונית), אבל הייתה בו תמורה נאה מאוד למחיר. מדובר במלון בוטיק קטן עם מעט חדרים. השירות היה אדיב מעל ומעבר למצופה (האמריקאים לא תמיד כאלה), החדר היה יחסית מרווח ונקי והמיטה הייתה מאוד נוחה. בכל ערב בשעה 18:00 היה Happy Hour בבר בלובי המלון עם קוקטייל ראשון חינם. מלון חביב ביותר ומומלץ בחום. למלונות נוספים במיאמי ביץ' לחצו כאן.

אטרקציות חובה במיאמי

באופן כללי מיאמי היא עיר שממש כיף להסתובב בה, במיוחד במיאמי ביץ'. הבניינים בסגנון ארט דקו, שמוארים בלילה באורות צבעוניים, החופים היפים, שדרות הדקלים והקוקוסים, וכמובן חנויות המותגים הרבות – כולם מקנים למיאמי אווירה ייחודית, קיצית, קלילה ומרעננת. אפשר להסתובב בה בלי מטרה ולספוג את האווירה. ובכל זאת, יש מספר מקומות שחייבים לראות וחבל לפספס:

  • לינקולן רואד – Lincoln Road – "השדרה החמישית" של מיאמי ביץ'. שם תמצאו את כל חנויות המותגים הגדולות והמפורסמות וים של מסעדות שוות.
  • אספניולה וואי – Espanola Way – שדרה פצפונת מפוצצת במסעדות, בעיקר איטלקיות.
  • אושן דרייב – Ocean Drive – הרחוב המקביל לחוף ובו ריכוז מבני הארט דקו המפורסמים. רובם מלונות או מסעדות. ברחוב הזה תמצאו מסעדות, ברים, מועדונים, בתי קפה, חנויות ועוד ועוד. בלילה, הבניינים כולם מוארים באורות צבעוניים כך שמומלץ להגיע לשם גם ביום וגם בלילה כדי ליהנות מהאווירה התוססת ומהארכיטקטורה הייחודית.
  • רצועת החוף של מיאמי ביץ' – החופים של מיאמי מאוד יפים ונוחים. המים קצת פחות טורקיז כמו במקסיקו אבל החוף מסודר מאוד, עם סככות מציל ושמשיות מעוצבות וצבעוניות. לאורך החוף יש טיילת מסודרת ויפה שם אפשר ללכת ולעשות ג'וגינג, ואף לנסוע באופניים.
  • פארק סאות' פוינט – South Pointe Pier – הפינה הדרומית ביותר של מיאמי ביץ', שם יש רציף מעל הים שניתן להסתובב בו ולראות את הנוף ואת חיי הים של מיאמי (דגים, מדוזות ולעיתים גם פרות ים או בשמן המקצועי "תחש נהרות"). מהרציף נמתחת טיילת ארוכה ויפה מאוד, שהיא למעשה ההמשך של הטיילת לאורך החוף.
  • קירות ווינווד – Wynwood Walls – האטרקציה היחידה ששווה בשבילה להגיע למיאמי סיטי. מדובר באזור שנראה כמו פלורנטין הממוקם בדאונטאון של מיאמי, שם אפשר לראות קירות גרפיטי מושקעים וציורי קיר מהממים. באופן כללי, האזור מאוד שיקי וצעיר, עם בתי קפה, מסעדות וברים באותו סגנון. מומלץ לבקר באתר הרשמי והמסודר של קירות ווינווד ולאחר מכן להמשיך לרחובות הסובבים אותו, שגם בהם יש ציורי גרפיטי מרשימים ומעט יותר מחתרתיים. המסעדה בכניסה לאתר הרשמי של קירות ווינווד מצוינת לארוחת צהריים קלילה בסגנון טאפאס.
  • עולם המים – Miami Seaquarium – למי שמגיע עם ילדים (וגם למי שלא) כדאי לנסוע למוסד הוותיק – הסיקווריום של מיאמי. שם תראו חיות ים רבות כמו כלבי ים, דוליפינים, כרישים ולוויתנים. בכל כחצי שעה יש מופע או האכלה במתקן אחר כך שאפשר לקפוץ ממתקן למתקן לפי הלו"ז שתקבלו בכניסה. שיא הביקור הוא מופע השאמו (לוויתן קטלן) שבו אם לא יושבים מספיק גבוה גם נרטבים כהוגן. בין המופעים יש גם את מופע הדולפינים, שם תוכלו לראות את פליפר (המקורי) מסדרת הטלוויזיה המפורסמת. בילינו שם כשלוש שעות בהסתובבות בין המתקנים השונים וצפייה בחיות הים, ואף זכינו לראות אימון של כלבי ים ולשוחח עם המאמנת שלהם. מבחינתנו המקום היפה ביותר באופן מפתיע, הייתה דווקא רחבת האירועים שלהם, שם אפשר לראות תצפית מרהיבה על העיר ולצלם את הסקיי ליין של מיאמי ההולך ומתהווה עם הזמן. בשעת שקיעה זה היה מיוחד, רומנטי וסיום נפלא לאותו יום ובכלל לטיול במיאמי.

אתרים נוספים שאליהם לא הגענו הם אנדרטת השואה במיאמי ביץ' ושכונת הוואנה הקטנה בדאון טאון, ולכן לא נוכל להמליץ עליהם, אך אלו אטרקציות נוספות שבהינתן יותר זמן היינו בוודאי מבקרים בהן.

נהינו רעבים מכל האטרקציות… אז מה אוכלים?

האוכל במיאמי מאוד מגוון וכולל ערב רב של מטבחים ממקומות שונים. יש אמרה מפורסמת שמי שרוצה לטעום אוכל קובני צריך לאכול אותו במיאמי, ואכן יש הרבה מסעדות המושפעות מהתרבות הדרום אמריקאית, שכן רוב תושבי העיר הם מהגרים ממרכז ומדרום אמריקה. כאמור המגוון כל כך רחב שתוכלו למצוא כל מה שבא לכם. יש גם כמובן רשתות מזון אמריקאיות כמו מקדונלד'ס בשפע. אלו המסעדות המומלצות שלנו:

  • Shake Shack – מוסד ההמבורגרים המפורסם מניו יורק הגיע גם למיאמי ומציע מגוון המבורגרים ומילקשייקים שקשה להתחרות בהם. הכל טעים והמחיר לא יקר. שווה אפילו בשביל לעשות סלפי והאשטאג.
  • CVI.CHE 105 – מסעדה המתמחה ב… סביצ'ה! איזה קטע. התפריט קצת מסובך ולכן כדאי לחכות למלצר וללכת לפי המלצותיו (המלצרים אומרים בעצמם שהתפריט מסובך). המנות עצומות אז אפשר בהחלט להזמין מעט ולעשות שרינג. מנת הדגל היא הסביצ'ה המפורסם שזכה בפרסים במגזיני האוכל המקומיים, וכן באתרי המלצות של מסעדות. והוא אכן שווה את זה.
  • Pane&Vino – ביסטרו איטלקי פצפון באספניולה וואי שתמיד יש בו תור ארוך וכדאי להזמין מקום מראש. מי שבכל זאת היה ספונטני ובחר להמתין יכול להתבונן באחד מטבחי המסעדה מכין את הפסטות הטריות בויטרינה בקדמת המסעדה. יכולנו להתבונן בו שעות מכין טורטליני ירוקים ממולאים בגבינה. האוכל טרי וטעים ונפלא, השירות מצוין והיינות נהדרים. המחירים קצת יקרים אבל התמורה למחיר מעולה.
  • Wynwood Walls Bar – בר טאפאסים שיקי ומגניב שנמצא בכניסה למתחם קירות ווינווד בדאונטון של מיאמי (העיר עצמה). המחירים לא יקרים, האוכל טעים ומספק (מנות קטנות אז קחו בחשבון). השירות לא מי יודע מה. מומלץ כארוחת צהריים קלילה למי שבא לבקר בקירות ווינווד.

מסלולי אופניים מומלצים במיאמי

כפי שציינו, אנחנו מאוד נהנינו להסתובב במיאמי באופניים. זאת דרך קלה, ירוקה ונעימה לראות הרבה אתרים בזמן קצר וליהנות מהאווירה של העיר. בכל פינה יש תחנת אופניים של CitiBike (תוכלו למצוא את מפת התחנות באתר הרשמי), שם עומדים זוגות אופניים להשכרה. השירות הזה קיים בערים רבות ברחבי העולם, בתל אביב הוא נקרא "תלאופן" למי שמכיר. בוחרים במכונה את התכנית שרוצים, מכניסים כרטיס אשראי (המכונה לא מקבלת מזומן), מקישים את המספר של האופניים שרוצים לקחת ומושכים אותן החוצה מהמתקן. אנחנו לקחנו השכרה ל-24 שעות בעלות של 24 דולר לזוג אופניים והסתובבנו חופשי עם האופניים. מכיוון שבכל פינה יש תחנה, אתם יכולים להחזיר את האופניים, להסתובב היכן שתרצו ברגל ולחזור לתחנה לשלוף אותן ללא עלות נוספת (זאת במידה ולקחתם את התכנית ל-24 שעות). הסתובבנו ככה בכל העיר וגם בין מיאמי ביץ' לדאון טאון ועל האיים שבניהן. זה היה נוח ומאוד קל ומהיר לראות את העיר בזמן קצר. לאורך כל הדרך היו שבילי אופניים מוסדרים, צבועים בצבע ירוק בוהק. אל תשכחו מים, כובעים וקרם הגנה.

מסלול אופניים ליום טיול ממיאמי ביץ' לדאון טאון

יום הטיול שלנו התחיל במיאמי ביץ' ועבר דרך האיים הקטנים המובילים לדאון טאון מיאמי. בדרך אפשר לעלות על הגשרים הקטנים, לראות את הנוף של העיר והים, לחלוף דרך פארקים לאורך הים שבהם אפשר לעצור למנוחה קלה בצל עצי הקוקוס ולהתרשם מבתי העשירים והיאכטות שעוגנות לכל אחד מהם מחוץ לבית… הנופים מהממים, ואם יש מזג אוויר טוב זה פשוט טיול מושלם.
אורך המסלול שעשינו הוא כ-10 ק"מ ממלון La Flora שבמרכז אושן דרייב במיאמי ביץ', עד לקירות ווינווד (Wynwood Walls) בדאון טאון. הנסיעה היא לאורך Venetian Way ועוברת דרך האיים Belle, Rivo Alto, Di Lido, San Marino, San Marco, Biscayne. בין האיים מחברים גשרים קטנים. לעיתים מגיעה יאכטה ואז התנועה נעצרת והגשר נפתח על מנת לתת לה לעבור. בזמן ההמתנה שהיאכטה תעבור והגשר יתחבר לו בשנית, ראינו פרת ים שוחה לה בין הסלעים על קו המים (זה לא ייאמן כמה הייצור הזה עצום).
אחרי ביקור בקירות ווינווד וארוחת צהריים קלה, המשכנו לדווש ל- Bayfront Park – פארק קטן ונחמד לאורך הים והמרינה. במרכזו יש מרכז קניות קטן וחמוד בשם Bayside Marketplace. שם החזרנו את האופניים לתחנה, הסתובבנו במתחם, נשנשנו גלידה איטלקית וחזרנו חזרה למלון במונית שהזמנו דרך אפליקציית Lyft.

מסלול אופניים לחצי יום טיול במיאמי ביץ'

למחרת עשינו מסלול של חצי יום באופניים שהתמקד במיאמי ביץ' בלבד. את המסלול התחלנו במלון שלנו La Flora במרכז אושן דרייב, המשכנו דרך שדרת קולינס דרומה לאורך הטיילת עד ל- פארק סאות' פוינט – South Pointe Pier – הנקודה הדרומית ביותר במיאמי ביץ'. הדרך מוצלת ונעימה, ועוברת על הטיילת לאורך הים. שימו לב שאסור להיכנס עם האופניים לחוף עצמו, רק לנסוע על הטיילת. עצרנו להסתובב על הרציף בנקודה הדרומית ביותר והמשכנו לאורך פארק סאות' פוינט מערבה עד שהגענו למרינה של כל היאכטות. שם אפשר לראות את השקיעה מעל הסקיי ליין של העיר מיאמי. מאוד רומנטי. משם דיוושנו חזרה למלון דרך השדרה החמישית. אורך המסלול המעגלי כ-5 ק"מ (2.5 ק"מ לכל כיוון).

לסיכום, מאוד אהבנו את החופשה שלנו במיאמי שהייתה סיום מתוק לירח הדבש, למרות שהיא הייתה קצרה. יכולנו בכיף להישאר שם עוד כמה ימים ולנוח בחוף. מזג האוויר קייצי והאווירה היא של עיר נופש חמימה ונעימה. הטיילת מאוד יפה ונעים להסתובב בה, הבניינים בסגנון ארט דקו נותנים תחושה של וינטג', והמקומיים (שהיגרו מדרום אמריקה) חמים ואדיבים. אמריקה בסגנון רגאטון – מה יכול להיות טוב מזה?
אני רוצה לקרוא פוסטים נוספים על ארה"ב

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

4 מחשבות על “יומן מסע בארה"ב: אני חלמתי על מיאמי”

  1. רעיון מעולה להכיר את העיר דרך רכיבה על אופניים. מהפוסט שלך מסתבר שמיאמי כנראה הרבה יותר מענעינת ממה שחשבתי.

    1. הקונסיירז'

      היי זיוון,
      עברו כבר כמה שנים מאז הטיול אז גם קשה לזכור, וגם העלות בטח כבר לא רלוונטית.
      אנחנו במקרה הזה העדפנו נוחות על פני מחיר, ייתכן ויש אפשרויות זולות יותר.
      צריך לקחת בחשבון שזה שדה מעט מרוחק ממיאמי (לא שדה התעופה הראשי של מיאמי).
      בהצלחה 🙂
      פז ורוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *