אינסברוק בירת טירול

שיתוף:

הפוסט הזה הוא חלק מסדרת פוסטים על הטיול שעשינו באוסטריה ברכב שכור. סיפרנו לכם על החוויות שלנו מזלצבורג, בירת זלצבורגלנד וגם מחבל טירול, והנה הגענו לגולת הכותרת של האזור – אינסברוק. נקודת היציאה המושלמת לטיולי כוכב בטירול, עיירה ציורית שהיא אטרקציה בפני עצמה. באינסברוק בילינו שלושה ימים והיא ללא ספק הייתה אחד מההיילייטס של הטיול שלנו באוסטריה.

לינה בעיירה אינסברוק

אינסברוק כאמור היא בירת המחוז, ומדובר בעיר גדולה יחסית למרחב הכפרי הסובב אותה. עם זאת, המרכז התיירותי העתיק שלה קטן והכל נמצא במרחק הליכה קצר. אנחנו ממליצים לישון במרכז העיירה כדי להינות באמת מהקסם שלה. אנחנו ישנו ב- Hotel Innsbruck שהיה במיקום מרכזי ומושלם, מרחק הליכה קצרצר מכל מה שצריך. החדר היה נקי, מרווח ונוח. ארוחת הבוקר שילבה בופה והגשה לשולחן והייתה מגוונת מאוד ומושלמת. במלון גם יש ספא קטן עם בריכה מחוממת וסאונות שיאפשרו לכם להתרווח ולהירגע בסוף כל יום טיול. אל תפספסו את השקיעה מגג המלון. מומלץ בחום.

מה עושים באינסברוק

כאמור המרכז התיירותי של אינסברוק קטן יחסית. את הטיול שלנו תכננו בעזרת הספר ״אוסטריה טירול וזלצבורג – הטיול כבר בפנים״ מאת אהד שרב. בספר תמצאו המלצות למסלולים, אטרקציות, מסעדות ועוד. בין היתר המחבר מציע מסלול טיול רגלי במרכז התיירותי של אינסברוק שבמסגרתו אפשר ביום אחד לראות את ה״היילייטס״ של העיר, ואנחנו עקבנו אחר המסלול המומלץ בספר. אז מה לא כדאי לכם לפספס באינסברוק:

1.טיול לאורך הנהר מהמרכז התיירותי לפארק הופגרטן המקסים

2. ביקור במרכז התרבותי של אינסברוק – המוזיאונים, בית הקונצרטים ובית התיאטרון. גם אם אין לכם זמן או חשק להיכנס, התרשמות מהמבנים והארכיטקטורה האוסטרית היא חוויה בפני עצמה.

3. ביקור בכנסיית ג׳ייקוב הקדוש (מרשימה הן מבחוץ והן מבפנים)

כנסיית ג'ייקוב הקדוש

4. שיטוט בשדרה הראשית של אינסברוק שם נמצאים מגדל העיר והגגון המוזהב, ומדרחוב שוקק תיירים, בתי קפה, מסעדות, חנויות מותגים וחנויות מזכרות.

5. צילום עם עמוד אנה הקדושה ושער הניצחון של העיר

6. ביקור בשוק המזון המקורה של אינסברוק, שם תמצאו דוכנים של פירות וירקות, בשרים, מעדנים ומסעדות צהריים נהדרות

תצפית על העיר ממקפצת הסקי (עדיף ביום שבו היא פתוחה, אבל גם אם לא התצפית הנמוכה יותר מספקת בהחלט)

שופינג אה-לה אינסברוק

אם אתם חובבי שופינג – אינסברוק היא המקום בשבילכם בטירול! נכון, לא מטיילים בטירול בשביל שופינג. אבל אם כבר הגעתם עד הלום, אז למה לא לבזבז קצת? באינסברוק תמצאו חנויות מותגים כמו H&M, Flying Tiger ואיך לא – פריימארק. המקומות המומלצים לשופינג הם השדרה הראשית, גלריית Rathaus וקניון Kaufhaus, ורחוב Anichstraße – כולם במרחק הליכה קצר זה מזה. ואם אתם יותר רציניים, יש קניון מותגים ענקי בשם Sillpark בסמוך לתחנה המרכזית של אינסברוק. חובבי הבוטיק יוכלו לשוטט ברחובות הצדדיים יותר ולמצוא חנויות מזכרות, קראפט ויד שניה.

מסעדות באינסברוק

אינסברוק מספקת מגוון עצום של סגנונות ותפריטים מכל הבא ליד. החל ממסעדות אוכל מהיר ועד למסעדות מישלן. בקניון הקטן שבשדרה הראשית יש מתחם אוכל מהיר חביב ביותר עם הרבה אפשרויות מהירות כמו כריכים, סושי ואוכל אוסטרי קלאסי. אנחנו קנינו שם טייק אוואי ואכלנו בכיכר תחת השמש החמימה והנעימה שיצאה מבין העננים באותו יום, צופים בעוברים והשבים בשדרה. ביום אחר אכלנו צהריים קלילה במסעדה קוריאנית קטנטנה בשם Miso. יש גם גלידריות מצוינות לרוב, שתוכלו למצוא בכל פינה. בערב יש מגוון של ברים ומסעדות לבילוי. אנחנו בילינו ערב אחד במסעדה מקסיקנית עם ווייב כיפי ואוכל טוב בשם Machete. ואם אתם רוצים מסעדות יוקרתיות יותר נמליץ לכם על שתיים:

מסעדת אוטובורג שממוקמת במגדל השמירה העתיק של העיר מגישה מנות מהמטבח האוסטרי. המחירים מעט גבוהים אבל האוכל מושקע ומוקפד, השירות נפלא והמנות מאוד מיוחדות. אכלנו שם רביולי ממולא תרד ותפוחי אדמה בחמאה חומה ופרמזן, ומנת בשר צבי בבישול ארוך עם שפצלה, ריבה וסלט כרוב ברוטב תפוחים. נהנינו מאוד.

מסעדת Il Convento מתמחה באוכל איטלקי ובעיקר בדגים ופירות ים. מדובר במסעדה מפונפנת שלפי המלצר המקסים היא די ידועה בקרב הבוהמה המקומית.

אטרקציה ליד אינסברוק – מוזיאון סברובסקי

לא הרבה יודעים שהמקור של מותג התכשיטים סברובסקי הוא באינסברוק. במרחק של 20 דקות נסיעה ממרכז העיר תגיעו למפעל המקורי ומרכז המבקרים של סברובסקי, הלא הוא ״עולם הקריסטלים של סברובסקי״. אפשר לבלות שם חצי יום לפחות בהנאה צרופה. אנחנו מאוד נהנינו במוזיאון סברובסקי וממליצים עליו בחום.

המוזיאון בנוי מאזור חיצוני של גן מקסים עם פסלים בהשראת הקריטסלים של סברובסקי, בניהם יער של "עננים" מקריסטלים שמנצנצים בשמש בתוך בריכת מים. באזור החיצוני יש גם מגרש משחקים לילדים ומגדל גבוה של משחקיה שהגברת בכניסה אומרת שהיא לא לילדים בלבד, אבל היא באמת מתאימה מאוד לילדים וכוללת מגלשות וטרמפולינות וכל מיני פעילויות.

החלק המרכזי של המוזיאון הוא ה"ענק" – פסל דשא ענקי של ענק שעיניו עשויות קריסטל ומפיו יוצא מפל. משם נכנסים למוזיאון הפנימי שכולל 17 אולמות של אומנים, יוצרים ומעצבים שכל אחד יצר חדר בהשראת הקריסטלים. לכל חדר נושא והוא מקיף את המראה, הסאונד ואפילו הריח שיש באותו חדר (עד כמה שאפשר להריח עם מסיכה). החדרים מטורפים ממש ומרשימים ברמה יוצאת דופן. אהבנו במיוחד את חדר החורף, כיפת הקריסטל המדמה איך נראה קריסטל מבפנים ואת יער הקריסטלים החשוך. כדי להנות ולהתמצא במוזיאון מאוד מומלץ לשלם 2 יורו נוספים לאודיו גייד באנגלית שמופעל אוטומטית בין חדר לחדר.

בסוף המסע תחכה לכם חנות עצומה של סברובסקי שהיא פשוט חוויה בפני עצמה, עם דמויות ידועות עשויות קריסטל (כמו באטמן, באגס באני ומיקי מאוס) וכן קולקציות מרהיבות של התכשיטים עשויי הקריסטל. ככל שמתקדמים בחנות המחירים יורדים, כאשר בחנות החיצונית ליד היציאה יש חנות נוספת עם מבצעים מיוחדים והנחות. יש אפשרות לקבל אישור של tax free ברכישה מעל 75 יורו.

לסיכום, אנחנו ממליצים מאוד על שהייה של כשלושה לילות בעיר אינסברוק כחלק מהטיול שלכם בטירול שבאוסטריה. אהבנו מאוד את אינסברוק ונשאר לנו עוד טעם לעוד, אז בוודאי נחזור אליה בעתיד. מאינסברוק יצאנו לחלק האחרון – טיול על הגבול בין אוסטריה לגרמניה, שבמסגרתו ביקרנו בפסגה הגבוהה ביותר, בגשר התלוי הארוך ביותר ובטירה הקסומה ביותר. זאת ועוד בפוסט הבא.