יומן מסע: טיול בבלגיה – ארץ הבירה והאוכל

שיתוף:

באוקטובר 2016 החלטנו לעשות טיול בבלגיה למשך שבוע וחזרנו עם כמה קילוגרמים עודפים, כיאה לחגי תשרי.
בלגיה הייתה עבורנו חידה בלתי צפויה. האמת שחששנו שאולי קצת נשתעמם ושהכל יראה אותו הדבר, אבל בפועל לא הפסקנו להתפעל וזו הייתה אחת החופשות הטובות ביותר שהיו לנו. מזג האוויר היה נוח יחסית, אם כי מעט קריר, וירד גשם קל לפרקים. בסך הכל עונה מאוד נוחה לעשות טיול בבלגיה.

החלטנו החלטה מושכלת לשכור שם רכב ולהימנע משהייה ממושכת בבריסל. החלטה זו התבררה בדיעבד כנכונה, כי עיר הבירה בריסל לא מרשימה במיוחד ולא מעידה בכלל על המדינה עצמה. הזמנו רכב קטן, וכשהגענו לחברת ההשכרה בשדה התעופה רצו להחליף לנו רכב לוואן גדול ומסורבל. לאחר קצת משא ומתן ("אנחנו רק שניים, אין לנו שישה ילדים לשים בוואן הענק הזה") הם השתכנעו ונתנו לנו ג'יפון של פז'ו – שהיה מרווח ונוח ופשוט מעולה. נסענו עם Waze, דבר שהקל מאוד על הניווט. חוקי התנועה בבלגיה דומים מאוד לישראל, נוהגים בצד ימין של הכביש ואין בה בכלל כבישי אגרה. אפשר להשתמש ברישיון הנהיגה הרגיל שלכם מהארץ. חניות לא עולות הרבה כסף.

הרכב השכור שקיבלנו

**טיפ של אלופים** ב- Waze קיימת אפשרות להגדיר "הימנע מכבישי אגרה" ו-"הימנע מכבישים ראשיים", ככה הוא לוקח אתכם דרך הדרכים הירוקות, המשניות והפתלתלות. בדרך זו תוכלו לראות את המדינה יותר מקרוב, ליהנות מהנופים המרהיבים, וגם לעצור מדי פעם בצד הדרך להצטלם עם הפרות, היערות, הכנסיות העתיקות והשדות הירוקים. הנסיעה אומנם תיקח יותר זמן, אבל כשאתם בחופשה יעילות היא לא שם המשחק ואם כבר שכרתם רכב – תיהנו מהדרך. טיול בבלגיה בלי לראות נופים יפים זה לא טיול בכלל!

טיול בבלגיה – מסלול של שבוע עם רכב שכור

יום 1 – בריסל ולובן

נחתנו בשדה התעופה של בריסל, השכרנו רכב ונסענו למרכז העיר בריסל (כחצי שעה נסיעה). מצאנו בקלות חניה באחד החניונים המרכזיים בעיר (בתשלום), והסתובבנו באתרים המרכזיים:

  • גראן פלאס – Grand Place – הכיכר הגדולה והמרכזית. שם נמצאים הבניינים המרשימים והחשובים.
  • גלריית סן הובר – Galeries Royales Saint-Hubert – רחוב מקורה, מזכיר קצת את ממילא בירושלים. נחמד, לא יותר מזה.
  • פסל הילד המשתין – Manneken Pis – קשה למצוא אותו כי הוא בפינת שני רחובות והוא מאוד מאוד קטן. תלכו אחרי נחיל התיירים וכשתראו אותם מתקבצים – תדעו שהוא שם. לידו יש חנות שוקולדים של גודייבה. יקר להחריד. בהמשך מצאנו אפשרויות זולות יותר (ר' ברוז').
  • פארק בריסל וארמון המלך – ממרכז העיר יש לטפס במעלה הגבעה עד הפארק שבקצהו נמצא ארמון המלך. הפארק עצמו חביב למדי, והארמון יפה אך לא מפואר. המלך כבר שנים לא מתגורר שם, וזהו מבנה סמלי בלבד. כשדגל בלגיה מתנוסס על הגג- סימן שהמלך נמצא בו כעת. בחודשי יולי עד ספטמבר יש סיורים בתוך המבנה. כשאנחנו היינו שם הוא היה סגור.
  • כיכרות סבלו – ישנן שתי כיכרות- סבלו הגדולה Grand Sablon וסבלו הקטנה Petit Sablon. שם יש חנויות יוקרתיות, גלריות ושוקולטריות.
פסל הילד המשתין. תיזהרו לא לפספס כי הוא ממש קטן

לאחר שיטוט של כשלוש שעות במרכז בריסל, חזרנו לרכב ונסענו לכיוון העיר לובן Leuven, מרחק של כחצי שעה נסיעה. לובן היא עיירה ציורית קטנה וחביבה עד מאוד. אין שם הרבה מה לעשות מלבד פשוט להסתובב ולספוג את האווירה של העיר. מדובר בעיר של סטודנטים כך שהיא מאוד תוססת ומגניבה ויש בה אווירה צעירה וקלילה. בשעות אחר הצהריים והערב שוטטנו בעיירה.

האטרקציות מרכזיות בלובן הן:

  • בניין העירייה – Stadhuis GroteMarkt – מבנה גותי גדול ויפהפה, מיוחד מאוד ביחס לבתי עירייה אירופיים טיפוסיים. יש על קירותיו מאות פסלונים קטנים שאפשר להתבונן בהם שעות. בערב הוא היה מואר בתאורה אומנותית מה שהקנה לו יופי מיוחד עוד יותר. הוא כבר לא משמש כבניין עירייה, אך עדיין נותר כסמל של העיירה. יש בו סיור פעם ביום שעולה כ-4 יורו. אנחנו לא עשינו.
  • שכונת Groot Begijnhof – שכונה עתיקה התחומה בחומה. כשמגיעים אליה רואים שהגעתם למקום קצת אחר ושונה. מדובר בעיר העתיקה יותר של לובן, שם היה המרכז המסחרי של העיירה בעבר. כיום מתגוררים שם הרבה סטודנטים וניתן להיתקל בהם רוכבים על אופניים. כשהגענו לשם החל לרדת גשם, אז היה פחות נעים להסתובב אבל אין ספק שזו שכונה עם קסם מיוחד.
  • Stella Artois Brewery – כן כן, המבשלה של בירה סטלה המפורסמת נמצאת ליד לובן. אנחנו לא ביקרנו בה אבל אפשר לעשות בה סיורי קבוצות ואף להצטרף לקבוצה קיימת. אפשר לקבל יותר פרטים באתר המבשלה.
עיירת הסטודנטים, לובן

בלובן ישנו במלון Gateway Studios אותו הזמנו עוד מהארץ דרך האתר Booking. לא ממליצים על המלון – השירות היה גרוע עד כדי לא קיים בכלל. לא קיבלנו את החדר שהזמנו וכשהגענו לדלפק הקבלה לא היה עם מי לדבר. אחד הלילות הכי לא נעימים שחווינו במיוחד לאור העובדה שהיינו מאוד עייפים מחוויות היום. את שאר המלונות בטיול הזמנו מהיום למחר בהתאם ליעד אליו רצינו להגיע, בעיקר מפני שרצינו לשמור על גמישות. לשם כך, השתמשנו באפליקציה של Booking ואנחנו יכולים להמליץ עליה לחיוב.

ימים 2-3 – חבל הארדנים

למחרת יצאנו מלובן ונסענו דרומה לכיוון חבל הארדנים. בדרך עצרנו בסופר גדול וקנינו לנו מים, בירות, נשנושים ומצרכים לפיקניק לאורך הדרך (גבינות, נקניקים ולחם טרי). זה היה נחוץ ותחזק אותנו בנסיעה. פנינו היו דרומה לכיוון דינאן (Dinant) שם תכננו להעביר את הלילה הראשון בארדנים.
לאחר כחצי שעה נסיעה דרומה מלובן עצרנו בטירת Château Jehay שנמצאת בקרבת העיירה Amay, וידועה בכינויה "הטירה המשובצת" או "טירת השחמט". הניווט אליה היה טיפה מורכב אבל בסוף הגענו ובתשלום של 5 יורו נכנסו להסתובב. היינו שם לבד, והטירה נראתה נטושה אבל היא הייתה מאוד יפה ושווה עצירה לחילוץ עצמות קל. בילינו שם כחצי שעה.

טירת השחמט

משם המשכנו בנסיעה בכבישים הפתלתלים עם השדות הירוקים והפרות שפזורות בכל עבר עד שהגענו לעיירה דורבוי (Durbuy). מדובר בעיירה הקטנה ביותר בעולם והיא אכן פצפונת! רחוב וחצי בלבד, אבל נמצאת במיקום מרהיב ומקסים שעושה ממש חשק לגור שם. הרחוב וחצי הללו יושבים לצד נחל זורם, כאשר בקצה העיירונת יש תופעת טבע מופלאה של סלע שנראה כאילו מישהו חתך אותו באמצע. באזור הסלע יש פארק קטן ומסודר מאוד, שם עשינו פיקניק. היה נעים מאוד להסתובב שם, בילינו במקום כשעה וחצי.

גינה בדורבוי, העיירה הקטנה בעולם

מדורבוי הקטנה והחביבה נסענו כ-45 דקות למערת הנטיפים Grottes de Han שבסמוך לנהר הלס. הגענו ממש בדקה התשעים, שניה לפני שהסיור האחרון יצא בשעה 16:00. הסיור היה עם מדריך שדיבר במספר שפות והיה בעל ידע נרחב על האזור ועל המערה. יש כרטיסים שונים לפארק, חלקם כוללים גם כניסה לספארי החיות. יש גם מתקנים לילדים, מסעדה קטנה ופינת ליטוף. מכיוון שזה היה הסיור האחרון ביקרנו רק במערה, שהייתה מרהיבה ביופייה. היינו קבוצה קטנה יחסית ולכן המדריך לקח אותנו גם לאזורים שלא מגיעים אליהם עם קבוצות גדולות, כמו אזור שפתוח רק במשך כשבועיים בשנה, כשמפלס המים של הנהר יורד ואז המים עומדים וניתן לראות נטיפים המשתקפים בהם. המראה מאוד מתעתע וקשה להבחין בין הנטיפים האמיתיים להשתקפות שלהם. מאוד מיוחד. מזל שלא פספסנו את הסיור האחרון כי זאת הייתה חוויה יוצאת מן הכלל. הסיור במערה היה כשעה וחצי.

מה הנטיף ומה ההשתקפות? מערת הנטיפים

עייפים אך מרוצים, סיימנו את היום בנסיעה לעיירה דינאן (Dinant) שנמצאת במרחק כחצי שעה ממערת הנטיפים. דינאן יושבת על גדת נהר המז (Meuse) בצמוד למצוק ענקי עליו יושב מבצר עתיק. המונומנט המרכזי של העיירה היא כנסיית Church of our lady שנמצאת במרכז העיירה ובראשה צריח בצורת בצל שחור. מראה הכנסייה על רקע המצוק והמבצר הוא אחד היפים שיצא לנו לראות בחיינו. נוף פסטורלי שנותן הרגשה אירופאית אצילית. כביש הגישה אל העיר עובר תחת קשת אבן טבעית. קצת מפחיד לנהגים, אבל מקסים לנוסעים ולצלמים שבניכם. בדינאן ישנו במלון Ibis על גדת הנהר. המלון היה נקי ומסודר, החדר היה נעים מאוד וארוחת הבוקר הייתה מצוינת ביחס למלונות באירופה. למלון הייתה חניה נוחה מאוד. הוא מעט מרוחק מהעיירה אך זה לא הפריע לנו כי היינו עם רכב. כמו כן, מדובר בעיירה קטנה מאוד כך שאפשר להגיע בקלות ברגל ממקום למקום. ממליצים בחום.

שקיעה בדינאן

למחרת בבוקר הסתובבנו בעיירה דינאן, אשר בה מספר מוקדי עניין:

  • דינאן היא עיירת מולדתו של אדולף סקס – ממציא הסקסופון, ולכן על הגשר המחבר בין שני חלקי העיירה ניתן למצוא פסלי סקסופונים מעוצבים בהדפסים משעשעים. כמו כן, בעיירה ישנו מוזיאון חינמי קטנטן המוקדש לאדולף סקס ולסקסופון.
  • בעיירה דינאן נמצאת המבשלה המיתולוגית של Leff. את הבירה כבר מזמן לא מייצרים שם, אך המבשלה הישנה נותרה כמוזיאון (Maison Leffe). ניתן לעלות למבשלה ולבקר בה. כשאנחנו הגענו לשם היא הייתה סגורה (קצת התבאסנו אבל לא נורא).
  • הכנסייה של גברתנו יפה בעיקר מבחוץ. בפנים היא פחות מרשימה, אך היוותה מפלט מהגשם הקל שפקד אותנו בעת שביקרנו שם. הכניסה כמובן חופשית.
  • המבצר של דינאן נראה מרשים מאוד כשמסתכלים עליו מכיוון העיירה. ניתן לעלות אליו ברכב או ברכבל היוצא מאחורי הכנסייה הגדולה. באותו בוקר היו ערפילים כבדים וחששנו שלא נוכל באמת לראות את הנוף הנשקף מהמבצר, לכן החלטנו שלא להקדיש לו זמן.
גשר הסקסופונים לזכרו של יליד העיר אדולף סאקס

מדינאן יצאנו בדרכנו לכיוון העיר נאמור (Namur). בדרך עצרנו במנזר מרדסוס (Maredsous Abbey) שם הנזירים מייצרים בירה מקומית מאוד טעימה. רכשנו מספר בקבוקים והמשכנו. המקום עצמו לא מרשים במיוחד, ולא שווה עצירה אלא אם אתם רוצים לערוך פיקניק. את הבירות שלהם ניתן לקנות בכל חנות בירה בערים השונות. לאחר מכן המשכנו בדרכנו ועשינו עצירה נוספת בגני אנווה (Les Jardins d’Annevoie). מדובר באחוזה עם גנים מעוצבים יפים מאוד. שווה עצירה, גם אם אתם לא מגיעים בעונה. הגנים רומנטיים מאוד ומשרים אווירה של רוגע ושלווה. הכניסה עולה כ-8 יורו לאדם, והחניה גם היא בתשלום של יורו וחצי. זו לא עצירת חובה, אבל זה היה נחמד.
לקראת הצהריים המאוחרים כבר הגענו לנאמור. האטרקציה העיקרית בנאמור היא המצודה שבראשה. המצודה ענקית ונשקף ממנה נוף על כל נאמור והסביבה. היא פתוחה כל יום בין 10:00-17:00. כניסה עולה 4 יורו. בעונה התיירותית (אפריל-אוקטובר) יש גם סיורים מודרכים במצודה ובמנהרות התת קרקעיות. אנחנו כאמור, הגענו מחוץ לעונה התיירותית, אך זה לא הפריע לנו לטייל רגלית בתוך המצודה העצומה וליהנות מהנוף המהמם. גם הנסיעה אל המצודה ובחזרה הייתה רצופת נופים ירוקים, פרות, נהרות ויערות. פשוט כיף. לעיר עצמה לא נכנסנו. מהמצודה המשכנו בנסיעה לכיוון היעד הבא שלנו במסגרת הטיול בבלגיה – הערים גנט וברוז'.

הנוף ממצודת נאמור

ימים 4-5 – גנט

לעיר גנט (Gent) הגענו בשעות הערב לאחר כשעה וחצי נסיעה מנאמור. גם בגנט בחרנו במלון Ibis שנתן תמורה גבוהה מאוד למחיר. המלון ממוקם במרכז העיר העתיקה, מרחק הליכה מכל האטרקציות העיקריות. ארוחת הבוקר הייתה בינונית ולכן מצאנו אפשרויות אחרות מסביב. חשוב לזכור שבאירופה הזמנים עובדים קצת אחרת, הבלגים מתעוררים יחסית מאוחר וכל המקומות, כולל בתי הקפה והמסעדות, נפתחים רק סביב השעה 10:00. כך שאם אתם אוהבים לקום מוקדם ולנצל את היום, כדאי לקחת את ארוחת הבוקר של המלון ולא לרעוב עד השעה 10:00 ולחכות שמישהו יטרח לפתוח את בית הקפה. למעשה, עדיף לקום מאוחר ולצאת לטייל קצת יותר מאוחר כשהכל פתוח ופעיל.

בגנט הכי כיף פשוט להסתובב, לשתות בירה טובה ולאכול כמה שיותר. בערב העיר וכל הבניינים מוארים בתאורה אומנותית ממש כך שכיף להסתובב שם גם בלילה. יש הרבה חבר'ה צעירים ברחובות והאווירה תוססת ונעימה.

העיירה הציורית גנט

אטרקציות מרכזיות בגנט:

  • קתדרלת באוו הקדוש – Sint-Baafskathedraal – כנסייה שבה נמצא הציור המפורסם The Adoration of the Mystic Lamb. שעות פתיחה: 09:30-17:00, עלות 4 יורו לאדם.
  • Belfry – מגדל העיר – מגדל גבוה אליו ניתן לעלות במעלית ועוד קצת מדרגות עד לראשו, בכדי לראות את העיר כולה מלמעלה. בדרך, בתוך המגדל, ישנן תצוגות היסטוריות של העיר, ובאחת הקומות ניתן לראות ולשמוע את תיבת הנגינה הענקית המפעילה את פעמוני המגדל ובכל שעה עגולה מנגנת נעימה הנשמעת בכל רחבי העיר. חוויה נהדרת, לא לפספס. שעות הפתיחה 10:00-18:00. כניסה עולה 8 יורו לאדם.
  • St Michael's Bridge ושוק הדגים הישן Graslei and Korenlei- זהו האזור השוקק של העיר, בו מרוכזים בתי הקפה, הברים והמסעדות. הגשר עצמו יפה מאוד, ובסמוך לו נמצאת כנסיה גדולה ויפה. בסמוך לגשר ישנם כמה מפעילים של שייט בסירה לאורך הנהר. לקחנו אחד כזה עם מדריכה שדיברה במספר שפות והביאה לנו שמיכות להתכסות בהם מפני הקור. השייט היה מוצלח כי ניתן להגיע איתו גם לחלקים שככל הנראה לא תגיעו אליהם ברגל ולכן אנחנו ממליצים מאוד.
  • סמטת הגרפיטי – ליד מלון נובוטל ישנה סמטה קטנה, קשה לאתר אותה אך כדאי לעשות את המאמץ. כשנכנסים לתוך הסמטה מרגישים בעיר אחרת. כל קירות הסמטה מכוסים בגרפיטי. מומלץ לחלוף שם שמהלך שיטוטיכם.

ימים 6-7 – ברוז' ודאם

בערב היום החמישי נסענו מגנט לעיר ברוז', מרחק של פחות משעה נסיעה. התמקמנו במלון Martin's Brugge שנמצא במרכז העיר העתיקה. המלון היה מעט יקר. החניה עלתה המון. החדרים היו מרווחים ונוחים ומעוצבים בצורה קצת מצחיקה (החדר שלנו היה עגול לחלוטין!). השירות היה די גרוע. בחרנו שלא לקחת את ארוחת הבוקר וליהנות מההיצע שמסביב. ללילה אחד זה היה מלון סביר לחלוטין.

חנות בירה בעיר ברוז'

אטרקציות עיקריות בברוז':

  • כיכר העיר העתיקה ומגדל העיר Belfort van Brugge – הכיכר המרכזית שסביבה מסעדות, בתי קפה, ברים, שוקולטריות ודוכני וופל בלגי. אל המגדל ניתן לעלות במדרגות על מנת להשקיף על הנוף של העיר. אנחנו בחרנו לוותר. בכיכר ישנן כרכרות סוסים אותן ניתן לשכור לטיול בעיר.
  • בניין העירייה Ville de Bruges – בניין גדול ומרשים, נמצא מרחק הליכה קצר מכיכר העיר העתיקה. גם סביבו יש חנויות ומסעדות, ובסמוך לו נמצאת כנסיית הדם הקדוש.
  • כנסיית הדם הקדוש – Basiliek van het Heilig Bloed – בכנסיה זו על פי המיתוס נמצאים שרידים מדמו של ישו. הכנסייה יפה ומרשימה, ושווה להיכנס בעת שמתקיימת בה מיסה. אנחנו היינו שם בסוף השבוע והיא הייתה מלאה במבקרים.
  • כנסיית גבירתנו – Onze Lieve Vrouw Brugge – כנסייה בעלת צריח המתנשא לגובה וניתן לראותו ברחבי העיר. הייחוד בכנסיה זו הוא פסל המדונה של מיכאלאנג'לו. הכנסיה עצמה יפה ומרשימה. מומלץ להיכנס. בסמוך לכנסיה יש מתחם גנים קטן ויפה ובו לעיתים נערכים קוצרטים חינמיים. כשאנחנו היינו שם היה קונצרט של סוגי נבל מכל העולם – חוויה נהדרת ומעצימה.
  • מוזיאון השוקולד Choco-Story – מוזיאון קטן וחביב. אם אתם עם ילדים שווה להיכנס, אם לא מדובר בעיקר בבזבוז זמן. המוזיאון מתמקד בהיסטוריה של השוקולד, ואיננו מאוד אטרקטיבי. לא באמת רואים שם את תהליך הייצור. עדיף ליהנות מחנויות השוקולד בעיר.
  • עיר השוקולד – ברוז' מלאה בחנויות שוקולד מכל הסוגים והמינים. חלק מהחנויות יקרות מאוד, ואפשר פשוט לשטוף את העיניים בחלונות הראווה המציגים פסלים שונים ומשונים העשויים כולם שוקולד. לאלו שרוצים לקנות מתנות, ישנן חנויות המציעות סיילים מיוחדים על מארזי שוקולד – הכי זולים שמצאנו בכל הטיול, והשוקולד היה איכותי וטעים (קנינו סטוקים גם לעצמנו). למשל, בסמוך למלון בו שהינו הייתה חנות נהדרת כזאת שבזכותה מילאנו את כל המזוודה במתנות.
  • עיר הבירה – בכל מקום בעיר נשפכת בירה לכל עבר. תוכלו למצוא מבחר מרשים של בקבוקי בירה מכל הסוגים, כאשר לכל אחת מוצמדת כוס משלה אותה ניתן לרכוש ביחד עם הבירה כערכה. אין ספק שהקניות בברוז' היו משתלמות. בכל בר תוכלו לבקש את הבירה המקומית – בלנד שמיוצר במיוחד באותו בר ורק הוא מציע אותו. חוויה.
  • מבשלת חצי הירח – Halve Maan brewery – מבשלה מסורתית שקיימת כבר עשרות שנים וממוקמת ממש במרכז העיר ברוז'. ניתן לעשות סיורים במבשלה, יוצאים גם סיורים בשפה האנגלית. הסיור היה מרתק ונתן הצצה לתהליך ייצור הבירה. עשינו אותו ביום שבת, שבו המבשלה פעילה רק חלקית, אך זה לא השפיע על טיב הסיור ונהנינו ממנו מאוד. שיא הסיור הוא העליה למרפסת שממנה ניתן לראות את העיר מלמעלה ולהצטלם. שימו לב שחלקים מהסיור כוללים עליה וירידה במדרגות צרות ותלולות. אם אתם מפחדים מגבהים או ממקומות צרים עדיף שתוותרו. הכרטיס כולל גם כוס בירה במתנה שתחכה לכם במסעדת המבשלה בסיום הסיור. אנחנו בחרנו לאכול שם צהריים והתרשמנו לטובה מהתפריט ומהאוכל הטעים.
טעימות הבירה במבשלת חצי הירח
  • אגם האהבה – Minnewaterpark – פארק שקט ומקסים אשר במרכזו אגם. נעים להסתובב שם ולשאוף את השלווה לריאות. מקום מאוד רומנטי.
  • הכיכר והמזרקה שליד בית הקונצרטים – Concertgebouw – הגענו לשם במקרה במסגרת שיטוטינו ופשוט ישבנו שם על ספסל וצפינו בעוברים והשבים. במרכז הכיכר הענקית ניצבת מזרקה עצומה עם פסלים שונים. כשמסתכלים מזויות שונות רואים דברים שונים בתוך המזרקה – מאוד יפה. שם נמצאת גם תחנת הרכבת של העיר, ומעבר למזרקה כבר מתחילה העיר ברוז' המודרנית ונגמרת העיר העתיקה.
  • רחוב Steenstraat – לחובבי השופינג זהו הרחוב עם כל חנויות המותגים הגדולות. המחירים כמובן גבוהים יחסית לחנויות המקומיות אך הצלחנו למצוא שם גם קצת מציאות. הרחוב מתחבר לכיכר העיר העתיקה.

בבוקר היום השביעי והאחרון שלנו במסגרת טיול בבלגיה גילינו שמתקיים מרתון ברוז' ושכל העיר העתיקה סגורה לתנועת רכבים. שהינו כאמור במלון במרכז העיר העתיקה והרכב היה בחנית המלון, כך שלמעשה היינו תקועים. המשכנו להסתובב בעיר ונשנשנו וופל בלגי תוך שאנו צופים ברצים המציפים את העיר העתיקה. לאחר שנפתחו הכבישים בשעה 12:00 התחלנו בנסיעה לכיוון העיירה דאם שנמצאת כרבע שעה נסיעה מברוז'.

דאם היא עיירה פצפונת ומקסימה. אין שם מה לעשות חוץ מלהסתובב קצת ולראות כבשים לאורך שולי העיירה. לאורך הנסיעה נתקלים בטחנות רוח גדולות ועתיקות ושדות עם פרות שמתפרשים עד לאינסוף. הסתובבנו עם הרכב באזור ומשם נסענו בחזרה לבריסל. השתדלנו לנסוע בכבישים הירוקים שנוסעים בסמוך לגבול עם הולנד ולא באוטוסטרדות המהירות כדי ליהנות מהנופים הירוקים והיפים.

בבריסל רצינו להספיק עוד אתר אחד לפני הטיסה חזרה – האטומיום, שנמצא בחלקה הצפוני של העיר. המונומנט עצמו מרשים מאוד והפארק שמסביבו נחמד למי שרוצה להצטלם בפוזות מצחיקות ולהמשיך הלאה. מאוד מאוד לא מומלץ להיכנס ולעלות לאטומיום עצמו! כרטיס הכניסה יקר, את התיקים צריך להפקיד בכניסה (בתשלום כמובן) ולא ניתן להכניסם למתחם. חשוב לציין שמלבד דוכן האוכל בכניסה, שם המחירים יקרים, אין בתוך המתחם מקום לקנות בו אוכל או שתייה. התורים ארוכים להחריד מפני שהעלייה היא אך ורק במעלית אחת קטנה וצרה שאליה נכנסים עשרה אנשים בלבד בכל פעם. יש דיילים שמנווטים את התור אבל הוא קשה מאוד, במיוחד אם אתם עם ילדים קטנים. והגראנד פינאלה – המקום איננו ממוזג ואתם עולים במעלית קטנה וצרה לתוך בועות שקופות מזכוכית שאינן ממוזגות! בקיצור – חממה אנושית. היה יום נעים יחסית ולא חם, כ-20 מעלות בחוץ ובתוך האטומיום הרגיש כמו סאונה ללא אוויר. הזמן המקסימלי שניתן היה לשהות למעלה היה עשר דקות כי פשוט לא הצלחנו לנשום מרוב חום, והירידה למטה כוללת שוב תור ארוך ומשתרך למעלית שמורידה רק חלק מהקומות, משם צריך לרדת בדרגנועים למטה. לקומה העליונה שבה נמצא הנוף לא ניתן להגיע במדרגות, אך ורק במעלית, כך שאי אפשר להימנע מהתור או להתחמק ממנו. חוויה איומה ונוראה, ממליצים להימנע ממנה ככל הניתן. תצלמו מלמטה ואל תטרחו לעלות.

האטומיום. תצלמו ואל תעלו

מהאטומיום נסענו לשדה התעופה ונפרדנו מבלגיה, לא לפני שעשינו עוד סיבוב קצר במרכז העיר בריסל כדי להיפטר מהטראומה שהרגע חווינו. בסך הכל בלגיה הייתה מדינה נעימה, טעימה, מלאת רוגע ושלווה, נופים מהממים ומחירים סבירים לכל נפש. חפשה מושלמת למי שרוצה להתרווח, להירגע ולאכול טוב. בכל מקום שבו היינו האוכל היה טעים! לא היו נפילות. השתמשנו הרבה באפליקציית Trip Advisor כדי לבחור את המסעדות. יש בבלגיה גם לא מעט מסעדות מישלן, אם אתם בעניין כדאי להזמין בהן מקומות הרבה זמן מראש. הבירה בבלגיה נשפכת כמו מים ושווה לנסות מכל הבא ליד. גם פז, שאיננה חובבת בירה, גילתה כמה בירות פירותיות שהיא אהבה מאוד וקנינו קצת הביתה. והכי כיף בבלגיה זה הנשנושים – הוופל הבלגי, הגלידה, השוקולדים המטורפים והצ'יפס האלוהי. תענוג צרוף.

וופל בלגי. רק בשבילו שווה לטוס

לחוויות נוספות מטיולנו באירופה תוכלו לקרוא את הפוסט שלנו על בודפשט ואת הפוסט שכתבנו על פראג.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *