טיול בדרום ספרד – סביליה הבירה של אנדלוסיה

שיתוף:

במסגרת הטיול הארוך שעשינו השנה לדרום ספרד וחבל אנדלוסיה ברכב שכור, הגענו למספר ימים לעיר סביליה. אחרי שטיילנו בקוסטה דל סול – אזור החופים של דרום ספרד, קפצנו לחצי יום בגיברלטר (מובלעה בריטית בתוך ספרד) ובילינו ערב מופלא בעיירה הלבנה רונדה, שמנו פעמינו לעיר המודרנית והגדולה, בירת אנדלוסיה – סביליה.

שני דברים שמייחדים את סביליה משאר הערים בחבל אנדלוסיה:

  1. סביליה מרגישה הרבה יותר מודרנית – למעשה, כפי שלמדנו במהלך הביקור שלנו, אתרים רבים בסביליה נבנו בשנת 1992, לקראת יריד שהתקיים בעיר. בניהם מונומט המטרופול למשל. לכן, היא נראית ומרגישה חדישה יחסית לערים אחרות. כל זה היה קונטרסט מעניין לטיול שהיה לנו עד כה, שכן בטולדו ובקורדובה העתיקות חשנו כאילו חזרנו בזמן.
  2. סביליה חיה ותוססת, גם בלילה! באופן מפתיע ובניגוד לערים אחרות באזור, ניתן למצוא ברים ומסעדות פתוחים בכל שעות היום (גם בזמן הסיאסטה), ולסביליה יש חיי לילה פעילים ביותר. גם כשהסתובבנו בשעות המאוחרות העיר היתה מלאה בצעירים ששטפו את מקומות הבילוי.
סביליה

התניידות בסביליה

סביליה היא עיר גדולה יחסית, והמרחקים בין האטרקציות גדולים. אנחנו פחות ממליצים לחרוש אותה ברגל, למרות שהיא יושבת על מישור ואין בה עליות וירידות חדות כמו אלו שנתקלנו בהן בערים הקודמות בהן ביקרנו בחבל אנדלוסיה. לצערנו, מצאנו שקו החשמלית שעובר בתוך העיר איננו שימושי כל כך, הוא קצר ולא מגיע לכל המקומות התיירותיים. אנחנו הכי ממליצים להתנייד במוניות או ב- Uber. זה קל, נוח וזול והנהגים נחמדים מאוד. לחצו כאן לקבלת הנחה על הנסיעה הראשונה שלכם באובר.

סביליה

אטרקציות בסביליה

יש הרבה מה לעשות ולראות בסביליה, אבל זמננו היה מוגבל, וגם רצינו קצת לנוח מכל החוויות שעברנו באותו שבוע בטיול שלנו. בכל זאת ריכזנו עבורכם רשימה של דברים שחייבים לראות או לעשות בסביליה, וחבל לפספס:

הקתדרלה של סביליה – Catedral de Sevilla – קתדרלה ענקית, גדולה ומרשימה. מדובר בקתדרלה הגותית הגדולה בעולם, ומשום כך, היא יפהפיה גם מבפנים וגם מבחוץ. כרטיסים עולים 9 יורו לאדם. המונומנט המעניין ביותר בקתדרלה של סביליה הוא ללא ספק קברו של קולומבוס, מגלה הארצות, שיצא מספרד בשנת 1492 וגילה את יבשת אמריקה. בתור מי שכבר ראו מספר קתדרלות וארמונות במהלך הטיול, אנחנו חושבים שהיא לא משתווה בכלל לקתדרלה של קורדובה, אבל בכל זאת מדובר באתר חובה למבקרים בסביליה.

סביליה
קבר קולומבוס בקתדרלה של סביליה

האלקזאר – Royal Alcázar of Seville – הארמון המפואר של סביליה, דומה מאוד בנראות שלו לארמון אלהמברה בגרנדה (כמובן שלא באותה הרמה). התורים בכניסה ארוכים מאוד מאוד והם חשופים לשמש. לכן, מומלץ לרכוש כרטיסים באתר האינטרנט. אנחנו עמדנו בתור המקוצר לאלו שיש להם כרטיסים אונליין, ותוך כדי ההמתנה רכשנו את הכרטיסים דרך הפלאפון… קל. יש כל מיני כרטיסים משולבים, וכאלו עם מדריך אודיו. אנחנו בחרנו את הכרטיס הרגיל לאלקזאר בלבד ושילמנו 12.5 יורו לאדם. החדרים המעוטרים מקסימים ושווה לבקר גם בגנים. ביום בו ביקרנו היה מאוד חם, ולכן בילינו בו רק כשעתיים. אפשר כמובן להסתובב שם יותר זמן במזג אוויר יותר נעים.

סביליה
סביליה

פלאסה דה אספניה – Plaza de España – כיכר ענקית שנבנתה עבור היריד בשנת 1992. שם ממוקמים רוב משרדי העירייה והמוסדות הרשמיים. הכיכר בנויה בחצי עיגול, שלאורכו יש מעין "גומחות" המייצגות את כל הרובעים השונים של ספרד. במרכז חצי העיגול יש נחל קטן עם גשרים שעוברים מעליו, ומזרקת מים. מאוד יפה. אנחנו ביקרנו שם בשבת כאשר כל המוסדות היו סגורים, וגם הגנים שבסמוך לכיכר היו סגורים. אבל נהנינו מאוד מהכיכר היפה.

סביליה

זירת השוורים – Plaza de toros – גם למי שמסתייג מהספורט המזעזע, אנחנו ממליצים לעשות סיור בזירת השוורים של סביליה, ובה מוזיאון המראה את ההיסטוריה של הספורט הנכחד הזה. הזירה עדיין פעילה ומתקיימות בה מעט מאוד תחרויות במהלך השנה. רוב הזמן היא משמשת כאטרקציה לתיירים. כדי לבקר במקום חייבים לקחת סיור של 45 דקות. במחיר הכרטיס מקבלים מדריך אודיו, ויש מדריכה שמלווה אתכם ופותחת לכם בכל פעם חדר אחר. המקום מרשים מאוד וההסברים היו מעניינים (אנחנו בדרך כלל לא טיפוסים של מדריכי אודיו אבל הפעם נהנינו מההסברים). בסוף הסיור מגיעים לזירה, שם תוכלו להתהלך ממש בזירה עצמה וכמובן לצלם. בעת ביקורנו שם החלה סופת גשמים אדירה, מה ששיווה למקום אווירת קרב מאיימת – כראוי להיסטוריה שלו.

סביליה
סביליה

גשר טריאנה ושוק טריאנה – Puente de Triana -בסביליה עובר נהר, שניתן לחצותו במספר גשרים. גשר טריאנה הוא גשר יפה וחביב. אפשר לעשות טיול על הטיילת לאורך הנהר ולחצות דרך הגשר לשכונת טריאנה שנמצאת מעברו השני. בסוף הגשר מצד ימין ישנו שוק טריאנה, שוק מוצרים טריים חביב ביותר. יש שם דוכני פירות וירקות, אוכל טרי ומספר דוכני מזון פשוטים.

סביליה
סביליה

המטרופול – Metropol -מונומנט שנבנה כמו מבנים רבים אחרים בסביליה לקראת היריד של שנת 1992. המונומנט מזכיר פטריה מחוררת ענקית. אם מסתובבים למטה אפשר לראות נערים על סקיטבורד עושים פעלולים. העלייה לתצפית במפלס העליון נעשית באופן מפתיע מקומת המרתף. יש לרדת במדרגות הנעות למטה ולעמוד בתור לרכישת הכרטיסים ולמעלית. התור רץ מאוד מהר. כרטיס עולה 3 יורו ומקנה עליה לתצפית. מומלץ לבוא בשעות אחר הצהריים בסמוך לשקיעה. בלילה התצפית סגורה, אבל תוכלו להתרשם מהתאורה על המונומנט מלמטה. בסמוך למטרופול יש ברים ומסעדות מאוד טרנדיים ומגניבים, וגם לא מעט רשתות אופנה. יש גם קניון בקרבת מקום לחובבי השופינג. המטרופול מרוחק מעט מהאטרקציות המרכזיות ויש לנסוע אליו במונית.

סביליה
סביליה
סביליה

מופע פלמנקו – אי אפשר לבקר בסביליה מבלי לצפות במופע התרבות המקומי – הפלמנקו. ישנם מועדונים רבים המציגים בשעות הערב והלילה. בדרך כלל כרטיס הכניסה כולל גם כוס שתייה אלכוהולית או קלה. המועדונים קטנים ואינטימיים כך שאפשר ממש להרגיש ולראות את רקיעות הרגליים של הרקדנים המוכשרים. אנחנו צפינו במופע של מועדון בשם Los Gallos והיה מ-ע-ו-ל-ה! כרטיס למופע פלוס כוס שתייה עלה לנו 35 יורו לאדם. המופע נמשך שעה וחצי. יש שני מופעים בכל ערב.

סביליה

מסעדות מומלצות בסביליה

לסביליה יש הרבה מה להציע, גם בגזרה הקולינרית. מכיוון שהעיר מודרנית יחסית, תוכלו למצוא בה מגוון סוגי מטבחים ותפריטים. יש מסעדות זולות ומסעדות יוקרה – מכל קשת הסוגים והמחירים. אלו המקומות בהם אכלנו ועליהם נוכל להמליץ:

  • La Paella – מסעדת מזון מהיר זולה וטעימה שפעילה מעט שעות במהלך היום. המסעדה מציעה 6 סוגים של פאייה – תבשיל אורז עם בשר או פירות ים. בכל בוקר הם מבשלים את המחבתות הגדולות, וסוגרים את הבסטה כאשר התבשיל במחבת נגמר. לכן האוכל שם מאוד טרי. מומלץ להגיע בשעת צהריים מוקדמת על מנת ליהנות מהמגוון לפני שנגמר.
  • Tuk Tuk – מסעדה תאילנדית מהירה, יש אפשרות גם לטייק אווי. אוכל טעים וזול.
  • Zoko – מסעדת פיוז'ן מקורית ומעניינת, אך מעט יקרה. יש בה שילוב של אוכל ספרדי, מקסיקני ויפני. טעים ושיקי.
  • Cafe Indias – בית קפה מוצלח מאוד עם קפה טעים, כריכים טובים וטריים. יש מגוון גדול, תפריטים באנגלית, אוכל טעים וטרי ושירות טוב. נפתחים מוקדם ולכן מומלץ לארוחת בוקר.
  • La Linterna Ciega – בר מסעדה שמגיש בירות וטאפאסים. יש בירות בין לאומיות (לא מובן מאליו בדרום ספרד). השירות מצוין (גם לא מובן מאליו). יש טאפאסים מיוחדים עם טוויסט, כמו למשל הקרוקטים המתוקים עם אגוזים ודבש, וקינוח של משקה אלכוהולי סופר מתוק וחזק שטובלים בו עוגיות. המחירים סבירים בהחלט והתמורה גבוהה.
סביליה
סביליה

לסיכום, זה נכון שאחרי שכבר ביקרנו במספר ערים עתיקות ויפות כמו טולדו, קורדובה, גרנדה ורונדה, סביליה לא יכלה כל כך להפתיע אותנו. אבל מה שהכי מעניין בסביליה, והופך אותה ליעד חובה למטיילים בחבל אנדלוסיה, זה דווקא השילוב המופלא בין הישן לחדש. זירת השוורים ההיסטורית שעודנה פעילה, מונומנט המטרופול המודרני שממנו נשקפים צריחי הקתדרלה והאלקזאר העתיקים. המסעדות הטרנדיות שעומדות בקונטרסט מושלם למופעי הפלמנקו המסורתיים. כל אלו מקנים לסביליה אווירה ייחודית ובלתי נשכחת. בילינו בה יומיים, אך יכולנו להישאר בה אף יותר.

סביליה

סביליה הייתה היעד האחרון שלנו בספרד, לפני שחצינו את הגבול עם הרכב השכור לפורטוגל, שם המשכנו במסע. הישארו מעודכנים לקראת הפוסטים הבאים שיעלו על חוויותנו בפורטוגל.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

7 מחשבות על “טיול בדרום ספרד – סביליה הבירה של אנדלוסיה”

  1. מיכל מנור

    נראה כמו מקום מעניין מאד ומתאים לעונת החורף. אני לאט לאט אוספת ערים בספרד למגירת החלומות.

  2. ביקרתי באזור אבל לא זוכרת אם גם בסיבליה. בכל אופן, לפי הפוסט שלך, העיר ראויה בהחלט לביקור. אוהבת ערים בהן יש שילוב מעניין בין ישן לחדש וסיבילה נראית עיר כזאת.

  3. שלומית ביטון

    אוי, סיביליה מדהימה! ביקרתי שם לפני המון שנים. התמונות המהממות שלכם מזכירות לי נשכחות. פוסט מופלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *