אצא לי השוקה: השווקים השווים ביותר בלונדון

שיתוף:

ענתיקות, מוצרי וינטג' ויד שניה, תקליטים, פריטי אספנים, אוכל מכל העולם, מוצרי מעדניה, מאפים – את כל אלו ועוד תוכלו למצוא בקלות בתוך שווקים בלונדון, העיר הידועה בשווקיה הרבים.  אפשר למלא שני סופי שבוע שלמים רק בבילוי בשווקים בלונדון, מבלי לשבוע מהצבעוניות וממאכלי הרחוב. אז אחרי שנתנו לכם המלצות לתכנון החופשה שלכם בלונדון, בפוסט זה ריכזנו עבורכם את השווקים השווים ביותר – אלו שלא תרצו לפספס בביקור שלכם. בסוף הפוסט צירפנו גם מפה של כל השווקים בלונדון לשימושכם. אך קודם כל נפתח בכמה טיפים כללים.

ראשית, לונדון היא עיר ענקית. אם נתייחס לרחוב אוקספורד כמרכז העיר – אין שווקים מעניינים במרחק הליכה. בשביל ליהנות מחוויה ייחודית של השווקים בלונדון, יש להרחיק אל מחוץ למרכז. רוב השווקים שמופיעים בפוסט זה קרובים יחסית אחד לשני ואת חלקם ניתן לשלב ביום אחד, אם כי ההליכה בו תהיה רבה אז כדאי שתצאו עם נעליים נוחות, מטרייה והרבה אנרגיה. קיימת תחבורה ציבורית נוחה לכל השווקים בלונדון, אל תשכחו להשתמש באפליקציית Citymapper בכדי להגיע לשוק.

שנית, חשוב לשים לב שלא כל השווקים פתוחים כל יום. צריך לוודא שמגיעים ביום שבו השוק פעיל. יש שווקים בלונדון שפעילים כל השבוע אבל בימים מסוימים הם שוקקים יותר – מומלץ לבוא ביום שבו השוק בשיא פעילותו. כשיורד גשם מומלץ להימנע משווקים פתוחים ולחפש שוק מקורה. בחלק מהשווקים יש אזורים פתוחים ואזורים מקורים.

אם רוצים באמת ליהנות מהשוק מבלי לעמוד בתורים ולסבול מהצפיפות – חשוב לבוא השכם בבוקר. אחרי השעה 11:00 רוב השווקים הופכים להיות צפופים ועמוסים במבקרים כך שקשה מאוד להסתובב וליהנות מהשוק, במיוחד בשווקים הפעילים בסופי השבוע. לצלמים שביניכם – השווקים בלונדון הם יעד צילום מעולה, אך מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות כאשר השוק בשלבי פתיחה והקמה כדי ליהנות מהזוויות הטובות ביותר ומהתאורה הטובה ביותר, מבלי להיתקל בהמוני אנשים.

ואם אתם בעיקר בעניין של אוכל, ריכזנו עבורכם את כל ההמלצות שלנו לאוכל בלונדון, כולל אוכל הרחוב שהכי אהבנו, אותו תמצאו בעיקר בשווקים. אז בואו נצלול לכל שוק ושוק ונכיר אותו יותר מקרוב…

Borough Market

השוק הכי ידוע ומפורסם בלונדון, והוא גם התיירותי ביותר. הכי שווה ללכת אליו בימים שהוא פתוח במלואו – גם החנויות הקבועות וגם דוכני אוכל רחוב מסביב לשוק. השוק מקורה ברובו, אך ישנם חלקים שאינם מקורים. בשוק זה אפשר למצוא מטעמי מעדניה מיוחדים. גבינות מיוחדות, פסטה בעבודת יד, מאפים ולחמים, שמן זית מסוגים שונים ועוד. מי שרוצה לאכול פיש אנד צ'יפס מסורתי במחיר סביר יוכל להגיע לדוכן Fish! אפשר לשבת שם או לקחת טייק אוואי. ממול לדוכן זה וקצת צפונית אליו ישנה מאפיה שווה בשם Bread Ahead שם אפשר לקנות דונאטס (במקומות אחרים משבחים אותן, אבל הן בסך הכל טעימות ולא שוס כמו שעושים מהן). כשנמצאים ליד המאפיה מומלץ להרים את הראש למעלה ולראות זווית מעניינת של מגדל השארד (Shard).

לאחר שאכלתם ושבעתם ממאכלי השוק, אפשר ללכת בשני מסלולים אפשריים:
מסלול א': ללכת על לונדון ברידג' ולראות ממנו את הטאוור ברידג' (מצפון לשוק).
מסלול ב': ללכת על גדת הנהר לכיוון מערב, שם אפשר לראות בניינים יפים, מופעי רחוב וכמובן ללכת על גשר המילניום המיוחד. משם אפשר להיכנס למוזיאון טייט מודרן (Tate Modern) לאומנות מודרנית ובו תצפית על כל לונדון.

כתובת: 8 Southwark St London, SE1 1TL
שעות פעילות:
רק שוק אוכל: שני-שלישי 10:00-17:00
שוק מלא: רביעי-חמישי 10:00-17:00, שישי 10:00-18:00, שבת 8:00-17:00
תחבורה ציבורית: London Bridge station
אתר אינטרנט: www.boroughmarket.org.uk

Portobello Road Market‏‎

מדובר ברחוב אחד עם חנויות, מסעדות, בתי קפה ופאבים משני צידיו. שם ניתן למצוא מזכרות רבות ופרטי אומנות. הרחוב קצר יחסית ונחמד להסתובב בו. בסוף הרחוב, מכיוון צפון, מתחת לגשר הרכבת, מתקיים בסופי שבוע שוק אוכל קטן. השוק נמצא בשכונת נוטינג היל היוקרתית והיפהפייה, שם תמצאו בניינים צבעוניים, מכוניות יוקרה ואספנות, דלתות צבעוניות ואווירה אחרת.

כתובת: Portobello Rd London
שעות פעילות: שני-רביעי: 9:00-18:00, חמישי: 9:00-13:00, שישי-שבת: 9:00-19:00
תחבורה ציבורית: טיוב לתחנות Notting Hill Gate ,Ladbroke Grove או במגוון אוטובוסים
אתר אינטרנט: www.portobelloroad.co.uk‎

Camden Market

שוק עצום עם הרבה מאוד סוגים של חנויות ודוכנים. שילוב בין פלורנטין למתחם שרונה. זהו מקום בילוי צעיר ותוסס לשעות הצהריים והערב ושווה להגיע בשניהם אם כי בערב לא כל הדוכנים פתוחים. מאוד לא מומלץ להגיע לשם בשעות הצהריים בסופי שבוע מפני שעומס המבקרים רב מאוד. בשוק ניתן למצוא בעיקר מזכרות ובגדים (וינטג' ומותגים). מומלץ לעשות השוואה בין הדוכנים והחנויות ולא לקנות על החנות הראשונה שרואים. רוב המקומות מקבלים כרטיסי אשראי. השוק משתרע משני צדי תעלת המים, אך האזור שמדרום לה הוא הגדול והשוקק יותר. ניתן לשוטט או לרכוב על אופניים לאורך תעלת המים ולהתבונן בסירות ששטות בה. החלק הדרומי בשוק הוא האזור המומלץ לבילוי ערב, שם יש דוכני מזון רבים ואווירה כיפית. לאלו מכם שלא בונים על האוכל במלון ורוצים לבשל, בסמוך לשוק ישנו סופר ענק בשם Morrisons‏ (כתובת: Chalk Farm Rd, London NW1 8AA) –  אחת מהרשתות הזולות באנגליה. יש שם מגוון מטורף של מוצרים במחירים הכי זולים שתמצאו בלונדון.  אם ברצונכם לנוח קצת אחרי ההמולה של השוק, מומלץ לטייל בפארק ריג'נטס (Regent's Park) הנמצא יחסית באזור.

כתובת: 168 Camden High Street
שעות פעילות: כל השבוע החל מ-10:00 בבוקר.
תחבורה ציבורית: טיוב לתחנת Camden Town. אפשר גם להגיע באוטובוס, יש קווים רבים המגיעים לאזור.
אתר אינטרנט: www.camdenlock.net

Columbia Road Flower Market

שוק פרחים לא גדול במיוחד, אך צבעוני ומרשים, המשתרע על רחוב אחד אותו סוגרים עבור השוק. יש שם מגוון גדול של פרחים וצמחים. השוק פעיל רק בימי ראשון. שימו לב שאין תחנת טיוב באזור, אפשר להגיע באוטובוס וללכת ברגל בין בנייני השכונה. אל דאגה, אתם תדעו שאתם בכיוון לפי גל האנשים האוחזים פרחים שתראו בסביבתכם. גם אם לא באתם לקנות מומלץ להסתובב וליהנות מהצבעוניות הרבה של השוק. עדיף להגיע בשעות הבוקר המוקדמות מאוד לפני שנהיה עמוס וצפוף.

כתובת: Columbia Road E2 7RG
שעות פתיחה: ימי ראשון 10:00-17:00
תחבורה ציבורית: באוטובוס בלבד ומתחנת האוטובוס ללכת ברגל.
אתר אינטרנט: www.columbiaroad.info‏

Brick Lane Market

אם הגעתם לשוק הפרחים, מומלץ להמשיך משם לאזור BOXPARK (מרחק נסיעה קצר, כמה תחנות באוטובוס) וללכת ברגל עד Brick Lane Market‏. בימי ראשון, כל האזור הופך להיות שוק יד שניה ועתיקות. מומלץ להסתובב בין הבניינים ולהתרשם מציורי הגרפיטי הרבים (חלקם של אומני רחוב מפורסמים). בדרכים הראשיות רואים שווקי רחוב מאולתרים בהם אנשים מוכרים מוצרים שונים ומשונים, חדשים וישנים. ככל שמתקרבים לבריק ליין ניתן למצוא דוכני אוכל רחוב מכל הסוגים בשילוב עם דוכני מתנות ומזכרות. כשיורדים דרומה בצדי הרחוב יש מבנים מקורים קטנים בהם ניתן למצוא אוכל רחוב ושתיה. ברובם יש חצרות קטנות בהן ניתן לשבת לאכול ולתת מנוח לרגליים. אם אתם מחפשים להתנסות באוכל רחוב מסביב לעולם זה המקום בשבילכם. יש דוכני מזון מכל הסוגים והמינים – ים תיכוני, הודי, סיני ועוד ועוד. כשהולכים ברחובות מומלץ להרים את הראש, להסתכל על הבניינים וציורי הגרפיטי ולהיכנס לסמטאות הצרות בהן מסתתרות פנינות אומנות ואוכל. משוק בריק ליין מומלץ להמשיך לשוק Old Spitalfields.

כתובת: 91 Brick Ln, London E1 6QR
שעות פעילות: פעיל מאוד בסופי שבוע
אתר אינטרנט: www.bricklanemarket.com‏

Old Spitalfields Market‏

לפני שאתם מתחילים את שיטוטיכם בשוק, ואם הגעתם מכיוון בריק ליין, מומלץ לעצור לאכול ב- Poppies Fish & Chips. זו מסעדה קטנה, בין המפורסמות בלונדון בפיש אנד צ'יפס. אפשר לשבת בה אם יש מקום, ואם אין מקום אפשר לקחת טייק אוואי וללכת לשבת בחצר שמאחורי המבנה הגדול של שוק בריק ליין, שם יש שולחנות ואווירה נעימה.

שוק אולד ספיטלפילד הוא הרבה יותר מודרני ואלגנטי, הבנוי ממתחם מקורה וטיילת פתוחה. אפשר למצוא שם דוכני בוטיק, עבודות יד, כובעים, מעילים, מוצרי אומנות, בתי קפה ומסעדות. המבנה עצמו מזכיר קצת את ממילא בירושלים, אבל פחות מרגיש כמו קניון.

כתובת:  16 Horner Square, London E1 6EW
שעות פעילות: כל השבוע. שני עד שישי 10:00-18:00, ראשון: 9:00-17:00, שוק האופנה פתוח בשבת 11:00-17:00.
הגעה: טיוב לתחנת מרכז Liverpool Street Station או באוטובוס.
אתר אינטרנט: www.spitalfields.co.uk

Petticoat Lane‏‎

אם לא שבעה נפשכם משווקים, תוכלו להגיע גם לשוק פטיקוט הנמצא במרק הליכה קצר משוק אולד ספיטלפילד. מדובר בכמה רחובות סגורים ובהם תמצאו בגדים, מוצרי יד שניה, עתיקות, מוצרי בוטיק ועוד. הבניינים מסביב יפים והאווירה נעימה. במידה והייתם בשווקים האחרים הדברים די חוזרים על עצמם גם בשוק הזה, כך שהוא לא חובה.

כתובת: Middlesex Street
שעות פעילות: שני עד שישי 10:00-16:30, ראשון 9:00-14:00
הגעה: קווים Circle ו-Metropolitan לתחנת Aldgate East
אתר אינטרנט: www.visitlondon.com

אם אהבתם את הפוסט הזה על שווקים בלונדון, בוודאי תשמחו לקרוא גם את פוסט ההמלצות שלנו לתכנון חופשה בלונדון, ואת הפוסט שלנו על אוכל בלונדון.

לתמונות נוספות היכנסו לאינסטגרם של הקונסיירז'

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

3 מחשבות על “אצא לי השוקה: השווקים השווים ביותר בלונדון”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *