לונדון – חופשה שיקית של שבוע בבירה הבריטית

שיתוף:

אין מספיק קלישאות בשביל לתאר אותה. לונדון, בירת הממלכה המאוחדת, היא ללא צל של ספק יעד חובה. לא סתם היא חולקת את התואר A+ במדרג התיירות עם ניו יורק. השתיים מציעות לתייר כמות אינסופית של אטרקציות, מקומות בילוי, אירועים, ומקומות לינה. ודווקא בגלל השפע הרב של האפשרויות, האתגר הכי גדול בתכנון חופשה ללונדון הוא הצורך להתמקד ולקבל החלטות. לא משנה מה יהיה אורך החופשה שלכם – לא תספיקו הכל. ולכן הרצון להספיק ולדחוס כמה שיותר דברים יכול להסתיים בסוף בתשישות מוחית וגופנית בסגנון "תפסת מרובה לא תפסת".

ללונדון נסענו לשבוע, לחופשה לכבוד יום הנישואין השני שלנו. עבור רוני זה לא היה הביקור הראשון, אבל פז נחתה לראשונה בלונדון (סוף סוף) ולכן ניסינו לשלב בין האתרים הקלאסיים של לונדון לבין מקומות מחוץ למסלול המוכר, כדי שלכל אחד מאיתנו יהיו חוויות חדשות ומרגשות. בפוסט זה נספר לכם על החופשה שלנו, וגם ניתן לכם המלצות לתכנון חופשה בלונדון כדי שלא תישארו בערפל בעיר שאת האווירה בה ניתן לכנות בצורה הטובה ביותר כ"אלגנטיות של קיפוד".

האזינו לפרק שלנו על לונדון בפודקאסט "טרמינל"

אתם לא עשויים מסוכר – מזג אוויר בלונדון

אחד החששות הכי גדולים של המטיילים ללונדון הוא מזג האוויר. מה עושים כשיורד גשם? מה ללבוש? מה לארוז? גם אנחנו חששנו קצת מהנושא ולכן כדאי להבהיר. הסבירות שתטיילו בלונדון מתישהו במהלך השנה ולא תרד לכם טיפת גשם- קלוש עד אפסי. ואם לא ירד לכם גשם זה אפילו יהיה קצת מאכזב, כי זה חלק מהקטע של העיר הזאת. המקומיים אומרים שבלונדון יש לפעמים ארבע עונות ביממה. אתם יכולים להתחיל את היום עם שמש, ואז תוך שנייה מגיעים עננים ומורידים גשם, שנגמר בן רגע לטובת השמש בחזרה. אם תתנו לזה להרוס לכם את החוויה – זה יהרוס. אם תיקחו את זה בקלות (וגם תיקחו אתכם מטריות) אתם תהיו בסדר והחופשה תתנהל בנעימים.

אנחנו טיילנו בלונדון במאי והתברר שהשבוע שהיינו שם היה השבוע הקר ביותר שהיה אי פעם בחודש מאי בלונדון. ואכן, הטמפרטורות היו נמוכות ביחס ללונדון בעונה (6-10 מעלות) והיה קר וגשום. האם נתנו לזה להשפיע עלינו? קצת. האם היינו צריכים להתבאס? ממש לא! אנחנו בחופשה ואנחנו ננצל אותה עד תום! ההמלצה שלנו – שיטת הבצל. קחו אתכם חולצות קצרות או ארוכות דקות, סווטשירט ועליוניות ומעיל (יוניקלו מספיק). קחו צעיף, כובע גרב ואפשר גם כפפות אם אתם רגישים לקור. מזג האוויר מתעתע ומשתנה מיום ליום אז גם תחזית של שבוע לפני לאו דווקא תחזה מה הולך להיות בחופשה שלכם, אז עדיף להיערך מראש. ואם לא הבאתם? לא נורא – תקנו. יש ביגוד חורף בשפע במחירים מעולים.

קחו מטריות והכל יהיה בסדר. תיאטרון שייקספיר גלוב.

תישארו בזון שלכם – התניידות בלונדון

לונדון בנויה מאזורים (zones) שמסומנים במעגלים וממוספרים מהמרכז החוצה. רוב האתרים המרכזיים ממוקמים בזון 1 או 2. חלק מהאטרקציות מחוץ למסלול המוכר נמצאות בזון 3, אבל מעבר לזון 3 אין לכם שום סיבה להגיע, ויותר מכך – ממש לא כדאי לכם לישון שם. להבדיל מניו יורק שתחומה בשטח קטן (יחסית) של מנהטן, לונדון היא עיר שטוחה וע-צ-ו-מ-ה. אנחנו ישנו בזון 2 ונסענו לאתרים שנמצאים בזון 1 ולפעמים היה מדובר בשעה נסיעה ברכבת התחתית, שלא לדבר על נסיעה באוטובוס. זה כמו לישון בתל אביב ולנסוע כל יום לאטרקציות בירושלים, לשם המחשה.

הבריטים מתריעים מפני כל סכנה אפשרית. ב"טיוב" של לונדון.

האטרקציות והאתרים הקלאסיים של לונדון מרוחקים זה מזה, ולהבדיל מערים אחרות בהן אתם יכולים לקחת מלון במרכז ולטייל ברגל בין האתרים השונים – בלונדון זה פשוט לא עובד (אלא אם אתם סופר-על או מאוד מאוד אוהבים ללכת מרחקים ארוכים ברגל ויש לכם ים של זמן לעשות זאת). לכן, חלק נכבד מהזמן שלכם בחופשה "יתבזבז" על נסיעות בתחבורה הציבורית. כדאי לתכנן את הימים שלכם עם אתרים שנמצאים בסמוך זה לזה כדי שתבזבזו כמה שפחות זמן על נסיעות, אבל אל תבנו על לחזור למלון לשנ"צ. זה יכול לקחת 45 דק' או אפילו שעה לפעמים, תלוי היכן המלון והיכן תטיילו. לחצו כאן לקבלת הטבה להזמנת מלון בלונדון.

התחבורה הציבורית של לונדון מאוד מאוד נוחה וקלה לשימוש. אם הגעתם למשל לשבוע, כמונו, תוכלו לקנות כרטיס אויסטר (משלמים פיקדון קטן על הכרטיס שאפשר לקבל בחזרה בסוף השימוש) ולרכוש את תכנית החופשי-שבועי. ככה תוכלו להתנייד בכל סוגי התחבורה השונים כמה שתרצו במהלך כל השבוע מבלי להתלבט או להסתבך. וגם אם התבלבלתם או התברברתם – זה חופשי. התחבורה בלונדון כוללת את הרכבת התחתית (המכונה "הטיוב"), הרכבת העילית (אוברגראונד), האוטובוסים האדומים של הקומותיים (כל כך מגניב!) ויש גם מעבורות ששטות על נהר התמזה (יש הנחה למחזיקי כרטיס אויסטר). הרכבת התחתית היא הכי מהירה ונוחה ומגיעה לרוב המקומות, ולכן סביר להניח שתשתמשו בה הכי הרבה. יש שילוט בכל מקום ולא קשה לנווט מתחת לאדמה. הרכבת העילית טובה אם אתם נוסעים לאזורים מרוחקים יותר. האוטובוסים מצוינים אם יש לכם זמן או אם בא לכם לתת מנוחה לרגליים ולעלות לקומה השנייה לצפות בנוף שבדרך (חוויה שאסור לפספס).

התחבורה הציבורית בלונדון לא זולה אבל מאוד נוחה!

בואו נדבר תכל'ס – כמה עולה חופשה בלונדון

תראו. חופשה בלונדון היא לא חופשה זולה ביחס ליעדים אירופאים אחרים. סופ"ש ארוך בפראג, או שבוע בבודפשט כמובן יעלו לכם פחות. אבל גם לא מדובר בשחיטה אם יודעים להתנהל נכון כלכלית, ואפשר לחסוך הרבה כסף אם פועלים נכון. אנחנו למשל ישנו אצל חיהל'ה – דודה של פז, וכך חסכנו הרבה כסף על עלות הלינה בלונדון. ברור שלא לכולם יש קרובי משפחה בעיר הגדולה, אבל אולי זה הזמן לחדש קשרים ולעשות נטוורקינג 🙂

הבית של דודה חיה היקרה בשכונת המפסטד הית'

יש הרבה אטרקציות חינמיות בלונדון, כמו מוזיאונים (כן כן כל המוזיאונים בחינם מי היה מאמין), פארקים, גשרים יפים על נהר התמזה ושכונות שפשוט כיף להסתובב בהן. גם השופינג בלונדון לא רע בכלל – מחירי הרשתות הגדולות זולים יותר מבארץ ויש כל הזמן סיילים, ומי שממש מחפש את השופינג יכול למצוא גם הרבה פנינות נסתרות של וינטג', יד שניה וחנויות בוטיק במחירים שפויים בהרבה ממה שתמצאו בדיזינגוף למשל. אנחנו לא באנו בשביל שופינג, אבל בהחלט הקדשנו לפעילות הזו זמן ויצאנו נשכרים (בעיקר ביוניקלו אבל גם בשווקים השונים). יש גם דברים שאפשר למצוא בלונדון שקשה למצוא בארץ באיכות ובמחירים טובים – כמו תקליטים למשל! הרחבנו את האוסף בלי למצמץ. הרחבה על אטרקציות לואו-קוסט או חינמיות בלונדון תבוא בפוסט ייעודי בהמשך.

הגלריה הלאומית. כל המוזיאונים בלונדון הם בכניסה חופשית לציבור.

ההתנהלות הכספית בלונדון היא לרוב בכרטיסי אשראי (תוודאו שיש לכם בזיכרון או בשלוף את ה-PIN קוד שלכם). רוב המקומות מקבלים אשראי בלי בעיה. אם בכל זאת תזדקקו למזומן (בעיקר בשווקים) אז תצרכו להגיע עם פאונד. ברוב המקומות לא מקבלים יורו (גאווה לאומית, ברקזיט – לך תדע). אנחנו מאוד ממליצים על השירות של Fly Money שמאפשר לכם להזמין את הסכום שתרצו באינטרנט ולאסוף את המזומנים בסניף בנק הפועלים בנתב"ג (תעמדו במסלול המהיר). הכי מהר, הכי קל, הכי אמין ובריביות הכי טובות שאנחנו מצאנו.

בלונדון פשוט כיף להסתובב, כך שלא חייבים להוציא הרבה כסף כדי ליהנות

נו… אז מה עושים בלונדון? תגלו לי כבר!

כפי שכבר אמרנו – יש כל כך הרבה מה לעשות בלונדון שאפשר לחיות שם שנים בלי למצות את הכל. העיר הזאת גם כל כך טרנדית שכל הזמן צצים בה דברים מעניינים חדשים שלא היו בה קודם, אז גם אם תגיעו ללונדון שוב ושוב עדיין תיתקלו בדברים שלא חוויתם קודם. כל כך הרבה חוויות היו לנו בשבוע אחד שקשה לתמצת אותן לפוסט אחד, ולכן נחלק את זה למספר פוסטים שונים שיעלו בקרוב, אבל בכל זאת הגעתם עד כאן אז אלו הדברים שלדעתנו חובה לעשות בלונדון:

1. סיור ב"לונדון הקלאסית"

בין אם ביקרתם בעבר בלונדון ובין אם זאת הפעם הראשונה שלכם – מומלץ מאוד לבקר באתרי המורשת המרכזיים של הבירה הבריטית, בניהם הגלריה הלאומית וכיכר טרפלגר, הוויט הול (קריית הממשלה) וטקס חילופי המשמר, דאונינג עשר, ביג בן (למרות שהוא בשיפוצים), ארמון בקינגהאם, כנסיית וסטמינסטר (אבל רק מבחוץ) ועוד. ישנן אפשרויות רבות לחוות את אותם אתרים, אבל הטובה ביותר לדעתנו היא באמצעות סיור מודרך, רצוי עם מדריך דובר עברית, שיכול להסביר על האתרים השונים ולתת את הרקע וההיסטוריה. אחרת אתם סתם מסתובבים ורואים בניינים, ומה לעשות שהאנגלים לא מצטיינים באדריכלות מעוררת השראה. בלי הסיפורים שמאחורי המקומות קשה להתחבר. אנחנו לקחנו סיור עם גלי קנור מחברת לונדון אישי ולא התחרטנו. גלי הסבירה המון על האתרים השונים, נתנה רקע על ההיסטוריה והמשמעות שלהם לבריטים ותיבלה בסיפורים פיקנטיים ומעניינים על האירועים שהתרחשו בכל מקום. לדעתנו זה משהו ששווה להשקיע בו.

צפו בהיילייטס מתוך הסיור שלנו עם גלי קנור מלונדון אישי באתרים הקלאסיים של לונדון
עם גלי קנור מחברת לונדון אישי והקבוצה הנפלאה אחרי הסיור בלונדון ה"קלאסית"

2. השווקים של לונדון

לונדון ידועה במגוון השווקים שלה. יש בה שווקי אוכל, שווקי יד שניה, שווקי אומנים ועוד ועוד ועוד. כל כך הרבה שווקים יש בלונדון שנדמה כי העיר היא למעשה שוק אחד ענקי. חלקם עממיים יותר וחלקם יוקרתיים ופלצניים יותר, אבל לא משנה לאן תחליטו ללכת תוכלו ליהנות מחוויה אותנטית שרק שוק יכול להציע. שימו לב שרוב השווקים מתקיימים בסופי השבוע, או הופכים לפעילים יותר בסוף השבוע ולכן כדאי לתכנן את הזמן שלכם בהתאם לשווקים שפתוחים באותו יום. כמו כן – תגיעו רעבים, כי את האוכל הכי טוב בלונדון תמצאו בדוכני הרחוב. בפוסט הזה ריכזנו עבורכם את השווקים שאנחנו הכי התחברנו אליהם בלונדון, אבל כמובן שהכל עניין של טעם.

יש כל כך הרבה שווקים בלונדון שנדמה שהיא למעשה שוק אחד גדול

3. אוכל, אומנות רחוב ועוד קצת אוכל

אם כבר ציינו את דוכני הרחוב בשווקים, לונדון מלאה אינספור הזדמנויות לאוכל טוב ומגוון מאוד. כתבנו פוסט עם המסעדות שאנחנו אהבנו בלונדון וגם קצת המלצות על אוכל בכללי, אבל בינתיים נמליץ לכם על סיור אוכל ואומנות רחוב בשורדיץ' ובשוק ספיטלפילד עם עומר לוגסי (האחד והיחיד) שפינק אותנו בחוויה מטורפת של צבעים וטעמים בשכונה השיקית המגניבה הזאת. במסגרת הסיור טעמנו מאכלי רחוב מבערך אלף מדינות שונות (בלי להגזים) ואף זכינו לראות מתחם אומנות רחוב ייחודי במינו ובו אומני גרפיטי שעובדים בלייב. עומר כריזמטי ומלא בידע, נתן לנו המון מידע על השכונה, על האומנים ועל האוכל שטעמנו. שווה כל פאונד.

זכינו לראות אומני רחוב עובדים בלייב במסגרת סיור אוכל ואומנות רחוב בשורדיץ' עם עומר לוגסי

4. שייט על נהר התמזה

נהר התמזה החוצה את לונדון עובר בסמוך לנקודות ציון מעניינות כמו גשר לונדון, גשר הטאוור (שכולם מתבלבלים וחושבים שהוא גשר לונדון אבל הוא לא), מצודת לונדון, גשר המילניום ועוד ועוד. אפשר לעשות שייט במעבורת תיירותית, אבל אם אתם בתקציב נמוך, וגם אם לא, אנחנו ממליצים דווקא לעלות על המעבורת של המקומיים, ה"אוטובוס" מעבורת שעולה נכון לעת כתיבת שורות אלה קצת פחות מ-7 פאונד לאדם (יש הנחה למחזיקי אויסטר) ומאפשר לכם לשוט בנהר עד שתרצו לרדת באחת התחנות, ויש מלא כאלה. אנחנו עשינו שייט כזה משכונת גריניץ' עד התחנה של לונדון ברידג' והיה נהדר. הישיבה במעבורת היא בתוך חלל סגור כך שזו אטרקציה מצוינת גם כאשר יורד גשם.

שייט במעבורת על נהר התמזה. יש הנחה למחזיקי כרטיס אויסטר.

5. הכיכרות והפארקים של לונדון

בלונדון כיף פשוט להסתובב. לא חייבים להיכנס לאטרקציות או למלא את היום בלו"ז צפוף. אפשר פשוט להסתובב בשכונות השונות – לכל אחת אופי שונה, לנוח ולהירגע בפארקים או לשבת באיזו כיכר ולצפות בעוברים והשבים. רחוב אוקספורד וכיכר פיקדילי הם מרכזי השופינג עם מסכי הענק עם הפרסומות המרצדות. כיכר טרפלגר היא הרבה יותר קלאסית ורגועה. הייד פארק הוא הפארק הגדול ביותר והפופולארי ביותר ואפשר לבלות בו ממש חצי יום (זה מה שעשינו), פארק גריניץ' מאוד מומלץ למי שרוצה משהו מחוץ למסלול המוכר, וגם פארק המפסטד וגבעת הפרלימנט שבמרכזו מספקים חוויה שלווה ונופים מהממים על העיר. פשוט תלכו לאיבוד.

כיכר פיקדילי – מרכז השופינג והתיירים

6. לכו לראות מופע בווסט אנד

לונדון לא מאוד ידועה בחיי הלילה שלה. תוכלו להסתובב בשעות המאוחרות באזורי הבילוי כמו קמדן בסופי השבוע בשעות הערב ותמצאו ברים ומועדונים, אבל הסצנה פה לא חזקה במיוחד. לעומת זאת, אם אתם אנשי תרבות וחובבי מחזות זמר – לונדון מציעה מגוון מופעים שאסור לפספס. כמו הברודווי של ניו יורק, גם בלונדון יש את תיאטראות הווסט אנד, בהם תוכלו לראות מחזות זמר מפורסמים כמו המילטון, וויקד, בוק אוף מורמונס, אלאדין ועוד. אנחנו בחרנו במלך האריות והייתה חוויה מטורפת! פז לא הפסיקה לשיר את השירים כל הערב. מומלץ לשבת בקומה למטה (אנחנו לקחנו כיסאות בצד שעלו פחות) כי הרקדנים עוברים ממש לידכם במהלך המופע… אם אתם עם ילדים זאת פעילות מושלמת לערב, ויש מחזות זמר שממש מתאימים לילדים (כמו מלך האריות או אלאדין) בעיקר כי אין יותר מדי צורך להבין את האנגלית, עיקר המופע הוא התפאורה, הרקדנים והפירוטכניקה. הכרטיסים בדרך כלל לא זולים, אבל תחפשו באפליקציות ובאינטרנט ותוכלו למצוא לא מעט הטבות, אז קצת התעסקות תעזור לחסוך בעלויות במקרה הזה. לא לפספס.

חובה ללכת לראות מופע בווסט אנד

7. בונוס – איפה רואים פה נוף?

אומנם לונדון היא לא עיר עם סקיי ליין מאוד מרשים, בטח לא בהשוואה לניו יורק. והיא גם לא עיר כל כך מרשימה מבחינה אדריכלית כמו ערים אירופאיות קלאסיות דוגמת מדריד או פריז. אבל אם כבר הגענו עד הלום, מה לא נעלה לראות מלמעלה? בוודאי שכן! יש מלא אפשרויות לצפות בנוף של לונדון מלמעלה. אנחנו כאמור היינו בתצפית בפארק גריניץ', בתצפית בפרלימנט היל שבפארק המפסטד, וגם בקומה העליונה של מוזיאון הטייט מודרן (אחלה נוף ויש בית קפה נהדר) ובמסעדת Duck & Waffle שמומלצת בעיקר בזכות הנוף שלה. אפשר ליהנות מנופים יפים גם בסקיי גארדן (צריך להזמין מקום מראש) וכמובן בלונדון איי – הגלגל הענק האייקוני. אין צורך לבקר בכל התצפיות, אחת או שתיים יספיקו.

הסקיי ליין של לונדון מנקודת התצפית בפארק גריניץ'

לסיכום

אנחנו מאוד נהנינו מחופשה של שבוע בלונדון לכבוד יום הנישואין השני שלנו! וכנראה שנחזור אליה עוד בעתיד, לביקור משפחתי של דודה חיה האהובה ולצבירת חוויות נוספת בעיר השוקקת והענקית הזו. בקרוב נעלה פוסטים נוספים וממוקדים יותר בנושאים שונים שיעזרו לכם לתכנן את החופשה שלכם ללונדון, ובהם נשתף אתכם בהמלצות לחופשה ממקור ראשון מהטיול שלנו בלונדון. אז עקבו אחרינו ותדעו מתי עולים פוסטים חדשים.

על רקע ארמון בקינגהאם

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

1 מחשבה על “לונדון – חופשה שיקית של שבוע בבירה הבריטית”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *