סוף שבוע בפראג: חגיגות יום נישואין בעיר הרומנטית

שיתוף:

סיימנו את כתיבת כל הפוסטים על ירח הדבש שלנו בקובה, מקסיקו ומיאמי ופתאום בלי להרגיש כבר הגיע יום הנישואין הראשון שלנו.  גילינו שזה יוצא על סוף שבוע וחשבנו שזה יהיה מושלם לעשות סופ"ש קצר בחו"ל. רוני היה אחראי על תכנית א'- לחפש כרטיסי טיסה זולים למקום שגם אשכרה בא לנו להיות בו (ולא סתם בגלל שזה זול). פז הייתה אחראית על תכנית ב' – לחפש צימר בגליל לסוף שבוע. מהר מאוד הבנו שצימרים בארץ זה יקר להחריד, ושככל הנראה טיסה לחו"ל תצא מעט יותר יקרה אבל עם תמורה הרבה יותר גבוהה למחיר. הכל טוב ויפה, חוץ ממחירי הטיסות שסירבו לרדת, לפחות למקומות בהם רצינו לבקר. התסכול והעומס בעבודות של שנינו נתנו אותות, וכך ייצא שביום שלישי בערב שלפני אותו סופ"ש נישואין, אנחנו עדיין בלי תכנית. קצת בכי מהצד של פז הניעו את רוני שבמזל גדול הצליח ביום רביעי בבוקר למצוא כרטיסים זולים לפראג ממש ברגע האחרון לפני שהכל נתפס. וכך, כשהטיסה שלנו יוצאת בלילה שבין חמישי לשישי נפלה עלינו ההבנה שאנחנו טסים וצריך למהר כי יש הרבה משימות – כביסות, אריזות, ביטוח, המרת כסף, הכנת תכנית לטיול (בעיקר המלצות למסעדות כי זה מה שהכי חשוב). מד הלחץ התחיל לעלות, אבל בסופו של דבר הכל עבר מאוד מהר ומצאנו את עצמנו בשרוול המטוס, רק אז נזכרנו שלא הודענו לאף אחד שאנחנו טסים ושלחנו הודעות מהר לפני שהיינו צריכים להעביר את המכשיר למצב טיסה…

את פראג ביקרנו כבר לפני מספר שנים, וזה מאוד הקל עלינו כי הפעם לא היה הרבה זמן להתכונן ונעזרנו מאוד בהיכרות המוקדמת שלנו עם העיר, וגם בתכניות שעשינו בפעם הקודמת. לא הרבה דברים השתנו בשנים שעברו מאז שהיינו בפראג לראשונה, וגם זה מאוד הקל על הטיול. החופשה שלנו הייתה לארבעה ימים (סוף שבוע ארוך) – מיום שישי ועד יום שני, והחלטנו לעבוד בשיטת המרצה באוניברסיטה – להקדיש קצת זמן לחזרה על החומר מהשיעור הקודם ולאחר מכן להמשיך לחומר החדש. לכן, הקדשנו את היום הראשון לביקור במקומות שכבר ראינו והיינו (ואין הרבה ברירה אלא לראותם שוב כי זה חלק מהקטע) ואחר כך להמשיך למקומות בהם לא הספקנו לבקר בפעם הקודמת. בכל זאת, נפרוט בפוסט הזה גם את האטרקציות המרכזיות וגם את אלו שאפשר לעשות אם מגיעים לביקור נוסף. יש כל כך הרבה מה לעשות בפראג שאף פעם לא משעמם, וגם תמיד כיף לשבת בבית קפה ופשוט להתבונן על הרחוב. אחד הדברים שכולם אומרים על פראג זה שלמרות שהעיר עמוסה בתיירים, האווירה בה מאוד רגועה ושלווה. לפחות לדעתנו, פראג היא העיר האירופאית הרומנטית ביותר, ומתאימה מאוד לטיולי זוגות, במיוחד לרגל יום הנישואין.

הכנות לטיסה – מה חשוב לעשות לקראת החופשה

לקראת הטיסה, ובמיוחד אם טסים בדקה התשעים, חשוב לעשות הכנה מקדימה.

  • החלפת כסף והתנהלות כספית ביעד – אנחנו מאוד אוהבים להשתמש בשירות של Fly Money כי הוא מאוד פשוט ומהיר, בעיקר לטסים בדקה התשעים. מזמינים את הכסף שרוצים דרך האתר, ובשדה התעופה הולכים לסניף של בנק הפועלים ואוספים את הכסף. יש תור מיוחד למי שהזמין מראש באתר כך שזה רץ יחסית מהר. הוצאנו מהכספומט ליד הבית קצת יורו ודרך Fly Money הזמנו קרונות (המטבע הצ'כי). לא היינו צריכים הרבה. בפראג עצמה הוצאנו פעם אחת קצת כסף מהכספומט לקראת סוף הטיול – היה מאוד נוח. את רוב ההוצאות שלנו עשינו בכרטיס האשראי. כל המקומות, מלבד דוכני המזכרות ברחוב, מקבלים כרטיס אשראי – ואין שום סיבה בעולם לא להשתמש בו. העמלה של הבנק שוות ערך או נמוכה יותר לעמלות החלפת הכסף וככה גם לא תתקעו בסוף עם מזומן שאין לכם מה לעשות איתו. רק תזכרו לוודא עם חברת האשראי שלכם שהכרטיס פתוח לעסקאות חו"ל לפני שאתם טסים כדי שלא יחסמו לכם את הכרטיס.
  • אריזת מזוודות – טסנו בחברת לואו קוסט, והרבה אנשים נתקלים בבעיית המזוודות ומתלבטים האם להוסיף כסף למזוודה גדולה יותר. אלא אם אתם מתכננים שופינג מטורף בפראג (המחירים שם זולים יחסית לארץ) אין באמת טעם במזוודה גדולה. אנחנו לקחנו מזוודה בינונית אחת לשנינו, תיק גב ותיק צד של פז. מעבר לזה ממש לא היה צורך, ועוד נשאר לנו מקום לקצת שופינג שעשינו שם. עדיף להיגרר עם כמה שפחות, במיוחד אם טסים לסוף שבוע וזהו. אתם לא נוסעים למדבר.

התניידות בתוך העיר ומחוצה לה

בפראג מאוד קל להסתדר אם מבינים את הקונספט. הגעה משדה התעופה נראית אולי מסורבלת אבל למעשה היא פשוטה מאוד. אין צורך לקחת מונית, זה סתם יקר. ביציאה משדה התעופה יש מכונות לרכישת כרטיסים לתחבורה הציבורית. את המכונות האלו תוכלו למצוא בכל תחנת מטרו. יש בהן אפשרות להחליף לאנגלית וכן אפשרות לשלם בכרטיס אשראי או במזומן. אפשר לבחור כרטיס לחצי שעה, שעה וחצי, יום שלם או מספר ימים. הכרטיסים תופסים בכל התחבורה הציבורית (כולל הרכבל שעולה לגבעת פטרין). בכניסה למטרו, לאוטובוס או לחשמלית צריך לנקב את הכרטיס ומאותו רגע הזמן מתחיל לתקתק. אתם יכולים להחליף בפרק הזמן שרכשתם כמה תחבורה ציבורית שתרצו מאיזה סוג שתרצו. ההגעה משדה התעופה לעיר לוקחת כ-45 דקות ולכן כדאי לקנות את הכרטיס של ה-90 דקות כדי שלא תהיו בלחץ. זה עולה ממש גרושים (32 קרונות לכרטיס של שעה וחצי). כשיוצאים משדה התעופה הולכים לתחנת האוטובוס מספר 119. התחנה האחרונה של האוטובוס – Nádraží Veleslavín – היא תחנת מטרו קו A שמוביל אתכם לתוך העיר העתיקה. התחנה הקרובה ביותר לואצלב היא Můstek והתחנה הקרובה ביותר לכיכר העיר העתיקה היא Staroměstská. מהן יוצאים כל קווי המטרו אם אתם צריכים להחליף. החזרה לשדה התעופה מתבצעת באותו אופן (רק קודם המטרו ואחר כך האוטובוס). אם אתם חושבים לנסוע בתחבורה הציבורית ללא כרטיס זה אפשרי אבל אנחנו לא ממליצים כי ראינו פקחים מסתובבים.

בתוך העיר העתיקה הכי טוב זה להתנייד ברגל – הכל מאוד קרוב אחד לשני. אם בכל זאת לא רוצים ללכת, או רוצים להגיע ליעד קצת מחוץ לעיר העתיקה – יש קווי אוטובוס, חשמליות ומטרו ומאוד נוח להגיע ממקום למקום. אנחנו השתמשנו בגוגל מפות וב- Maps.me על מנת לנווט. פעמים רבות זה היה מאוד אינטואיטיבי כך שלא היה יותר מדי צורך במפות.

מלונות בפראג – היכן כדאי לקחת מלון?

העיר העתיקה של פראג נמצאת ברובע Prague 1 שממזרח לנהר הוולטבה. מרכז העיר הוא כיכר העיר העתיקה והשעון האסטרונומי ושדרות ואצלב. לכן מומלץ לקחת מלון שנמצא בניהן. בפעם הראשונה שלנו בפראג ישנו במלון Hotel Leon Doro שהיה מאוד מרכזי ואהבנו אותו מאוד (אם כי הוא טיפה מיושן). הפעם בחרנו במלון Friday שנמצא ממש בצמוד לואצלב, וגם אותו אהבנו מאוד, בעיקר את ארוחת הבוקר המדהימה והשירות האדיב מאוד של הצוות. המלון היה נקי, החדר היה גדול ומרווח, המיטה הייתה ענקית ונוחה מאוד. ובעיקר המיקום של המלון אפשר לנו באמת להינות מהעיר העתיקה בלי לכתת רגליים יותר מדי. כל חנויות המותגים נמצאות מתחת למלון, והוא קרוב מאוד לתחנת המטרו המרכזית Mustek כך שהיה לנו בילוי נהדר. במלון אפשרו לנו לעשות צ'ק אאוט מאוחר בעלות של 30 יורו כך שיכולנו להינות ממנו עד הערב, כשיצאנו לטיסת הלילה שלנו.

האטרקציות שאסור לפספס בפראג

  • כיכר העיר העתיקה – Staroměstské náměstí – זו הכיכר המרכזית והיא יפהפיה. גם כשראינו וביקרנו בה בעבר, היא לא מפסיקה להפעים. מומלץ לבקר בה בשעות שונות. ביום היא יפה, בלילה היא מוארת ויפה עוד יותר, בשעת השקיעה בכלל. חמישה מונומנטים מאפיינים את הכיכר – ממזרח קתדרלת טין עם שני מגדליה המפוארים, והגלריה הלאומית שם תוכלו (נכון לעכשיו) לראות בין היתר תערוכה של אנדי וורהול וסלבאדור דאלי. מצפון כנסיית ניקולאי הקדוש, בה יש מעת לעת קונצרטים של מוסיקה קלאסית. במרכז הכיכר עומד פסל מרשים, סביבו אנשים בדרך כלל יושבים לתת מנוחה לרגליים. ובצדה הדרומי-מערבי של הכיכר נמצאת גולת הכותרת – מגדל השעון אסטרונומי שבכל שעה עגולה עושה ריקוד קטן עם דמויות שיוצאות ממנו. בשעה 12:00 בצהריים תקבלו את המופע הכי טוב בשעות היום (אם כי כולם מתכנסים שם אז נהיה קצת עמוס). שימו לב! נכון לעת הביקור שלנו השעון האסטרונומי בשיפוצים. ה"מופע" מוקלט ומשודר על מסך גדול, אז זה הרבה פחות שווה ואין מה לבזבז שם זמן. מה שכן, ניתן בתשלום לעלות במדרגות הרבות לראש מגדל השעון ולצפות בנוף של העיר. המקום עמוס במבקרים ואנחנו החלטנו לוותר (בשתי הפעמים שהיינו בפראג דרך אגב).
  • כיכר ואצלב – Vaclav – שדרה ארוכה ארוכה במרחק הליכה קצר מכיכר העיר העתיקה ובה כל חנויות המותגים השוות והנחשבות. בקצה השדרה נמצא המוזיאון הלאומי (Čelakovského sady) שכעת נמצא בשיפוצים. לאורך השדרה ישנם בתי קפה רבים, מסעדות (חלקן גם מערביות כמו מקדונלד'ס וטי ג'יי פריידיי) ודוכני טרדלו. כל השדרה עמוסה במבקרים אבל זה לא מאוד מורגש כשמסתובבים שם.
  • שוק המזכרות – Havelské tržiště Market – ממוקם בין כיכר העיר העתיקה לשדרות ואצלב ובו דוכנים רבים של מזכרות, שוקולדים ודוכני איכרים עם פירות וירקות ותוצרת מקומית. נחמד מאוד להסתובב, המחירים די אחידים ואין הרבה מקום למיקוח (אלא אם אתם קונים הרבה דברים באותו דוכן). המחירים לא זולים בהרבה ממה שתמצאו בחנויות המזכרות וכל הדוכנים מוכרים פלוס מינוס את אותם דברים, אבל האווירה מאוד נעימה להסתובב בשוק.
  • גשר קארל – Charles Bridge – הגשר העתיק להולכי רגל בלבד מחבר בין שני צדי נהר הוולטבה. מומלץ לבקר בו בשעות שונות של היום, ובמיוחד בשעת השקיעה. לאורך הגשר יש פסלים של דמויות נוצריות שונות, וכן פסל אחד עם כיתוב בעברית. בכניסה לגשר יש מגדל שמירה. לאורך הגשר יש דוכני מזכרות ואומנים. הגשר מאוד עמוס במבקרים ולעיתים הצפיפות רבה מדי בשביל ללכת בו בשלווה, לכן פחות אהבנו אותו והפעם לא הלכנו בו. היזהרו מכייסים ומנוכלים.
  • הרודולפינום – Rudolfinum וגשר מיינס Mánes – הרודולפינום הוא אולם הקונצרטים של פראג ומבנה מרשים בפני עצמו. אין טעם להיכנס אבל שווה להתבונן בו מבחוץ ולצלם. מחוץ למשכן, ישנם פסלים של אומנים ומוסיקאים צ'כים מוערכים כמו דבוז'אק למשל. הרודולפינום נמצא בסמוך לגשר מיינס החדש יחסית, ובו מקום לתחבורה וכן להולכי רגל. מהגשר הזה תוכלו לצפות על גשר קארל היפה מבלי ההמון הסואן. מומלץ גם ביום וגם בלילה, משם ניתן לראות את המצודה המוארת.
  • מצודת פראג – Pražský hrad – ממוקמת בצדו השני של נהר הוולטבה על גבעה גבוהה ניצבת לה בגאון מצודת פראג, בסגנון גותי מרהיב. בביקורנו הראשון בפראג נסענו אליה (יש קווי חשמלית המטפסים עד אליה). צריך להקדיש לה ביקור של חצי יום לפחות שכן כל מתחם המצודה מלא בדברים לראות ולעשות. הכניסה למתחם בתשלום, ומקבלים מפה המכילה את כל המונומנטים. שווה גם לעצור בתצפיות השונות ולצלם את הנוף על העיר הנשקף מהמצודה. בביקורנו עכשיו ויתרנו עליה, והלכנו לתצפיות אחרות על העיר (ראו פירוט בהמשך). מידע נוסף על מצודת פראג ניתן למצוא כאן.
  • הרובע היהודי – מומלץ מאוד למי שמבקר בפראג בפעם הראשונה. אנחנו החלטנו בפעם השנייה לוותר עליו כי כבר ראינו שם הכל. מכיוון שיש הרבה מה לראות ברובע היהודי מומלץ להקדיש לו כחצי יום. יש הרבה סיורים מודרכים, גם בעברית, אבל אנחנו הסתובבנו שם עצמאית. לא לפספס את בית הכנסת הישן-חדש (אלטנוישול), בית הכנסת הספרדי (אחד מהגדולים והיפים בכל אירופה), בית הקברות היהודי, ובית הכנסת פינקס, בו רשומים על הקירות כל נספי השואה מצ'כיה. בביקורנו בפעם הקודמת הקדשנו זמן רב על מנת למצוא את משפחתה של פז הרשומה במפוזר על קירות בית הכנסת. היה מאוד מרגש. למי שמחפש אוכל כשר, הרובע היהודי מלא במסעדות כשרות. מידע נוסף אפשר למצוא (בעברית ובאנגלית) באתר הזה. שימו לב שבשבתות הכל סגור ברובע היהודי. כמו כן, הכניסה לבתי הכנסת הינה בלבוש צנוע.
  • מגדל אבק השריפה – מונומנט מרשים באזור העיר העתיקה, בקרבת קניון הפלדיום. ניתן לטפס במדרגות ולצפות בנוף של העיר. שעות פתיחה ותעריפי כניסה אפשר למצוא כאן.
  • קניון פלדיום – לכל חובבי הקניות, הקניון הזה גדול, סימפטי ומכיל את רוב המותגים הידועים. בקומה העליונה יש מתחם אוכל ובו מסעדות מזון מהיר וגם דוכן של Bubble Tea (האהבה הנסתרת שלנו). שימו לב! כל חנויות המותגים בקניון נמצאות גם בשדרת ואצלב, ולדעתנו במידה ומזג האוויר מאפשר זאת, הרבה יותר שווה להסתובב ולעשות שופינג בואצלב מאשר בקניון. אנחנו הקדשנו לשופינג בפלדיום כשלוש שעות (מבלי להרגיש). רשימת חנויות ושעות פתיחה אפשר למצוא באתר הקניון.

אטרקציות בפראג למי שכבר ביקר בה בעבר

  • אזור מאלה סטרנה– Malá Strana – אזור הנמצא מצדו השני של נהר הוולטבה. ניתן להגיע אליו בחצייה רגלית של גשר קארל או המקביל שלו – גשר מיינס, או בנסיעה קצרה בחשמלית. מדובר באזור שליו ורגוע מאוד של פראג. נעים להסתובב בסמטאות ובגנים הנסתרים היפים, כמו למשל גני וולנשטיין (Valdštejnská zahrada), פארק
    Vojanovy Sady עם הטווסים שמסתובבים בו חופשי, ופארק קמפה (Kampa).
  • הקיר של לנון – Lennonova zeď – קיר לזכרו של ג'ון לנון ובו כתובות גרפיטי שונות. מדי פעם נוספות עליו כתובות גרפיטי כך שאפשר לחזור לבקר בו בכל פעם שאתם בפראג ולראות דברים שונים. נמצא ברובע מאלה סטרנה.
  • גבעת פטרין – Petřínské sady – גבעה הנישאת מעל העיר בצדו השני של הנהר הצופה אל העיר העתיקה. אל הגבעה אפשר לעלות ברכבל שיוצא מתחנת Újezd (כרטיס תחבורה ציבורית תופס גם לרכבל). האטרקציה המרכזית היא מגדל פטרין – Petřínská rozhledna שנבנה בהשראת מגדל אייפל בפריז. מראש המגדל אפשר לראות נוף מרהיב על פראג והסביבה. ליד המגדל ישנו גן פרחים מקסים, שם אפשר לנוח קצת לאחר הטיפוס. פרטים נוספים על המגדל והגנים אפשר למצוא כאן.
  • מצודת וישהארד – Vyšehrad – מצודה נוספת, פחות מרשימה ממצודת פראג (בהרבה) אבל מאוד יפה ופסטורלית. אפשר להסתובב בה כחצי יום בכיף מבלי להשתעמם. המצודה נמצאת ברובע פראג 2 ואפשר להגיע אליה בחשמלית. כוונו לכיוון שער ליאופולד – הכניסה הראשית למצודה (Leopoldova brána). משם מסתובבים רגלית ברחבי המצודה היפה. אם הולכים לאורך החומות יש המון נקודות תצפית מרהיבות על העיר, מצודת פראג ונהר הוולטבה. במרכז המתחם נמצאים בית הקברות וישהראד, בו קבורים גדולי האומה הצ'כית וכל המי ומי, וכן כנסיית פאולוס ופטרוס הקדושים היפה והמרשימה, אותה ניתן לראות ממקומות שונים בעיר. נקודת התצפית היפה ביותר ללא כל ספק היא ביציאה מהכנסייה לאורך החומות, שם אפשר לראות את העיר והנהר על כל גשריו במבט מדרום לצפון. תמונות מפורסמות של פראג צולמו משם. הכניסה למצודת וישהארד הינה חופשית, אך מי שירצה לבקר בכנסיה יתבקש לשלם על הכניסה (אנחנו ויתרנו, כמה כנסיות כבר אפשר לראות). מחוץ לכנסיה יש שירותים (בתשלום סמלי) ובית קפה קטן. בסופי שבוע יש שם יריד קטן מטעם הכנסיה שבו אפשר לקנות אוכל מקומי ובירה. חביב ביותר. שימו לב! קחו אתכם מים וקרם הגנה כי חלק מהאזורים חשופים לשמש. כמו כן, מקובל להיכנס לכנסיה ולבית הקברות בלבוש צנוע. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר המצודה.
  • שוק האיכרים – Farmářský trh Náplavka – שוק שנפתח בסוף השבוע לאורך גדת הנהר באזור פראג 2. אנחנו ביקרנו בו לאחר הביקור במצודת וישהארד. יש דוכני מזכרות, תוצרת מקומית כמו בירה, גבינות, מאפים, דבש, משקאות אלכוהוליים, ירקות, פירות ועוד ועוד. כמו כן, בחלק מהשוק מתקיים שוק פשפשים קטן של בגדים ואביזרים יד שנייה. חמוד ביותר! מי שרוצה יכול גם לאכול בשוק, יש הרבה דוכני מזון מהיר של אוכל מקומי. אפשר להגיע בחשמלית לתחנת Výtoň. תדעו שאתם שם לפי המונומנט של השעון שמודד לא רק את השעה, אלא גם את מפלס המים של הנהר.
  • הפסל הדינמי של פרנץ קפקא – Socha Franze Kafky – פסל חדש יחסית שמציג את פניו של פרנץ קפקא מסתובבים מצד לצד. מאוד יפה ומגניב, אפשר לצפות בו הרבה זמן ולהתלהב כל פעם מחדש (איך זה קורה?). מומלץ לעבור שם בזמן שיטוטיכם בעיר העתיקה. נמצא לא רחוק מואצלב.
  • פארק Letenská pláň ופסל המטרונום Pražský metronom – הפארק נמצא על גבעה שנישאת מצפון לרובע פראג 1, מעבר לנהר הוולטבה. מעבר לכך שמדובר בפארק מקסים ורגוע לכל מי שרוצה קצת שקט וטבע, בפארק ישנן שתי נקודות מעניינות – פסל המטרונום (שעובד), ולידו נערים שמתנסים בגלישת סקיטבורד, ממנו ניתן לראות תצפית על העיר. אבל הנקודה המעניינת יותר, היא תצפית שנמצאת מעט למטה, אם יורדים מהמטרונום לכיוון הנהר – ממנה ניתן לראות את כל העיר על שלל גשריה. התמונות המפורסמות ביותר של העיר פראג (כולל התמונה הראשית של פוסט זה) צולמו מאותה תצפית. נקודת חובה לצלמים – מקצועיים וחובבים. משם אפשר לרדת בשבילי הפארק לגדת הנהר ולהסתובב באזור מאלה סטרנה. ההגעה לפארק היא בחשמלית, ירידה בתחנת Chotkovy sady (לישראלים זה יהיה ממש קל לזכור כי הקריינית בחשמלית אומרת "שישקי זפסטבסקה (התחנה הבאה) – קוקודי שדה!". לא הפסקנו להתגלגל מצחוק.
  • גן החיות של פראג – Zoologická zahrada hl. m. Prahy – אם יש לכם קצת יותר זמן בחופשה, או שכבר ביקרתם בפראג ואתם מחפשים משהו אחר, במיוחד אם אתם באים עם ילדים (וגם אם לא) – גן החיות של פראג הוא אחד מהיפים והנעימים שיצא לנו להיות בהם. הוא גדול מאוד ונדרש כמעט יום שלם כדי לראות את כולו. יש בו מגוון רב של חיות, גני משחקים ואטרקציות. ממול לכניסה לגן החיות נמצא ארמון טרויה שגם הוא שווה ביקור. גן החיות נמצא בפראג 7, מרוחק ממרכז העיר העתיקה וצריך לנסוע אליו במיוחד. פרטים נוספים אפשר למצוא באתר של גן החיות.
  • ארמון טרויה – Zámek Troja – ארמון מקסים עם גנים יפים. אם אתם עם ילדים הם יהנו להתרוצץ במבוך הטבעי שיש בגנים היפים. גם הסיור בתוך הארמון יפה, עם הקירות והתקרות המאוירים שבו. מומלץ בשילוב עם גן החיות שכן הם נמצאים אחד ליד השני במרחק הליכה קצר. הטירה פתוחה רק בחודשי הקיץ – אפריל עד אוקטובר. שעות פתיחה ומחירי כרטיסים אפשר למצוא באתר של ארמון טרויה.

אטרקציות זה אחלה, אבל תכל'ס באנו לאכול!

בפראג מגוון מטורף של מסעדות ממטבחים שונים. אפשר למצוא שם הכל – אוכל מערבי, ים תיכוני, אסייתי וכמובן – מזרח אירופי כמו שצריך. לא זכור לי שאכלנו במסעדה לא טעימה. גם בטיול הנוכחי וגם בטיול הקודם שלנו – הכל היה טעים. אם הולכים לפי המלצות מטיילים בכלל קשה ליפול. כחובבי אוכל מושבעים התחקיר הקצר שהצלחנו לעשות כלל בעיקר המלצות על מסעדות, ואכן נהנינו מכל רגע ומכל ביס. הסתובבנו בפראג מביס לביס, וקצת לפני שהגיע הזמן למסעדה שהזמנו לארוחת ערב שאלנו את עצמנו "אנחנו רעבים? לא ממש… טוב נו אז נלך לאכול". כשהכל כל כך טעים ובעיקר זול (!) אין מה להתלבט בכלל. אלו המסעדות שאנחנו ממליצים עליהן מחגיגות יום הנישואין שלנו בפראג:

  • Café Louvre – בית קפה מעוצב בסגנון ויקטוריאני שנמצא בקומה השניה במבנה שיושב ממש ליד שדרות ואצלב. המקום גדול והומה אדם, אבל לא הייתה בעיה למצוא מקום גם בלי להזמין מראש. מושלם לבראנצ'. האוכל היה טעים מאוד, המקום יפה ומעוצב. עם זאת, המחירים קצת יקרים ביחס לפראג והשירות היה לא משהו. אבל בסך הכל חוויה טעימה ונעימה.
  • Yami Sushi Bar – מסעדה יפנית המתמחה בסושי. יש גם רולים "מערביים" רגילים, אבל ההתמחות היא כמובן בסושי בתצורתו המקורית (סשימי וניגירי). האוכל מוגש בצורה מעוצבת ויפה להפליא, בתוך סירות במבוק או על מגש מעוצב. הזמנו סאקה שהגיע בקנקן עם טריק ששומר על הקור של המשקה. השירות היה אדיב מאוד, האוכל היה נפלא. מחירים מעט יקרים, אבל התמורה טובה מאוד ביחס למחיר. מומלץ לחובבי הסושי.
  • U Korka – מסעדה ברמה גבוהה המתמחה באוכל צ'כי מקומי. ממוקמת בפראג 2, בקרבת מצודת וישהארד ושוק האיכרים של סוף השבוע. מדובר באחת המסעדות הטובות שיצא לנו לאכול בהן. השירות היה נהדר, המנות היו גדולות ומרהיבות וטעימות להפליא! הזמנו גולש עם כופתאות וכרע ברווז על מצע כרוב מוחמץ עם כופתאות. יש גם תפריט של מנות יותר סטנדרטיות כמו שניצל, המבורגר וסטייקים מסוגים שונים (כל אחד נראה טוב יותר מהאחר). לא יכולנו להפסיק להתענג מהאוכל. אומנם הצלחנו למצוא מקום מבלי להזמין מראש בשעות הצהריים המאוחרות, אבל כל שאר השולחנות במסעדה היו שמורים, כך שאולי עדיף להזמין אם רוצים להגיע לשם.
  • Pasta Fresca – בכל הקבוצות בפייסבוק והבלוגים שקראנו כולם ממליצים על מסעדת פסטה פרסקה, והאמת שדי בצדק. מדובר במסעדה איטלקית שממוקמת במרתף. האוכל ברמה גבוהה מאוד. המחירים ברמה סבירה. בביקורנו הקודם בפראג אכלנו בה ומאוד נהנינו ולכן החלטנו לחזור. הפעם הייתה לנו מלצרית קצת חמוצה, שנדמה שרצתה שנסתלק, אבל מלבד העניין הפעוט הזה החוויה הייתה מושלמת. המקום יפהפה, האוכל טעים ונראה נפלא. הכל היה ממש בטוב טעם ונהנינו מאוד.
  • Kantyna – מקום מגניב עם קונספט מיוחד, מצוין לארוחת צהריים. מדובר במסעדת בשרים, אז מאוד לא מתאים לצמחונים, טבעוניים או לאוכלי כשר. בכניסה תקבלו מהמארחת פתק ועליו רשומות המנות המוגשות היום ועוד כל מיני טבלאות לא ברורות. הקונספט הוא שאתם עוברים בתחנות השונות ולוקחים מה שאתם רוצים, ובטבלה רושמים לכם את המשקל של מה שלקחתם. אחר כך אתם מתיישבים לאכול ובסוף חוזרים למארחת עם הפתק ומשלמים לפי מה שסימנו לכם בכל תחנה. התחנה הראשונה היא הקצביה, שם אתם יכולים לבחור ממגוון נקניקים ופסטרמות, וגם להזמין נתח סטייק שיכינו לכם במטבח. בתחנה השנייה יש אוכל מוכן – חתיכות בשר בקר, חזיר, נתחי בקר שפורסים במקום, שניצלים ועוד. אה, ויש שם גם קצת תפוחי אדמה וירקות כתוספת אבל אין באמת צורך. התחנה השלישית היא הבר, שם תוכלו לבחור ממגוון הבירות והמשקאות. יש להם גם לימונדה ביתית בטעמים שונים. הצוות מאוד אדיב, מסביר פנים. כולם עוזרים ומכוונים בבחירות השונות ויש מלצרים שמסתובבים ויכולים לסייע. אפשר גם לקום ולקחת עוד אם עדיין רעבים. תיזהרו מעיניים גדולות כי המחיר בסופו של דבר לא מאוד זול. לנו זה עלה 567 לארוחת בשרים קלה יחסית לשנינו.
  • Kitchen Ramen Bar – מסעדה המעוצבת בסגנון רטרו ומתמחה ב… ראמן! המרק האסייתי המשובח. יש כל מיני סוגים של ראמן, החל מהקלאסי ביותר ועד ראמן בסגנון בנגקוק שכולל קארי ירוק, חלב קוקוס וכל מיני דברים טעימים. המקום מגניב, המלצרים עוד יותר והאוכל נהדר. מומלץ במיוחד למי שקצת שבע מכל האוכל המקומי הכבד ורוצה ארוחה קלילה יותר של מרק. יש גם מנות אסייתיות נוספות אבל הן לא העיקר. המסעדה הייתה מלאה בתיירים אסייתים כך שכנראה מדובר במקום מוצלח.
  • Bageterie Boulevard – רשת של בגטים מעולים עם כל מיני תוספות. אפשר להזמין ארוחה הכוללת גם צ'יפס ביתי ותה קר. מומלץ כארוחת צהריים קלילה. אנחנו מאוד אהבנו את הקונספט של המקום. לא יקר בכלל.
  • דוכני טרדלו / טרדלניק – הקיורטוש של צ'כיה, אבל כאן הוא לא נקרא קיורטוש אלא טרדלו. מדובר בבצק אפוי על גחלים, עם סוכר וקינמון. ממלאים אותו בכל מיני תוספות כמו קרם וניל, תותים וקצפת או גלידה. בכל הזדמנות שבא לכם משהו מתוק לנשנש תעצרו באיזה שהוא דוכן ותקנו. הם עולים בין 70 קרונות לאחד בלי כלום ועד 120 קרונות עם כל התוספות. ליד מלון Friday על הרחוב Na Příkopě נמצא הדוכן הטעים ביותר שאכלנו בו את המעדן הנפלא הזה.

** טיפ של אלופים – על הואצלב יש חנות ספרים בשם Knihy Books – Academia bookshop. בקומה השניה יש בית קפה קטן של חנות הספרים שנמצא על מרפסת שצופה אל הרחוב. אין שם מי יודע מה אוכל או שתייה ששווים את המאמץ, אבל התצפית מהמרפסת על הרחוב היא אחת הנעימות והמקסימות שיש. אפשר לשבת שם שעות ולהסתכל על האנשים, המכוניות והחשמליות שעוברות בשדרה ההומה ביותר בעיר.

קצת תרבות, רבותיי!

בפראג יש המון תרבות – מוזיאונים, גלריות, משכני אומנות ועוד. חובבי התרבות יהנו ממנה עד מאוד ולא ידעו שובע. הכנסיות הגדולות בעיר מארגנות בכל ערב קונצרטים של מוסיקה קלאסית פופולארית (מאוד הצטערנו שלא יצא לנו להיות באחד כזה, אבל עשינו דברים אחרים אז לא נורא). אבל גולת הכותרת מבחינת מופעים בפראג היא ללא ספק התיאטרון השחור. ברחבי העיר ישנם תיאטראות שחורים רבים, כך שכדאי לבדוק במלון אילו מופעים עולים באותה תקופה ומה עלות הכרטיסים. יש מופעים המותאמים יותר לילדים וכאלו שפחות. יש מופעי לילה ויום. התיאטרון השחור הוא מופע מוסיקה וריקוד שבו אתם יושבים בחשיכה והרקדנים מוארים באורות זוהרים ומשתמשים באביזרים זוהרים בחושך כדי ליצור אווירה חייזרית שכזו. חוויה שכדאי ליהנות ממנה לפחות פעם אחת בחיים. אנחנו היינו בביקורנו הקודם בפראג בתיאטרון IMAGE ונהנינו מאוד. באתר שלהם יש פרטים על המופעים, גם בשפה העברית.

כמו כן, פראג מוצפת במוזיאונים מכל סוג – מאדאם טוסו (מוזיאון השעווה), מוזיאון השוקולד, מוזיאון היהלומים, מוזיאון הבירה, מוזיאון התלת מימד ואפילו מוזיאון מכונות המין! הלכנו לבקר בו מתוך סקרנות והאמת שהמיצגים בו מאוד מעניינים דווקא מבחינה היסטורית. הוא מציג מכונות ואביזרי מין עתיקים לצד חדשים. מוזיאון חביב מאוד, אבל מאוד קטן. הביקור בו הוא בין חצי שעה לשעה, לא יותר. במידה ומזג האוויר פחות נוח – ביקור במוזיאונים הרבים הפזורים ברחבי רובע פראג 1 יכול להוות אלטרנטיבה הולמת.

מה עושים בלילה במקום שבו בירה עולה פחות ממים?

כמו באוכל ובתרבות, גם בחיי הלילה פראג מצטיינת. יש ברים ומועדונים בכל פינה בעיר העתיקה וכולם מלאים בתיירים. פראג היא ה-עיר המועדפת למסיבות רווקים ורווקות, ואכן בכל מקום תוכלו לראות חבורות של גברים צעירים או נשים צעירות משתכרים ועושים צחוק מעצמם. ריכוז המועדונים והברים נמצא ברחובות Masná ו- Dlouhá השוקקים בעיקר בשעות הלילה. שם תמצאו את המועדונים M1, ROXY, Chapeau Rouge ו- Dejavu. כמו כן, תוכלו למצוא ברים מגניבים כמו Harley's Bar, The Dubliner Irish Pub והפייבוריט שלנו- ג'יימס דין (James Dean) – בקומה העליונה זה פאב מסעדה רגוע עם מלצריות וינטג', ובקומת המרתף זה דאנס בר עם מוסיקת רוקנרול של שנות השישים/שבעים וגם ביצועים מחודשים לשירים ישנים. המוסיקה מגניבה, המקום מפוצץ באנשים (גם צעירים), הקוקטיילים נחמדים אם כי חלשים קצת, אבל במחיר משעשע אז זה לא כזה משנה. מדי פעם הברמנים עושים רעש ושורפים משהו על הבר, ויש אפילו רקדניות בתוך "כלוב" כזה, אבל לא באופן סליזי ומגעיל. מאוד מאוד אהבנו את המקום, לכל מי שחובב מוסיקת רטרו זה ה-מקום לבלות בו את הערב.

אם אתם בעניין של בר קוקטיילים בקלאסה – לכו ל- Be Bop Lobby Bar. זה בר שנמצא ממש בלובי של מלון ומגיש קוקטיילים מרהיבים בהגשה סופר מגניבה ומיוחדת. מי שמכיר את הבל בוי של מלון ברדיצ'בסקי בתל אביב – זה ממש דומה. הבר עצמו מאוד סולידי ושקט, אין מוסיקה רועשת, הכל מאוד בקלאסה. הקוקטיילים קצת יקרים. מקום טוב לפתוח בו את הערב שלכם.

למי שמעוניין בבילוי ערב קצת שונה – ברחבי העיר ישנה רשת של Beer Spa . כן, כן – ספא בירה! יושבים בחביות בירה, המים מועשרים בכשות, ואפשר לשתות כמה כוסות בירה שתרצו תוך כדי שאתם שורצים במים המבעבעים. אנחנו חשבנו שזה קצת תיירותי וגימיקי מדי ולכן לא הלכנו, אבל נשמע לנו נחמד. הסניפים פתוחים עד עשר בלילה ומולץ להזמין מקום מראש כי זה מאוד מבוקש (גימיק תיירותי אמרנו?). פרטים נוספים תמצאו באתר שלהם.

לסיכום

אנחנו ממליצים על פראג בכל עת. לטיול קצר או ארוך, זוגי או משפחתי, בחורף, בקיץ, בסתיו או באביב. זו עיר נהדרת, עם אווירה שלווה, הרבה מקומות לראות, הרבה דברים לעשות וים של מסעדות טובות. הבירה זורמת כמו מים (ועולה קצת פחות מהם, נשבעים לכם), והכל פתוח גם עד שעה מאוחרת (לא מובן מאליו בערים אירופאיות). המחירים זולים ביחס לישראל, ההתניידות קלה ונוחה והכי כיף פשוט להסתובב שם ברחובות, לשבת על ספסל ולהתבונן בעוברים והשבים. יום נישואין ראשון עבר בהצלחה, מצפים כבר לזה שיבוא בשנה הבאה!



שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *