טוסקנה עם תינוק – חלק א'

שיתוף:

הרבה התלבטויות היו לנו איזה יעד לבחור לחופשת הפסח המשפחתית שלנו עם ארז – התוספת הקטנה למשפחתנו, שחגג ממש לאחרונה שנה! ארז, כשמו כן הוא, הילד הכי חייכן ומתוק בעולם אבל גם מלא אנרגיה ועזוז ולא מאוד חובב שינה (טוב, לא קראנו לו נוח). היה צורך ביעד שיאפשר לכולנו להינות בקצב שלנו מבלי להרגיש תחושות פיספוס. לאחר לבטים רבים בחרנו בטוסקנה שבאיטליה. טיסה קצרה יחסית, אוכל שקשה ליפול בו, נופים יפים ויין טוב בסופו של יום טיול ארוך – מה יכול להיות רע? אז בפוסט הזה נספר לכם על החוויה שלנו ב טוסקנה עם תינוק.

מה לקחת לטיול?

השאלות הנפוצות ביותר סביב טיולים עם תינוקות סובבות סביב מה להביא איתכם? אז נתחיל מזה שמומלץ מאוד להזמין כרטיסי טיסה ומלונות עם אפשרות לביטול, לכל מקרה שלא יקרה. כמו כן, מומלץ מאוד לעשות ביטוח ביטול טיסה וביטוח בריאות (לכם ולתינוק). אם אתם מתכננים לשכור רכב כדאי לעשות זאת מספר חודשים מראש שכן עומסי התיירים עלולים לגרום למחסור ברכבים. כמו כן, הזמנת רכבת מראש (נניח מפירנצה לרומא) עולה פחות ככל שתזמינו יותר זמן מראש. במקרה שלנו זמן הטיסה השתנה מספר פעמים, מה שגרר שינוי במלונות וברכבות שהזמנו, אז חשוב לשמור על גמישות.

מבחינת הצטיידות אנחנו הגענו עם הטיולון שלנו (מקסי קוזי) שהיה מצוין בדרכים האיטלקיות ונכנס בבגאז' של הרכב ששכרנו. עטפנו אותו בשק ייעודי לפני העלייה למטוס. טסנו בטיסת וויזאייר. הטיוליון היה איתנו ממש עד העלייה למטוס וקיבלנו אותו באיסוף המזוודות לאחר הנחיתה. בטיסה חזרה מסרנו אותו בעלייה למטוס ברומא (ממש ליד המדרגות שעלו למטוס) ושם גם קיבלנו אותו בחזרה בנחיתה בנתב"ג. לגבי כיסא בטיחות ברכב השכור יש הרבה דעות, אנחנו בחרנו לא להיסחב מהארץ עם כיסא והתמזל מזלנו לקבל כיסא בטיחות טוב ומתאים מחברת ההשכרה.

ציוד נוסף שחשוב לדעתנו לקחת זה טיטולים בכמות מספקת למשך הטיול (לא בכל סופר יש מותגים בינלאומיים או מידות מתאימות ואנחנו לא רצינו לקחת סיכון), תמ"ל בכמות מספקת לכל הטיסה, כל התרופות הנדרשות לתינוק, מעיל וכובע חם חובה (טסנו בפסח), מוניטור, מנשא, צעצועים ונשנושים לטיסה ולנסיעה.

טוסקנה עם תינוק – טיסה ולינה

כאמור טסנו בטיסת וויזאייר. בהלוך זו הייתה טיסת צהריים והילד ישן כל הטיסה. בחזור הייתה טיסת לילה והוא לא ישן בה דקה, אז כנראה שאין חוקים בנושא שעת הטיסה הטובה ביותר. עד גיל שנתיים לא נדרש כרטיס וארז ישב עלינו במהלך הטיסה. הבאנו נשנושים כמו במבה, סמוצ'י, ביסקוויטים ופנקייקים. ודאגנו לתעסוקה עם צעצועים, כרטיסיות מילים, ספרים וסרטונים בטלפון. מומלץ לשלם על פרימיום ביוטיוב שמאפשר לצפות באופליין ולייצר רשימות השמעה.

חשוב להביא תעסוקה לטיסה

השקענו המון זמן בבחירת המלונות, הן מבחינת מיקום, גודל החדר והפסיליטיז. בחרנו מלונות שבהם אפשר להוסיף מיטת תינוק, שיש חדרים בקומת קרקע נגישה, בעדיפות לכאלו עם אמבטיה ולא מקלחון, שיש קומקום (הבאנו איתנו מלח לימון וניקינו אותו), ושגודל החדר מאפשר לנו לשהות בו לא בצפיפות (50 מ' ומעלה). אם אתם מעדיפים מטבח כדי לבשל לתינוק תוודאו שיש בו ציוד בישול, כי זה מאוד לא מובן מאליו. ואל תהססו לכתוב למלון ולבקש כיסא אוכל לתינוק או עריסה. כל המקומות שהזמנו תיקשרו איתנו מצוין באנגלית לפני הטיול.

איך לתכנן את הטיול עצמו?

אחת הבחירות הקשות למי שבוחר טוסקנה עם תינוק זה לבחור היכן להתמקד. אי אפשר להספיק הכל בשבוע בלבד, ואנחנו העדפנו להתמקם כמה שאפשר במקום אחד ולעשות טיול כוכב כדי למנוע הסתגלות קשה במעבר ממקום למקום (גם לנו וגם לארז). אנחנו בחרנו להתמקד באזור קיאנטי שבטוסקנה ולקחנו חדר באחוזה שאיפשר לנו להיות במרחק של חצי שעה מהמקומות המרכזיים – פירנצה, סיינה, סן ג'מיניאנו ועוד. מכיוון שהנסיעה משדה התעופה ברומא לאזור קיאנטי לוקחת כמה שעות טובות, את הלילה הראשון עשינו במלון "על הדרך" וממנו עשינו יום טיול צפונה לקיאנטי דרך עמק אורצ'ה היפהפה. את רוב הימים בילינו בוילה בקיאנטי, ואת היומיים האחרונים בטיול שלנו עשינו בפירנצה כדי להינות מהעיר.

ומה הלו"ז?

לטיול עם תינוק בטוסקנה יש קצב משלו. למעשה, הקצב של התינוק שלכם (שרק אתם יודעים ומכירים). ארז שלנו קם מוקדם, ולכן את הבוקר העברנו בוילה עם משחקים על השטיח, לשם כך חשוב שיהיה חדר רחב ידיים שמאפשר לו להתרוצץ. אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לטיול עד שעות הצהריים, אז השתדלנו לעלות על הרכב לנסיעה קצרה ולאפשר לארז לישון כדי שאנחנו נוכל לאכול צהריים (בדרך כלל קלילה כמו פיצה או כריך) ולנוח קצת. אנחנו ממליצים את שעות הצהריים להעביר במלון במנוחה, ולצאת אחר הצהריים לטיול נוסף. לפעמים כיף פשוט לעשות נסיעה בדרכי הנוף המקסימות של טוסקנה ולשטוף את העיניים.

בחלק מהערבים ארז אכל איתנו ארוחת ערב במסעדה ובחלקם הוא כבר ישן אחרי האמבטיה וטקס הלילה (עליו השתדלנו מאוד להקפיד כדי לא לשבש לו את הסדר יום). הקושי הגדול שלנו היה להרדים במיטה, להעביר לאוטו ומשם לעגלה כדי לצאת לאכול כמו שצריך במסעדה. זה לא תמיד עבד, ובדיעבד עדיף היה להזמין אוכל לחדר או לאכול ארוחת ערב מוקדמת ביחד איתו ולחזור לישון מוקדם. לשיקולכם.

לסיכום, המפתח לטיול מהנה ב טוסקנה עם תינוק הוא מצד אחד לתכנן היטב ומצד שני לשמור על גמישות בזמן הטיול. האיזון הדק הזה הוא מה שיאפשר לכם להינות. הנמכת ציפיות והבנה שזה לא בדיוק חופשה למנוחה אלא יותר חוויה משפחתית משותפת היא שתאפשר לכם להינות יחד ולצבור רגעים יפים משותפים. בפוסט הבא נפרט על המסלול שעשינו והמקומות בהם ביקרנו וגם נחלוק אתכם המלצות לאטרקציות, מסעדות וסיורי יין בטוסקנה.

מחליפים חיתול בבגאז' – מי אמר גמישות?

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *