אוסטריה ברכב שכור

שיתוף:

אחרי הפוגה של כמעט שנתיים שבה הקורונה השתלטה על חיינו, הגיע הזמן לצאת סוף סוף לחופשה כמו שצריך! בהיעדר מגוון של יעדים פתוחים, בחרנו באוסטריה כיעד הבא שלנו לחופשת חגי תשרי, והתפללנו שההנחיות לא ישתנו ושנוכל לעלות על המטוס אל עבר החופשה המיוחלת. אוסטריה ענקית ואפשר לעשות בה מגוון טיולים, זוגיים ולכל המשפחה. אחרי התלבטות קלה החלטנו ללכת על טיול ברכב שכור באזור טירול והאלפים האוסטרים. היתרון המשמעותי הוא הטיולים בטבע והשהייה ברכב, שנראו לנו בטוחים יותר מהצטופפות באזורים אורבניים צפופים. עם זאת, כן הצלחנו לשלב בטיול קצת מן העיר (זלצבורג ואינסברוק), נסיעות בדרכי נוף יפות (כמו הגרוסגלוקנר) וטיולי טבע (כמו נקיק למרקלאם ופסגת הצוגשפיצה). אין ספק שזו הייתה חופשה נהדרת שאפשרה לנו לנקות את הראש ולשטוף את העיניים בנופים ירוקים, פסגות מושלגות, ואוויר הרים סמיך כגולש.

אוסטריה
הנופים המהממים של אוסטריה – כביש הגרוסגלוקנר

בפוסט זה ריכזנו עבורכם את כל ההמלצות שלנו לתכנון חופשה ברכב שכור באוסטריה, עם התמקדות באזור האלפים האוסטריים, שם טיילנו. אנחנו טיילנו בזוג ולכן לא עשינו פעילויות לילדים, אבל אוסטריה מציעה שפע של פעילויות לכל המשפחה ששווה לבדוק ולחפש.

המסלול שאנחנו עשינו

המסלול שעשינו היה 11 ימים ברוטו, 10 ימים נטו של טיול וכלל את ההילייטס של האזור:

  • נחיתה במינכן ולינת לילה במלון סמוך לשדה התעופה
  • העיר זלצבורג
  • אזור זלצבורגלנד – מפל גולינגר, נקיק למאר, גוסאו, הלשטאט, דכשטיין, טירת הוהנוורפן ונקיק ליכטנשטיין
  • אזור טירול – זל אם סי, כביש הגרוסקלוגנר ומפלי קרימל
  • העיר אינסברוק
  • טיול על גבול טירול-בוואריה – פסגת הצוגשפיצה, Highline 179 וטירת נוישוונשטיין
  • חזרה ארצה דרך מינכן

אוסטריה בתקופת הקורונה

כל חופשה בעת הזו דורשת התארגנות מיוחדת לאור מגבלות הקורונה, והתעדכנות בלתי פוסקת בהנחיות של משרדי הבריאות השונים. לא מדובר בתהליך פשוט, והוא מורכב יותר מחוויות הטיולים שהיו לנו לפני הקורונה, אבל מי שרוצה לצאת לחופשה צריך להתאזר בסבלנות, לקרוא היטב ולברר את כל הפרטים הקטנים. ככה זה היום. ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שלנו לטיול מוצלח באוסטריה בתקופת הקורונה בפוסט מיוחד, בדגש על טירול והאלפים האוסטריים בהם טיילנו. ממליצים לקרוא אותו זמן מה לפני הטיול על מנת שתוכלו להתארגן בהתאם.

אוסטריה בקורונה

מתי מתאים לטייל באוסטריה

כמו בכל מדינה, אוסטריה מציעה אפשרויות רבות בכל עונות השנה. אזור טירול והאלפים האוסטרים הוא אזור גבוה עם הרים גבוהים ופסגות מושלגות. בחורף האזור מהווה יעד פופולארי בקרב חובבי הסקי, ואילו בקיץ השלג נמס ותוכלו למצוא אטרקציות קיץ רבות, גם לילדים. עונת הקיץ היא בין יוני לתחילת ספטמבר. תקופת החגים שלנו (אמצע ספטמבר-אמצע אוקטובר) היא קצת ״מחוץ לעונה״ ולכן יש פחות עומסים, אך חלק מהאטרקציות יהיו סגורות. בנוסף, ישנם יותר ימי גשם בתקופה הזאת. אנחנו טסנו בתקופת החגים (יום כיפור וסוכות) ונהנינו מאוד, אם כי ירד לנו לא מעט גשם וצריך לקחת זאת בחשבון ולהיות גמישים בתכנית הטיול. מומלץ לנקוט בשיטת ה״בצל״ כשאורזים בגדים ולהביא אתכם גם ביגוד קצר וגם ביגוד ארוך, מעילים טובים ונעלי הליכה נוחות שכן האזור שופע מסלולי טיול בטבע.

גם בעונת הקיץ יש קצת שלג בפסגות

טיסה לאוסטריה

אזור טירול והאלפים האוסטריים נמצאים במערב אוסטריה, באזור הררי הגובל בגרמניה, איטליה, שוויץ וליכטנשטיין. למגיעים בטיסה מומלץ לטוס לזלצבורג באוסטריה או לחלופין למינכן או מניגן בגרמניה. שדות התעופה האלו קרובים יותר לאזור האלפים האוסטרים משדה התעופה של וינה למשל, משם תחכה לכם נסיעה ארוכה מאוד, או לתכנן כמה ימי טיול בדרך לשם. אנחנו בחרנו לטוס למינכן עם חברת לופטהנזה ומשם לקחת רכב שכור ולנסוע לזלצבורג אוסטריה (כשעתיים נסיעה באוטוסטראדה מהירה). חזרנו מאוסטריה לגרמניה דרך בוואריה לשדה התעופה במינכן, שם החזרנו את הרכב השכור ויצאנו חזרה ארצה. אם אתם בוחרים לטוס דרך מינכן חשוב לשים לב לבדוק את ההנחיות באתר משרד הבריאות הגרמני לפני הטיסה שלכם.

בעוד ששדה התעופה במינכן הוא יעד טוב למגיעים לכיוון האלפים האוסטרים, הטיסה של חברת לופטהנזה הייתה פחות מוצלחת. המטוס היה מאוד צפוף והיה מלא עד אפס מקום, אילצו אותנו לשלוח את מזוודות הטרולי שלנו לבטן המטוס בטענה שאין מקום במטוס עצמו (אומנם ללא עלות, אבל עדיין טרחה), לא הייתה אפשרות לעשות צ׳ק אין באינטרנט אלא רק בשדה התעופה שם גילינו שאנחנו לא יושבים יחד (בשתי הטיסות) ונאלצנו להחליף מקומות עם נוסעים אחרים, הטיסות יצאו באיחור, לא התחשבו במגבלות הדיאטה שהזמנו מבעוד מועד ובאופן כללי החוויה הייתה מאוד מתישה ולא נעימה.

הדרכים הצדדיות לפעמים הן היפות מכולן

אם בחרתם בטיסה שמגיעה בלילה או בשעת ערב מאוחרת, אנחנו מאוד ממליצים לכם לקחת לילה אחד במלון סמוך לשדה התעופה. תגיעו עייפים מהטיסה ויקח לכם זמן לעבור את הבידוק, לאסוף את המזוודות ואת הרכב השכור. זה לא רעיון חכם לנסוע עכשיו שעתיים אל עבר זלצבורג. עדיף לישון טוב בלילה, לקום בבוקר רעננים, לאכול ארוחת בוקר ולהתחיל במסע אל אוסטריה בצורה נעימה ועם אנרגיות טובות. אנחנו בחרנו במלון Hampton by Hilton שנמצא כ-10 דק׳ נסיעה משדה התעופה במינכן והיינו מאוד מאוד מרוצים ממנו! החדר היה נוח, נקי ומרווח. המיטה הייתה נהדרת וכך גם המקלחת, וארוחת הבוקר הייתה מצוינת. למלון הייתה גם חניה (בתשלום).

אוסטריה ברכב שכור

כאמור, באזור האלפים האוסטריים מומלץ לטייל ברכב שכור מפני שיש נסיעות ארוכות ממקום למקום, ומקומות אליהם לא ניתן להגיע בדרך אחרת. אנחנו השכרנו רכב מחברת Europcar דרך סוכנות Ofran הישראלית. המחיר היה טוב וכך גם השירות. בכל מקרה אנחנו ממליצים בחום לעשות השוואת מחירים להשכרת רכב לפני שתבחרו היכן להזמין. בהגיעכם לשדה התעופה במינכן, גשו לדוכן השכרת הרכב וקחו מספר (יש שם תור די ארוך כשמגיעה טיסה מישראל אז קחו זאת בחשבון ואל תתמהמהו). קיבלנו יונדאי KONA חדשה מהניילונים בצבע תכלת מהמם. רכב חצי-חשמלי (היברידי) עם מנגנונים משוכללים וניווט מובנה באנגלית. היה לנו מאוד נוח איתו במהלך הטיול שלנו בכבישי אוסטריה.

קיבלנו יונדאי קונה בצבע תכלת מהמם

חשוב מאוד שיהיה לכם אמצעי ניווט במהלך הטיול ברכב השכור. אצלנו היה ברכב, אבל הוא לא זיהה כל מלון, מסעדה או אטרקציה. אנחנו השתמשנו רוב הזמן בניווט של אפליקציית גוגל מפות, שהייתה זמינה לאחר שקנינו סים מקומי. אפשר גם להשתמש באפליקציית Waze לטובת הניווט, אך יש להגדיר שיש לכם מדבקת ויניאטה לכבישים המהירים באוסטריה לפני שמתחילים בניווט, אחרת האפליקציה תחסום לכם עלייה לכבישי אגרה. כבישי האגרה המהירים של אוסטריה וגרמניה נוחים מאוד לנהיגה, אך אם יש לכם זמן ואתם רוצים ליהנות מהנופים שבכבישים הצדדיים סמנו ״הימנע מכבישים מהירים״. שימו לב שחלק מהכבישים הצדדיים קשים יותר לנהיגה ויש בהם סיבובים מסוכנים, במיוחד בלילה או במזג אוויר גשום.

על מנת לנסוע בכבישים המהירים של אוסטריה תידרשו לרכוש מדבקת ויניאטה (Vignette). במידה והשכרתם רכב בסוכנות אוסטרית הוא יגיע כבר עם המדבקה (מומלץ לוודא זאת מראש), אך אם שכרתם רכב במדינה אחרת (גרמניה למשל, כמונו) תצטרכו לרכוש מדבקה אוסטרית לפני שתעברו את הגבול לאוסטריה. את המדבקה ניתן לרכוש בתחנות הנוחות שלאורך הכבישים המהירים של גרמניה. אם יצאתם ממינכן לכיוון זלצבורג תוכלו לרכוש אותה בתחנות הנוחות על כביש A8 המהיר. המדבקה עולה 10 יורו ל-10 ימים ומדביקים אותה על השמשה הקדמית בצד של הנהג.

חשוב שתהיה ברכב מערכת ניווט

חניות באוסטריה בדרך כלל עולות כסף. לרוב המלונות יש חניה, בחלקם היא בחינם (בעיקר בכפרים הקטנים) ובחלקם היא בתשלום (בערים בעיקר). חניה ללילה במלונות תעלה לכם בין 15-20 יורו. בתוך הערים עצמן יש חניונים אוטומטיים בתשלום או חניות עם מדחנים (תכינו מטבעות קטנים). תחנות דלק יש בשפע בכל כביש, והמחיר באוסטריה זול מהמחיר בגרמניה. התשלום בתחנות הדלק הוא בכרטיס אשראי במשאבה עצמה (שירות עצמי) ואפשר לשלם גם בתוך חנות הנוחות (עדיף אם אתם מסתבכים עם השפה).

לינה באוסטריה

מלונות באזור טירול באלפים של אוסטריה יש בשפע וברמות מחיר שונות. צריך לקחת בחשבון שהלינה באזור הזה לא זולה. אם אתם בטיול משפחתי מומלץ לקחת בקתה או דירה שיש בה גם מטבח ולהכין לעצמכם ארוחות. במלונות רבים יש חניה ומסעדה בה אפשר לאכול גם ארוחת ערב. אם אתם לנים באחד הכפרים המבודדים יותר מומלץ להזמין ארוחת ערב במלון שכן אין הרבה מסעדות באזור, ואלו שישנן נסגרות יחסית מוקדם. שימו לב שאזור האלפים פופולארי מאוד בתקופת החורף, אז מגיעים מטיילים רבים לטיולי סקי. עקב כך, ברוב המלונות לא תמצאו מיזוג אוויר (אלא חימום). בעונת הקיץ, בה עלולים להיות ימים חמים (במיוחד בחודשים יולי-אוגוסט) זה עלול להיות בעייתי אם אתם סובלים מחום. אם מיזוג אוויר חשוב לכם כדאי לברר זאת מראש ולא להיות מופתעים.

הנוף מחדר המלון שלנו בגוסאו

השטן נמצא בפרטים הקטנים

כמה דברים שכדאי לדעת לקראת הטיול שלכם באוסטריה:

קורונה – יש תנאים מיוחדים לטיול בקורונה ומומלץ להצטייד מראש במסכות מסוג N-95, אלו המסכות שעומדות בתקן של אוסטריה. לא נתקלנו באכיפה לגבי סוג המסיכה (גם לא בטיסה) אבל עדיף לעמוד בנהלים ולא להסתבך. כמו כן, מומלץ להצטייד באלכוג׳ל או לרכוש בהגעה לשם. וכמובן לא לשכוח לעשות ביטוח בריאות למשך כל תקופת הטיול מבעוד מועד, ולשים לב שהוא כולל גם כיסוי לקורונה. מומלץ גם להדפיס עותק של התו הירוק שלכם להציג בכניסה למקומות השונים.

חשמל – באוסטריה משתמשים בשקעים שונים ממה שיש אצלנו בארץ וכדאי להביא אתכם מתאם חשמל אירופאי

תקשורת – בהגיעכם לאוסטריה היכנסו לסניף של אחת מחברות התקשורת ורכשו סים לטלפון. אנחנו רכשנו סים מחברת ״3״ בתחנת הרכבת של זלצבורג. חבילת הגלישה (מדיה בלבד, ללא שיחות) עלתה לנו 15 יורו תמורת 10 ג׳יגה. חשוב שיתקינו לכם את הסים ויעשו לכם רישום במקום. אל תצאו משם לפני שוידאתם שהכל עובד. יש להצטייד בדרכון על מנת לרכוש את הסים ולבצע את הרישום.

אגם אכן

כסף – באוסטריה כמו בכל מדינות האיחוד האירופי מתנהלים ביורו. אנחנו תמיד מזמינים כסף דרך האתר Fly Money ואוספים אותו בנתב״ג בסניף של בנק הפועלים (ללא תור). במהלך הטיול כדאי שיהיו לכם בכל רגע נתון מטבעות קטנים לחניות, שירותים וכד׳. ברוב המלונות, תחנות הדלק, המסעדות והאתרים ניתן לשלם באשראי בינלאומי, אך ישנם עדיין מקומות שמקבלים רק מזומן ולכן כדאי שיהיה לכם קצת כסף.

שירותים ציבוריים – בכל מקום ישנם שירותים ציבוריים מסודרים ונקיים (פז בדקה את כולם), וברוב המקרים הם עולים כסף (בין חצי יורו ליורו אחד). הצטיידו במטבעות קטנים.

ביגוד וציוד – כאמור מומלץ לקחת בגדים קצרים וארוכים אם מטיילים בתקופת חגי ישראל באוסטריה. בנוסף, הצטיידו בנעלי הליכה נוחות לטיולים, מעילים ו/או מעילי גשם ומטריות. לרכב השכור מומלץ לקחת כבל הטענה לפלאפונים, אמצעים להשמעת מוסיקה (יש תחנות רדיו נהדרות אבל לא בכל מקום יש קליטה), טישו, מגבונים, אלכוג׳ל וחטיפים לנסיעה. אם שכחתם להביא משהו – אל דאגה! יש מגוון של חנויות בגדים ופארם, כולל רשתות בינלאומיות כמו פריימארק ו- H&M הן בזלצבורג והן באינסברוק (הערים הגדולות באזור).

חשוב להצטייד בביגוד חם

אוכל – ארוחות בוקר במלונות הן בדרך כלל טובות ומגוונות בסגנון בופה. גם בתי הקפה והמאפיות באזור נהדרים. לארוחת הערב באזור טירול והאלפים של אוסטריה יש מסעדות מסורתיות רבות המגישות אוכל אוסטרי מצוין. בנוסף תוכלו למצוא מסעדות איטלקיות מעולות המגישות פיצות ופסטות, וכמובן שיש גם מסעדות עם מטבחים שונים (אסייתי, ים תיכוני ועוד), רשתות בינלאומיות (כמו מקדונלד׳ס) ועוד. אנחנו ממליצים מאוד לתכנן ארוחת צהריים פיקניק במהלך הטיול, ולקנות מצרכים כמו לחמניות, גבינות, נקניקים, ממרחים, פירות וירקות בסופרים הגדולים שבדרך. גם חוויית הקניות בסופר מהנה מאוד, וגם החוויה של לעשות פיקניק בטבע בנופים המרהיבים של אוסטריה! ולא לשכוח לעשות עצירה מדי פעם לתה, שוקו חם ושטרודל תפוחים מנחם עם קצפת…

בפוסטים הבאים ניכנס לפרטים ונספר לכם על הטיול שלנו ברכב שכור באזור האלפים של אוסטריה – מסלולי טיול, אטרקציות, מסעדות מומלצות, חוויות מהנסיעה ומהדרך וכמובן המון תמונות יפות שעושות חשק לטוס לאוסטריה! מוזמנים לעקוב 🙂

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

3 מחשבות על “אוסטריה ברכב שכור”

  1. היי, אנחנו זוג בני חמישים פלוס שמתכננים טיול לאוסטריה והבלוג שלכם הוא הבלוג המעניין ביותר והכייף ביותר לקריאה מכל הבלוגים שקראנו עד כה. מתי נוכל לקרוא על חלק ב' של הטיול לזלצבורגלנד. הסקרנות הורגת אותנו…

    1. הקונסיירז'

      היי שרית, איזה כיף לשמוע!
      לאחרונה הצטרף אלינו תוספת קטנה למשפחה, ולכן הבלוג היה בהקפאה לזמן מה.
      מבטיחים להמשיך להעלות פוסטים ממש בקרוב, וגם לחזור לטייל (הפעם עם תינוקי קטן).
      שיהיה טיול מהנה באוסטריה 🙂

      1. הקונסיירז'

        שמחים לעדכן שחלק ב׳ של זלצבורגלנד עלה לבלוג. מקווים שזה יסייע לכם בתכנון החופשה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *