אוסטריה בקורונה – איך מטיילים למרות המגיפה?

שיתוף:

אחרי הפוגה של שנתיים מטיולים בחו״ל (מלבד גיחה קצרה לקפריסין), הגיע הזמן לתת פייט לקורונה ולחזור לטוס! אחרי הכל הבלוג התגעגע אלינו, ואנחנו אליו…
החלטנו לטוס לחופשה בתקופת החגים, שבמקרה השנה יצאה נוחה מאוד מבחינת ימי חופשה. היעד נבחר בעיקר לפי רשימת המדינות אליהן אפשר לטוס מבלי להיכנס לבידוד, וכאלו שמקבלות ישראלים, ולא היו הרבה כאלה. אוסטריה בקורונה היתה מדינה ירוקה וכך נבחר היעד (לא בלית ברירה, אבל מתוך מגוון מצומצם).

הקורונה ללא ספק מקשה על הטיולים בחו״ל ומחייבת הכנות מוקדמות מראש. קשה להתכונן גם מפני שהנהלים משתנים באופן תדיר, ולכן הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם הוא לעקוב אחר הנהלים כשבועיים לפני הטיסה שלכם ולהיות מעודכנים בשינויים, הן באתר משרד הבריאות הישראלי, והן באתר משרד הבריאות האוסטרי. ואם אתם טסים ממינכן כמונו אז גם באתר משרד הבריאות הגרמני. יש מידע באנגלית על אוסטריה בקורונה למטיילים באתר הזה.

נתאר כאן את התהליך שאנחנו עברנו, וכאמור יכול להיות שמאז הדברים השתנו… אנחנו טסנו דרך מינכן עם חברת התעופה לופטהנזה באמצע ספטמבר 2021, ולכן כל מה שעברנו רלוונטי לתהליך הזה ולא בהכרח לחברות תעופה אחרות, שדות תעופה אחרים או מועדי טיסה אחרים.

אוסטריה בקורונה
איזה כיף לעלות למטוס סוף סוף!

אוסטריה בקורונה – טיסה הלוך

לא ניתן לעשות צ׳ק אין לטיסת לופטהנזה באינטרנט. תידרשו בנתב״ג לגשת לדלפקי הצ׳ק אין ולהציג את המסמכים הבאים:

• תו ירוק בתוקף למחוסנים (אנחנו חוסנו בחיסון הבוסטר לפני שטסנו), או בדיקת PCR בתוקף מה-72 שעות האחרונות, או תעודת מחלים מקורונה בתוקף.
  • אישור יציאה מהארץ ממשרד הבריאות הישראלי – את הטופס אפשר למלא רק 24 שעות לפני הטיסה
  • אישור כניסה לגרמניה ממשרד הבריאות הגרמני. שימו לב שמי שנכנס לגרמניה למטרות טרנזיט ויוצא ממנה תוך 24 שעות (לאוסטריה למשל) לא צריך למלא את הטופס הגרמני. בטופס צריך להזין כתובת בגרמניה. אנחנו ישנו לילה אחד במלון בגרמניה בסמוך לשדה התעופה מכיוון שנחתנו מאוחר בלילה ולכן הייתה לנו כתובת של מלון.
ברכבל העולה לרכס הרי דכשטיין

אוסטריה בקורונה – בטיסה עצמה

לופטהנזה דורשת לעלות למטוס עם מסכות מסוג FFP2 או N95 או KN95. בפועל לא אכפו את זה והיו במטוס גם אנשים שעלו עם מסכות הבד הרגילות, אבל אנחנו העדפנו לא לקחת סיכון. לא קל למצוא מסכות כאלה בארץ כי יש מחסור אז אל תחכו לרגע האחרון (אנחנו עברנו 5 סניפי סופר פארם עד שמצאנו אחד שהיו בו מסיכות כאלו). במהלך כל הטיסה צריך להיות עם מסיכות למעט אם אתם אוכלים או שותים. הדיילים אוכפים את זה בנוקשות.

המטוס שלנו היה מלא עד אפס מקום והצפיפות הייתה רבה, קחו זאת בחשבון. הירידה מהמטוס נעשית לפי שורות בכדי שלא יהיה לחץ על המעברים בירידה מהמטוס ולכן היא לוקחת הרבה זמן. אם אתם יושבים במושבים האחוריים תיאלצו לחכות די הרבה זמן כדי לצאת מהמטוס לאחר הנחיתה (גם בהלוך וגם בחזור זה היה ככה).

ברכבל לפסגת הצוגשפיצה

אוסטריה בקורונה – טיסה חזור

בדומה לטיסה הלוך, גם בטיסה חזור תידרשו להראות תו ירוק למחוסנים או תעודת מחלים בתוקף ואישור כניסה לארץ ממשרד הבריאות הישראלי. בנוסף, כל הנוסעים (גם המחוסנים) צריכים להציג בדיקת PCR שלילית שנעשתה ב-72 השעות האחרונות. על התוצאות שלנו לא היה מספר דרכון, רק שם ותאריך לידה, וזה הספיק.

איפה עושים בדיקת PCR?
בחזור תשתדלו שב-72 השעות האחרונות (ה-3 ימים האחרונים של הטיול) תלונו בעיר יחסית מרכזית ולא במלון באמצע שום מקום. ככה יהיו לכם יותר אפשרויות לבדיקות PCR. בדיקות לתיירים יש בבתי מרקחת של הרשתות המרכזיות כמו Bipa (בתשלום של כ-60 יורו לבדיקה). באינסברוק יש אפשרות לעשות במקום בשם WK בעלות של 30 יורו. התוצאות מגיעות תוך 48 שעות.

אנחנו עשינו טעות איומה והחלטנו ללכת על הבדיקות החינמיות באצטדיון האולימפי של אינסברוק. בהרשמה היה צריך להזין מספר טלפון והזנו מספר ישראלי, ולכן התוצאות לעולם לא הגיעו והלחץ והחרדה שלנו עלו ככל שהטיסה התקרבה. רק לאחר המון שיחות טלפון, נסיונות סיוע של צוות המלון והתייעצות בקבוצת הפייסבוק ״אוסטריה למטיילים״- בסוף נמצא מספר טלפון אליו אפשר להתקשר, וכעבור המתנה של חצי שעה(!) שבה פז כבר למדה את כל המספרים בגרמנית, ושיחה באנגלית שבורה עם הנציגה, קיבלנו את התוצאות במייל. תחסכו לעצמכם את העצבים המרוטים והחרבת הטיול ועשו בדיקה רק במקומות מוסדרים בתשלום שגם מתחייבים על זמן קבלת התוצאות ושולחים אותן במייל.

אוסטריה בקורונה
שלט שמעדכן אתכם על מעבר גבול בין אוסטריה לגרמניה ומבקש להקפיד על הנחיות הקורונה – על פסגת הר הצוגשפיצה!

אז איך מטיילים באוסטריה בקורונה?

נכון לכתיבת שורות אלה באוסטריה אין חובה לעטות מסיכה ברחובות, במסעדות או במלונות. לעומת זאת, בחנויות ואטרקציות סגורות אחרות (כמו קניונים, מוזיאונים ורכבלים) חובה לעטות מסיכה. השלטים מורים על מסיכה מסוג FFP2 או N95 אבל אף אחד לא אוכף את זה וכולם עם מסיכות מסוגים שונים, כולל מסכות בד רגילות.

בכל מקום סגור, כולל מסעדות ומלונות, יבקשו מכם להראות תעודת מתחסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית (אנטיגן). יש מקומות נוקשים יותר מאחרים אבל כולם מבקשים לראות, אז תכינו את זה מודפס או בטלפון מבעוד מועד. הם מאוד התלהבו מזה שיש לנו כבר 3 חיסונים… בחלק מהמקומות יבקשו מכם גם לסרוק קוד QR ולהירשם אונליין שביקרתם במקום, או למלא טופס נייר עם הפרטים שלכם. זאת על מנת שיוכלו להודיע לכם במידה והיה במקום חולה מאומת כדי שתיכנסו לבידוד.

לסיכום

אחרי כל כך הרבה זמן שלא טסנו כיף לצאת לחופשה ארוכה ולנקות את הראש. אפשר לטייל ולהנות גם עם מגבלות הקורונה, כל עוד עושים הכנה מראש ומקפידים על ההנחיות של ישראל ושל אוסטריה (וגרמניה אם צריך) בלי חוכמות. ההמלצה שלנו היא כל הזמן להתעדכן, לא להתחכם ולא לקחת סיכונים.

והעיקר שתהיו בריאים ותחזרו בשלום!

מוזמנים לקרוא עוד על החוויות שלנו באזור האלפים האוסטרים בפוסט אוסטריה ברכב שכור ובפוסטים הבאים שנעלה עם פרטים על המקומות בהם ביקרנו, האטרקציות השונות, מסעדות מומלצות וחוויות בלתי נשכחות!