לעוף היא רוצה איתו עד למקסיקו – ירח דבש במקסיקו בריביירה מאיה

שיתוף:

ירח דבש במקסיקו – חוויה של פעם בחיים (יש לקוות), אנחנו עשינו בקובה, מקסיקו ומיאמי. מקסיקו כמובן הייתה היעד העיקרי אליו כיוונו את המצפן, עם המון המלצות מבטיחות מחברים וקרובי משפחה. "הבטן גב הכי טוב שיהיה לכם אחרי תאילנד", כך נאמר לנו לא פעם. לאחר חוויה פחות נעימה בקובה, שבמהלכה טיילנו 9 ימים ללא מזוודות (!) היינו כבר לגמרי מוכנים לבטן גב המובטח. חצי שעה מעת קבלת המזוודות, נאלצנו להיפרד מהן בשנית לטובת המטוס לקנקון. עזבנו את הוואנה בלב שלם, אך עם כוונות לחזור לשם בעתיד, והמראנו אל עבר המערב (תרתי משמע) עם תמונות של חולות לבנים ועצי קוקוס בראש, מרחק טיסה קצרה לעיר הנופש קנקון.

כבר בהגעה לשדה התעופה של קנקון ניכר שהגענו לציביליזציה המתורגלת היטב בקבלת תיירים – שילוט באנגלית, נותני שירות נעימים ודוברי אנגלית, וסדר וארגון שהפתיעו אותנו מאוד (בכל זאת, נחתנו במקסיקו). בחיל ורעדה חיכינו ליד מסועי המזוודות, מתפללים שהן יגיעו הפעם, ובהגיען התנפלנו עליהן ושמנו פעמינו אל עבר מסוף האוטובוסים, שם רכשנו כרטיסי אוטובוס לנסיעה לפלאיה דל כרמן – היעד הראשון שלנו במסגרת ירח דבש במקסיקו.

https://www.instagram.com/p/BgGKLOrgU7t/?taken-by=haconcierge

ירח דבש במקסיקו – מסלול מומלץ

את תכנית ירח הדבש שלנו תכננו באזור ריביירה מאיה – אזור החופים התיירותי של מקסיקו. שם רצינו למקסם את זמן הבטן גב. טראקים וטיולי תרבות במקסיקו יחכו לפעם אחרת. הגיע הזמן לנוח.
החופשה שלנו הייתה למשך שבועיים בחודש דצמבר, כולה באזור ריביירה מאיה:

את עיקר הזמן שלנו בילינו בפלאיה דל כרמן, ממנה יצאנו לטיולי יום למקומות שונים כמו צ'יצן איצה, איסלה מוחרס והסנוטות באזור. מכיוון שבפלאיה יש כל מה שצריך – מלונות, מסעדות, חיי לילה, שופינג וכו' – היא מהווה מרכז מצוין למי שרוצה לטייל באזור. החופים של פלאיה לא מרהיבים אבל מאוד מפנקים, ונהנינו מאוד לשכב על החוף כל היום עם בירה ונשנושים, ופשוט להירגע. המעבר מפלאיה למלון הכל כלול שנמצא במרחק נסיעה קצר הייתה חווית ירח הדבש המושלמת שאותה דמיינו בעיני רוחנו ביום בו קנינו את כרטיסי הטיסה. בריכות שחייה המשתרעות עד לאן שהעין יכולה לראות, בופה עמוס כל טוב, שירות חדרים בחינם ואלכוהול באינפוזיה לוריד מהבוקר עד הלילה. תענוג צרוף.

טיולי היום שעשינו מפלאיה דל כרמן היו מעניינים ומהנים כאחד. טיול אחד היה לעתיקות המאיה צ'יצ'ן איצה, וכלל גם עצירה בעיירה הציורית ולאדוליד ובסנוטה מפורסמת ועמוקה להחריד. הטיול השני היה לאיסלה מוחרס, אליו שטנו בקטמרן שיצא מקנקון. האלכוהול זרם חופשי על הקטמרן, כמו גם המוסיקה והצוות השמח על הסיפון. בדרך לאי עצרנו לשנרקול קצר לראות את חיי הריף ואז המשכנו אל האי עצמו. הטיולים כללו כמובן ארוחת צהריים טעימה ומשביעה. טיולים נוספים שעשינו באופן עצמאי היו לעתיקות המאיה בטולום, שנרקול בחוף הצבים באקומל, וביקור מרענן בסנוטות שבקרבת פלאיה דל כרמן. בקיצור, לא היה משעמם.

https://www.instagram.com/p/BgGLcm0AUn-/?taken-by=haconcierge

ההגעה לאי הולבוש הייתה חוויה מסוג אחר. לצערנו, מזג האוויר היה סוער מאוד והאי, שרחובותיו אינם סלולים, הפך למעשה לעיסה בוצית לא נעימה למגע. החוף התכסה באצות וסרטנים שנסחפו בסופה, ורוח וגשם הכו בלי הפסקה. פקידת הקבלה במלון אמרה שהשמש לא נראית באופק, וברוב תושייה הציעה לנו לחזור כלאומת שבאנו ושיכנה אותנו במלון של הרשת בפלאיה דל כרמן. רמת שירות גבוהה כזו לא ראינו בחיינו. למרות שהתאהבנו בפוטנציאל העצום של האי הקטן והנידח הזה, חזרנו לפלאיה דל כרמן והשתרענו בשנית על החוף ללא רגשות אשם או חרטה. ירח דבש במקסיקו זה בעיקר בטן גב…

היעד האחרון במקסיקו לפני הטיסה למיאמי הייתה רצועת החוף של קנקון, שהרגישה לנו כמו שלוחה אמריקאית, או "הכל בדולר". למרות החופים המרהיבים והמלון המפנק בו שהינו, הרגשנו שאין במקום מספיק אותנטיות ושהוא מאוד לא מייצג את מקסיקו. באופן כללי, ריביירה מאיה זה אזור תיירותי מאוד וחסרה שם אותנטיות, אבל בקנקון הרגשנו את זה בעוצמה רבה יותר. היינו מעדיפים להוסיף לילה בפלאיה או בעיר אחרת, שם נרגיש אווירה פחות מלאכותית ויקרה בחוסר פרופורציה. בקנקון גם יצאנו למועדון קוקו בונגו המפורסם. על החוויה שלנו שם תוכלו לקרוא בפוסט המוקדש לקנקון.

https://www.instagram.com/p/BgGKaaCAVVe/?taken-by=haconcierge

טיפים לתכנון ירח דבש במקסיקו

הגעה למקסיקו

כאמור, הגענו בטיסה משדה התעופה של הוואנה לשדה התעופה בקנקון. טסנו בחברת InterJet. במטוס ממלאים טופס הגירה לכל נוסע ובנוסף טופס מכס לכל משפחה או קבוצת נוסעים. את הספח של טופס ההגירה צריך לשמור עד היציאה מהמדינה כי מבקשים אותו בביקורת הגבולות.
משדה התעופה לקחנו אוטובוס של חברת ADO (ה"אגד" של מקסיקו) לפלאיה דל כרמן. אוטובוס כזה יוצא בתדירות של כל 45 דקות-שעה משדה התעופה למקומות שונים. את הכרטיסים קנינו בדוכן שלהם ביציאה משדה התעופה. רציף האוטובוסים נמצא מחוץ לשדה, במרחק הליכה קצר. הנסיעה לפלאיה לוקחת כשעה, תלוי בפקקים. באתר של ADO אפשר למצוא מחירים עדכניים.

https://www.instagram.com/p/BgGiBzyAbDC/?taken-by=haconcierge

התניידות ממקום למקום

אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום באזור ריביירה מאיה, באמצעות מוניות, אטובוסים ומוניות שירות (קולקטיבו). יצא לנו להשתמש בשלושתם והם היו כולם מאוד יעילים ונוחים. הקולקטיבו נוסעים במסלול מקנקון לטולום ובחזרה, ובדרך עוצרים בכל מקום שתרצו. כדי לתפוס אותם צריך פשוט לצאת לכביש הראשי ולחכות שיעבור אחד (כתוב עליהם שהם קולקטיבו). העלות היא קבועה, למשל מפלאיה לסנוטות עלה 35 פסו לאדם ואותו הדבר לנסיעה מהמלון הכל כלול שבו היינו באקומל לעתיקות המאיה בטולום. מוניות עולות כמובן יותר. למשל, מונית שלקחנו מפלאיה לאקומל (היינו עם המזוודות ולא רצינו קולקטיבו) עלתה 350 פסו. עם נהגי המוניות הכל נתון למיקוח. גם בתוך פלאיה השתמשנו במוניות והתמקחנו עם הנהגים על המחיר.

את טיולי היום מפלאיה למקומות אחרים כמו צ'יצ'ן איצה ואיסלה מוחרס אפשר להזמין מכל דוכן ברחוב. אנחנו הזמנו אותם מהדוכן שנמצא בתוך הוולמרט, שם עשו לנו עסקת חבילה של שני הטיולים יחד (יום אחרי יום) ב- 100 דולר לאדם כולל איסוף מהמלון וארוחת צהריים.
לכל מקום אפשר כמובן להגיע עצמאית, ויש מקומות שזה אפילו עדיף, דוגמת האי קוזומל, עתיקות המאיה בטולום, חוף הצבים באקומל והסנוטות שליד פלאיה דל כרמן. פשוט תגיעו לכביש הראשי או לתחנת הקולקטיבו הראשית בפלאיה דל כרמן ומשם תסעו למחוז חפצכם במינימום כסף, זמן ומאמץ.

https://www.instagram.com/p/BgGM6LPg-1L/?taken-by=haconcierge

מה להביא לירח דבש במקסיקו

בגדול אין משהו שאי אפשר לקנות שם. הכל מאוד מערבי, כל הרשתות הגדולות נמצאות שם – בילבונג, H&M, אמריקן איגל ועוד ועוד. במרחק קצר מהמרכז של פלאיה יש וולמרט ענק עם כל מה שתרצו בחייכם. ובכל זאת, מומלץ להצטייד במטריה, קרם הגנה, ציוד שנרקול, חומר נגד יתושים, תיקים עמידים למים ובגדי ים.

כסף מקסיקני

אפשר לשלם בפסו מקסיקני ורוב המקומות גם מקבלים דולרים. יש דוכני Change וכספומטים בכל מקום, אבל אנחנו ממליצים להיזהר מנוכלים ולהחליף או להוציא כסף רק בבנקים. רוב המקומות מקבלים כרטיס אשראי, אבל גם כאן מומלץ להיזהר ולשלם באשראי רק במלונות או במקומות מוכרים וידועים, כדי שלא יגנבו לכם את פרטי הכרטיס.

אם אתם מגיעים לירח דבש במקסיקו מהארץ, אנחנו ממליצים להשתמש בשירות של FlyMoney להחלפת כסף. אפשר לרכוש פסו מקסיקני באתר שלהם באמצעות כרטיס אשראי ולאסוף אותו בסניף של בנק הפועלים (ליד הדיוטי) בנתב"ג.

התנהלות מול המקומיים

כל מי שנתקלנו בו באזור החופים דיבר אנגלית. הם מורגלים לעבודה עם תיירים ורמת השירות גבוהה. כולם נחמדים מאוד ורוצים לעזור.הם מבינים שמקור ההכנסה העיקרי שלהם הוא מתיירים מרוצים. בדומה לתאילנד, גם כאן יש הרבה "מציקנים" שקופצים עליך ומנסים למכור לך או למשוך אותך לחנות שלהם. הם מדרך כלל מפסיקים אחרי שאומרים תודה ("גרסיאס") בחיוך.

https://www.instagram.com/p/BgGK7QHAwqL/?taken-by=haconcierge

ירח דבש במקסיקו – מלונות מומלצים

אנחנו ממליצים לקחת מלון בפלאיה דל כרמן וממנה לצאת לטיולי יום או ללינה במקומות אחרים. השדרה החמישית היא למעשה המרכז של פלאיה, ומומלץ לקחת מלון בקרבתה. למרות הרעש בלילה, הקרבה למרכז העניינים נוחה מאוד ושווה את זה. קחו אתכם אטמי אוזניים והכל יהיה בסדר. מחוץ למרכז, העיר די מגעילה, ולכן שווה לדבוק במרכז שם הכל מאוד נוח ונגיש.
לאורך רצועת החוף בין פלאיה דל כרמן לטולום יש רצף של מלונות הכל כלול מפוארים למדי שהם אופציה מושלמת עבור ירח דבש במקסיקו. אנחנו בחרנו במלון  Luxury Bahia Principe שהוא למעשה חלק מקומפלקס מלונות שלם. בתוך הקומפלקס מתניידים בקרוניות קטנות כאלה שיש להן מסלולים קבועים (לפי צבעים) ומגיעות בתדירות של אחת לחמש-שבע דקות. המלון היה מאוד מפנק, וזכינו להינות מחוף משגע, בריכות שחיה גדולות וכיפיות עם בר בתוך הבריכה ושירות מעולה לשוהים מחוץ לבריכה. במלון יש עשרות מסעדות שמציעות ארוחות בופה וגם ארוחות אה-לה-קארט (עם תפריט). אם רוצים מסעדה בערב צריך להזמין מקום דרך האפליקציה של המלון. יצא לנו לאכול במסעדה היפנית, הברזילאית ומסעדת הגורמה וכולן היו מעולות. במשך שלושה ימים היינו עסוקים בלאכול, לרחוץ בבריכה, לנוח ולשתות אלכוהול מבוקר ועד לילה. הודענו למלון שאנחנו בירח דבש והם שדרגו אותנו לסוויטת ירח דבש מקושטת עם הפתעות ומתנות. חוויה מושלמת לירח דבש.

https://www.instagram.com/p/BgGLrGWAm5o/?taken-by=haconcierge

אוכל במקסיקו

במקסיקו יש הכל! אבל אין על האוכל המקסיקני. אנחנו נשארנו כהרגלנו עם המלצות מקבוצות הפייסבוק השונות ומ- Trip Advisor. רוב המקומות בהם אכלנו היו מאוד מוצלחים. למי שדואג מהחריף אל דאגה, מכיוון שהאזור מאוד תיירותי האוכל בהתאם אינו חריף. לצד המנות תמיד מגיעים רטבים חריפים למי שבכל זאת רוצה להעז, ויש שם גם תמיד כמה רטבים למתקדמים בלבד. יצא לנו לאכול אוכל מקומי (טאקוס, בוריטוס, גואקמולה) וגם אוכל מערבי (סושי, איטלקי ומקדונלד'ס) ובאמת שרוב המקומות היו נהדרים. המלצות על מסעדות ספציפיות תוכלו למצוא בפוסטים הבאים על מקסיקו.

https://www.instagram.com/p/BgGLK3ngqPW/?taken-by=haconcierge

לסיכום, לפי דעתנו מקסיקו קצת פחות מפנקת מתאילנד אבל בהחלט חווית בטן גב נעימה טעימה במיוחד. מתאימה מאוד לירח דבש לזוגות הטריים שבינינו, אבל גם למי שפשוט רוצה חופשה רגועה ושלווה על החוף.

https://www.instagram.com/p/BgGMAKtADZH/?taken-by=haconcierge

טיפים וחוויות מכל אחד מהמקומות בהם ביקרנו תוכלו למצוא בפוסטים נוספים על מקסיקו.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *