מקסיקו: האי הולבוש – יום אחד היה מזג אוויר

שיתוף:

במהלך ההכנות לירח הדבש שלנו במקסיקו, קיבלנו המלצות רבות על האי הולבוש (Holbox). נאמר לנו שמדובר ביהלום לא מלוטש ברצועת החופים של מקסיקו. משהו קצת אחר, שונה, פחות מלאכותי. השתכנענו והחלטנו שלמרות שההגעה לשם קצת מורכבת, נכניס את הולבוש כחלק מהטיול שלנו. האי הולבוש נמצא צפונית מערבית לקנקון ומגיעים אליו בנסיעה מפלאיה או מקנקון לעיירה צ'קילה ומשם במעבורת אל האי עצמו.

החוויה שהייתה לנו בהולבוש הייתה שנויה במחלוקת. הגענו לאי באמצע סופת גשמים נוראית. הגשם לא הפסיק לרדת והרוח נשבה בעוצמה. נאצלנו להסתגר במלון ולחכות שהסופה תעבור. למחרת בבוקר יצאנו החוצה לראות מה הנזק שגרמה הסופה. קו החוף התמלא אצות וסרטנים שנסחפו אל החוף. גם כשהגשם שכח, אנשי האי היו עסוקים בשיקום הנזקים. טיולים ימיים לא יצאו עקב מזג האוויר, ולמעשה כל שנותר לנו הוא להסתובב באי עצמו. ואכן, נגלה בפנינו מקום מקסים ומיוחד מאוד. מלונות מפוארים כמו שתמצאו בקנקון או באזור אקומל לא תמצאו כאן. הרחובות הם למעשה שבילי עפר בלתי סלולים, והמוניות כאן הן טרקטורונים וג'יפוני ארבע על ארבע. האי עצמו די מתוייר, יש הרבה מסעדות, ברים ובתי קפה. זה הזכיר לנו קצת את קו טאו בתאילנד – אי קטן, עם תשתיות פחות מפותחות אבל המון קסם אישי.

מכיוון שאי אפשר היה ליהנות באמת מהאי (הרחובות הפכו לעיסת בוץ) ומהטבע מסביב (הים היה סוער), החלטנו בהתייעצות עם הפקידה במלון לחזור חזרה לפלאיה דל כרמן, שם קיווינו שמזג האוויר יהיה טוב יותר. וזה אולי הלקח החשוב ביותר מהסיפור – לדעתנו כדאי מאוד להגיע להולבוש, אבל אך ורק כשמזג האוויר מאפשר זאת. אין טעם לטרוח ולעשות את המסע הארוך אליו אם יורד גשם ויש סופות. איך תדעו לתכנן את זה כך שייצא על מזג אוויר טוב? המפתח פה הוא להיות ספונטניים – להחליט כמה ימים רוצים להיות בהולבוש, להסתכל בתחזית מזג האוויר כמה ימים לפני ולנסוע בספונטניות. את המלון לסגור כבר שם, או ערב לפני דרך Booking.com. אנחנו קצת פחות טיפוסים ספונטניים והזמנו הכל מראש, לכן לא הצלחנו לחוות את הולבוש כמו שצריך ואנו מצטערים על כך מאוד. אין ספק שמדובר במקום קסום, ואנו בטוחים שבמזג אוויר מושלם החוויה הייתה מושלמת גם כן.

למרות שהחלטנו לעשות "אחורה פנה" ולחזור לפלאיה, עדיין יצא לנו להסתובב קצת באי ורצינו לשתף אתכם בחוויה שלנו, וגם לתת קצת טיפים, בכל זאת לשם כך נועד הבלוג הזה!

המסע מפלאיה דל כרמן לאי הולבוש

כאמור, לא פשוט להגיע להולבוש וזה דורש קצת מאמץ. מתחנת האוטובוסים Touristico בפלאיה דל כרמן הזמינו אוטובוס של חברת ADO לעיירה צ'קילה (Chaquila). כרטיס עולה 256 פסו לאדם. קחו אתכם משהו ארוך ללבוש כי המזגן באוטובוס מקפיא. לאחר נסיעה של כשעתיים באזורים הכפריים (מעניין לראות איך המקומיים מחוץ לאזור התיירותי חיים, ההבדלים די מזעזעים), תגיעו לנמל צ'קילה, שם רדו מהאוטובוס והתקדמו לכיוון רציף המעבורות. המקום עצמו די מגעיל ואין שם יותר מדי מה לעשות. למי שצריך שירותים, מומלץ לחכות לעלייה למעבורת. במקום פועלות שתי מעבורות של שתי חברות שונות אשר כל אחת מהן יוצאת אחת לשעה – אחת בשעות עגולות ואחת במחצית השעה. כך שלמעשה כל חצי שעה יוצאת מעבורת. תשאלו מי המעבורת הקרובה ביותר. הכרטיס למעבורת זהה בשתי החברות ועולה 140 פסו לאדם. המעבורות חדישות ויציבות מאוד ויוצאות בכל מזג אוויר (אנחנו יודעים כי כשהגענו הייתה סופה והים היה סוער). משך השייט במעבורת הוא כחצי שעה. אפשר לשבת על הסיפון הפתוח או להיכנס לתוך המושבים באזור הסגור (עדיף בזמן סופה). המעבורת נוחה מאוד ויש בה שירותים נקיים. כשמגיעים לרציף בהולבוש יחכו לכם מוניות בתצורת טרקטורונים כאלה. כדאי לקחת אחת מהן למלון שלכם כי ההליכה עם מזוודות ברחובות העפר הצרים מאוד בעייתית ולא נוחה, במיוחד אם יורד גשם והכל הופך לעיסת בוץ אחת גדולה. אין בהולבוש כבישים סלולים והמדרכות מאוד צרות. המוניות לא יקרות – כ-30 פסו לנסיעה מהנמל למלון – אז קחו אותן. באופן כללי האזור המיושב באי מאוד קטן ואפשר ללכת ברגל ממקום למקום, אבל אם אתם עם מזוודות עדיף להיעזר בתחבורה.

לינה בהולבוש

רוב ההמלצות שקיבלנו היו על מלון Dream, ואכן מדובר במלון נהדר. יש מלונות מפוארים יותר ממנו, אבל הוא מאוד נוח ומספק תמורה יפה מאוד למחיר. המלון בנוי בשתי קומות בצורת ח' שמרכזן בריכת שחייה קטנה. בלובי של המלון תמצאו בית קפה קטן, ספות ומיטות להשתרע עליהן. יש למלון חוף פרטי עם מיטות שיזוף, אנחנו לא זכינו ליהנות מהבריכה או מהחוף בשל מזג האוויר הסוער אבל הם נראו מאוד מפנקים. החדר שקיבלנו היה גדול ומרווח, נקי ונוח מאוד. הברזים במקלחת הם למעשה צדפות גדולות, זה מאוד יפה אבל לא מאוד נוח לשימוש. העיצוב מאוד מיוחד, טבעי ואותנטי. תרגישו כמו בתוך בקתה ופחות כמו בחדר במלון, אבל הכל ברמה גבוהה. לחדר הייתה מרפסת שצופה לבריכה ובה ערסל למנוחה. השירות של עובדי המלון היה מעל ומעבר למצופה. פקידת הקבלה הייתה מאוד אדיבה וניסתה לעזור לנו ולבדוק האם יוצאים טיולים ומה יהיה מזג האוויר בימים הקרובים. לסוף, בכנות רבה היא אמרה שמזג האוויר לא צפוי להשתנות והציעה לנו לחזור לפלאיה דל כרמן לאחד ממלונות הרשת ללא עלות נוספת. היא סידרה לנו את הכל וזה מה שבסופו של דבר בחרנו לעשות. הערכנו מאוד את הרצון שלהם לעזור ולספק לנו חווית חופשה טובה למרות קשיי מזג האוויר. לעמוד המלון באתר בוקינג לחצו כאן.

מה אוכלים באי הולבוש

מלון Dream אין ממש ארוחת בוקר, רק קפה ופירות. למי שרוצה ארוחת בוקר טובה, יש ממש מעבר לרחוב כמה מסעדות המציעות ארוחת בוקר. באופן כללי התמורה למחיר במסעדות בהולבוש די נמוכה. המחירים שם גבוהים בהרבה מהמחירים בפלאיה דל כרמן והאוכל יחסית פשוט ובסיסי. מנה שעולה בפלאיה 100 פסו תעלה כאן 150 לפחות. ההמתנה לאוכל די ארוכה אז קחו זאת בחשבון. אלו המסעדות בהן ביקרנו:

  • בית קפה La Jardin – מקום קטן ומקסים שמגיש ארוחות בוקר בסגנון צרפתי. הקונספט שם נחמד – אתם מזמינים בדלפק, תופסים שולחן ומלצר מביא לכם את ההזמנה. על אחד הקירות תלויה מפת עולם ענקית ואנשים מוזמנים לתקוע סיכה במקום ממנו באו. ככה אפשר לראות שתיירים מכל העולם מגיעים למקום. ממש נחמד. המקום מגיש מאפים צרפתיים, כריכים בבגט וקפה ותה עם אפשרות ריפיל כמה שרוצים. חמוד להפליא.
  • פיצריה Edelyn – פיצריה משפחתית מתוקה בפינת הכיכר הראשית של הולבוש. השירות היה אדיב, למרות שלא ידעו אנגלית והתפריט היה בספרדית בלבד. הפיצה הייתה טעימה מאוד והכל היה גדול ומשביע. מומלץ.
  • מסעדה לא מומלצת – יש מסעדה שמופיעה בראש הרשימה ב- Trip Advisor וקראנו עליה. היא נקראת Zapata. החוויה שלנו שם הייתה מאוד לא טובה. חיכינו למעלה משעה שהאוכל יגיע, המלצריות היו מאוד לא אדיבות ולא הבינו מה אנחנו רוצים. המחירים היו יקרים להחריד והתמורה למחיר ממש נמוכה. ממליצים להתרחק.
    בילוי ערב – ליד מלון Dream יש בר שנקרא Turibo ושם מתקיימים ערבי ג'אם וערבי הרקדת סלסה שכוללים גם שיעור למתחילים. המוסיקה נמשכת עד לשעות הקטנות של הלילה.

מה עושים בהולבוש

רוב האטרקציות בהולבוש הן טיולי שייט ברחבי האי בהם אפשר להתרשם מהטבע הפראי והיפה של האי. יש שייט לאי הציפורים שם אפשר לראות פלמינגו וציפורי מים נוספות. יש גם שייט לילי שבו אפשר לראות פלקטון זוהר בחשיכה. בסך הכל מקום מאוד מקסים לבלות בו. אנחנו כאמור נתקלנו במזג אוויר בעייתי ולכן לא יצאו טיולים. כל שנותר לנו לעשות הוא להסתובב רגלית על האי, וזה לא היה כל כך נורא. רוני נהנה מאוד לצלם את נזקי הסופה על החוף – האצות והסרטנים שנסחפו אליו, המים הסוערים, הערסלים הנטושים על קו המים, הסירות שטבעו להן בחול והתמלאו מים. הכל היה מאוד יפה ופסטורלי. השקט שאחרי הסערה.
במלון המליצו לנו ללכת ברגל לחוף של הפלמינגו, אבל ההליכה לשם מאוד ארוכה ומעייפת. עדיף לקחת מונית, או לשכור רכב גולף ולנסוע עד לנקודה שבה אסור לכלי רכב להיכנס, ומשם ללכת ברגל. אנחנו ויתרנו בשלב מסוים וחזרנו. בהליכה שלנו לאורך החוף ראינו הרבה ציפורים ואספנו צדפים יפים. זה הספיק לנו.

המסע חזרה לפלאיה דל כרמן

הדרך חזרה מהולבוש לפלאיה שונה במקצת מהדרך שעשינו בהלוך. אי אפשר להזמין כרטיס אוטובוס מראש. צריך לעלות על המעבורת (יוצאת כל חצי שעה מנמל הולבוש) ולהגיע לנמל צ'קילה. שם מחוץ לנמל יש תחנת אוטובוס קטנה ובה מחכה נציגה של חברת האוטובוסים. ממנה אפשר לרכוש כרטיס לאוטובוס. למי שרוצה לצאת בזמן אחר יש ואן שיוצא ברגע שהוא מתמלא. כתוב עליו Shuttle Bus. הנסיעה בו לפלאיה עלתה לנו 250 פסו לאדם. במלון וגם בסוכנויות בהולבוש יש טבלאות זמנים של אוטובוסים לפלאיה ולקנקון כך שאפשר לתזמן את הנסיעה במעבורת לפי זמני היציאה של האוטובוסים.

לסיכום, במזג אוויר טוב, האי הולבוש הינו מקום מושלם ורומנטי, עם חוף לבן, קוקוסים וים כחול-ירוק. הבתים בעיירה מקושטים בציורי קיר וגרפיטי מרהיבים והכל מאוד שקט ורגוע. ברור שיש לאי הזה פוטנציאל. אין ספק שנחזור לשם בעתיד בתקווה ליהנות מהנוף, מהחוף ומהטבע מסביב. יצאנו עם תחושת החמצה, אך עם רצון עז לחזור לחוויה מתקנת…

לחוויות נוספות ממקסיקו לחצו כאן.


שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

4 מחשבות על “מקסיקו: האי הולבוש – יום אחד היה מזג אוויר”

  1. לירון שמש

    היי הייתי רוצה לדעת באיזו תקופה בשנה ביקרת באי הולבוש?

    תודה

    1. הקונסיירז'

      היי לירון,

      ביקרנו במקסיקו ובאי הולבוש בתחילת חודש דצמבר.
      נשמח לענות על שאלות נוספות 🙂

  2. מירי אור

    תודה על הכתבה. אנחנו מתכוונים להגיע למקום בסוף ינואר , האם מזג האויר מתאים לנופש באי ללא סיכון לגשם?

    1. הקונסיירז'

      היי מירי,
      אנו ממליצים לוודא כמה ימים לפני ואפילו באותו היום מה מזג האוויר באי, כדי ללכת על בטוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *