יומן מסע ביפן – פרק 15 – האי אודייבה טיול יום מטוקיו

שיתוף:

בפרק הקודם של יומן המסע שלנו ביפן סיפרנו לכם על חוויות משבוע שלם בטוקיו. את יום הטיול האחרון שלנו ביפן (אחרי חודש שלם!) בחרנו לבלות באי אודייבה שנמצא בשטחה של טוקיו ובו שלל אטרקציות תיירות מהנות, במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים אבל לא רק. אנחנו כזוג נהנינו מאוד באי אודייבה, והפקנו ממנו את המירב במיוחד בשל העובדה שירד גשם כבד באותו יום (כזה שגרם לשיבושים בכבישים וברכבות ואף לעוצר בשדה התעופה נאריטה).

הגעה לאי אודייבה

אודייבה הוא למעשה אי מלאכותי בתוך טוקיו שהפך למרכז בילוי, כנסים ותערוכות. אפשר לבלות בו יום שלם בלי להשתעמם בכלל. האי מחובר לטוקיו באמצעות גשר המכונה ריינבו ברידג' שהוא יפה בפני עצמו ומהווה סמל של ה"נוף האורבני" של טוקיו. ניתן להגיע לאי אודייבה במגוון דרכים, הקלה והנוחה ביותר היא הרכבת העילית Yurikamome. שימו לב שיש באי מספר תחנות, כך שתחפשו את זו שקרובה ביותר לאטרקציה ממנה תבחרו להתחיל את היום ורדו בה. האטרקציות עליהן נמליץ לכם בפוסט זה נמצאות סביב תחנת Aomi. ניתן לעבור בין האתרים השונים בנסיעה באותה רכבת בין התחנות שבתוך האי (הוא די גדול).

אין על התחבורה הציבורית של טוקיו

דרך נוספת ומגניבה במיוחד להגיע לאי אודייבה היא בשייט. אחד מקווי השייט הפופולארים יוצא מאסקוסה (אזור מקדש סנסוג'י) ושט על נהר סומידה עד לאודייבה. מדובר בשייט של כשעה ובו תוכלו לראות זווית אחרת של העיר טוקיו, כך שזה מומלץ במיוחד. אנחנו לקחנו שייט כזה שהיה מעגלי (ביום אחר בטיול שלנו) ולאודייבה הגענו ברכבת העילית. מכיוון שהיה יום גשום פחות הצלחנו ליהנות מהנוף מהרכבת אך אומרים שבימים יפים זו חוויה יוצאת דופן.

שייט בנהרות טוקיו – דרך נהדרת להגיע לאי אודייבה

אטרקציות באודייבה

יש יותר מדי מה לעשות באודייבה ולכן צריך לבחור בקפידה. יש שם מתחמי קניות, פארקים, טיילת יפה, חופים, רפליקה של פסל החירות, גלגל ענק, מוזיאון שעווה, מוזיאון רובוטים, תערוכות שונות ועוד ועוד. אנחנו כאמור ביקרנו באי אודייבה ביום גשום במיוחד וגם התמזל מזלנו לבקר בו בזמן שהתקיימה תערוכת רכב בינלאומית ענקית, אז בחרנו לבלות במקומות סגורים. אלו המקומות בהם אנחנו ביקרנו ואנחנו ממליצים לכם לבקר בהם גם:

המוזיאון הדיגיטלי – TeamLab Borderless

המוזיאון הדיגיטלי, המכונה גם מוזיאון האורות, או TeamLab Borderless (ללא גבולות) הוא חוויה בלתי נשכחת שחובה חובה חובה לעשות כשאתם מגיעים לטוקיו. למוזיאון שתי קומות של תצוגות, חלקן בהתסובבות חופשית ולחלקן יש מגבלת כניסה של כמות אנשים כך שיש אליהן תור בכניסה. למוזיאון אין מפה מסודרת מפני שהקונספט הוא שתסתובבו ותתעו בו באופן חופשי וללא גבולות. על הקירות, התקרה והרצפה מוקרנות תצוגות דיגיטליות מרהיבות שמכניסות אתכם לחוויה כוללת של אובדן מציאות. כל תצוגה בעלת נושא שונה – טבע, אורות, חלל ועוד.

תצוגות מרהיבות במוזיאון הדיגיטלי

הקומה הראשונה מכילה תצוגות למבוגרים (וגם לילדים) ואילו הקומה השנייה מכילה חללי משחק, מחשבה ויצירה לילדים המשלבת תצוגה דיגיטלית כמובן. מומלץ להקדיש למוזיאון הדיגיטלי כשלוש שעות, ולקחת בחשבון שיש תורים ארוכים בכניסה לחלק מהתצוגות (היו תצוגות שויתרנו עליהן בגלל התור הארוך). הכניסה למוזיאון בנעליים סגורות ושטוחות – לא ניתן להיכנס עם עקבים.

הזמנת הכרטיסים למוזיאון הדיגיטלי נעשית דרך האתר הרשמי ונפתחת חודש מראש. כמות הכרטיסים בכל יום מוגבלת ולכן כדאי לעקוב ולראות אם נשארו כרטיסים ליום שתרצו. אם נגמרו הכרטיסים באתר זה אומר שלא יהיו גם כרטיסים לרכישה בכניסה למוזיאון. אנחנו ממליצים לקנות כרטיסים מבעוד מועד באינטרנט ולא לנסות את מזלכם במוזיאון מפני שיש שם תורים ארוכים מאוד בכניסה. את אישור רכישת הכרטיסים מציגים בטלפון בכניסה למוזיאון (אין צורך להדפיס). עלות הכרטיס היא 3200 ין לאדם, חוויה לא זולה אבל מאוד מאוד מומלצת.

לחלק מהתצוגות במוזיאון (כמו תצוגת הפנסים) צריך להמתין הרבה זמן בתור

מתחם טויוטה ותערוכת הרכב הבינלאומית

אין מצב שתפספסו את מתחם התערוכה של טויוטה Megaweb TOYOTA City Showcase מפני שחולפים דרכו בדרך מתחנת הרכבת למוזיאון הדיגיטלי. בתוך המתחם יש תצוגה של רכבים וחידושים טכנולוגיים מבית החברה היפנית טויוטה. הכניסה לתצוגה חופשית וחובבי הרכב והגאדג'טים יהנו ממנה מאוד.

כשאנחנו ביקרנו באי אודייבה התקיימה תערוכת רכב בינלאומית ענקית והמתחם של טויוטה הוסב לטובת התערוכה בתור אחד מהמתחמים שלה. אנחנו עלינו על הרכבת ונסענו תחנה אחת למתחם Tokyo Big Sight שהוא למעשה "גני התערוכה" של טוקיו, שם היה המתחם המרכזי של תערוכת הרכב. זכינו לראות תצוגות מרשימות של יצרני הרכב הגדולים בעולם ולהיחשף לכמה מהחידושים בתחום הרכב. והכי כיף להיכנס לתערוכה בחינם בתור Press בזכות תעודת הבלוגרים שקיבלנו מאיגוד אכב"י!

קניון "איטליה הקטנה" Venus Fort

מרכז קניות גדול של שלוש קומות שנראה כמו עיר באיטליה. התקרה מצוירת כמו שמיים (בחלק של מתחם הקניות זה "יום" ובחלק זה כאילו "לילה"), יש כיכרות עם מזרקות, רחובות עם פנסי רחוב ואווירה כללית של רחוב איטלקי טיפוסי. המתחם עצמו סגור (למרות אשליית השמיים) ולכן מתאים לבילוי ביום גשום, כמו זה שפקד אותנו. במתחם חנויות מותגים רבות וגם מתחם אוכל שווה במיוחד עם מסעדות סושי, ראמן וגם אוכל מערבי. הכניסה לקניון חופשית והוא פתוח מ-11:00 עד 21:00. המסעדות פתוחות עד 23:00. בקומה העליונה יש חנויות אאוטלט.

עיר איטלקית בתוך קניון

אטרקציות נוספות באי אודייבה

יש עוד הרבה מה לעשות באודייבה שאנחנו לא עשינו. להלן רשימה של אתרים שהמליצו לנו עליהם (ולא ביקרנו בהם):

1. אודייבה אקווה סיטי – AQUA City Odaiba – מתחם קניות ענק עם חנויות מותגים, סינמה, מסעדות ובתי קפה. בקומה החמישית יש מתחם גדול של מסעדות ראמן המגישות ראמן בסגנונות אזוריים שונים ביפן. ממרפסת הכניסה למתחם הקניות יש תצפית על הריינבו ברידג' והחיקוי של פסל החירות. המתחם פתוח מ-11:00-21:00, מסעדות פתוחות עד 23:00.
  2. אודייבה דקס – DECKS Odaiba – מתחם קניות נוסף שבו תמצאו פארקים ומוזיאונים אינדורס בתחומים שונים, כמו מוזיאון השעווה מאדאם טוסו ולגולנד (דמי כניסה לכל פארק בנפרד). הקניון עצמו פתוח מ-11:00-21:00. מסעדות עד השעה 23:00.
  3. תצפית מבניין חברת התקשורת פוג'י – Fuji Television – בניין הטלוויזיה פוג'י הוא אייקוני בפני עצמו עם הכדור הענק שנראה כאילו תלוי ממנו והפך לסמל של אודייבה. יש שם תצוגות של תכניות טלוויזיה יפניות אבל בעיקר תצפית יפה על האי אודייבה ועל קו הנוף של טוקיו. הכניסה לתצפית עולה 500 ין. הבניין פתוח מ-10:00-18:00 וסגור בימי שני.
  4. הגלגל הענק במתחם Palette Town – גלגל ענק עצום מימדים בגובה 115 מטרים שנמצא בסמוך למוזיאון הדיגיטלי ולתערוכת טויוטה. פעיל בין השעות 10:00-22:00 (תלוי מזג אוויר). העלייה עליו עולה 1000 ין לאדם לסיבוב של כרבע שעה.
  5. שוק הדגים החדש של טוקיו – Toyosu Market – במרחק נסיעה קצר ממרכז אודייבה על קו Yurikamome נמצא שוק הדגים החדש של טוקיו שהחליף את שוק צוקיג'י. הלקח מהשוק הישן נלמד וכעת תיירים יכולים להיכנס למעין מרפסת תצפית הצופה על המכירה הפומבית של דגי הטונה מלמעלה, אך היא סגורה באופן סטרילי לחלוטין ולא ניתן להיכנס לרצפת המתחם. המקום פתוח בין 5:00-17:00 אך המכירה הפומבית מתקיימת בין 5:45-6:15 ולפי מקורות שהיו שם קשה מאוד לצלם מבעד לזכוכיות. אפשר להזמין מראש כניסה למרפסת תצפית בתוך האולם עצמו המאפשרת לשמוע ולצלם למשך 10 דקות בלבד, ובקבוצות של עד 40 איש בכל פעם. הכניסה ללא תשלום. סגור בימי ראשון ורביעי ובחגים לאומיים.
כך נראה הנוף מהאי אודייבה לגשר ריינבו וטוקיו ביום יפה (לצערנו לנו היה יום גשום במיוחד)
Photo by Cem Ersozlu on Unsplash

בילינו את כל היום באי אודייבה ונהנינו מהאטרקציות הסגורות שלו למרות מזג האוויר הגשום והסוער. בערב התבשרנו ששדה התעופה נאריטה סגור לחלוטין עקב מזג האוויר שגרם לנזקים לכבישים ולרכבות המובילים מהעיר. יצאה הודעה שמחלקים לאנשים שנתקעו בו שקי שינה ומזון ללינה בשדה עצמו מפני שלא ניתן לצאת. חששנו מאוד מפני שהטיסה שלנו הייתה מיועדת ליום למחרת. הלכנו לישון מודאגים ויצאנו מוקדם מהמתוכנן בבוקר לכיוון שדה התעופה. אחרי מסע ארוך עם הרבה החלפת רכבות (קווים רבים לא פעלו בגלל נזקי הסופה) הצלחנו להגיע לשדה התעופה נאריטה ולעלות על הטיסה בחזרה הביתה עם חברת Austrian Airlines (קונקשן בוינה).

כאן מסתיים לו יומן המסע שלנו ביפן אחרי חודש ימים בהם זכינו להכיר את האי המרכזי של יפן, ואת התרבות הכל כך מיוחדת של היפנים שזרה לנו לחלוטין ופתחה אותנו לחוויות חדשות ומרגשות. בפוסטים הבאים בבלוג ניתן לכם המלצות לתכנון חופשה ביפן, חוויות מהאוכל היפני, והמלצות ספציפיות לטיול ביפן ברכב שכור. מוזמנים להמשיך לעקוב ולהיעזר בנו לטובת תכנון הטיול שלכם ביפן!