יומן מסע ביפן – פרק 14 – שבוע בעיר טוקיו

שיתוף:

מי שעקב אחרי יומן המסע שלנו יודע שחילקנו את הטיול שלנו ביפן לשלושה חלקים – החלק האורבני שהתחיל ממספר ימים בטוקיו, נסיעה לקיוטו, בילוי באוסקה וגיחה לקנזאווה. החלק השני של הטיול התמקד באתרי טבע אליהם הגענו ברכב שכור. בין היתר ביקרנו באלפים היפניים, באזור פוג'י קוואגוצ'יקו והאקונה, וקינחנו בשלכת היפה בניקו. החלק השלישי והאחרון בטיול של חודש ביפן היה שבוע שלם בעיר הבירה טוקיו הסואנת והנוצצת. בפרק זה נספר לכם על החוויות שלנו משבוע בטוקיו!

טוקיו
מקדש סנסוג'י בטוקיו

חזרנו לטוקיו בסוף הטיול הרבה יותר מנוסים בתרבות היפנית, באוכל היפני ובשלל המנהגים, כך שיכולנו לחוות אותה אחרת לחלוטין מהימים הראשונים, בהם היינו בעיקר בהלם תרבות. למי שמגיע לראשונה ליפן אנחנו מאוד ממליצים לעשות כמונו – יום-יומיים בטוקיו כשנוחתים להתאפסות, ולשמור את עיקר הביקור בעיר טוקיו לסוף הטיול לפני החזרה הביתה. אנחנו חושבים שזו דרך רכה יותר להסתגל לעיר כל כך סואנת, נוצצת, מסנוורת ומיוחדת כמו טוקיו.

טוקיו
הסקיי טרי ובניין הבירה המפורסם

מלונות בעיר טוקיו – איפה לישון?

זו שאלת השאלות והתשובה היא כמובן – תלוי. תלוי מה אופי הטיול שלכם (מסיבות? אוכל? טבע? תרמילאים? יוקרתי?), מה הרכב הקבוצה המטיילת (זוג? משפחה? חברים? צעירים? מבוגרים?), כמה זמן אתם מתכננים לשהות בעיר טוקיו ומה ההעדפות שלכם. אנחנו יכולים להמליץ רק על מה שבעינינו היה מתאים עבורנו, ואתם תקבלו את ההחלטה שלכם. אנחנו זוג נשוי סביב גיל 30. פחות מחפשים מסיבות, רעש ובלגן ומאוד אוהבים אוכל טוב.

בתחילת הטיול בחרנו לקחת מלון באזור שיבויה, אחד המחוזות המרכזיים והתיירותיים ביותר של טוקיו. זה התאים כדי להתחבר לחוויה ולחוות את המיינסטרים של טוקיו. בסוף הטיול השהייה הייתה ארוכה יותר והתלבטנו מאוד האם לקחת מלון בשינג'וקו. היו דעות לכאן ולכאן. אכן מדובר באזור חיי הלילה הגדול ביותר והתוסס ביותר בטוקיו. יש שם ריכוז מטורף של מסעדות, ברים, איזיקיות ועוד. אבל… יש שם גם ריכוז מטורף של חיי לילה מסוג אחר כגון מועדוני חשפנות, הימורים, זנות וכו'. הם מורגשים מאוד כשהולכים ברחוב.

טוקיו
שינג'וקו בלילה – פחות מומלץ לישון שם

לכן, בהחלטה מושכלת הלכנו על אזור שקט ורגוע יותר של העיר – אסקוסה (מבטאים את זה "אסקסה" בלי הו'). באזור אסקוסה שוכן אחד המקדשים החשובים והמרכזיים ביותר ביפן בכלל ובטוקיו בפרט – מקדש סנסוג'י. סביבו יש הרבה מסעדות רחוב, חנויות מזכרות, בתי קפה מערביים וברים. זה גם אזור יותר נקי ומסודר של העיר ונעים להסתובב בו בערב או בלילה ללא חשש.

בטוקיו קל מאוד להתנייד ממקום למקום בתחבורה הציבורית כך שכל מקום שתבחרו יהיה בסדר. באופן כללי ההגעה ממחוז למחוז לוקחת כחצי שעה איך שלא תסתכלו על זה (כלומר משיבויה לשינג'וקו למשל) אז אין מקום אחד שהוא ממש "מרכז העיר". תבחרו מה שמתאים עבורכם ואל תקשיבו לכל מי שאומר לכם לישון בשינג'וקו…

טוקיו
אזור אסקוסה – שקט יותר

מלון באסקוסה טוקיו

אנחנו בחרנו במלון שבשכונת אסקוסה בשם Richmond Hotel Premier Asakusa International. המלון היה חדיש ביותר, החדר היה קטן (כמו כל חדרי המלונות בטוקיו) אבל לא הרגיש קלסטרופובי בכלל. ביקשנו להיות בקומה גבוהה עם נוף יפה מבעוד מועד בעת ההזמנה ואחרי קצת משא ומתן עם הפקידות כשהגענו קיבלנו את מבוקשנו – נוף למקדש סנסוג'י, מגדל הסקיי טרי הגבוה שמואר כל יום בצבע אחר, והבניין של מפעל הבירות עם הפיצ'ר שאמור להיראות כמו קצף בראש הבניין. היה שווה רק בשביל הנוף! ארוחת הבוקר של המלון הייתה בסגנון בופה עם מאכלים מערביים ומקומיים, והייתה טובה ומהנה מאוד, אם כי לא כל בוקר בחרנו לאכול במלון. אנחנו נהנים לחוות את המסעדות ברחוב.

טוקיו – אטרקציות שאסור לפספס (לדעתנו)

יש ה-מ-ו-ן מה לעשות בטוקיו כיאה לעיר שמשתרעת על למעלה מ-2500 קמ"ר, שחיים בה למעלה מ-9 מיליון תושבים ושמבקרים בה כ- 14 מיליון תיירים בשנה!
אנחנו בילינו בה חמישה ימים מלאים ואחת המסקנות שלנו היא – אל תנסו להספיק הכל. אין מה לעשות, צריך לבחור. תפסת מרובה לא תפסת. אפשר למצוא עוד קלישאות אבל הבנתם את העניין 🙂
בתחילת הטיול בפרק השני של יומן המסע סיפרנו לכם על שכונת שינג'וקו, מקדש מייג'י ושכונת הרג'וקו שהם ללא ספק ממקומות החובה שכדאי להגיע אליהם בטוקיו.
כעת נפרט על מקומות נוספים בהם ביקרנו בטוקיו ואנחנו מאוד ממליצים לכם לשקול להכניס למסלול הטיול שלכם:

טוקיו
האצ'יקו הכלב שומר על תחנת שיבויה בטוקיו

מקדש סנסוג'י

כאמור, המלון שלנו היה ממש בסמוך למקדש כך שראינו אותו מהחלון בחדר. יצא לנו לבקר בו כמעט כל יום בדרכנו אל או מ… והתרשמנו ממנו בשעות שונות ביום ומזויות שונות. זהו אחד המקדשים הקדושים והמפורסמים ביותר ביפן השייך לזרם הבודהיסטי, והוא גדול ומרשים עד מאוד בצבעו הכתום-אדום (ורימיליון).

אחד המאפיינים המרכזיים של המקדש הוא שער הכניסה Kaminarimon האדום הגדול עם הדמויות המופיעות בו המייצגות את האל קנון.

הכניסה למקדש סנסוג'י Sensō-ji היא מרחוב בשם Nakamise שאורכו כ-200 מ' והוא מלא משני צדיו בדוכני מזכרות וחטיפים יפניים (כמו מוצ'י!). כמות המבקרים בשעות היום היא עצומה, ואנחנו דווקא נהנינו יותר להגיע אליו בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב, אז המבנה של המקדש עצמו סגור אך המתחם כולו פתוח (כניסה חופשית) ואין הרבה מבקרים כך שתוכלו להתרשם ממנו כמו שצריך.

שכונת אקיהברה ואזור אמיוקו

שכונת אקיהברה Akihabara ידועה כאזור הטכנולוגי של העיר. כאן תוכלו למצוא המון גאדג'טים, חנויות אנימה, חנויות צילום, גימיקים ועוד. כדאי להגיע לאזור בשעות אחה"צ-ערב אז אפשר ליהנות מהמסכים הנוצצים ומאורות הניאון המהבהבים באזור.

במרחק הליכה קצר מאקיהברה נמצא אזור אמיוקו Ameyoko שאנחנו אהבנו במיוחד. מדובר במספר רחובות שבעבר היו אזור של חנויות ממתקים, אך כיום מאכלסים המון מסעדות וברים קטנים וחמודים ממגוון מטבחים המתאימים לכל חיך. יש שם גם מגוון של חנויות "שוק" עם מותגים זולים (חלקם מזויפים). שעות פתיחת החנויות הן בין 10:00-20:00 אך המסעדות והברים פתוחים גם מאוחר יותר.

אנחנו הסתובבנו שם ונהנינו מהמגוון ומאווירת השוק, וכשהחל לרדת גשם התיישבנו לשתות בירה בבר שנקרא Kirin City שם מגישים בירות תוצרת המותג קירין בכל מיני טעמים. אחד השגעונות של המקום הוא "בירה קפואה". הבירה עצמה לא באמת קפואה, אלא הקצף שלה שמגיע קפוא ושומר על הקור של הבירה בפנים. אחד המקומיים הזמין אותנו לבירה נוספת (מנהג יפני מקובל וחביב ביותר). הזמנו גם כמה נשנושים ביחד עם הבירה. חוויה!

בירה קפואה – האמנם?

המוזיאון הלאומי של טוקיו

לדעתנו אי אפשר לטייל בלי לחוות קצת תרבות והיסטוריה של המקום בו אתם מטיילים, והמוזיאון הלאומי של טוקיו Tokyo National Museum הוא אחלה מקום לספוג קצת היסטוריה יפנית. קמנו לבוקר גשום במיוחד והחלטנו ללכת על פעילויות "פנים" ולנסוע למוזיאון. הופתענו לטובה לגלות שעקב יום חג שהיה באותו היום, הכניסה למוזיאון הייתה חינמית. ביומיום הכניסה לתערוכות הקבועות עולה 620 ין לאדם. במוזיאון תמצאו אוצרות מהקיסרות היפנית, פריטים ארכיאולוגיים והסברים שונים באנגלית על התרבות היפנית וההיסטוריה של יפן. מאוד יפה ומרשים. בבניין הראשי יש שתי קומות של תצוגות, אנחנו התרשמנו יותר מהקומה התחתונה. יש במוזיאון מתקנים למטריות בכניסה, לוקרים לאחסון התיקים, ובקומת המרתף גם שירותים ומכונות אוטומטיות.

שכונת שיבויה

כבר כשנחתנו בטוקיו ביקרנו בשכונת שיבויה Shibuya שהיא אחד ממוקדי התיירות המרכזיים של טוקיו. השכונה מלאה בחנויות מותגים, אטרקציות, דוכני מזון, מסעדות, ברים, בתי קפה ועוד ועוד. נכנסנו הפעם לחנות הגדולה של אדידס, שם יש קולקציה מיוחדת של ביגוד ממותג של יפן וטוקיו. אחרי שרכשנו מספר פריטים המשכנו להסתובב בשכונה ולהתרשם מהאווירה הכיפית.

שיבויה

האטרקציה המרכזית היא כמובן מעבר החצייה Shibuya Crossing אליו הגענו בשנית על מנת להתרשם ולצלם (אי אפשר לשבוע מהעוצמה של הדבר הזה). אפשר לראותו מהקומה הגבוהה של תחנת שיבויה, או מסניף סטארבקס שממול. בתוך כל ההמון פגשנו (שוב) לגמרי במקרה את הבלוגרית והחברה האהובה שלנו אילנה בר מהבלוג יצאתי מביתי למסעותיי. עולם קטן 🙂

טוקיו
תרגילי צילום במעבר החצייה שיבויה

תצפית על טוקיו – סקיי טרי ובניין העירייה

טוקיו סקיי טרי Tokyo Skytree הוא אחד המגדלים האייקוניים של העיר טוקיו המתנשא לגובה 634 מ'. למגדל שתי תצפיות עם נוף של 360 מעלות על כל העיר טוקיו. בימים יפים אפשר לראות משם את פוג'י (כמובן שאנחנו לא זכינו, חמקמק הפוג'י הזה). המגדל פתוח מ-8:00 בבוקר עד 22:00 בלילה. אפשר לקנות כרטיסים למרפסת הראשונה או כרטיס משולב לשתיהן. מחיר הכרטיס המשולב משתנה בין ימות השבוע לבין סופי השבוע. אנחנו שילמנו 3100 ין לאדם. יקר! אך הנוף לגמרי משתלם… וגם זכינו לחגוג לרוני יומולדת 30 עם הנוף המרהיב של אחת הערים הגדולות בעולם!

טוקיו
סקיי טרי – טוקיו מלמעלה

מקום נוסף ושווה במיוחד לצפות בנוף של טוקיו מלמעלה הוא בניין העירייה שנמצא בקרבת שינג'וקו. בראש הבניין תצפית חינמית לחלוטין שפתוחה גם בלילה. אם עליתם לסקיי טרי ביום, מומלץ להגיע לכאן לפני בילוי הלילה שלכם בשינג'וקו ולצפות בנוף הלילי של העיר.

טוקיו
הנוף של טוקיו מבניין העירייה

אזור אקסקה ורופונגי

אזור אקסקה (אל תבלבלו עם אסקוסה) ואזור רופונגי הסמוך לו הינם אזורי עסקים בעיקר. יש בהם הרבה בנייני משרדים וריכוז מרשים של מסעדות יוקרה וברים של המעמד העליון. אם אתם בעניין של ערב יוקרתי (כמו למשל, חגיגות יומולדת 30 לרוני) אז זה ה-מקום להגיע אליו. שימו לב שצריך להזמין מקומות מראש לכל מסעדה או בר שתבחרו, אל תזלזלו בזה, כאן יפן אחרי הכל.

אנחנו בחרנו במסעדת דנטה שהמליצו לנו עליה בחום. בכניסה למסעדה תוכלו לראות תמונות של מפורסמים שסעדו בה, כמו מייקל ג'קסון למשל. יושבים בשולחן גדול משותף שבמרכזו פלטה ענקית והשף מבשל לכם על הפלטה מול העיניים. אנחנו לקחנו סט בעלות של 8,000 ין (ארוחת יומולדת 30 אמרנו?) שכלל פירות ים, ירקות ובקר עשויים מושלם על הפלנצ'ה, עם מרק כמנת פתיחה, סלט ואורז מטוגן בצד ולקינוח גלידת ערמונים מדהימה! אחת הארוחות הכי טובות שאכלנו ביפן.

אחרי הארוחה הנהדרת והמשביעה הסתובבנו באזור רופונגי וספגנו אווירה יוקרתית, עד שהגענו לבר בשם מיקסולוג'י. אפשר לשבת על הבר או ליד שולחן, אנחנו בחרנו על הבר כדי שנוכל לצפות בברמנים בעבודה וזו הייתה החלטה נהדרת כי יכולנו לראות אותם מייצרים קוקטיילים מיוחדים ולשוחח איתם על המרכיבים השונים. במקום מגישים קוקטיילים אקזוטיים על טהרת התבלינים. שימו לב שבדומה להרבה מקומות בטוקיו, גם כאן יש Cover Charge (מחיר שאתם משלמים על מנת לשבת במקום) בעלות של 800 ין לאדם. הזמנו ארבעה קוקטיילים, כל אחד מיוחד יותר מהשני, ונהנינו מאוד. הכל מוגש במקצוענות ובקפדנות רבה!

גני הארמון הקיסרי

אל הארמון המלכותי (או הקיסרי יותר נכון) – Imperial Palace – לא ניתן להיכנס. אך ניתן לטייל בגני הארמון היפים הנמצאים סביבו. הכניסה לגנים חופשית, אך מקבלים מעין לוחית בכניסה אותה צריך להחזיר ביציאה. הפארק והגנים מאוד יפים ואפשר לשבת על הספסלים ולנוח ולעלות לתצפית יפה על הגנים והבניינים שמסביב. האזור שליד הגנים הוא למעשה קרית ממשלה עם בניינים חדישים ואדריכלות מודרנית. הייתה קצת הרגשה של מנהטן ונהנינו להסתובב באזור. ביציאה מהגנים נכנסנו לתצוגה מיוחדת לכבוד הכתרת הקיסר החדש שקרתה יומיים לפני כן, בה הוצגו מתנות שקיבלו הקיסרים הקודמים ממשפחות מלוכה ברחבי העולם – מרשים ביותר. אף רכשנו שם גלויות יפות לתלות בבית.

שייט בנהר סומידה

מהמעגן באסקוסה יוצאות מספר פעמים ביום סירות תיירותיות לשייט בנהר סומידה (אחד מהנהרות של טוקיו) שמגיע עד הריינבו ברידג' שליד האי אודייבה וחוזר בחזרה. יש ספינות מסוגים שונים שעושות מסלולים שונים, כדאי להתעדכן באתר שלהם לגבי ימים וזמני יציאת הסירות. משך השייט שעה וחצי (מעגלי). זו הייתה חוויה יוצאת מהכלל, רואים את טוקיו מזווית אחרת. מומלץ מאוד לילדים.

שופינג בטוקיו

אי אפשר לבקר בטוקיו בלי לעשות קצת (או הרבה) שופינג. בכל אזור בו ביקרנו נכנסנו לכל מיני חנויות ליהנות מהמגוון. המחירים לא תמיד מאוד זולים (תלוי איפה ומה) אבל יש מגוון מאוד גדול ואפשר למצוא דברים מיוחדים שאין בארץ. אל תפספסו את הסניף הגדול בעולם של יוניקלו בשכונת גינזה, שם תמצאו 12(!!!) קומות של בגדים מהמותג הנחשק שאנחנו לא מדלגים עליו אף פעם בחו"ל. מיד אחרי הביקור הארוך ביוניקלו, נכנסנו לחנות סמוכה לקנות מזוודה שתאחסן את כל השלל. עוד רשת ששווה לכם להכיר היא דון קיחוטה, רשת של פיצ'יפקעס כמו "מקס סטוק" של יפן, שם רכשנו מזכרות. שימו לב שגם כאן לא הכל מאוד זול, אבל רוב הסניפים פתוחים 24/7 שזה נחמד. כדאי להיכנס רק כדי להבין במה מדובר – רעש נוראי באוזניים, מדפים עמוסים לעייפה בשטויות ותורים ארוכים בקופה…

לסיכום, טוקיו מציעה המון אטרקציות ואפשרויות בילוי, ואי אפשר לשבוע ממנה (תרתי משמע). אנחנו ממליצים להגיע אליה אחרי שכבר קצת התרגלתם ליפן ויצאתם מההלם התרבותי כדי שתוכלו להינות ממנה באמת. כל אחד ימצא בה משהו שהוא אוהב ומתחבר אליו. אז תעשו שיעורי בית, הצטיידו בנעלי הליכה נוחות ולכו לקרוע את העיר!

בפרק הבא (והאחרון) של יומן המסע שלנו נספר לכם על טיול יום באי אודייבה בטוקיו, שם ביקרנו במוזיאון הדיגיטלי, בתערוכת רכב מרשימה במיוחד ובקניון שנראה כמו רחוב באיטליה! לא תישארו עוד קצת?

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *