יומן מסע ביפן – פרק 12 – האקונה שאחרי הטייפון

שיתוף:

בפרקים הקודמים של יומן המסע שלנו ביפן סיפרנו לכם איך נאלצנו להאריך את השהות שלנו בעיירה קנזאווה שבאלפים היפניים, ולמצוא פעילויות במקומות מקורים, מפני שנקלענו לאחת מסופות הטייפון הקטלניות ביותר שפקדו את יפן בעשורים האחרונים. טייפון היג'יביס הכה באי המרכזי של יפן מצדו הדרומי וגרם לנזק רב, בעיקר באזורים הכפריים. אזור האקונה שנמצא בסמוך להר פוג'י בדרום האי המרכזי הוא אחד מאלו שנפגעו קשות בטייפון.

האקונה אחרי הטייפון

רוב המטיילים מגיעים להאקונה כטיול יום מטוקיו. אנחנו הגענו להאקונה ברכב שכור אחרי שטיילנו באלפים היפניים ובילינו מספר ימים באזור קוואגוצ'יקו וחמשת האגמים (שלא נפגע בסופה). למרות שעבר כשבוע מאז שהטייפון עבר, באזור האקונה עדיין נותרו נזקים שהקשו מעט על הטיול, אך המידע ברשת היה מדויק ואמין וסייע לנו לנווט את דרכנו וגם להינות מאחד האזורים היפים והפופולאריים ביותר בקרב המטיילים ליפן.

מה עושים כשהמלון מבטל את ההזמנה?

מספר ימים לפני שהגענו להאקונה קיבלנו הודעה מהמלון שהזמנו בהאקונה שאומרת שהם לא יוכלו לקבל אותנו עקב נזקי הטייפון שפגעו במלון, ובעיקר באספקת המים החמים לאונסן שלהם (אחד הפיצ'רים המרכזיים). פנינו לשירות הלקוחות של האתר Booking.com דרכו הזמנו את המלון וביקשנו לאפשר לנו לבטל את ההזמנה ללא תשלום קנס. לאחר התכתבות בינם לבין המלון, הם אישרו את ביטול ההזמנה ללא קנס. מה המסקנה שלנו? יש יתרון בהזמנת מלון דרך אתר אמין עם שירות לקוחות באנגלית. לפעמים זה כל כך חשוב!

בדקנו אפשרות להאריך את השהייה שלנו במלון בקוואגוצ'יקו (חמשת האגמים) והם אישרו, כך שלמעשה ישנו באזור חמשת האגמים ונסענו ברכב השכור, מרחק של כחצי שעה נסיעה לאזור האקונה, ובערב חזרנו בחזרה לחמשת האגמים. זאת אופציה טובה למי שמתכנן להגיע ברכב, ומעוניין במלון במחיר נמוך יותר (המלונות בהאקונה יקרים משמעותית בשל הביקוש והפופולאריות של האזור בקרב תיירים).

המלון בקוואגוצ'יקו

מזג אוויר בהאקונה

בהזדמנות זו, בדומה לפוסט הקודם, נציין שלא זכינו לראות את הר פוג'י במסגרת הטיול שלנו בהאקונה, וזאת מפני שמזג האוויר היה גשום וערפילי. באופן כללי רוב המטיילים שמגיעים להאקונה מצפים לראות את פוג'י, אבל בשביל לראותו צריכים להתקיים תנאי מזג אוויר מאוד ספציפיים שרבים אינם זוכים להם. מכיוון שטיול ליפן רצוי לתכנן מראש ולהזמין מלונות מראש, רבים מגיעים לאזור הקאונה גם כשמזג האוויר לא משהו ומתאכזבים. הפוסט הזה נועד להוכיח לכם שיש מה לעשות בהאקונה גם כשמזג האוויר חורפי וגם כשלא רואים את הפוג'י. מקווים שנצליח לזרוע בכם תקווה לטיול מהנה באזור האקונה.

שער הטורי במרכז האגם במזג אוויר חורפי

מה יש לעשות באזור האקונה

את הבוקר פתחנו בסניף סטארבקס הקרוב למלון שלנו בקוואגוצ'יקו. לפז חשוב מאוד לציין שלמרות שסטארבקס לא עומדים בסטנדרטים שלה בדרך כלל, ביפן זה הקפה הכי טוב שתצליחו למצוא. בכל מקרה יש להם מאפים וכריכים שמאוד נחמד ונעים להתחיל איתם את היום.

לאחר מכן יצאנו בנסיעה לכיוון האקונה. חלק מהכבישים היו חסומים בשל נזקי הטייפון ולכן נאלצנו לנסוע בדרכים צדדיות, ומדי פעם להיעזר באנשים שכיוונו את התנועה על מנת להגיע ממקום למקום. הניווט באמצעות גוגל במקרה הזה היה עדיף, מפני שהוא היה מעודכן בחסימות הכבישים ואיפשר לנו למצוא את דרכנו בקלות.

מקדש האקונה בגשם

מקדש האקונה

התחלנו את היום במקדש האקונה Hakone Shrine המפורסם שנמצא ממש למרגלות הר האקונה על גדת אגם אשינוקו. החניה בסמוך למקדש חינמית, וגם הכניסה למקדש עצמו (מקדש שינטו) הינה חופשית בכל שעות היממה. מהחניה הולכים בשביל ועולים במדרגות המובילות למקדש. שערי טורי אדומים (צבע ורימיליון כתום-אדום) מובילים אל המקדש ומסמנים את הכניסה אליו. האווירה החורפית של הגשם והערפילים דווקא החמיאה למקדש, ושמחנו שזכינו לבקר בו באווירה מסתורית שכזו, שכן היא העצימה את יופיו.

לאחר סיבוב במקדש עצמו ירדנו בגרם המדרגות בחזרה והמשכנו לרדת בעוד גרם מדרגות עד שהגענו לשפת האגם, שם ניצב שער טורי עצום המסמן את מיקומו של המקדש בתוך האגם. למרות שלא ניתן היה לראות נוף בגלל הערפילים, גם כאן שרתה אווירה מסתורית שבעינינו רק העצימה את החוויה. הגשם גם סייע בכך שהתור להצטלם עם השער היה קצר מהרגיל (לפחות ככה הבנו מתיירים שביקרו במקדש במזג אוויר נעים יותר).

האקונה

ישנו מסלול רגלי שהולך משער הטורי לאורך האגם עד העיירה עצמה. הלכנו בו כמה מאות מטרים וחזרנו לרכב שחיכה לנו בחניה. סך כל הביקור שלנו במקדש היה כשעה וחצי. ביקור חובה למגיעים להאקונה.

ביקור בעיירה האקונה ובית קפה שווה במיוחד

נסענו מספר דקות לתוך העיירה האקונה, חנינו בחניון מסודר ויצאנו להסתובב קצת באזור האגם והנמל שבו עוגנות הסירות היפות והמפורסמות של האקונה שנראות כמו סירות פיראטים. באותו יום לא יצא שייט בשל מזג האוויר אבל הן עגנו במזח ועשו אווירה של "שודדי הקריביים" ממש.

ספינות הפיראטים בנמל האקונה

אחרי סיבוב ארוך בקור שבחוץ היינו מוכרחים להתחמם מעט, ונכנסנו לבית הקפה Bakery & Table Hakone. בקומה הראשונה אפשר לבחור מאפים ולעלות איתם לקומה השנייה, שם תוכלו לשבת מול הנוף לאגם ולמקדש ולהזמין שתייה חמה. אין כמו תה ושוקו חם עם מאפים טובים ביום חורף קר מול נוף לאגם!

אין כמו תה ושוקו חם כשבחוץ קר וגשום

המוזיאון הפתוח

משם נסענו למוזיאון הפתוח The Hakone Open-Air Museum בדרך מתפתלת שהיא יפה לא פחות מהיעד אליו היא מגיעה. למי שמתלבט האם כדאי לבקר במוזיאון הפתוח ביום גשום – אל תתלבטו ותסעו! המוזיאון היה כל כך יפה ומרשים, והגשם והערפילים נתנו לו אווירה מיוחדת בדיוק כמו זו שהייתה במקדש. נכון, קצת יותר קשה להסתובב בין המוצגים בחוץ, אבל התערוכה של פיקאסו (בבניין סגור) והמבנה הספיראלי שווים את ערך הכרטיס לחלוטין, גם אם ויתרתם על התצוגות שבחוץ. מומלץ להקדיש למוזיאון שעתיים לפחות. כרטיס עולה 1600 ין לאדם. יש הנחות למחזיקי האקונה פס. שעות הפתיחה הן 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב-16:30).

תערוכת פיקאסו במוזיאון הפתוח בהאקונה
המבנה הספיראלי במוזיאון הפתוח

מתחם הקניות גוטמבה

כשיצאנו מהמוזיאון הגשם התחזק וכל הפעילויות שתכננו לעשות היו סגורות, אז החלטנו בצעד אמיץ לעשות קצת שופינג. נסענו למתחם האאוטלט בגוטמבה Gotemba Premium Outlets. שנמצא בין האקונה לקוואגוצ'יקו. החנינו את הרכב בחניון מסודר ועצום, ונכנסנו למתחם הקניות. המתחם עצמו הוא פתוח (כך שלא תוכלו להתחמק מהגשם) אבל השדרה שבסמוך לחנויות מקורה. המתחם מכיל מותגי יוקרה רבים ומחולק לשני חלקים שגשר עובר בניהם. צד אחד מכיל את חנויות האאוטלט והצד השני חנויות רגילות במחירים רגילים. חלק מהחנויות הן חנויות אאוטלט וחלקן הן "חנות המפעל". למרות שיש הנחות ומבצעים, המחירים לא זולים. מצאנו לרוני נעליים טובות של קולומביה במחיר מעולה. חובבי השופינג כנראה יהנו פה יותר מאיתנו. קינחנו בארוחת ערב קלה של מרק אודון במתחם האוכל של המקום, וחזרנו למלון בקוואגוצ'יקו לרחצה באונסן החם והמפנק.

הנוף מהמלון בקוואגוצ'יקו

לסיכום, הצלחנו להעביר יום טיול מאוד מהנה בהאקונה למרות מזג האוויר הגשום ואנחנו חושבים שלגמרי כדאי להגיע לאזור גם אם לא זוכים לראות את פוג'י. ברור שנחזור לשם (בתקווה לימים יפים יותר ולנופים להר המשגע) ואנחנו מקווים שזרענו בכם תקווה לכך שגם במזג אוויר סוער אפשר לטייל ולהינות ביפן! בפרק הבא של יומן המסע שלנו אנחנו עוזבים את אזור פוג'י ונוסעים צפונה אל ניקו עם מסלולי טיול יפים בטבע ושלכת סתיו מרהיבה.