יומן מסע בקובה: העיירה הציורית טרינידד

שיתוף:

קצת אחרי שהתחתנו, ישבנו לסיעור מוחות היכן יהיה ירח הדבש שלנו. סיעור המוחות כלל בעיקר צפייה בתמונות בגוגל וסרטונים ביוטיוב, וכשהגענו לתמונות של טרינידד לא יכולנו להפסיק להתפעל מהיופי של העיירה הצבעונית והמיוחדת הזו. עד כדי כך התאהבנו בתמונות שהחלטנו שהיעד הבא שלנו הוא טרינידד בקובה!

העיר טרינידד (יש גם אי כזה בקריביים אבל לא בו מדובר) נמצאת במרחק של כארבע שעות נסיעה דרומית להוואנה. אין בה אטרקציות מסעירות במיוחד מלבד הסתובבות בעיירה עצמה וטיולים שניתן לעשות בשמורת הטבע הנמצאת בקרבתה ובה מפלים יפים, וחוף אנקון היפהפה במרחק נסיעה קצרה מהעיר. הגענו לעיר טרינידד אחרי ביקור בהוואנה ובויניאליס, עליהן תוכלו לקרוא בפוסטים הקודמים. הטיולים הרגליים בשמורת הטבע הסמוכה פחות עניינו אותנו, רצינו יותר להסתובב ולהרגיש את העיירה עצמה. רוני ממש חיכה שנגיע עד טרינידד בכדי לשלוף את המצלמה המקצועית ולהרביץ כמה שיותר תמונות. ואכן כך היה, רוב הזמן הסתובבנו ברחובות כאשר רוני מצלם (בכישרון רב), ופז נושאת הכלים ועוזרת הצלם (בכישרון רב לא פחות).

אין ספק שלצלמים, וגם לכאלו שמצלמים בפלאפון, טרינידד היא פנינה אמיתית. הבתים הצבעוניים, המדרכות המשתלבות העתיקות, המכוניות הישנות ומרכבות הסוסים שמסתובבות ברחובות – כל אלו נותנים תחושה של עולם עתיק שנתקע בזמן. בתי המקומיים פתוחים לרווחה, והם עומדים במרפסות בתיהם, נאחזים בסורגי החלון ובמשב הרוח העדין המגיע מבחוץ כפיצוי על החום הרב. בשעות הבוקר המוקדמות מתאספים המקומיים במכולת השכונתית, שמדפיה ריקים, על מנת לקבל את ההקצבה השבועית של מוצרי האוכל הבסיסיים. החלבן עובר ברחוב, רכוב על אופניים בהם הוא נושא כד חלב גדול וצועק "לצ'ה, לצ"ה", והתושבים יוצאים מבתיהם עם בקבוקי פלסטיק למלא חלב למשפחתם. עוד רוכל עובר כשבמרכולתו לחם טרי מהמאפייה הסמוכה ואיש מבוגר מתמקח איתו על המחיר. בקצביה תלוי נתח בשר עייף אחד לכל המרבה במחיר. החיים בטרינידד דלים אך מתנהלים על מי מנוחות בעצלתיים, כי זה הקצב של קובה. "טרנקילה" אומר לנו נורליס, בעל הקאסה שבה ישנו בטרינידד "יש לי קרובי משפחה בארצות הברית שכל היום עסוקים בכסף ובעבודה, אני אוהב ליהנות מהחיים". לא יכולנו לסכם את החוויה בצורה טובה יותר.

נסיעה מטרינידד לערים אחרות

הגענו אל טרינידד מויניאליס. את המונית סידרו לנו בעלי הקאסה בויניאליס והיא הייתה משותפת (קולקטיבו) עם זוג תיירים נוסף. המונית יצאה בשעה 8:30 בבוקר (רכב ישן עם מזגן וללא חגורות), ועצרה בהוואנה, שם החלפנו למונית אחרת מאותו סוג שלקחה אותנו מהוואנה לטרינידד. הנהג עצר לנו בדרך בחנות נוחות שבה היו אוכל ושתיה וגם שירותים נקיים. הגענו לטרינידד ב-14:45. קצת יותר משש שעות נסיעה כולל ההחלפה והעצירה בדרך.

מטרינידד חזרנו להוואנה במונית שהזמנו דרך הקאסה ועלתה לנו 30 קוק לאדם לרכב ממוזג. הנהג לא הצליח לסדר נוסעים נוספים ולכן נסענו לבד בלי תוספת תשלום. הנסיעה הייתה כארבע שעות ובמהלכה הנהג עצר לנו במרכז נוחות ובו אוכל, שתיה ושירותים נקיים. המרכז הזה היה גדול יותר מזה שעצרנו בו בדרך מויניאליס לטרינידד והיו בו גם מזכרות שונות. הרבה תיירים עצרו שם.

טרינידד – אטרקציות מומלצות

• פלאזה מיור – הכיכר המרכזית ובה הכנסייה של העיר. בסמוך לה נמצאות המדרגות לקאסה דה לה מוסיקה.
  • מלון לוס קואבס – ממוקם על גבעה מעל העיר. ניתן להגיע אליו בנסיעה קצרה במונית בעלות 6 קוק. הסיבה העיקרית להגיע לכאן הוא הנוף הנשקף על כל העיר והאזור וגם עד הים. בתוך שטח המלון יש מערת נטיפים. אפשר לבקש לעשות בה סיור ואז מתלווה אליכם אחד מעובדי המלון על מנת לפתוח את השער. הסיור עולה 3 קוק וההליכה אליו קצת ארוכה. המערה עצמה לא מאוד מרשימה כך שלדעתנו זה לא שווה את הזמן והכסף. מהמלון אפשר לרדת ברגל לכנסיית סנטה אנה.
  • כנסיית סנטה אנה – כנסיה עתיקה ונטושה, יפה מאוד למי שאוהב לצלם. קצת מרוחקת ממרכז העיר. נמצאת בקרבת מסעדת סן חוזה.
  • חוף אנקון – חוף שקט, בתולי ויפהפה שנמצא במרחק 12 ק"מ דרומית לעיר טרינידד. מונית עלתה לנו 8 קוק. הנהג הוריד אותנו בחוף ובא לאסוף אותנו בשעה שקבענו מראש. יש שם נהגי מוניות כל הזמן אז אתם יכולים להיזרק בחוף כמה שאתם רוצים ותמיד תהיה דרך לחזור. את המונית הזמנו דרך הקאסה כי פחדנו מנוכלים וזה באמת היה טוב. שמענו מתיירים אחרים שיש נהגים שעוצרים בחוף מסוים ואם אתם רוצים למקום אחר גובים עוד ועוד כסף. בחוף יש הכל! שלא יספרו לכם סיפורים. יש צל מהעצים ואפשר להשכיר שמשיות ומיטות בעלות 2 קוק לאחת. יש גם אנשים שמסתובבים ומוכרים אוכל ושתיה וקוקוס קר וטרי שפותחים במקום. וחוץ מזה יש גם מים כחולים וצלולים וחוף לבן לבן עם עצי קוקוס כמו בסרטים. כדאי להביא מגבות או לבקש מבעל הקאסה שישאיל לכם. אפשר לבלות שם חצי יום בכיף.

מקומות לינה בטרינידד

בחרנו בקאסה Eben Ezer של נורליס להעביר את הימים שלנו בעיר טרינידד. נורליס היה אדיב ומקסים, דיבר אנגלית טובה מאוד (באופן מפתיע ולא מובן מאליו) ועשה הכל על מנת לעזור לנו. גם בסיפור המצער של המזוודות האבודות הוא התקשר לנציגה של טורקיש איירליינס וניסה לסייע. יש לו שני חדרים, אחד קטן עם מרפסת והשני גדול עם שתי מיטות שאותו קיבלנו. הוא אמר לנו שהוא מאוד אוהב תיירים מישראל כי הוא ואשתו נוצרים אוהבי ישראל. בסמוך לחדר יש מרפסת מקורה ועל הגג יש מרפסת נוספת עם כיסאות נוח ושולחן אוכל. בשתי המרפסות יצא לנו לאכול ארוחת בוקר שהייתה טובה מאוד. החדר עצמו היה משופץ, ממוזג ונוח מאוד. שני חסרונות עיקריים הם הזרם החלש מאוד במקלחת והמרחק של הקאסה מהמרכז. לנו זה היה דווקא נחמד כי זכינו לראות את החיים המקומיים קצת יותר ממי שיש במרכז התיירותי, אבל ההליכה למרכז הייתה ארוכה וזה קצת התיש. יתרון משמעותי בקאסה של נורליס הוא ה-WIFI הפרטי שיש לו (מצרך נדיר בקובה). גם בו צריך להשתמש בכרטיסי הגירוד על מנת לגלוש אבל זה משדרג את החוויה פי מאה ושווה את ה-30 קוק ששילמנו ללילה – מחיר קצת מופקע ביחס לקאסות אחרות בעיר.

טרינידד
נורליס – בעל הקאסה אבן עזר בה ישנו בטרינידד

אינטרנט בטרינידד

יש שתי כיכרות במרכז טרינידד – אחת בפלאזה מיור שהיא גם המרכז התיירותי. הקליטה נמצאת במדרגות העולות לקאסה דה לה מוסיקה. השנייה נמצאת דרומית יותר ובה יש תחנת אוטובוסים ומקום שבו אפשר לקנות כרטיסי אינטרנט. בשתי הכיכרות יחסית קשה להתחבר לאינטרנט וצריך לנסות הרבה פעמים עד שקופץ החלון בו מזינים שם משתמש וסיסמה. בפלאזה מיור באחד הימים פגשנו עוד תיירים ישראלים שנתקלו באותה בעיה ושיחקנו משחק "מי מצליח להתחבר ראשון". כולם הפסידו במשחק. למחרת בבוקר הגענו לאותו מקום והאינטרנט התחבר מהר, אז זה מה שנקרא "יום עסל יום בסל".

טרינידד – מסעדות מומלצות

באופן כללי רוב המסעדות שאכלנו בהן היו טובות. כולן מומלצות בטריפ אדוויזור ומאוד תיירותיות אבל שווה לדבוק במסעדות תיירותיות אם אתם רוצים לאכול אוכל סביר. כמעט בכל מסעדה שבה ישבנו היה הרכב שניגן מוסיקה קובנית. אלו המסעדות עליהן אנחנו ממליצים:

1. לה בוטיחה – מסעדה טובה אך קצת יקרה. יש מגוון מנות וכולן גדולות מאוד וטעימות. הישיבה היא בשולחנות עץ גדולים משותפים. יש תור ארוך מאוד בכניסה אז כדאי להקדים.
  2. אדיטה – Adita – מסעדה גדולה עם שתי קומות. האוכל מערבי וטעים מאוד! המנות גדולות ויש גם אחלה קוקטיילים ואווירה נעימה. השירות קצת עצל, אבל ככה זה בקובה. הם מגישים גם ארוחות בוקר אז אם אתם רוצים תחליף לקאסה זאת אפשרות טובה. אנחנו ניסינו את זה בוקר אחד וגילינו שזה אותו דבר כמו בקאסה רק במחיר קצת יותר יקר.
  3. קוביטה – Cubita – מסעדה יקרה יותר מאחרות אבל האוכל ביתי וטעים. השירות מצוין ויש אווירה נהדרת עם מוסיקה חיה כל ערב. קירות המסעדה מלאים בחתימות של אנשים שביקרו בה.
  4. סן חוזה – San Jose – מסעדה קצת מרוחקת מהמרכז אבל ממש טובה! השירות היה מעל ומעבר למצופה, האוכל מצוין והמקום נעים. תבקשו להיכנס לאזור הממוזג שנמצא יותר בפנים המסעדה. השירותים מטופחים ונקיים יותר מכל מקום אחר שהיינו בו. מומלץ להזמין את השניצל (בתפריט זה נקרא Breaded Chicken). מחירים קצת גבוהים אבל זה שווה את זה.

בילוי ערב בעיר טרינידד

הקאסה דה לה מוסיקה נמצאת תחת כיפת השמיים בקצה המדרגות שיוצאות מפלאזה מיור, הכיכר המרכזית של טרינידד. הכניסה עולה 2 קוק. בשעות הערב מתאספים על המדרגות תיירים ומקומיים, שם אפשר לשבת ולשמוע את המוסיקה מהקאסה דה לה מוסיקה מבלי לשלם על כניסה, ואף לקנות מוחיטו וקוקטיילים נוספים בכוסות פלסטיק מהדוכנים ברחוב בעלות של 1.5 קוק (כמחצית ממה שתשלמו בפנים). המדרגות הן גם אזור WIFI כך שאפשר לגלוש תוך כדי שנהנים מהמוסיקה והקוקטייל. בסך הכל בילוי לילי חביב ביותר. בהמשך הרחוב יש שני מועדוני סלסה שנפתחים סביב השעה 22:00. הקהל מבוגר יחסית, ומכיל בעיקר תיירים.

בר קונצ'ינצ'רה – בר שפתוח כבר משעות הצהריים ועד שעות הלילה. סידור הישיבה קצת מוזר אבל נחמד מאוד לעצירת ערב מוקדמת. יש להם משקה מקומי שמוגש בכדי חרס קטנים. בדרך כלל יש הרכב שמנגן מוסיקה חיה. סך הכל אווירה נעימה מאוד.

קניות בטרינידד

בעיר טרינידד, כמו בכל קובה, אין ממש מה לקנות מלבד קצת מזכרות. מי שבכל זאת נתקע וצריך בגדים או מוצרי היגיינה יכול לחפש סופר שנקרא Colonial שהוא ממוזג ויש בו מגוון מוצרים במחירים נמוכים יחסית. אפשר גם לקנות שם שתייה וחטיפים. מזכרות תוכלו למצוא באזור מרכז העיר, שם ניתן למצוא שווקי מזכרות קטנים. גם בקרבת הבר קונצ'ינצ'רה יש שוק רחוב עם מזכרות רבות.

טרינידד
סופר בטרינידד

בנקים והחלפת כסף

יש כמה בנקים בתוך טרינידד. בשניים מהם החלפנו יורו ופאונד בקוק בלי בעיה. יש גם כספומטים בהם הוצאנו כסף. ממליצים לעדכן את חברת האשראי שאתם טסים לקובה, ובכל מקרה אם אתם מנסים להוציא כסף מכספומט יכול להיות שתקבלו הודעה מחברת האשראי שיש התראה על עסקת הונאה. תענו בהודעה חוזרת שזה אתם אחרת יכולים לחסום לכם את הכרטיס. לאחר שאישרתם שזה אתם תנסו שוב להוציא כסף מהכספומט. לנו זה עבד יופי.

טרינידד – טיפים נוספים

1. לנעול נעליים סגורות. במרכז העיר הכבישים בנויים מאבנים משתלבות (מי שהיה בערים עתיקות באירופה כמו רומא למשל מכיר את העניין) ולכן לא נוח ללכת עם כפכפים, בעיקר אחרי שיורד גשם והרחובות הופכים לנחלים קטנים.
  2. להביא עליונית או בגדים ארוכים לערב. אנחנו טיילנו בנובמבר והיה קר בערב.
  3. לקום מוקדם בבוקר וללכת להסתובב בעיר. ככה רואים את המקומיים מוכרים את מרכולתם, יוצאים לעבודה, מסתובבים עם סחורות (ירקות, פירות, חלב, ביצים) ועושים עסקים. זה מה שיפה כאן מלבד הבתים הצבעוניים.
  4. טיפ לצלמים! בספר לונלי פלנט קובה יש מסלול לצלמים בטרינידד. אומנם הלכו לפנינו ואחרינו אנשים עם הספר וזה היה קצת מצחיק, אבל דרך המסלול הזה נחשפנו לשכונה אותנטית ולא תיירותית שבה ניתן לראות ולחוות את החיים האמיתיים של תושבי טרינידד. אחרת לא מגיעים לאזור הזה בכלל. הרחובות במסלול בטוחים והאנשים היו מאוד נחמדים. יצאו תמונות מרהיבות.

לחוויות נוספות שלנו מקובה לחצו כאן.

מצורפת כאן למטה מפה ששימשה אותנו במהלך הטיול. מה שמסומן בצבע אלו מקומות שאנחנו ממליצים עליהם מחוויה אישית. מה שמסומן באפור אלו המלצות שאספנו מאחרים במהלך ההכנות לטיול אך לא ביקרנו בהם ולכן לא יכולים לחוות עליהם דעה בעצמנו.