זלצבורגלנד אוסטריה – חלק א׳

שיתוף:

בחגי תשרי האחרונים יצאנו לחופשה באוסטריה ברכב שכור. אחרי נחיתת לילה במינכן, ויום בילוי נפלא בעיר זלצבורג, התחלנו את הטיול האמיתי שלנו באזור זלצבורגלנד שבאוסטריה!

זלצבורגלנד זהו למעשה מחוז זלצבורג הנמצא בצפון-מערב אוסטריה, גובל במחוז טירול (שם נמצאת העיר אינסברוק) ובגרמניה ממערב, במחוזות אוסטריה עילית וסתריה ממזרח, ובמחוז קרינתיה בדרום. במחוז זלצבורגלנד תמצאו מגוון עצום של ארטקציות בכל עונות השנה, המתאימות לכל סוג של טיול – טיול משפחתי, טיול זוגי, טיולי טבע עם מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, דרכי נוף לנסיעה ברכב ועוד ועוד. בסדרת הפוסטים הקרובים נפרט על האפשרויות השונות ונספר לכם על החוויות שלנו בזלצבורגלנד, זוג ברכב שכור בעונת הסתיו.

זלצבורגלנד
נוף על הלשטאט מרכבל דכשטיין

טיפים לתכנון הטיול במחוז זלצבורגלנד

ריכזנו עבורכם כמה טיפים של אלופים לתכנון הטיול שלכם באזור זלצבורגלנד:

נסיעות

בזלצבורגלנד מומלץ להתנייד ברכב שכור. יש כאלו שמטיילים בתחבורה ציבורית, אך ברכב תוכלו להגיע לכל מקום בקלות ובנוחות. פרטים על השכרת רכב בגרמניה או אוסטריה תוכלו למצוא בפוסט שכתבנו בנושא. כדאי לקחת בחשבון שהנסיעות ממקום למקום ארוכות ולתכנן את הימים בהתאם. כמו כן, הגישה לרבים מהאתרים נעשית ברכבל, שגם הוא יכול לקחת קצת זמן (תורים, הנסיעה ברכבל הלוך וחזור) אז חשבו זאת בתכנון הזמנים שלכם. ככלל אצבע, מומלץ לתכנן 2-3 מסלולי טיול או אטרקציות ביום שבניהם יש עד שעה נסיעה, ולא יותר מזה.

הדרכים המהירות (כבישי האגרה, בשבילם צריך מדבקת ויניאטה שגם עליה פירטנו בפוסט שבקישור) נוחות יותר לנסיעה ויקצרו לכם זמנים, אבל הדרכים הצדדיות יפות יותר ויש גם כבישי נוף (בחינם או בתשלום) ששווה להקדיש להם זמן, לעצור ולצלם. עם זאת, קחו בחשבון שהדרכים הצדדיות יכולות להיות קשות יותר לנהיגה, במיוחד בלילה או בתנאי מזג אוויר קשים. מומלץ לשלב בין דרכים מהירות לדרכי נוף בהתאם למזג האוויר והזמן ביום, וכן בהתאם לסבלנות שלכם (במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים שמתקשים בנסיעות ארוכות).

זלצבורגלנד
הדרכים הצדדיות יפות אך איטיות וקשות יותר לנהיגה

ביגוד, מזג אוויר ועונות השנה

זלצבורגלנד ממוקמת באזור גבוה יחסית ובחורף זהו יעד פופולארי מאוד לתיירות סקי. אם הגעתם בחורף, הצטיידו בביגוד חם מאוד המתאים לשלג כמובן. בעונות האחרות מומלץ לנקוט בשיטת ה״בצל״ וללבוש שכבות קצרות וארוכות, כי ישנם ימים חמים וימים קרירים ואף גשומים מאוד. חגי תשרי שלנו לפעמים נופלים על ספטמבר ולפעמים על אוקטובר וההבדל משמעותי מבחינת ירידת הטמפרטורות והסיכויים לגשם. כמו כן, כדאי להצטייד בכפפות, כובעי גרב ומעילים לטובת טיול בפסגות ההרים של זלצבורגלנד מפני ששם יהיה לכם קר (כנ״ל לגבי מערות הקרח השונות באזור, על אחת פירטנו כאן בפוסט). מזג האוויר בעונת הסתיו הפכפך מאוד וצריך לפעול לפי התחזית מהיום למחר, הכל יכול להשתנות ברגע אחד. תדאגו שתהיה לכם תכנית גמישה שבה יש מענה גם לימים גשומים עם פעילויות במקומות סגורים. עם גשם קל אפשר להסתדר עם מטריות ומעילי גשם, אבל אם הוא מתחזק צריך למצוא אלטרנטיבה אחרת.

זלצבורגלנד
במערת הקרח בדכשטיין הטמפרטורה מתחת לאפס

אוכל

אזור זלצבורגלנד גדול ויש בו המון עיירות וכפרים קטנים, ונופים מרהיבים מכל עבר. אנחנו מאוד ממליצים להיכנס לאחד הסופרמרקטים באזור ולהצטייד בנשנונים ואוכל לפיקניק – גבינות, נקניקים, ממרחים, לחמים, פירות וירקות. תוכלו למצוא בכל סופר גם קרש חיתוך קטן, סכין וכלי אכילה. הכי כיף בעולם לעצור באמצע הדרך ולעשות פיקניק מול הנופים היפים של אוסטריה. אם תחליטו לקחת דירה או בקתה עם מטבח, תוכלו להצטייד במצרכים ולבשל לכם ארוחות בוקר וערב. זה הרבה יותר נוח, במיוחד אם אתם נוסעים לטיול משפחתי. ברוב המלונות יש מסעדות שמגישות ארוחות בוקר וערב, ותוכלו למצוא גם פונדקים או מסעדות דרכים באזור, אם כי אלו נסגרות בדרך כלל מוקדם יחסית. כמעט בכל אתר תיירותי יש מסעדה קטנה או קיוסק בו תוכלו לקנות שתיה חמה או קרה, כוס בירה, נקניקיה, פרעצל או שטרודל.

זלצבורגלנד
הקינוחים האוסטריים המפורסמים – שטרודל תפוחים וקייזרשמרן

לינה באזור זלצבורגלנד

ישנן אפשרויות לינה שונות ומגוונות בהתאם לאופן הטיול שלכם. תוכלו לבחור בדירה, צימר או בקתה (מאוד נוח למשפחות) או לקחת חדר בבית מלון. כדאי לשים לב שהאזור מותאם לתיירות חורף, ולכן ברוב המקומות יהיה ספא, סאונה וג׳קוזי, אך לא יהיה מזגן. בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) זה יכול להיות קשה לאנשים הסובלים מחום. כדאי לקחת מקום לינה שממוקם באזור של כביש ראשי או יציאה נוחה יחסית לכביש ראשי, מפני שבלילה הנהיגה בדרכים הצדדיות והעקלקלות עלולה להיות קשה. מבחינת מיקום, כדאי לבחור באזור מיושב יחסית, אם כי בשום מקום אין באמת חיי לילה תוססים וסוערים אז אל תבנו על בילוי ערב (מלבד הבר של המלון). אנחנו בחרנו במלון COOEE שנמצא בעיירה גוסאו באמצע שומקום. המלון חדש יחסית ויש בו חדרים ענקיים עם נוף משגע, מסעדת ארוחות בוקר וערב בסגנון בופה (טעים מאוד), בר של המלון לבילוי ערב ושולחנות פיקניק בחוץ. אהבנו אותו מאוד.

הנחות לאטרקציות

אם אתם נוסעים לאוסטריה עם ילדים, או שאתם מתכננים לעשות הרבה מאוד אטרקציות בתשלום (כגון רכבלים, מסלולי טיול, בריכות, מגלשות סקי, מגלשות הרים ועוד) כדאי לכם לבדוק אם משתלם לכם לרכוש כרטיס זלצבורגלנד המקנה הנחות לאטרקציות באזור. עוד פרטים על הכרטיס ומה כלול בו תוכלו למצוא באתר הרשמי של מחוז זלצבורגלנד. המחירים והאטרקציות משתנים מעת לעת, ומעונה לעונה, כך שמומלץ להתעדכן לפני הנסיעה ולעשות חישוב האם כדאי לכם או לא. לנו למשל זה לא היה משתלם לקנות את הכרטיס.

זלצבורגלנד

מסלולי טיול

באזור זלצבורגלנד ישנם שפע של מסלולי טיול בדרגות קושי שונות. רובם מסלולים בתשלום, אם כי לא מאוד גבוה. כמעט בכולם יש חניה מסודרת (בתשלום בדרך כלל), שומר בכניסה שיוכל לתת לכם הסבר על המסלול, וחנות נוחות קטנה. גם מסלולי ההליכה הקלים יחסית לכל המשפחה דורשים במקרים רבים עליה וירידה בהרבה מדרגות, והם לא תמיד מעגליים (הולכים הלוך וחזור באותה דרך). הצטיידו בנעלי הליכה נוחות, תיק נוח להליכה, מעילי גשם ומטריות, קרם הגנה, מים וכובעים. וקראו על כל מסלול מבעוד מועד להבין מה אורכו והאם הוא מתאים לכם (במיוחד אם אתם עם ילדים). ישנם מסלולים שמצטלמים נורא יפה באינסטגרם או בפייסבוק, אבל הם קריעת ים סוף למטיילים לא מנוסים או כאלו שאינם בכושר שיא (כמונו למשל).

זלצבורגלנד
נקיק למרקלאם

ועוד כמה טיפים קטנים לקינוח

הצטיידו בכסף מזומן (אירו) כי לא בכל מקום מקבלים כרטיסי אשראי. אנחנו ממליצים על השירות של Fly Money לטובת זה. כדאי גם שיהיו לכם מטבעות קטנים לשירותים, מדחני חניה ומכונות אוטומטיות. בנוסף, כדאי להצטייד בנגן מוסיקה (או ספוטיפיי אם יש לכם כרטיס סים מקומי בטלפון). תחנות הרדיו נהדרות, אך לא בכל מקום יש קליטה וכיף יותר להעביר נסיעה ארוכה עם מוסיקה. כנ״ל לגבי משחקים לילדים. וכמובן, לא לשכוח לבדוק היטב את נהלי הקורונה לפני שטסים כדי שלא תסתבכו עם בדיקות ובידודים ביעד או בחזרה ממנו. כאן תמצאו טיפים לטיול באוסטריה בקורונה.

אז מה עושים בזלצבורגלנד?

בפוסט הבא נפרט על האטרקציות והמסלולים שאנחנו עשינו בטיול שלנו באזור זלצבורגלנד, בניהם מפל גולינגר, נקיק למרקלאם, דכשטיין, הלשטאט, גוסאו, טירת הוהנוורפן ונקיק ליכטנשטיין. מוזמנים להמשיך איתנו בקריאת הפוסט זלצבורגלנד אוסטריה – חלק ב׳.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *