טיול בליסבון – וייב רגוע בעיר תוססת

שיתוף:

ליסבון, ופורטוגל בכלל, נשטפה בגלים של תיירים רבים אשר גילו אותה והפכו אותה ליעד התיירות הטרנדי והאטרקטיבי ביותר בשנים האחרונות. טיול בליסבון יפתח בפניכם שער לבירה אירופאית עתיקה, שהתחבאה במשך מאות שנים מעיני העולם כולו, וכעת היא מוכנה לצאת מהמסתור ולהפגין בנוצותיה.

ביקורנו בליסבון היה חלק מטיול ארוך שעשינו ברכב שכור בספרד ופורטוגל. הגענו אליה לאחר מספר ימים בהם בילינו בחופיה הדרומיים של פורטוגל באזור לאגוס. הנסיעה מדרום פורטוגל לליסבון הייתה בכביש ארוך וישר, ודי משעמם, והנהיגה בתוך ליסבון עצמה הייתה לא פשוטה, במיוחד עם רכב הילוכים… אבל צלחנו אותה לבסוף.

ליסבון התגלתה בפנינו כעיר סואנת ותוססת, בניגוד מדהים לאווירה שהעיר ותושביה משרים. התחושה מאוד נינוחה ורגועה, אף אחד לא דוחף או נדחף, כולם נהנים מהחיים. העיר לאט לאט מגלה את התיירות, על יתרונותיה וחסרונותיה, ולכן אם אתם רוצים לעשות טיול בליסבון כדאי לכם לטוס בתקופה הקרובה, לפני שזה יהפוך להיות עמוס מדי.

האזינו לפרק על ליסבון בפודקאסט טרמינל

טיול בליסבון

כמה זמן להקדיש עבור טיול בליסבון?

מכיוון שהגענו לליסבון במסגרת טיול ארוך בספרד ופורטוגל, החלטנו לא להקדיש לה זמן רב מפני שידענו שנחזור בעתיד לטיול שיהיה ממצה יותר ממה שיכולנו במסע הזה. לכן, בחרנו להקדיש לליסבון יומיים וחצי בלבד. האמת, שזה הספיק לנו כדי לראות את רוב הדברים המרכזיים וגם לצאת לחצי יום טיול בסינטרה. למי שמגיע לטיול בליסבון בלבד, אנחנו ממליצים להקדיש שלושה ימים לפחות לעיר עצמה, ועוד יום לטיול מחוצה לה.

לינה בליסבון

אנחנו מטיילים המון (מוזמנים לקרוא בבלוג…) ופעמים רבות בחרנו לקחת דירה במקום מלון, בעיקר בערים גדולות בהן קל להסתדר ולהתנייד. מכיוון שטיילנו עם עוד זוג חברים, ועשינו מסע ארוך, ההחלטה לישון בדירות הייתה לרוב משתלמת יותר מלקחת שני חדרים במלון. עם זאת, דירת ה- Airbnb שלקחנו בליסבון הייתה הפעם הראשונה שבה נפלנו בבחירת הדירה, בעיקר בשל המיקום שלה.

חשוב מאוד לעשות קצת מחקר לפני שמגיעים לליסבון היכן רוצים ללון. לכל שכונה אופי משלה. המחירים והחוויה משתנים בהתאם. השכונות המרכזיות בהן מתרכזים רוב התיירים הן צ'יאדו ובאישה. שם תוכלו למצוא אפשרויות לינה רבות, אך יקרות יותר. אם ברצונכם ללון בשכונה מאוד שקטה, בעלת אופי עתיק וסמטאות פתלתלות, בחרו בדירה או מלון באזור אלפמה. אם הנכם מגיעים לליסבון בעיקר עבור בילויי לילה, ואתם מחפשים לינה זולה במיקום שבו תוכלו "לקרוע את העיר" בלילה, לכו על שכונת באירו אלטו. זו השכונה שאנחנו בחרנו ללון בה, מבלי לדעת זאת מראש, ומבלי שאלו יהיו כוונותינו, ולכן הפערים בציפיות.

הדירה שלנו הייתה ממוקמת ברחוב ובו שני מועדוני מסיבות מהגדולים והידועים בקרב תיירים בליסבון, ומהשעה עשר בלילה הרחוב הפך להיות סוג של "ספרינג ברייק" של תיירים בריטים, ששתו בכמויות ועשו המון המון רעש. אי אפשר היה לישון בלי אטמים. גם הדירה עצמה הייתה ברמה מאוד ירודה, והמארחת הייתה מאוד לא שירותית ולא נחמדה. בקיצור, תעשו קצת יותר מחקר מאיתנו כשאתם בוחרים היכן ללון.

למרות החוויה הפחות מוצלחת שלנו, אנחנו מאוד ממליצים לבחור באפשרות של לינה בדירת Airbnb בליסבון. יש שפע של מבחר בטווחי מחירים שונים, בשכונות שונות ובתנאים שונים. מוזמנים להיכנס לקישור הבא ולקבל מאיתנו הטבה בהזמנת דירה לחופשה הבאה שלכם.

התניידות בעיר ליסבון

ליסבון היא עיר של עליות ומורדות (על ספידים). למרות שיש בה אמצעי תחבורה רבים ומגוונים, שתכף נפרוט אותם כאן, חשוב מאוד מאוד להגיע עם נעלי הליכה טובות ולהכין את עצמכם להליכה מרובה ומאומצת. אם אתם מתקשים בהליכה או בעלי מוגבלות כלשהי, קחו בחשבון שליסבון לא מאוד נגישה.

החשמליות של ליסבון

אחד מאמצעי התחבורה המפורסמים והמצולמים ביותר בליסבון הן החשמליות. החשמליות הצהובות המעוטרות בכתובות הגרפיטי הן מוקד משיכה וסמלה הלא רשמי של העיר ליסבון. טיול בליסבון בגרסתו הקלאסית חייב להכיל נסיעה בחשמלית. ואם כבר בחרתם בחשמלית, לכו על חשמלית מספר 28 שעושה את המסלול התיירותי ומגיעה לכל הנקודות המרכזיות ומוקדי העניין. התשלום נעשה ישירות לנהג. רק קחו בחשבון שהן בדרך כלל עמוסות בנוסעים, כך שלא תמיד יש מקום לשבת ותיאלצו לעמוד. כמו כן, בקיץ כשחם זה יכול להיות קצת כמו קופסת סרדינים כי אין בהן מיזוג אוויר (אירופה אמרנו?)

טיול בליסבון

לא, אתם לא בתאילנד… אבל יש כאן טוקטוקים!

אמצעי תחבורה חדש יחסית שכבש את רחובות ליסבון הם הטוקטוקים! כנראה שאיזה גאון פורטוגלי אחד החליט שהמבנה של העיר, עם העליות והירידות, מהווה הזדמנות לרווח כספי פוטנציאלי באמצעות ייבוא של כלי התחבורה המקסים הזה לאירופה. זו העיר האירופאית היחידה שאנחנו מכירים שיש בה טוקטוקים, וזה פשוט מקסים. רוב הטוקטוקים מופעלים על ידי סוכנויות תיירות כאלה ואחרות (כמו חברת מוניות) אבל יש גם נהגים עצמאיים. אפשר לבקש מהם לקחת אתכם ממקום א' למקום ב' כמו מונית, אבל הרבה יותר שווה וכיף לעשות סיור של שעה בטוקטוק לאזור לבקשתכם. תוכלו להגיד לנהג אילו אתרים אתם רוצים לראות, ולתכנן יחד איתו את המסלול (הם מכירים היטב מה כדאי ומתי כדאי להגיע לכל מקום).

אנחנו לקחנו סיור אחר הצהריים עם נהג נהדר בשם רומיאו, שלקח 50 יורו לסיור של שעה עבור ארבעתנו, ובסופו של דבר עשה לנו סיור של שעה וחצי, כולל סיור רגלי בתוך שכונת אלפמה, שם הוא הראה לנו כמה מקומות שווים לאכול ולשתות בהם. בדרך הוא הסביר לנו על ליסבון, על ההיסטוריה והתרבות ועל מקומות שראינו לאורך הדרך. הוא אף עצר לנו בתצפית ובמספר מקומות נוספים על מנת להצטלם. בתום הסיור המוצלח מאוד נתנו לרומיאו טיפ מכובד, כמחוות תודה על המאמץ שעשה עבורנו.

המעליות של ליסבון

כאמור, טיול בליסבון טומן בחובו עליות וירידות רבות, אך לא את כולן צריך לעשות ברגל! כבר לפני מאות שנים הבינו את הקושי במבנה של העיר, ובנו בה מעליות ברחוב, המעלות ומורידות את העוברים והשבים בין אזורים שונים בעיר שנמצאים בהפרשי גובה משמעותיים זה מזה. המעלית המפורסמת היא מעלית סנטה ג'וסטה, בה יש בדרך כלל תור ארוך ארוך של תיירים. תצורה נוספת של "מעלית" הן חשמליות שעושות קו אלכסוני ממיקום גבוה למיקום נמוך (אין להן ממש "מסלול"). המפורסמת שבהן היא מעלית גלוריה שמגיעה מאחת התצפיות של העיר היישר אל כיכר רוסיו המרכזית (ובחזרה). כרטיס עולה 3 יורו דו-כיווני.

אמצעי תחבורה נוספים בליסבון

בליסבון ישנם גם אמצעי תחבורה "רגילים" כיאה לכל עיר המכבדת את עצמה. יש רכבת תחתית (מטרו), אך היא פחות שימושית. יש מוניות, שבזמן שאנחנו ביקרנו בליסבון היו בשביתה בגלל כניסתה של חברת Uber לעיר. אנחנו מאוד ממליצים לנסוע באובר במקום במונית. הנהגים הרבה יותר סימפטיים ומעוניינים לשוחח, והתשלום באפליקציה נוח ופשוט. לקבלת הטבה בנסיעה הראשונה שלכם לחצו כאן.

טיול בליסבון – אטרקציות מומלצות

לא היה לנו המון זמן בליסבון במסגרת הטיול שלנו, אבל בכל זאת הספקנו לראות לא מעט מקומות בעיר. הדבר שהכי כיף לעשות בליסבון זה פשוט לשוטט ברחובות בשכונות השונות ולספוג את האווירה, כך שגם אם תבחרו רק בחלק מהאטרקציות (או באף אחת מהן) תוכלו ליהנות מאוד.

כיכר רוסיו – נחשבת לכיכר המרכזית של ליסבון, למרות שאין שם ממש "מרכז". הכיכר גדולה מאוד ובמרכזה פסל. רצפת הכיכר מעוטרת בפסיפס מגניב ממש. מסביב לכיכר בתי קפה, מסעדות וחנויות רבות. למי שמגיע מכיוון באירו אלטו מומלץ לקחת את מעלית גלוריה למטה לכיכר רוסיו. למי שמגיע מהכיכר עצמה מומלץ לעלות במעלית גלוריה לתצפית שנמצאת על הגבעה של באירו אלטו.

טיול בליסבון

חנויות של קופסאות שימורים – ישנן מספר חנויות ברחבי העיר שמציגות קופסאות שימורים יפות של דגים ומאכלי ים שונים. זה נשמע קצת מצחיק, אבל זאת אטרקציה של ממש. אחת החנויות המפורסמות נמצאת באזור כיכר רוסיו ומציגה קופסאות שימורים לפי שנים, כאשר על כל אחת מהן מופיע אדם ידוע שנולד באותה השנה. כך תוכלו לרכוש קופסת שימורים עם השנה שבה נולדתם, ומישהו מפורסם שנולד באותה שנה. המוכרים לבושים באופן מיוחד וכל החנות נראית כמו לונה פארק.

תצפיות – בליסבון גבעות רבות ובשל כך גם תצפיות מרהיבות על העיר. לא משנה איזו תצפית תבחרו, תוכלו לראות נוף מרהיב על העיר. מומלץ להגיע לכמה מהן.

שכונת אלפמה – בין אם אתם ישנים בה או לא, מומלץ להגיע לשכונת אלפמה ופשוט להסתובב בסמטאות. במיוחד בשעות הערב המוקדמות שבהן התאורה עושה אווירה מיוחדת, הברים ומועדוני הפאדו נפתחים ומתחילה להיות התרחשות באזור. אם ברצונכם לטעום את משקה הג'ינג'ה המפורסם, המוגש במקומות רבים בתוך כוסיות שוקולד, כאן זה המקום לעשות זאת.

כיכר קומרסיו – כיכר גדולה עם פסל ענק ושער ניצחון במרכזה. הכיכר מאוד יפה, וצמודה לנהר הטז'ו. מומלץ מאוד להגיע לשם בשעת השקיעה, לשבת "על המים" ולצפות בגשר ה-25 באפריל ובפסל ישו העצום בגדה השניה, להנות מהבריזה ומהסירות שעוברות בנהר ולספוג אווירה.

טיול בליסבון

בלם – מטיילים רבים שמגיעים לטיול בליסבון מוותרים על אזור בלם, אבל אנחנו ממליצים בשום פנים ואופן לא לוותר! זה האזור הכי יפה של ליסבון לטעמנו. לקחנו מונית מהדירה בבאירו אלטו למגדל בלם, הנקודה הכי רחוקה במסלול, ומשם התחלנו את המסלול לאורך הטיילת שעוברת בסמוך לנהר הטז'ו. מגדל בלם יפהפה, במיוחד במזג האוויר הטוב שהיה לנו. התור בכניסה אליו היה מאוד ארוך ולכן בחרנו שלא להיכנס פנימה, אבל צילמנו הרבה מבחוץ. משם המשכנו ברגל לאורך הנהר לאנדרטת מגלי הארצות. האנדרטה גדולה ומרשימה, ואפשר לעלות לתצפית על הנהר. יש גם תצפית גבוהה יותר בתשלום, אבל נראתה לנו מיותרת. משם המשכנו ברגל לארמון. הגנים והמזרקה בחוץ מאוד יפים. גם כאן, בשל התור הארוך בחרנו לא להיכנס ולהתרשם רק מבחוץ. בסמוך לארמון נמצאת המאפיה המפורסמת – פשטאיש דה בלם, שמגישה את טארט הביצים המפורסם של פורטוגל. זהו המקום הראשון שהגיע את המאפה הידוע, והמתכון נשמר שם בסוד במשך עשרות שנים. אנחנו הגענו לשם סביב השעה 11, לפני שכל הקבוצות מגיעות, ולכן כמעט ולא היה תור. יש תור מסודר שבו משלמים ומקבלים פתק ואחר כך תור לדלפק לקבל את המאפה. אפשר לקנות בבודדים, בשישיות, או בארגזים של 50… תקנו שישיה כי זה כל כך טעים שתרצו עוד אחד! מכיוון שכל הזמן יש במקום תנועה המאפים תמיד יוצאים טריים מהתנור. אפשר לשבת בפנים אם כי קצת צפוף. עדיף ללכת לפארק ליד ולשבת שם על אחד הספסלים. משם לקחנו מונית בחזרה למנוחה בדירה.

טיול בליסבון – אוכל, מסעדות וברים מומלצים

שוק האוכל טיים אאוט – האנגר ענק עם המון דוכנים של מסעדות מרחבי העיר שפתחו שם סניף קטן. במרכז המתחם יש שולחנות וכיסאות שאפשר לשבת ולאכול את מה שתקנו בשוק. אם אתם קבוצה של אנשים, אנחנו הכי ממליצים על משחק – כל אחד לוקח סכום כסף והולך לדוכן אחר לרכוש אוכל לכולם, ואז נפגשים במקום מוסכם מראש, כל אחד עם השלל שהביא, וזוללים הכל יחד. אנחנו עשינו זאת והיה ממש כיף! אל תוותרו על "עוגת קוד" שזה למעשה קציצת דג מטוגנת ומאוד טעימה, על הסנגריות השוות באחד הברים שבמרכז המתחם, ועל חנות השימורים CONSERVEIRA DE LISBOA. לקינוח, תעברו דרך המאפיה MANTEIGARIA שמגישה את הפשטל דה נאטה. התחרות עם פשטאיש דה בלם קשה ביותר! שניהם טעימים מאוד. בסמוך לשוק יש פארק שבו ישבנו לאכול את הפשטל, אך הסתובבו בו סוחרי סמים שהפחידו אותנו קצת אז התחפפנו משם די מהר. אם אתם מגיעים לאזור, עדיף להישאר בתוך השוק עצמו ולא להסתובב מסביבו.

"עוגת הקוד" הידועה
פשטל דה נאטה בשוק האוכל

בית קפה של דגני בוקר – ראינו את הטרנד הזה כבר במספר מקומות בעולם, והוא חמוד מאוד. בבית הקפה Pop Cereal Café Lisboa שבשכונת באירו אלטו תוכלו למצוא רק דגני בוקר! הם פעילים כל היום, ועמוס שם במיוחד בשעות הלילה. תוכלו לבחור מבין מבחר דגני הבוקר המקומיים והמיובאים, להוסיף תוספות שונות, חלב בטעמים ואפילו גלידה. המקום מעוצב בסגנון פופ-ארט עם שולחנות וכיסאות מוזרים ומיוחדים, שרק בשביל זה שווה להיכנס ולצלם. חוויה כיפית לארוחת בוקר, במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים.

מסעדת Topo Chiado – ממש בסמוך למעלית סנטה ג'וסטה נמצאת המסעדה הזו עם נוף מהמם ואוכל מצוין. מומלץ בחום.

הברים של באירו אלטו – האזור הכי שוקק בשעות הלילה היא שכונת באירו אלטו, שבשעות הערב המאוחרות נפתחים בה ברים ומועדונים רבים. בילינו שם בבר יין, וגם בבר קוקטיילים. הכל מאוד נחמד ונגיש. מומלץ להסתובב שם בערב.

בר הקוקטיילים Double 9 – בר של מלון בעל אותו שם, המגיש קוקטיילים מעוצבים ומסוגננים. השירות אדיב ומצוין, הקוקטיילים נהדרים, האווירה היא של בר לאונג' מהוקצע. המחירים מעט יקרים, אבל שווים את זה מאוד.

מסעדת MiniBar Teatro – מסעדה מסוגננת שמתיימרת להיות משהו שונה ומיוחד בגזרת מסעדות העילית. התפריט הולך לפי מערכות (כמו בהצגת תיאטרון) כשאפשר לעשות תפריט טעימות מכל מערכה. המחיר גבוה ביחס לתמורה, השירות לא היה משהו, אבל האוכל היה טעים, הקוקטיילים היו טובים והאווירה נעימה. לשיקולכם.

טיול בליסבון

עד כאן מחוויותנו בליסבון, בנוסף לעיר עצמה עשינו גם חצי יום טיול מחוצה לה, לאזור סינטרה. מוזמנים לקרוא עליו בפוסט הבא שלנו 🙂