יומן מסע טיול ביפן – פרק 5 – אראשיאמה ומקדש הזהב

שיתוף:

בפרקים הקודמים של יומן המסע שלנו של חודש ימים ביפן, סיפרנו לכם על הסיפתח הקצר בטוקיו ועל ההגעה לקיוטו היפה והאותנטית. אחד המאפיינים המרכזיים של קיוטו הוא ריבוי המקדשים. בימים הקודמים ביקרנו במקדש פושימי אינארי, מקדש הכסף ומקדש יאסאקה. נשאר לנו לעשות "וי" על אחד נוסף שנחשב לביקור חובה בקיוטו – מקדש הזהב. ומכיוון שהוא מרוחק יותר ממרכז העיר, החלטנו לשלב אותו עם חצי יום טיול בפרבר של קיוטו בשם אראשיאמה – אזור מאוד פסטורלי ויפה, עם יער הבמבוקים המפורסם (זה שכולם מצלמים באינסטגרם), גשר מקסים מעל הנהר, וכמובן איך לא – עוד מקדש. על יום הטיול שלנו במקדש הזהב ואראשיאמה נספר לכם בפוסט זה.

קיוטו
עמדת היטהרות – מאפיין מרכזי של המקדשים ביפן

מקדש הזהב בקיוטו

הפעם החלטנו לאכול ארוחת בוקר במלון ולא לקנות בסופר, מה שגרם לנו לצאת מאוחר יותר מהימים הקודמים. ייצאנו לכיוון פגודת הזהב (Kinkakuji) המכונה גם פביליון הזהב או מקדש הזהב. פגודת הזהב ממוקמת באזור מרוחק ממרכז קיוטו ולא קרובה לשום מקום אחר, ולכן צריך ממש לנסוע אליה במיוחד, נסיעה שאורכת כ-45 דקות ממרכז העיר. כבר בכניסה איתרנו את נחיל המטיילים הפוקדים את המקום (לשם שינוי הגענו בשעת השיא ולא מוקדם בבוקר כך שהיו תורים ועומסים). כרטיסים עלו 500 ין לאדם, והם מקנים כניסה לגנים של הפגודה.

אראשיאמה
מקדש הזהב – אתר חובה בקיוטו

אל פגודת הזהב עצמה אסור להיכנס על מנת לשמר אותה. מיד כשנכנסים למתחם רואים אותה במלוא הדרה ניצבת במרכז אגם עם גני זן מסביב, והיא יפהפיה ומרשימה מאוד. לא פלא שמדובר באתר חובה למבקרים בקיוטו ואנשים מגיעים במיוחד לכאן. המשך השביל הולך דרך הגנים היפים וסביב הפגודה עצמה כך שתוכלו להתרשם ממנה מזוויות שונות. להבדיל מפגודת הכסף, הגנים של פגודת הזהב פחות מרשימים לטעמנו. משך הביקור שלנו שם היה כשעה בלבד.

אראשיאמה
קיוטו של זהב

חצי יום טיול באראשיאמה

ממקדש הזהב נסענו במונית ורודה(!) עם נהגת נחמדה ודלת שנפתחת אוטומטית לכיוון אראשיאמה Arashiyama. מדובר בפרבר צפוני-מערבי לקיוטו שבו אפשרויות טיול המשלבות טבע אורבני. יש הרבה מה לעשות באראשיאמה כך שכדאי להקדיש לאזור כחצי יום. המונית הורידה אותנו בכניסה ליער הבמבוק בקיוטו (Bamboo Grove) משם הלכנו כשעה (מאוד באיזי) כשמכל צידינו יער במבוק וצמחיה. קטע השביל המפורסם של יער הבמבוק (זה שכולם מצלמים) נמצא לקראת סופו של המסלול, אך לאורך השביל תוכלו למצוא הזדמנויות צילום יפות לא פחות. יש גם מקדש קטן בדרך ודוכני מזכרות כמובן.

אראשיאמה
אראשיאמה
יער הבמבוקים באראשיאמה

ליד הכניסה לקטע המפורסם של יער הבמבוקים נמצאת גם הכניסה למקדש Tenryuji וגני הזן היפים שלו. התשלום הוא בנפרד למקדש ולגנים, כאשר הכניסה מכיוון יער הבמבוקים היא לגנים בלבד (כרטיס כניסה למקדש עצמו תצטרכו לרכוש מהכניסה הראשית אליו). לפי דעתנו מספיק לרכוש כניסה לגנים כי אתם למעשה מקיפים את המקדש בשבילי הליכה ורואים את אותו הדבר בדיוק, יש אפילו ספסלים לשבת ולהתבונן בבריכת הנוי מאותו מקום בדיוק שבו יכולים אנשים שנכנסו למקדש לצפות בה, אז נראה לנו מיותר לשלם על שניהם. אנחנו נכנסנו כאמור מכיוון יער הבמבוק היישר אל גני המקדש בתשלום של 500 ין לאדם וטיילנו בו במשך כשעה.

אראשיאמה
אראשיאמה
אראשיאמה
מקדש Tenryuji

הכניסה הראשית למקדש (ממנה אנחנו יצאנו למעשה) הובילה אותנו לרחוב הראשי של אראשיאמה, שם ישנו שפע של מסעדות, חנויות מזכרות, מתחם של דוכני מזון מהיר וגלידה, וריקשות שאפשר לשכור ולעשות בהן סיבוב. שם ישבנו לאכול ארוחת צהריים במסעדת אטריות סובה שהייתה טעימה מאוד.

אראשיאמה
אטריות סובה באראשיאמה

אחרי ארוחת הצהריים המשכנו ברחוב הראשי עד סופו בגשר Togetsukyo Bridge, אחד המונומנטים הידועים של אראשיאמה. ואכן מדובר בגשר יפה מאוד מעל הנהר המקסים עם הסירות והטבע מסביב, פסטורלי ביותר. משני צידיו של הגשר משתרעת טיילת עם ספסלים בה ניתן לשבת ולתת מנוחה קלה לרגליים לפני שחוצים את הגשר לצידו השני, שם נמצאים מספר מלונות, חנויות ומסעדות נוספות, וגם שם יש טיילת לאורך הנהר. הלכנו מספר דקות לאורך הכביש עד שהגענו לתחנת הרכבת של אראשיאמה, משם לקחנו רכבת בחזרה למרכז קיוטו.

אראשיאמה
אראשיאמה
אראשיאמה
אראשיאמה
אראשיאמה

רובע היגשיאמה בקיוטו

אחר הצהריים, כשהגענו למרכז קיוטו, ישבנו לשתות קפה באחד מסניפי רשת Tully's שהיא רשת חביבה מאוד לקפה ומאפה. בסביבות השעה חמש וחצי יצאנו לצפות בגיישות ומייקו ברובע היגשיאמה יוצאות למופע הערב שלהן, אחרי שהמדריכה שירי לימדה אותנו איפה אפשר לראות אותן יום קודם לכן. ואכן, ההמלצה של שירי הייתה מוצלחת והצלחנו לראות מספר מייקו (גיישה בהתלמדות) יוצאות מבית הגיישות שלהן אל עבר מופע הערב, כשהן לבושות בלבוש מסורתי צבעוני ויפה, מסורקות למשעי, ומאופרות בלבן. בהזדמנות זו גם פגשנו את הבלוגרית והחברה אילנה בר מהבלוג יצאתי מביתי למסעותי שטיילה אף היא באותו זמן ביפן, והחלפנו עמה רשמים מהטיול. כיף לפגוש פנים מוכרות 🙂

קיוטו
קיוטו
גיישות יוצאות למופע הערב באזור היגשיאמה

מסעדת גיוזה מעולה בקיוטו

אחרי מקלחת והתארגנות במלון יצאנו לאכול ארוחת ערב קלילה במסעדת הגיוזות Chao Chao. לרשת שני סניפים קרובים יחסית אחד לשני במרכז קיוטו, בשניהם היה תור מטורף (נרשמים בטבלה, ואפשר ללכת להסתובב חצי שעה ולחזור). לבסוף התיישבנו בסניף Shijo-Kawaramachi שהוא קצת יותר חדש, ולמי שזה רלוונטי עבורו בסניף הזה יש גם אפשרויות צמחוניות (בניגוד לסניף השני). מאוד אהבנו את המקום, את האווירה ואת השירות השמח של המלצרים. הגיוזות היו טעימות בטירוף! אלו מנות קטנות יחסית אז תזמינו לכם איזה ארבעה או חמישה סוגים, ואל תפספסו את הקינוח – גיוזה עם תפוחי עץ וקינמון וכדור גלידה וניל. גם השתייה החריפה מעולה ומגיעה בכוסות גדולות. ארוחת ערב כיפית ומגניבה בקיוטו.

קיוטו
גדת הנהר של קיוטו

אזור גיון שירקאווה בקיוטו

את הבוקר שלמחרת הקדשנו עוד קצת לקיוטו כדי ללכת למקום שלא הספקנו לראות עד כה – אזור גיון שירקאווה. מדובר בכמה רחובות קטנים, צרים ועתיקים יותר של העיר, לצד תעלת מים. אזור שליו ומקסים להסתובב בו. לאורך התעלה יש עמודים בצבע הכתום-אדום (ורמיליון) של המקדשים, ויש שם גם מקדש קטן. זה המקום לצפות בחתנים וכלות המגיעים לעשות שם צילומי חתונה, ואכן נתקלנו במספר זוגות מאוהבים לבושים בלבוש החתונה המסורתי כשהכלה בקימונו אדום. מאוד יפה. ירד לנו קצת גשם ולכן הרחובות היו ריקים יחסית. 

קיוטו
אזור גיון שירקאווה

אחרי הצ'ק אאוט במלון נסענו כשעה ברכבת מקיוטו לתחנת נאמבה Namba שבאוסקה. אומנם רק שעה נסיעה ברכבת, אבל איזה שינוי אווירה! מקיוטו האותנטית נחתנו היישר לסדום ועמורה של יפן – אוסקה. על החוויות המטורפות שלנו באוסקה (כי מה שקורה באוסקה, נשאר באוסקה)  והמשך הטיול שלנו ביפן תוכלו לקרוא בפרק הבא של יומן המסע שלנו.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

2 מחשבות על “יומן מסע טיול ביפן – פרק 5 – אראשיאמה ומקדש הזהב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *