חופשה בארה"ב בעקבות המוזיקה: טיול בשיקגו עיר הבלוז

שיתוף:

בפוסטים הקודמים סיפרנו לכם על הטיול שעשו ההורים של פז בעקבות המוזיקה בשלוש ערים יפהפיות בארה"ב. עד כה כתבנו המלצות וחוויות מניו אורלינס – מרכז הג'אז, ומממפיס – עיר הולדתו של אלביס ומעוז הבלוז. ועם כל הבלוז הזה, אנחנו ממשיכים לפוסט החותם של הסדרה, והתחנה האחרונה בטיול בעקבות המוזיקה- טיול בשיקגו.

שיקגו, "עיר הרוחות", ביתם של האחים בלוז. זה המקום לשמוע בלוז כבד בסגנון של Muddy Waters ,John Lee Hooker או גוספל בסגנון של Aretha Franklin. כולם אגב נולדו בממפיס טנסי או בלואיזיאנה, אך את עיקר הקריירה שלהם עשו בצפון, במועדונים של שיקגו. שיקגו היא אחת הערים הגדולות בארה"ב שוכנת במדינת אילינוי על גדות ימת מישיגן. למי שראה ואהב את הסרט האחים בלוז (וגם למי שלא), העיר שיקגו מספקת את הסחורה.

טיול בשיקגו
נהר שיקאגו

מתי כדאי לעשות טיול בשיקגו?

בשיקגו קר מאוד בחורף, והרוחות מקפיאות את הגוף והשכל, ולכן מומלץ לבקר בה בחודשי הקיץ, אז נעים ונחמד להסתובב ברחובות. אנחנו הגענו במאי ואכן מזג האוויר היה נעים.

איפה ישנים? מלונות בשיקאגו

העיר גדולה, ומרכז העניניים הוא סביב שדרות מישיגן הידועות בשמם Magnificent Mile (אנקדוטה – כשפז הייתה קטנה היא כינתה אותם "מגניביסנט מייל"). מצפון ל- Chicago River תמצאו את המסעדות, החנויות ומועדוני המוזיקה העיקריים של העיר, ולכן כדאי למצוא מלון באזור שדרות מישגן, ואז תהיו במרחק הליכה מהמקומות החשובים לביקור ביום ובערב. יש שפע רב של מלונות, אם כי המחירים לא זולים.
אנחנו השתכנו במלון בChicago Downtown Courtyard שהיה חדיש, מודרני, נקי וממוקם במרחק הליכה מכל מקום. מלון נוסף מומלץ הוא Double Tree by Hilton – Magnificent mile, שאנו מכירים מביקורים קודמים בעיר.

טיול בשיקגו
מגניפיסנט מייל (שדרות מישיגן)

איך מתניידים בעיר שיקאגו?

מאחר ולקחנו מלון סמוך לשדרות מישיגן, את רוב התנועה בעיר עשינו ברגל, כי הכל קרוב. למוזיאון המדע והתעשייה המרוחק ממרכז העיר, והלוך-חזור לשדה התעופה נסענו באמצעות אפליקציית אובר (UBER). יש לקחת בחשבון שזה קצת יקר בשיקגו (30$ – 45$), ולכן גילינו כי ממוזיאון המדע ניתן לחזור לשדרות מישיגן באוטובוס עירוני, וממש נוח, בעלות של 2.5$ לאדם. פרטים בהמשך. לכן, אם חפצה נפשכם להגיע ליעדים רחוקים מהמרכז, מומלץ לבדוק נסיעה באוטובוס לפני שממהרים להזמין אובר או מונית רגילה.

מה אוכלים בשיקגו?

סטייקים – שיקגו התפרסמה כעיר הבשר בראשית המאה 20 – כאשר העיר היתה המרכז של צפון אמריקה לעיבוד בשר. ולכן, אין טיול בשיקגו בלי לאכול איזה סטייק טוב. אנו ממליצים על Ruth’s Chris steak house.

פיצה בשיקגו – אנחנו אכלנו ב Lou Malnatis.  היה כל כך עמוס בשעה 19:00 שנראה כי כדאי להזמין מקום מראש. הפיצות באמת טובות מאוד, מלאות רסק עגבניות והררי גבינה (וגם הסלטים טובים). מומלץ להזמין את הפיצה שנקראת deep dish האופיינית לפיצריות בשיקגו.

פופקורן – סניף של רשת הפופקורן המאוד מפורסמת Garret Popcorn shop היה ממש ליד המלון שלנו. תוכלו למצוא כאן פופקורן במגוון טעמים. ברוב שעות היום עומדים בתור!

טיול בשיקגו
הפופקורן המפורסם

קפה עם סופגניה נהדרת ב Stan’s Donuts על שדרות מישיגן בצד הדרומי של הנהר בדרך לפארק המילניום.

וכמובן – חובה – קפה טוב עם עוגת גבינה ב Cheese cake Factory שבשדרות מישיגן ליד ה Water Tower. אנחנו חגגנו בה את שבועות, איך אפשר לחגוג שבועות בלי עוגת גבינה?

טיול בשיקגו
עוגת גבינה בצ'יזקייק פקטורי

משקה ארנולד פאלמר – ארנולד פאלמר היה כוכב גולף אמריקאי שכונה "המלך", אגדת גולף. פאלמר אהב לערבב את התה הקר שלו (ice tee) עם לימונדה. מאז בכל המסעדות והברים אתם יכולים להזמין משקה ארנולד פאלמר, ותקבלו תה קר עם לימונדה והרבההה קרח. בהחלט משקה טעים ומרענן, במיוחד בחום של ניו אורלינס וממפיס, אך גם בשיקאגו. מומלץ!

טיול בשיקגו
משקה ארנולד פאלמר

מה עושים? אטרקציות בשיקגו

פארק המילניום  Millennium Park – נבנה לכבוד המילניום החדש בשנת 2000, אך פתיחתו התעכבה והוא נפתח בפועל רק בשנת 2004. יש בו מספר אלמנטים מיוחדים, פסלים סביבתיים ענקיים, ומומלץ מאוד לא לפספס. בחורף פותחים בו משטח החלקה על הקרח. מה תמצאו בפארק:

  • פסל ה"שעועית" הוא כינוי לפסל מיצג ענק שנקרא Cloud Gate – שער העננים – יצירת אומנות של הפסל הבריטי Anish Kapoor, אנגלי-יהודי שנולד בהודו. הפסל עשוי כולו כמראה והוא משקף את כל סביבתו, השמים הכחולים-מעוננים משתקפים בו גם, וניתן לעבור מתחתיו.
  • Crown Fountain  – מזרקת קראון – יצירה מדהימה של האומן הספרדי Jaume plensa. שני עמודים שחורים בגובה של כ- 15 מטר ניצבים זה מול זה. בצד הפונה זה אל זה מוקרנים פנים, האחד של גבר והשני של אישה. הפנים משתנים, הבעות הפנים משתנות והתמונה זזה כל הזמן. מידי פעם מופעלת המזרקה (כפי שניתן לראות בתמונה), ומים פורצים אל משטח הגרניט השחור. כמה הופתענו! וממש התהפנטנו, לא יכולנו לזוז משם…
  • עוד תמצאו בפארק– אולם למופעי מוזיקה תחת כיפת השמיים, יצירה ארכיטקטונית מרשימה, כדאי להתעניין עם הגיעכם לעיר האם יש מופעים, אנחנו לא זכינו. למיטב ידעתנו, אירועי המוזיקה מתחילים בחודש יוני (אנחנו היינו במאי) ונמשכים עד אוגוסט.
טיול בשיקגו
פסל השעועית בפארק המילניום
טיול בשיקגו
מיצג המזרקה בפארק המילניום

שייט על הנהר של שיקגו – יש סיורים מאורגנים וניתן לקחת סתם "מונית" סירה בשביל החוויה. רכישת כרטיסים ויציאת הסירות מה shoreline sightseeing docs על גדת הנהר ליד הגשר של המישגן אווניו.

נייבי פיר – Navy pier – מתחם של מעין חצי אי, הנכנס את תוך אגם מישיגן. כל הפיר הוא מתחם בילוי וטיילת, ספסלים פזורים מול האגם, בתי קפה, מסעדות, מתקני שעשועים לילדים, דוכני מזון וכדומה.  מרחק הליכה מאזור ה- Magnificent mile (שדרות מישיגן). בימי הקיץ המקום שוקק חיים. ניתן לצאת מכאן להפלגה באגם, לעלות על הגלגל-ענק או סתם לשמוע מוזיקה ולשתות קוקטייל. בביקור שלנו בחודש מאי המתחם היה רובו סגור, אז התאכזבנו. הייתה רוח קרה ובאמת לא היה כל כך נעים להסתובב, אם כי זכינו לראות את טקס הזיכרון של חיל הים וההצלה- הספינות עשו שייט בתהלוכה, סבבו זו את זו, ונזרקו זרי פרחים למים.

טיול בשיקגו
נייבי פיר

מוזיאון המדע והתעשייה- Museum of Science and Industry – בכתובת 5700 S Lake Shore Dr – שווה ביקור! ידוע כאחד ממוזאוני המדע הגדולים בעולם. נפלא לילדים ולמבוגרים כאחד, בילינו בו כמה שעות טובות ולא ראינו הכל… התערוכות כולן אינטראקטיביות ומזמינות להתנסות ולגעת. מיצג מיוחד הוא הצוללת הגרמנית U-505 שנמצאת שם בשלמותה וניתן להיכנס אליה בסיור מודרך (בתוספת תשלום בכניסה). בסיור תראו את מדורי הצוללת ותשמעו את הסיפור המדהים של לכידתה במלחמת העולם השנייה. הביקור במוזיאון כולל הצוללת עולה 57$ לאדם (קצת יקר) וכדאי לתכנן לפחות 5-6 שעות, גם ככה לא תספיקו הכל.
למוזיאון נסענו ב UBER (קצת יקר, נסיעה ארוכה מהמרכז – כ 30$) וחזרנו באוטובוס עירוני מצוין (מספר 2 או 6) שמגיע עד לשדרות מישיגן ונוסע לאורכן, מחיר כרטיס 2.5$ לאדם. תחנות האוטובוס נמצאות על הרחוב הראשי שמול הכניסה למוזיאון שנקרא E57th Dr בפינת רחוב S Evertett Ave. הבילוי במוזיאון מתאים במיוחד לימי גשם, אך לא רק. פרטים נוספים על שעות פתיחה, דרכי הגעה ומחירים ניתן למצוא באתר המוזיאון.

ומוזיקה… מוזיקה… בשביל זה באנו לא?

יש בעיר מגוון גדול של מועדוני מוזיקה, ואנחנו בחרנו מועדון מאוד מפורסם אך קטן ודחוס, מרחק הליכה מהמלון שלנו על רחוב Ontario מועדון ה-Blue Chicagoהכניסה עולה 10$ לאדם, התשלום כולל את המופע אך לא את השתייה. ההופעות מתחילות בסביבות השעה 21:00 וכדאי להגיע קצת קודם כדי לתפוס כיסא במקום טוב, קרוב לבמה (המקום באמת קטן). בכל ערב עולים מוזיקאים אחרים, ואנחנו הגענו למקום שני ערבים ולא הצטערנו כלל – איזה מוזיקה! על הבמה תופים, קלידים, בס, גיטרה מובילה, ובמחצית השניה של הערב גם זמרת. הקהל משתתף בהופעה, מתלהב ורוקד – שווה בגדול!

https://www.youtube.com/watch?v=aRjysGXbiCQ

יש לציין שהמוזיקה שפגשנו בשיקאגו הייתה האיכותית ביותר שפגשנו במסע המוזיקה שלנו, ויכולנו להישאר ולשמוע אותה שעות. יש לעיר שיקגו עוד הרבה מה להציע ואנו עשינו טיול בשיקגו למשך יומיים וחצי בלבד… אז זה מה שהספקנו. עד כאן חוויותינו מהחופשה בעקבות המוזיקה בארה"ב – ביקור בניו אורלינס, קפיצה לממפיס וכמובן טיול בשיקגו – עיר הבלוז. לאורך הדרך נחשפנו לערים חמות ותוססות, שמוסיקת הג'אז והבלוז הן חלק בלתי נפרד מהאווירה המקומית בהן. גם בשיקגו הקרה והגדולה הצלחנו להתחמם מצלילי הבלוז הסוחפים שמשוועים לצאת מהמועדון הקטן והדחוס ולסחוף אחריהם את כל תושבי העיר. מזמינים אתכם ליהנות מהצלילים ולתכנן גם לכם טיול בשיקגו, ואם תוכלו גם בממפיס ובניו אורלינס.

עד הפעם הבאה…

זיו ונעמה (ההורים של פז)

לפוסטים נוספים על ארה"ב

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *