מה אוכלים בלונדון? הכל חוץ מאוכל בריטי

שיתוף:

כשחושבים על לונדון חושבים על אנגליה, וכשחושבים על אוכל אנגלי… טוב זה לא מעורר תיאבון במיוחד. אבל לבירה הבריטית יש דווקא המון מה להציע במסגרת הסצנה הקולינרית שלה שרק הולכת ומתרחבת עם השנים. גלי המהגרים שפקדו את לונדון בעשורים האחרונים עשו לבריטים היכרות עם אוכל טוב, ואלה לא מוכנים יותר להתפשר על השפרד פאי בפאב השכונתי. ללונדון הגענו לחופשה של שבוע, ולמרות הזמן הקצר יחסית, הספקנו לאכול ה-מ-ו-ן! כשמדובר בעיר כל כך גדולה עם כל כך הרבה אפשרויות, צריך לפחות לנסות לטעום מהכל. אז מה אוכלים בלונדון? הפוסט הזה נועד לענות בדיוק על השאלה הזו!

קרפ סיני מלוח בשוק ספיטלפילד

מסעדות שוות בלונדון

בלונדון צצות מסעדות מצוינות כפטריות אחרי הגשם, ובכל ביקור שלכם בעיר הגדולה תוכלו למצוא מסעדות חדשות וטרנדים חדשים בעיר. הטרנדים העכשוויים כוללים מסעדות פיוז'ן שמשלבות בין אוכל אסיאתי לאוכל מהמטבח הלטיני, מסעדות יפניות ופרואניות ודוכני אוכל רחוב שהופכים למסעדות אוכל רחוב. כמובן שיש טווח רחב של מחירים החל מדוכני רחוב זולים ועד למסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן. הכל לפי טעמכם כמובן. יש גם מסעדות בסגנון ים תיכוני, ואף מסעדות של שפים ישראלים המגישים מהמטבח הישראלי (כמו המסעדות של אסף גרניט למשל), אבל בואו, לא באנו ללונדון בשביל לאכול פיתה עם חומוס…
להלן המסעדות שאנחנו ממליצים עליהן בלונדון (יש עוד מלא, זה רק על קצה המזלג):

1. אנדינה – פרואני לפרצוף שלכם

אחת הסצנות הקולינריות העכשוויות היא אוכל פרואני. מסעדת Andina לוקחת את האוכל הלטיני צעד אחד קדימה ומספקת תפריט מוקפד של טאפאסים שווים וטעימים. המסעדה ממוקמת בשכונת שורדיץ' המגניבה עם קירות הגרפיטי הרבים וזה רק מקנה למקום אווירה יותר טרנדית. מומלץ להזמין מקום מראש כי המסעדה הייתה מפוצצת כשהגענו (תשע בערב) ואנשים עמדו על הבר ובתור כדי לשבת. המקום מאוד צפוף ורועש, באווירה של בר תל אביבי (לא מתאים לכל אחד) אבל אם אתם בעניין – תרוויחו ארוחה שווה במיוחד.

מסעדת אנדינה בשורדיץ'

2. רוסופומודורו – איטלקית עם חוצפה

אזור קמדן טאון הוא אחלה מקום להסתובב בו גם ביום וגם בערב, אז נפתחים שם פאבים ומועדונים נחמדים (קצת תיירותיים). אנחנו הגענו לארוחת ערב מאוחרת במסעדת Rossopomodoro שלמרות היותה חלק מרשת, מספקת אוכל איטלקי אותנטי ומשובח ביותר. אחת הפיצות הטעימות שאכלנו אי פעם (אמיתי!).

רוסופומודורו בקמדן טאון

3. קנדה יא – הראמן הכי טוב בעיר

מסעדת Kanada-Ya היא מעין בר יפני קטנטן המיועד בעיקר לארוחות צהריים של אנשי העסקים באזור. זה מקום לחטוף משהו ולהמשיך הלאה, ולא מקום לשבת בו לזמן ארוך. הישיבה היא על שרפרפי עץ קטנים לצד בר צר (כאמור יש ממש מעט מקומות בפנים) והתפריט מורכב בעיקר מראמן ומנות צד יפניות נוספות כמו גיוזה. אין טעם להזמין משהו אחר חוץ מראמן כי מדובר במנה מושלמת. האוכל מגיע מהר וגם השירות מהיר בהתאם לאופי של המסעדה. מומלץ לארוחת צהריים, במיוחד כשקר וחורפי בחוץ.

ראמן בקנדה יא

4. בורגר אנד לובסטר – טוויסט מעניין

לא ידענו כל כך למה לצפות כשנכנסנו לסניף של Burger & Lobster באזור מייפייר, אבל כנראה שזו הייתה בחירה מוצלחת. אין הרבה מגוון בתפריט – מגישים בשרים ולובסטרים, כשמנת הדגל (בתמונה למטה) היא המבורגר עם לובסטר. לא בטוח שזה לגמרי מצדיק את המחיר, אבל היי – איפה עוד תהיה לכם הזדמנות לאכול המבורגר עם לובסטר? והצ'יפס כמהין – אליפות!

בורגר אנד לובסטר

5. דה הולי בוש – הגסטרו פאב של הסלבס

חיפשתם מה אוכלים בלונדון? תתפלאו אבל גם המקומות הבריטים יכולים להפתיע! בכל ביקור בלונדון מומלץ להיכנס לגסטרו פאב, מקום המגיש בירות ואוכל. הגסטרו פאב The Holly Bush בשכונה היוקרתית המפסטד הית' (בה כדאי לכם לבקר בלי קשר) הוא אחד הטובים ולא תוכלו ליפול שם. הבירות מצוינות ויש מבחר מדהים, האוכל משגע (אכלנו אויסטרים, שפרד פאי, סלמון וניוקי) והשירות מעולה. כשאתם נכנסים יש רק בר שאפשר לשבת לשתות בו, אבל אם תיכנסו קצת פנימה יפתחו בפניכם חדרים על חדרים של שולחנות לישיבה באווירה נוחה ונעימה. ואם יתמזל מזלכם, אולי תיתקלו בכמה מהסלבס שגרים בשכונה (כמו סטינג וגווינת פלטרו).

דה הולי בוש פאב בהמפסטד הית'

6. דאק אנד וופל – הנוף עושה את ההבדל

מי שמחפש חוויה קולינרית בשילוב עם נוף פנורמי על העיר לונדון – זוהי Duck & Waffle. המסעדה ממוקמת בקצה המזרחי של הסיטי של לונדון, במגדל רב קומות. הזמנת מקום מראש היא בגדר חובה, ורצוי כמה שיותר מוקדם. אם אתם חוגגים אירוע מיוחד (כמו יום נישואין למשל כמו שאנחנו חגגנו) תכתבו להם מראש והם יעשו מאמץ לתת לכם שולחן שווה מול הנוף. בניגוד למסעדות בלונדון, דאק אנד וופל פתוחה 24/7 ומגישה ארוחות בוקר, צהריים וערב לכל אורך היום. הכי שווה להגיע לשם בזמן השקיעה ולצפות בלילה יורד על העיר. מנת הדגל היא וופל בלגי עם ברווז, ביצת עין ורוטב מייפל ושווה להזמין אותה! אל תתבלבלו, מדובר במסעדה יקרה מאוד, אבל הנוף שווה כל פאונד. לאירועים מיוחדים זה המקום המושלם.

דאק אנד וופל

7. טרישנה – הודו עם כוכב מישלן

ועם במסעדות יקרות עסקינן, בלונדון יש שפע של מסעדות מישלן מכל סוגי המטבחים ובטווחי מחירים שונים. אחד המטבחים הנפוצים בלונדון הוא דווקא המטבח ההודי ויש בה מסעדות הודיות בשפע. אבל מסעדה הודית עם כוכב מישלן? זה כבר מיוחד! רק הכניסה למסעדת Trishna דורשת התייחסות עם מבנה המכוסה כולו פרחים ועפיפונים. האווירה במסעדה נהדרת, השירות מעולה, האוכל טעים (זהירות – חריף!) ומשביע בטירוף, והמחיר לא נורא בכלל למסעדת מישלן. אכלנו שם צהריים ונהנינו מאוד.

טרישנה – כוכב מישלן

האוכל רחוב הכי טוב בלונדון

בלונדון יש שפע של שווקים, ובהתאם לכך גם שפע של אוכל רחוב מכל הסוגים, הצבעים והמינים. אם תעזו קצת תוכלו למצוא גם מאכלים מיוחדים שלא טעמתם מעולם מכל קצוות תבל. אז מה אוכלים בלונדון מבחינת אוכל רחוב? זוהי רשימת המאסט שלנו כשמדובר באוכל רחוב בלונדון:

1. הקלאסי – פיש אנד צ'יפס בבורו מרקט

מה אוכלים בלונדון שאלתם? פיש אנד צ'יפס כמובן! איך אפשר לסיים חופשה בלונדון מבלי לטעום מהמאכל הלאומי המקומי? המקום שמוכר את הפיש אנד צ'יפס הכי שווה בעיר (אם כי לא זול במיוחד) היא מסעדת Poppies הותיקה, עם סניפים שונים ברחבי העיר. אנחנו אכלנו בדוכן של פופיס בשוק בורו ומזל שהגענו מוקדם יחסית כי בשעת הצהריים התור שהשתרך מחוץ לדוכן הלך והתארך…

פופיס פיש אנד צ'יפס

2. המיוחד – כריך קסאווה בשוק ספיטלפילד

בלונדון יש מהגרים ממדינות שונות ומגוונות, בין היתר מברזיל. וככה, בשוק ספיטלפילד השוקק, תוכלו למצוא דוכני מזון מכל מיני מדינות בעולם, ובין היתר את דוכן כריכי הקסאווה הברזילאי. עומר לוגסי התותח הכיר לנו את הדוכן הזה במסגרת סיור אוכל שעשינו איתו (ראו למטה) והתאהבנו בדבר הזה לגמרי. את קמח הקסאווה מייצרים משורש צמח הקסאווה, והוא למעשה ללא גלוטן. הטבחים בדוכן שופכים קמח קסאווה למחבת ומהחום הוא פשוט מתאחה לכדי טורטיה כזאת, בה הם שמים גבינה צהובה, גבינת עיזים, ירק ופטריות. יש כמובן בטעמים שונים ומשונים. פשוט מושלם.

כריך קסאווה בדוכן ברזילאי בשוק ספיטלפילד

3. המובן מאליו – פיצה בנילס יארד

לא יכול להיות שנכתוב פוסט על אוכל רחוב בלי לתת לכם המלצה על פיצה מצוינת. אם תלכו באזור תחנת הטיוב קובנט גארדן (אזור שמומלץ להסתובב בו) תמצאו סמטה קטנה שמובילה לחצר קטנה ושלווה בשם Neal's Yard שזו ממש פנינה קטנה באמצע העיר. במרכז החצר ספסלים צבעוניים ועצים, והבניינים מסביב צבועים ומצוירים בצבעי פסטל יפים המקנים למקום תחושה של ילדי הפרחים בשנות השבעים. מלבד ספסלים, בחצר היפה יש מספר חנויות למוצרים טבעיים, בית קפה, מאפייה טובה (וידועה) והפיצה המפורסמת של נילס יארד. קנו לכם משולש והתיישבו באחד הספסלים בחצר היפה לתת מנוחה לרגליים וללב.

נילס יארד

4. הפיקנטי – צ'יפס מתובל בשוק פורטובלו

שוק פורטובלו הוא אחד השווקים הגדולים בלונדון וממוקם בשכונה היפה נוטינגהיל, שהיא כשלעצמה סיבה להגיע לאזור ולהסתובב בו. השוק פתוח כל השבוע למעט יום ראשון, אבל בשבת זה היום העיקרי והמרכזי בו השוק גדול, שוקק ומלא במבקרים. בשוק תמצאו דוכני וינטג', תקליטים, בגדי יד שניה, תיקים, מזכרות, אומנות וכמובן – מתחם שלם של אוכל רחוב מסוגים שונים. יש שם דוכנים של אוכל מקסיקני, הודי, יפני, דרום אמריקאי ועוד ועוד. בין היתר מצאנו דוכן שמוכר צ'יפס טרי טרי מתפוחי אדמה ענקיים שהם חותכים ומטגנים במקום. אפשר לקנות את הצ'יפס בתיבולים שונים ומעניינים.

דוכן עוף מטוגן בשוק פורטובלו

מה אוכלים בלונדון? סיור אוכל שווה במיוחד

אם אתם לא יודעים או לא בטוחים איפה הכי מומלץ לאכול מבחינת דוכני רחוב, עומר לוגסי (הלונדוניסט) הוא הכתובת שלכם! עם עומר עשינו סיור אוכל ואומנות רחוב בשכונת שורדיץ' ושוק ספיטלפילד. מלבד הידע המטורף של עומר בהיסטוריה של לונדון ושל השכונה, ובאוכל הנפלא שיש שם – הוא מכיר את המקומות הכי שווים והכי טעימים שאי פעם תגיעו אליהם בלונדון. דוכן כריכי הקסאווה למשל, הוא משהו שבחיים לא היינו מגיעים אליו אלמלא הסיור עם עומר. מדובר ביום טיול שווה במיוחד שאנחנו ממש ממליצים לכם לא לפספס.

צפו בהיילייטס של הסיור אוכל ואומנות רחוב בשורדיץ' עם עומר לוגסי
סיור אוכל ואומנות רחוב בשורדיץ' עם עומר לוגסי

מה אוכלים בלונדון? קינוחים!

אחרי שאכלנו כל כך הרבה הגיע הזמן לפתוח את קיבת הקינוחים. אלו ההמלצות המתוקות שלנו ללונדון:

1. האלגנטיות הבריטית – תה אחר הצהריים

בואו לא נשכח שלונדון היא בכל זאת בירתה של אנגליה, הממלכה המאוחדת השומרת בקנאה על אלגנטיות בריטית טיפוסית. אז אם חשקה נפשכם בחוויה יוקרתית המשקפת את האופי המקומי, אי אפשר שלא לדבר על תה אחר הצהריים המסורתי. אצל הבריטים נהוג לעשות הפסקת ארבע (כמו בקיבוץ) ולנשנש תופינים מלוחים ומתוקים עם לחמניות סקונס, ריבה ו-וויפד קרים. כל זה בשילוב קנקן תה כמיטב המסורת. את החוויה הזו אפשר לעשות במסעדות ומלונות יוקרתיים שונים ברחבי העיר, במחירים שונים ועם היצע משתנה. אנחנו בחרנו ללכת על בטוח וגם לא להתפרע במחיר, ועשינו תה אחר הצהריים בדלאוני (Delauny). החוויה עלתה 20 פאונד לאדם, וכללה קנקן תה לכל אחד וערימת מגשים מלאי כל טוב – קרקרים עם ממרחים מלוחים, עוגות ותופינים מתוקים, לחמניות סקונס עם ריבה למריחה במספר טעמים ועוד. כשהיה משהו שאהבנו במיוחד ביקשנו ממנו עוד והם הביאו בשמחה, וכשהתה נגמר מילאו אותו מחדש. השירות היה מסור ואדיב מאוד, והחוויה הייתה פשוט מושלמת.

תה אחר הצהריים בדלאוני

לחובבי התה ומביני עניין

במסגרת סיור האוכל שעשינו עם עומר לוגסי, הגענו לבורסת התה של לונדון, שנמצאת באזור שורדיץ'. מהמקום הזה מספקים תה לבתי מלוכה רבים ברחבי העולם, כולל בית המלוכה הבריטי. בחנות תוכלו לשבת ולטעום מהתה המשובח וגם לקנות לכם מסוגי התה השונים. אם ממש תרצו, תוכלו גם לקנות את התה שהוגש בחתונה המלכותית של הארי ומייגן… טעמנו הוא לא משהו. אבל יש סוגי תה אחרים ומאוד מיוחדים, כמו אפרסקים בשמנת! למי שמגיע במסגרת הסיור של עומר ניתנת הנחה ברכישת תה.

בורסת התה של לונדון

2. בית הקפה של ההרודס

ההרודס הוא קניון מותגים לעשירים בלבד, עם חנויות מותגי יוקרה וניחוח של זהב ויהלומים. למה לכם להיכנס לשם? כי יש שם את אחד ממתחמי האוכל השווים בלונדון למאכלי בוטיק. גם אם אתם לא אוכלים שם, מומלץ להיכנס לשטוף את העיניים ולהריח את ניחוחות הכמהין והקוויאר. אנחנו התיישבנו לשתות קפה ולאכול מאפים באווירה היוקרתית (היה מעולה!), ואף הצטיידנו בלחם שווה של הרודס לארוחת הבוקר שלמחרת.

בית הקפה של ההרודס

3. חנות השוקולד דארק שוגרס

חנות השוקולד המושלמת Dark Sugars היא לא חנות זולה, אבל מציעה שוקולדים במגוון צבעים וטעמים. החנות נמצאת באזור שורדיץ' השיקי והמגניב (הפלורנטין של לונדון) והוקמה על ידי חבורת ברנשים מוזרה למדי הכוללת כמה מתושבי השכונה שהיגרו אליה מאפריקה, ורב יהודי אחד שסייע עם הכסף. השוקולד טעים להחריד, מצטלם מעולה וכל האנשים… עוצרים ומריחים.

שוקולד בחנות דארק שוגרס

עוד לא שבעתם?

אם אתם רעבים לעוד אינפורמציה על לונדון לקראת תכנון החופשה שלכם, היכנסו לפוסט הזה בו כתבנו לכם המלצות ממקור ראשון מה כדאי לעשות בלונדון ואין להתכונן לטיול שלכם.
מוזמנים גם להאזין לפרק שלנו על לונדון בפודקאסט "טרמינל":

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

2 מחשבות על “מה אוכלים בלונדון? הכל חוץ מאוכל בריטי”

  1. שלומית ביטון

    ממש ממש אהבתי את הפוסט! אינפורמטיבי ויעיל מאוד (אני בקרוב בלונדון ואשתמש בו בהחלט)
    אה, ומזל טוב ליום הנישואין!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *