טיול בירושלים – זווית אחרת על העיר

שיתוף:

למרות שירושלים נמצאת בסך הכל כשעה – שעה וחצי נסיעה מתל אביב, כמעט ולא יוצא לנו לבקר בה. כבר הרבה זמן חשבנו לעשות טיול בירושלים ולבסוף נפלה ההחלטה ללכת על זה ולעשות סופ"ש בירושלים. מכיוון שרצינו לשלב כמה שיותר חוויות בסופשבוע בירושלים, הלכנו על לינה בשני מלונות שונים בעיר – האחד במרכז העיר עם גישה נוחה לעיר העתיקה ולאטרקציות השונות במרכז. השני באווירה שונה לגמרי מחוץ למסלול המוכר – בשכונת עין כרם השלווה והפסטורלית. בפוסט זה נספר לכם על החוויות שלנו בירושלים וניתן לכם המלצות לתכנון טיול בירושלים עם כל המלונות, האטרקציות ומה שבניהם.

ירושלים מזווית אחרת

האזינו לפרק על ירושלים בפודקאסט "טרמינל"

איך לתכנן טיול בירושלים

כשהתחלנו לתכנן את הטיול בירושלים הרגשנו כאילו אנחנו מתכננים טיול בעיר אירופאית, מכיוון שאנחנו באמת ובתמים (ואולי זאת נקודה לרעתנו) לא מכירים את העיר. יצאנו מתוך נקודת המבט של תיירים המגיעים לעיר זרה, למרות שזו לא הפעם הראשונה שלנו שם. כשבאים לתכנן טיול בירושלים יש כמה דברים עיקריים שצריך לקחת בחשבון:

חגים, מועדים וענייני לו"ז – ירושלים היא עיר של קודש וחול, ויש מעבר חד בין השניים. בחגים או ימים מיוחדים (עבור שלושת הדתות) יש שינויים בשעות הפתיחה, אירועים שונים בעיר, עומסים במקומות התיירותיים (תלוי במועד) והרבה נוכחות ביטחונית. לפני שאתם מתאמים תאריך, בדקו האם מדובר בחג או מועד, והאם יש היערכות מיוחדת בעיר לקראת המאורע. לחגוג את סוכות בירושלים למשל, יכולה להיות חוויה מיוחדת ומרגשת מאוד, אך צריך להגיע אליה ערוכים ולא מופתעים.

טיול בירושלים
ירושלים היא עיר של קודש וחול

שבת המלכה – אולי זה ישמע לכם מובן מאליו, אבל אנחנו מודים שלנו זה לא היה מספיק מחודד כמי שמתגוררים בתל אביב ומטיילים בעולם – שבת בירושלים זו חוויה אחרת לגמרי. זה לא כמו לבלות את יום ראשון בפראג… אם החלטתם לעשות סופ"ש בירושלים, כדאי שהוא יהיה סופ"ש ארוך (כולל חמישי או ראשון), וכשאתם מתכננים את הלו"ז שלכם בדקו היטב מתי האתרים נסגרים והאם הם פתוחים בשבת. בניגוד לתל אביב, רוב המקומות, כולל מסעדות, סגורים מכניסת השבת ועד צאתה, אז כדי להימנע ממבוכה או אכזבה – היערכו בהתאם ותכננו את האטרקציות שחשובות לכם ביום חול ולא בשבת.

עונות השנה ומזג אוויר בירושלים – מזג האוויר בירושלים שונה ממקומות אחרים בארץ ודומה במעט לאירופה. בחורף קר, יורד גשם ואף שלג (!) ובקיץ יכול להיות מאוד מאוד חם. כל חופשה בירושלים תושפע מהעונה בה אתם מבקרים. בחורף תזכו לראות את העיר מכוסה לבן, ולחוות את אורות חג המולד. באביב הגנים פורחים והעיר מתכוננת לפסח / פסחא. לכל עונה יש את הקסם שלה. אנחנו הגענו לירושלים בחודש מאי, תקופת האביב, אך נפלנו על סוף השבוע החם ביותר בשנה (היו שריפות בכל רחבי הארץ), ועל תקופת הרמדאן בה יש תפילות יום שישי מיוחדות עם היערכות ביטחונית מוגברת, מה שאילץ אותנו להגביל את השהות בחוץ. לצערנו, אין המון אטרקציות מקורות או סגורות בעיר העתיקה וברחבי ירושלים והיינו צריכים קצת לאלתר. אם אתם רואים בתחזית שעומד להיות מאוד חם – שווה לשקול לשנות תאריך. אם לא, הקפידו על מים, כובעים, קרם הגנה ועצירות תכופות בצל ובמזגן.

טיול בירושלים

טיול בירושלים – התניידות בעיר

ירושלים עצומה, ופרוסה על כל ההרים שסביב. קצת כמו בלונדון, גם בירושלים יש אינספור שכונות, כל אחת בעלת אופי משלה. רוב האתרים מרוכזים באזור העיר העתיקה ובסמוך לה, אבל אם תרצו להגיע לאתרים מרוחקים יותר, או שאינכם מעוניינים לצעוד הרבה, תצטרכו להתנייד ברכב או בתחבורה הציבורית (יש כאן רכבת קלה! בקרוב אצלנו). כפי שציינו קודם, התחבורה הציבורית איננה פעילה בשבת ולכן אם בחרתם לעשות טיול בירושלים במהלך סוף השבוע, תצטרכו להגיע אליה ברכב. הנסיעה ממקום למקום יכולה לקחת זמן, שמתבזבז גם על מציאת חניה לפעמים. צריך לקחת זאת בחשבון בבניית המסלול ובתכנון הלו"ז של הטיול. יש חניונים נוחים במקומות המרכזיים בעיר, אך הם עולים לא מעט וגם את זה כדאי לחשב בעלויות הטיול. מומלץ לחנות בחניון מוסדר ולהימנע מכניסה עם הרכב לסמטאות הצרות של העיר העתיקה. שימו לב גם שישנן שכונות בירושלים שעדיף להימנע מהכניסה אליהן בשל בעיות ביטחוניות, אז דעו לאן אתם נוסעים והימנעו מהתברברות מיותרת שאולי תוביל אתכם לשכונה שלא התכוונתם להיכנס אליה מלכתחילה.

טיול בירושלים
שדרות בן יהודה בשישי בלילה

מלונות בירושלים

בבחירת מלון בירושלים תצטרכו קודם לבחור באיזה אזור אתם מתמקדים, בעיקר אם מדובר בסופ"ש שאז מתסמכים על הליכה ברגל או נסיעה ברכב. אנחנו בחרנו לחלק את החופשה לשני מוקדים שונים וליהנות משני העולמות. ישנם הרבה מלונות מומלצים בירושלים, אבל אנחנו יכולים להמליץ על השניים שישנו בהם במהלך הטיול בירושלים:

מלון איביס סטיילס – חופשה משפחתית במרכז ירושלים

אם אתם מגיעים עם כל המשפחה, ומחפשים מלון נוח ופרקטי, במחיר סביר, קרוב לכל האטרקציות המרכזיות – מלון Ibis Styles הוא הבחירה המושלמת עבורכם. המלון ממוקם על שדרות בן יהודה, במרחק הליכה מהעיר העתיקה, משוק מחנה יהודה, ומכל האטרקציות שבמרכז העיר. באזור יש אינספור מסעדות, בתי קפה ופאבים שפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה (חלקם פתוחים גם בשישי בערב ובשבת).

טיול בירושלים

זהו מלון חדש בירושלים, המציע חדרים במחיר שווה לכל נפש, בעיצוב מודרני וחדשני. החדר שקיבלנו היה בקומה העליונה במלון, עם נוף על כל העיר (יפה גם ביום וגם בלילה). החדר היה מרווח, נקי ומסודר, עם "ריח של חדש" וכל מה שצריך בלי גחמות. בהגיענו חיכתה לנו סלסלת פירות וממתקים ושני בקבוקי מים על חשבון הבית. הפקידים בקבלה היו נחמדים ואדיבים מאוד. בלובי יש עמדת מחשב עם אינטרנט, ספות ישיבה, ועמדה של קפה ותה לאורחי המלון. מלון איביס מותאם לשומרי שבת, שכן יש בו מעלית שבת, וארוחת הבוקר בשבת היא כשרה לחלוטין. אנחנו אהבנו מאוד את חדר האוכל עם הנוף לעיר (על החלונות מצויירים המרחקים לאטרקציות שונות ברחבי העיר, חמוד ממש) ואת האוכל שהיה טעים ומגוון. בדרך כלל במלונות עם אוכל כשר, אנחנו מתאכזבים מהתפריט בשבת, אבל דווקא כאן במלון איביס הרגשנו מלכים בארוחת הבוקר. מומלץ בחום.

טיול בירושלים
טיול בירושלים
ארוחת הבוקר הכשרה של מלון איביס סטיילס

מלון הבוטיק אלגרה – חופשה רומנטית בשכונת עין כרם

כשתכננו את הטיול בירושלים רצינו מאוד לשלב גם חוויה מחוץ למסלול המוכר, ולכלול בה שלווה ומנוחה. הרי בשביל מה יוצאים לחופשה אם לא בשביל לנוח קצת? מלון הבוטיק אלגרה סיפק את הצורך הזה בצורה הטובה ביותר. המלון ממוקם בשכונת עין כרם, אחד המקומות השלווים והפסטורליים ביותר בעיר ירושלים. התאהבנו בשקט של השכונה. רק להתסובב בסמטאות ולספוג את האווירה.

טיול בירושלים

מלון אלגרה מספק חווית בוטיק אמיתית, כך שאם אתם מחפשים חופשה זוגית רומנטית בירושלים – זה המקום להגיע אליו. המלון מעוצב בסגנון ירושלמי אותנטי, עם מעט חדרים מעוצבים בסגנון כפרי ופסטורלי, עם קשתות ואבן ירושלמית. החדר העצום שקיבלנו היה כזה שאין שום טעם לצאת ממנו מרוב שהוא מפנק – מיטה ענקית ונוחה בטירוף, פינת ישיבה עם שוקולדים שחיכו לנו בהגיענו, מכונת קפה בחדר עם קפסולות(!) ותה, ומקלחת מהמפוארות שראינו. הכל שידר יוקרה, בוטיק ושלווה אמיתית.

טיול בירושלים

אם בחרתם במלון אלגרה (ואין סיבה שלא), אל תוותרו על ארוחת שף במסעדת המלון, אותה מכין במסירות וביצירתיות השף המוכשר ירון וינקלר. שוחחנו עם ירון, וצפינו בו ובצוות שלו מבשל את הארוחה. האוכל היה נפלא ומיוחד במינו, השירות היה אדיב ובלתי מתפשר, והאווירה הייתה קסומה. גם ארוחת הבוקר מגע ידיו של השף ירון הייתה יוצאת מן הכלל וכללה מגוון מטעמים שהוגשו לשולחן ממצרכים טריים תוצרת הארץ. חוויה בלתי נשכחת.

טיול בירושלים
אל תוותרו אל ארוחת הערב של השף ירון וינקלר

גינת המלון היא למעשה בוסתן עם פינות חמד, מפלים ובריכות נוי. נעים מאוד לשבת בגינה או במרפסת ולהינות מהנוף של שכונת עין כרם על שלל הכנסיות והבתים היפים באזור. בחורף המלון מפעיל גם בריכה מחוממת, וניתן להזמין טיפולי ספא במקום. הבריכה נראתה שווה במיוחד, אך מכיוון שהיה חם מאוד בחוץ החלטנו לוותר.

טיול בירושלים
ארוחת הבוקר במלון אלגרה

טיול בירושלים – אטרקציות מיוחדות שלא עושים כל יום

אי אפשר להתחמק בטיול בירושלים מביקור בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים. ואכן, זהו לב ליבה של העיר ואחד המקומות המתוירים בארץ ובעולם כולו. מומלץ להסתובב בסמטאות העיר העתיקה בשעות היום וגם בשעות הערב ולספוג את האווירה, את ההיסטוריה שנוטפת מהאבנים, את הריחות של השווקים ודוכני האוכל, את מגוון המבקרים במלבושים השונים ועוד. אנחנו מגדירים עצמנו חילונים, ובכל זאת כשנמצאים בעיר העתיקה של ירושלים מרגישים תחושה של קדושה. אבל מלבד הדברים המוכרים והידועים, אנחנו רוצים להמליץ לכם על שמונה חוויות בלתי שגרתיות בירושלים, שיגרמו לכם לראות את ירושלים באור קצת שונה:

סיור סגווי בירושלים

אחת הדרכים המהנות לחוות את העיר העתיקה של ירושלים היא באמצעות סגווי. אנחנו לקחנו את הסיור הקלאסי בעיר העתיקה של חברת SmartTour שעושה סיורים שונים ברחבי העיר. המדריכים איילת ואשי היו עשירים בידע וסופר סבלניים וסייעו לנו להתרגל לסגווי. אחרי שקיבלנו קסדות ואשי עשה לנו אוריינטציה עם הסגווי אחד על אחד, יצאנו לדרך ממתחם התחנה בירושלים. לוקח כעשר דקות להתרגל לסגווי עד שמתחילים להרגיש בנוח ולהינות מהנוף. הסיור עבר דרך מלון המלך דוד ובניין ימקא, כיכר צה"ל, שדרות ממילא, סמטאות העיר העתיקה, פארק טדי, מגדל דוד, טחנת הרוח ומתחם התחנה. לאורך הדרך היו מספר עצירות בהן איילת ואשי הסבירו לנו על מה שאנחנו רואים וסיפרו לנו סיפורים מצחיקים ומרגשים על החיים בירושלים (כמו הנזירה שאיבדה את השיניים שלה בשטח ההפקר). למי שמחפש חוויה מהנה וקצת שונה לראות את העיר, ולהספיק יותר במעט זמן – טיול סגווי זו בחירה מצוינת. זו גם יכולה להיות חוויה נהדרת לבני נוער. לחברת SmartTour יש גם סיורי אופניים וסיורים קולינריים בירושלים ובתל אביב.

טיול בירושלים
טיול בירושלים
טיול סגווי עם SmartTour

החזיון הלילי במגדל דוד

אחד המקומות בהם הכי הרגשנו חוויה של חו"ל הוא החזיון הלילי במגדל דוד. מדובר בחוויה מטורפת שפשוט אסור לפספס אם הגעתם לטיול בירושלים. ולמה זה הרגיש לנו כמו חו"ל? כי בדרך כלל שאומרים לנו חזיון לילי, או חזיון אורקולי בארץ החוויה די עלובה ומיושנת, אבל החזיון הלילי של מגדל דוד הוא ברמה הכי גבוהה שיצא לנו לחוות בעולם, ממש ברמה בינלאומית. אנחנו הלכנו למופע החדש המספר במשך 45 דקות את סיפורה של העיר ירושלים בתקופות שונות בהיסטוריה. אין במופע הרבה דיבורים, ולכן הוא מתאים לדוברי כל השפות, וגם לילדים. המוזיאון עצמו סגור בשעות האלה, והכניסה היא למופע בלבד. כבר כשנכנסים מתחילים להרגיש חלק מהמופע, מפני שבהליכה בשבילי המוזיאון עד איזור המופע כבר ניתן לראות קטע וידאו על הקירות ולשמוע סאונד של תקופה קדומה. איכות הסאונד והוידאו הייתה מעולה, וההקרנה על חומות מוזיאון דוד הייתה לא פחות מעוצמתית ומרגשת.

החזיון הלילי במגדל דוד

קבלת שבת באירוח ביתי

מי שמבקר בירושלים בשישי ומעוניין בקבלת שבת מיוחדת במינה, אנחנו ממליצים על קבלת שבת באירוח ביתי אצל ניר וליאת. ליאת, שפית מקצועית ובעלת קייטרינג ביתי, מבשלת אוכל ביתי ברמה גבוהה שכולנו אוהבים, ובן זוגה ניר מעביר את הקידוש והברכות באופן מופתי כמיטב המסורת. השניים מארחים קבוצות בביתם, בעיקר של תיירים מחו"ל, המעוניינים להרגיש מהי חוויה אמיתית של קבלת שבת ישראלית. אנחנו הצטרפנו לארוחת שישי עם קבוצת תיירים אמריקאים. ניר וליאת במקצוענות ונונשלנטיות ניצחו על הערב בקלילות ובזרימה, ענו על שאלות האורחים (גם אלו הקשות ביותר), צחקו והעבירו את הזמן בנעימים. האוכל היה מצוין, ממש אוכל ביתי שאנחנו אוהבים ומכירים, עטוף בידיה המקצועניות של ליאת. האורחים התעניינו בנו, והשיחה קלחה. לזוג חילוני כמונו שאינו מקפיד על קבלת שבת כהלכתה זו הייתה חוויה מיוחדת מאוד. בתום הארוחה התיישבנו לשתות בירות וליקרים שניר וליאת מכינים בעצמם, קשקשנו ולמדנו להכיר את הזוג הנפלא הזה. האירוח הביתי הוא בימי שישי בלבד, ונערך לקבוצות (ולא ליחידים). ליאת גם מעבירה סדנאות בישול במגוון סגנונות. מומלץ!

קבלת שבת עם ניר וליאת

סיור אוכל בשוק מחנה יהודה

לירושלים יש כל כך הרבה מה להציע מבחינה קולינרית שהיינו חייבים לעשות סיור אוכל במסגרת טיול בירושלים! אך מכיוון שהלו"ז שלנו היה צפוף ורצינו גם להיות ספונטניים ועצמאיים, בחרנו שלא ללכת על סיור עם מדריך אלא דווקא על חוויה ייחודית של סיור אוכל עצמאי עם אפליקציית בייטמוג'ו (Bitemojo). מדובר בסטארטאפ ישראלי שפעיל כבר במספר ערים ברחבי העולם, בניהן ירושלים ותל אביב. איך זה עובד? אתם מורידים את האפליקציה של בייטמוג'ו, בוחרים את הסיור שהכי מוצא חן בעיניכם (אתם יכולים לראות מראש בדיוק אילו טעימות תקבלו במסגרת הסיור), רוכשים אותו מהאפליקצייה ויכולים להתחיל. המסלול כולל מפה עם נקודות ציון. חלק מהנקודות הן פינות חמד ונקודות עניין, בהן תקבלו הסבר על המקום באפליקצייה. ובחלק מהנקודות תוכלו לממש טעימה – כיסוני דים סאם, כריך פטריות, מגש גבינות, מיץ פירות טבעי – אלו רק חלק מהטעימות שתוכלו לקבל במסגרת הסיור. המסלול מתוכנן בקפידה והניווט הוא חלק מהקטע. היתרון העצום הוא שאתם יכולים לעשות אותו באופן עצמאי כך שאינכם כבולים למדריך או לקבוצה. אתם בזמן שלכם, בקצב שלכם. ואם בא לכם להמשיך את המסלול ביום שלמחרת? אין בעיה! פשוט נכנסים לאפליקצייה וממשיכים במסלול. ישנם גם סיורי ברים בערב למי שמעוניין, וסיורים במחירים שונים כך שתוכלו לבחור מה שהכי מתאים לכם באותו רגע. אנחנו בחרנו במסלול בשוק מחנה יהודה ונהנינו מאוד מהחוויה.

שוק מחנה יהודה
טעימת גבינות בחנות "באשר" עם אפליקציית בייטמוג'ו
גרפיטי במשכנות

סיור כנסיות בשכונת עין כרם

אם בחרתם להגיע לשכונת עין כרם בעלת הקסם המסתורי, אנחנו ממליצים לצאת לסיור רגלי עצמאי בשכונה. בשל החום הכבד העדפנו לצאת מוקדם בבוקר, והצטיידנו בכובעים, מים וקרם הגנה. הסיור הרגלי שלנו היה ביום שישי בבוקר וכלל את מעיין מרים, עם המרפסת והגן היפה שלצידו, עלייה במדרגות למנזר הביקור היפהפה, ממנו נשקף נוף על כל עין כרם והסביבה, והליכה רגלית דרך סמטאות השכונה לכנסיית יוחנן בהרים, שלמרות שהייתה בשיפוצים הייתה יפה ומיוחדת במינה. משם חזרנו למלון אלגרה לארוחת הבוקר העשירה והטעימה במיוחד. מדובר בטיול רגלי של כשעתיים, ומומלץ לעשותו בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים. שימו לב לשעות הפתיחה של הכנסיות השונות.

מנזר הביקור בעין כרם

מוזיאון ישראל בירושלים

לנו לפחות לא יוצא כל יום להגיע לירושלים, ואם כבר טיול בירושלים חשבנו שיהיה נכון לשלב קצת תרבות. מוזיאון ישראל בירושלים הוא גם אפשרות נהדרת במידה ומזג האוויר לא לטובתכם (כאמור, אנחנו היינו בסופ"ש הכי חם בשנה פחות או יותר). למרות שהמעבר בין האזורים השונים במוזיאון הוא באוויר הפתוח, האולמות עצמם סגורים וממוזגים. הביקור בהיכל הספר וההתיקלות הצמודה עם מגילות קומראן וכתר ארם צובה היו מאוד מרגשים עבורנו, ואנו בטוחים שהם ירגשו כל ישראלי ויהודי באשר הוא. להיות כל כך קרובים להיסטוריה ולנכסי צאן ברזל שכאלה גרם לנו להשתאות. ביקרנו גם בדגם של ירושלים מהעת העתיקה, בתערוכה החדשה המציגה את הדפים המקוריים מיומנו של האסטרונאוט אילן רמון, בתערוכה המציגה את כתבי הרמב"ם ודגמים של בתי כנסת ממקומות שונים בעולם, וקינחנו בתערוכת אומנות מודרנית המציגה מלבושים וכיסויי גוף של נשים מזרמים קיצוניים של שלושת הדתות, שהייתה מרשימה ומעניינת מאוד. כל התערוכות נגעו לליבנו והרשימו מאוד. מדריך האודיו של המוזיאון מהטובים שהשתמשנו בהם במוזיאונים ברחבי העולם, וסיפק אינפורמציה וידע רב על המוצגים. זו הייתה חוויה אחרת לגמרי בלעדיו, לכן אנחנו ממליצים בחום לקחת אותו.

היכל הספר במוזיאון ישראל בירושלים
דגם העיר העתיקה

תצפית הר הצופים

הסביבה ההררית של ירושלים מספקת הזדמנויות רבות לתצפית יפה על הרי ירושלים והעיר עצמה. אנחנו עלינו לאוניברסיטת הר הצופים, שם ישנה תצפית יפהפיה על העיר העתיקה, כיפת הסלע, והשכונות שסביב. אם כבר הגעתם עד הנה, סעו עוד קצת במעלה ההר עד שתגיעו לתצפית יפה לא פחות על צדה השני של ירושלים ואזור מדבר יהודה. שתי התצפיות היו יפות מאוד.

תצפית הר הצופים

ביקור ביקב בהרי ירושלים

אחרי כל האטרקציות המהנות בירושלים, חזרנו הביתה לתל אביב, לא לפני שעצרנו ביקב קדמא הנמצא באזור ירושלים, בכפר אוריה. במהלך סוף השבוע השתוללו באזור שריפות רבות בשל החום הכבד, וכשהגענו לישוב נתקלנו בתוצאותיהן העצובות מאוד. אך לאחר שחלפנו את החורש השרוף נסענו בדרך עפר אל יקב קדמא, שבמזל רב ניצל מהשריפה.

כדי החרס בהם מתסיסים את היין
היין מועבר לחביות עץ לפני הביקבוק

יקב קדמא הוקדם ומנוהל על ידי לינה, בסיוע בני משפחתה – ולד והבנים. לינה עזבה קריירה בעולם ההייטק לטובת הקמת היקב והכרמים שבנחלת המשפחה בכפר אוריה. יקב קדמא משתמש בטכניקה ייחודית לייצור ולהתססת היין, שנעשית בכדי חרס, אותם הביאה לינה במיוחד מגיאורגיה במסע מטורף ובלתי נתפס. לאחר השהיה בכדים, מועבר היין לחביות עץ שם הוא מסיים את התסיסה ועובר לשלב הביקבוק. ליקב מרכז מבקרים עם מסעדה המגישה מטעמים וחצר תבלינים יפהפיה עם נוף על העמק כולו. חוויה בלתי נשכחת. הגענו בשבת והמקום היה עמוס במבקרים. כדאי להתקשר ולתאם סיור מראש ביקב. במסגרת הסיור תוכלו לצפות בסרטון המתאר את מסעה של לינה להבאת הכדים המיוחדים, ותזכו להסבר מפורט על תהליך ייצור היין ועל האזור וההיסטוריה של היין מפי לינה, בעלה ולד ובניהם. את היינות הנפלאים של יקב קדמא, שזכו בפרסים בתחרויות יין ברחבי העולם, ניתן לרכוש אך ורק ביקב עצמו, שכן מדובר ביקב בוטיק אשר אינו מוכר לחנויות או למסעדות. לכן, אם כבר הגעתם – רכשו לעצמכם מספר בקבוקים מהיין הנפלא הזה.

יין וארוחה ביקב קדמא
הרמת כוסית עם לינה – בעלת יקב קדמא

הסיפור המרגש של לינה ומשפחתה, האווירה הנעימה במקום והיין הנפלא סיימו את הטיול שלנו בירושלים עם טעם של עוד. חזרנו הביתה שמחים וטובי לב, והבטחנו לעצמנו שנקדיש קצת יותר תשומת לב בעתיד לבירתנו ירושלים, שיש לה כל כך הרבה מה להציע מעבר לביקור בכותל. מקווים שנתנו לכם רעיונות יצירתיים לטיול בירושלים בזוג, או עם הילדים. מי צריך לטוס לחו"ל כשיש לנו כזה חו"ל בארץ?

שקיעה ירושלמית

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

1 מחשבה על “טיול בירושלים – זווית אחרת על העיר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *