יומן מסע טיול ביפן – פרק 1 – נוחתים בטוקיו

שיתוף:

טיול ביפן – הקדמה

טיול ביפן זה משהו שתכננו המון המון זמן. כמה זמן? קרוב לשנה שלמה. קראנו, גלשנו ברשתות החברתיות, צפינו בסדרות על יפן, האזנו לפודקאסטים על יפן, למדנו על התרבות היפנית ועל ההיסטוריה שלה (למתחילים כמובן) וראינו מלא סרטונים ביוטיוב. כל אלה כדי להכין את עצמנו לחוויה של פעם בחיים – חודש טיול ביפן, ארץ השמש העולה.

בחרנו בעונת החגים שלנו, שהשנה יצאה מאוד נוחה מבחינת ימי חופשה, וזו גם עונת הסתיו, אחת העונות הנוחות לתכנון טיול ביפן מבחינת מזג אוויר ואטרקציות, וכמובן מבחינת השלכת היפה.

יפן – ארץ השמש העולה

פוסט נפרד על איך מתכננים טיול ביפן יעלה לבלוג בהמשך, אבל הנה כמה טיפים חשובים כסיפתח:

1. תכננו את המסלול שלכם מבעוד מועד והזמינו מלונות מראש. היפנים אינם ספונטניים ובעונות התיירותיות אם לא הזמנתם מראש יתכן שתיתקעו בלי. וזכרו שאי אפשר להספיק הכל! ליפן צריך זמן.
  2. אם אתם מתכננים טיול ארוך שכולל גם השכרת רכב וניווט – אנחנו מאוד ממליצים לרכוש את הסים של 019 עם חבילת גלישה מטורפת שאפילו לא התקרבנו לסיים וקליטה מצוינת ברוב האזורים בהם ביקרנו. עבורנו זה שידרג את הטיול משמעותית.
  3. יפן לא יקרה כפי שהיא הייתה פעם (יותר נכון ישראל התייקרה משמעותית מה שהפך את יפן לזולה) אבל עדיין מדובר בחופשה יקרה באופן יחסי, במיוחד אם אתם כמונו לא מהמתכלבים. ולמרות שיפן משתפרת בכמות בתי העסק שמכבדים כרטיסי אשראי, עדיין הרבה מההתנהלות היא במזומן. אז מומלץ להתארגן מראש. אנחנו ממליצים בחום על השימוש ב- Fly Money לרכישת מט"ח. משלמים באתר ואוספים בשדה התעופה.

פרטים נוספים וטיפים לתכנון הטיול ביפן כאמור יגיעו בהמשך…

טיול ביפן
עץ משאלות – הלוואי שיהיה טיול מוצלח!

בסדרת הפוסטים הקרובים שתעלה לבלוג נפרוט בפניכם את יומן המסע שלנו ביפן אחרי טיול של כחודש במדינה הנפלאה הזו. מה עשינו יום אחר יום, איך הגענו ממקום למקום, היכן ישנו והיכן אכלנו. נספר על החוויות הטובות יותר, וגם על הטובות פחות (רמז: טייפון קשה במיוחד פקד אותנו) וגם על כל מה שמיוחד ביפן ולא תמצאו בשום מקום אחר.

מוכנים? התחלנו!

טיול ביפן

יום 1 – נוחתים טוקיו

התרגשות גדולה אחזה בנו בדרכנו לנתב"ג באמצע הלילה. טסנו ליפן עם חברת אוסטריין איירליינס (Austrian Airlines). החוויה הייתה בסך הכל טובה אם כי הדיילים יכולים להיות מעט יותר אדיבים והאוכל לא משהו, אבל ככה זה בדרך כלל בטיסות ואין לנו ציפיות גבוהות מדי בנושא. המסע ליפן הוא ארוך (כשטסנו עוד לא היו טיסות ישירות מישראל) – טיסה של כארבע שעות לוינה, שם היה לנו קונקשן ארוך של שמונה שעות, ולאחר מכן טיסה של כעשר שעות מוינה לשדה התעופה נריטה בטוקיו.

במטוס של אוסטריין אירליינס בדרך לוינה

נחתנו בשעות הצהריים בשדה התעופה נריטה, לטרמינל שנמצא בשיפוצים ולכן הכל נראה בו זמני. הליך הכניסה למדינה היה מהיר וכלל ביקורת דרכונים, צילום ביומטרי וטביעות אצבע. במטוס נתבקשנו למלא טופס הגירה וטופס מכס שנלקחו בתהליך הכניסה.

לאחר איסוף המזוודות יצאנו לטרמינל עצמו. ממש ביציאה ניגשנו לדוכן של ה- Limousine Bus והזמנו כרטיסים לאזור שיבויה, שם היה המלון שלנו ליומיים הקרובים, בעלות של 3200 ין לנוסע. האוטובוס הגיע בזמן, דייל עזר לנו להעלות את המזוודות לתא המטען ועלינו לאוטובוס שהיה מאוד נוח. משך הנסיעה כשעה וחצי מהשדה לעיר. זו דרך זולה באופן יחסי ונוחה מאוד להגיע משדה התעופה נאריטה לעיר טוקיו, בהנחה ואתם לנים באזור מרכזי בטוקיו.

Big in Japan

ניווטנו יחסית בקלות מהמלון בו האוטובוס הוריד אותנו למלון שלנו שנמצא בסמוך לתחנת שיבויה – Shibuya Granbell Hotel. הכניסה למלון היא מדלת ענקית שמסתובבת כשדוחפים אותה, קטע מוזר. לאחר תקרית קצרה של מפתחות שלא פתחו את החדר ואלף התנצלויות מפקידת הקבלה, הגענו סוף סוף לחדר המלון לאחר מסע ארוך ומייגע. המלון היה נוח מאוד, מאובזר ונקי, והשירות היה נהדר. השף של המלון נגע בלבנו כשלימד אותנו איך אוכלים נכון לפי "החוקים היפניים" והסביר לנו על כל מאכל ומרכיב בארוחת הבוקר היפנית, כשראה שאלו הימים הראשונים שלנו ביפן. הבאנו לו שי סמלי קטן כאות תודה.

בערב יצאנו להסתובב באזור שיבויה – אזור מגניב, תוסס, מלא אנשים, חנויות ומסעדות לרוב. ברחוב יש פסקול של הפרסומות המנגנות ברעש מחריד שאנחנו לא רגילים אליו. חוויות נוספות משיבויה תוכלו לקרוא בפוסט על טוקיו מסוף הטיול.

לאחר שיטוט קצר התיישבנו לאכול סושי רץ (הסושי הראשון ביפן!) בסניף של הרשת גנקי סושי. מתיישבים על בר צפוף, מזמינים מה שרוצים מהמסך (באנגלית) והצלחת מגיעה אליכם על המסוע. לכל צלחת צבע ולכל צבע מחיר אחר. התשלום, כמו בכל המסעדות ביפן, בקופה שבכניסה. שימו לב למגבלה של 45 דק' לישיבה במקום אז צריך לקבל החלטות מהירות! בהשוואה למסעדות סושי שאכלנו בהן ביפן מדובר בסושי בינוני, טעים ומהיר. אבל למרות היותו בינוני בסטנדרט יפני, הוא לוקח בסיבוב כל סושייה שאכלנו בה בארץ. חוויה!

מעבר החצייה של שיבויה – בכל סבב חוצים כאן אלף וחמש מאות איש

קינחנו בדוכן באבל טי – האהבה האישית שלנו – תה קר בטעמי פירות בתוספת כדוריות טפיוקה שחורות. בכל מקום בעולם שבו אנחנו מוצאים באבל טי אנחנו ישר קונים כי אין כזה בארץ ואנחנו מתים על זה 🙂

איזה טעים זה באבל טי!

זהו רק פוסט הפתיחה של המסע שלנו ביפן שהיה כמעט חודש ימים באי המרכזי, באתרים הפופולאריים (וגם בכמה שקצת פחות) כיאה לטיול ראשון ביפן. בפרק הבא נספר על הימים הראשונים בטוקיו, מקדש מייג'י המקסים, והמעבר החד בין טוקיו הפראית לקיוטו האותנטית. מוזמנים להמשיך ולקרוא חוויות בפוסטים הבאים שלנו!