יומן מסע ביפן – פרק 11 – פוג'י קוואגוצ'יקו וחמשת האגמים

שיתוף:

אנחנו ממשיכים ביומן המסע שלנו המספר על טיול של חודש ימים שעשינו ביפן באוקטובר. בפרקים הקודמים סיפרנו לכם איך שכרנו רכב בקנזאווה וממנה יצאנו לטייל באלפים היפניים היפים והאותנטיים. סיימנו את הטיול שלנו באלפים בעיירה טקיאמה שבה זכינו לחוות לינה בריוקאן מסורתי, ולטייל באופניים בין שווקי הבוקר התוססים. בשעות הצהריים יצאנו מטקיאמה עם הרכב השכור שלנו ונסענו לכיוון הר פוג'י, שם טיילנו באזור חמשת האגמים של קוואגוצ'יקו ובאזור האקונה שנמצאים בסמוך להר המפורסם, עליהם נספר לכם בפרק זה ובפרק הבא של יומן המסע.

פוג'י
דייגים באגם קוואגוצ'יקו

מזג אוויר באזור פוג'י

נפתח בגילוי נאות – את הר פוג'י ראינו פעמיים בלבד בטיול – הראשונה בנסיעה בשינקנסן בין טוקיו לקיוטו, והשנייה בהמראה משדה התעופה נאריטה בטוקיו בדרכנו חזרה הביתה. כך שלמעשה, במשך כל הזמן שבילינו באזור האקונה וחמשת האגמים לא זכינו לראות את פוג'י אף לא פעם אחת… 🙁 הגענו לאזור כשבוע לאחר שהכה בו טייפון היג'יביס הקטלני. כבישים רבים ואמצעי תחבורה כגון רכבלים ורכבות היו סגורים, והמלון שלנו בהאקונה הודיע שלא יוכל לקבל אותנו בשל נזקי הטייפון לכן הוספנו לילה במלון בקוואגוצ'יקו. מזג האוויר היה עדיין סגרירי, גשום וערפילי.

חשוב לנו מאוד לציין זאת מפני שמטיילים רבים כמונו, מגיעים לאזור פוג'י קוואגוצ'יקו והאקונה בציפייה ובשקיקה לחוות נופים מרהיבים של ההר האימתני, כמו שאנחנו רואים בתמונות של כולם באינסטגרם. בפועל, הסיכויים לראות אותו (או יותר נכון אותה, מפני שפוג'י היא נקבה לפי היפנים) קלושים עד אפסיים. צריך ליפול על מזג אוויר טוב במיוחד, ולהגיע לנקודות התצפית בשעות מאוד מסוימות על מנת לזכות במראה ההר במלואו ללא עננים וללא ערפילים. אנחנו לא זכינו, וכמונו גם רבים אחרים. עניין של מזל כנראה. בכל מקרה גם אם הגעתם לאזור ומזג האוויר לא לטובתכם (כמו שהיה לנו) עדיין יש הרבה דברים לעשות ולראות.

פוג'י
מזג אוויר סגרירי בחמשת האגמים

התניידות באזור פוג'י קוואגוצ'יקו וחמשת האגמים

רוב המטיילים המגיעים ליפן בפעם הראשונה עושים יום טיול באזור האקונה שנמצא בקרבת הר הפוג'י כי זה יעד נוח לטיול יום מטוקיו. מעטים מגיעים לאזור קוואגוצ'יקו וחמשת האגמים, פשוט מפני שההתניידות שם קשה יותר. לאלו המגיעים ברכב שכור ומתכננים לשהות למעלה מיום באזור פוג'י מומלץ מאוד לשלב טיול בחמשת האגמים, שנמצאים במרחק של כחצי שעה נסיעה מאזור האקונה.

אנחנו נסענו ברכב השכור מטקיאמה שבאלפים היפניים לכיוון קוואגוצ'יקו בחמשת האגמים. הנסיעה לוקחת כשלוש וחצי שעות אם נוסעים בדרכים המהירות. חשוב לציין שהכבישים המהירים ביפן הם בתשלום (כבישי אגרה). הסבר מפורט על כרטיס ה-ETC יגיע בהמשך בפוסט נפרד על השכרת רכב ביפן. אם אתם מצפים לנסיעה בכבישי נוף נכונה לכם אכזבה גדולה שכן רוב הכבישים המהירים הם למעשה מנהרות ארוכות כאורך הגלות ולא רואים אור שמש רוב הנסיעה. אם אתם יכולים לכוון את הנסיעה לשעות הלילה זה עדיף, אבל אם בנופים חשקה נפשכם תיאלצו לנסוע בכבישים הצדדיים ולהאריך את משך הנסיעה פי שתיים.

פוג'י
נוסעים ברכב השכור באזור חמשת האגמים

מלון בקוואגוצ'יקו וחמשת האגמים

המקום המומלץ ביותר לישון בו בחמשת האגמים היא העיירה פוג'י קוואגוצ'יקו Kawaguchiko, מפני שהיא הגדולה והמתוירת ביותר כך שיש בה הכי הרבה מקומות לינה, מסעדות, חנויות נוחות ועוד. אנחנו בחרנו ללון במלון חדש יחסית שנמצא ממש בקרבת פארק השעשועים הגדול (שהיה סגור בגלל נזקי הטייפון) – שם המלון HOTEL MYSTAYS Fuji Onsen Resort. יש לו חניה צמודה ללא תשלום, חדרים חדשים, נקיים ומרווחים ושירות מצוין. יש בו גם אונסן שווה במיוחד, שבימים בהם מזג האוויר מוצלח אפשר לראות ממנו את פוג'י. שילמנו במיוחד על חדר שממנו יש נוף להר פוג'י אך לצערנו לא זכינו לראותו. חדר האוכל בסגנון בופה מאוד עשיר, אבל לא נהנינו ממנו ולכן העדפנו לאכול בחוץ.

מה עושים בקוואגוצ'יקו וחמשת האגמים?

התחלנו את הבוקר במאפייה חמודה ומתוקה בשם Bakery and Cafe Esora שנמצאת בקוואגוצ'יקו. מעמיסים מאפים כאוות נפשכם על מגש ומשלמים בקופה, שם אפשר גם להזמין קפה (מצויין ביחס ליפן). גם המחירים מעולים.

לאחר מכן התחלנו בנסיעה סביב האגמים, שהראשון והגדול בהם הוא אגם קוואגוצ'יקו. בסמוך אליו נמצא אגם סייקו Saiko שהוא קטן יותר. עצרנו מדי פעם להתרשם מהאגם ולצפות בדייגים המקומיים.

פוג'י
אגם סייקו

ירד לנו גשם והיו ערפילים כבדים שהקשו על הטיול בחוץ וגם קצת קלקלו את התכנית לראות את הר פוג'י, אז החלטנו לעצור במערת הקרח. ישנן מספר מערות קטנות לביקור באזור – מערת העטפלים, מערת הרוח ומערת הקרח הן המתוירות יחסית. מקבלים קסדות בכניסה ואפשר לעשות סיבוב קצר בתוך המערה. עניין של חצי שעה וזהו. המערה חביבה, לא יותר מזה. כרטיס עולה 350 ין לאדם לכל אחת מהמערות והן פתוחות בין 9:00 ל-17:00.

פוג'י
מערת הקרח
פוג'י
מערת הקרח

משם המשכנו להקיף את אגם שוג'י ואת אגם מוטוסו שהם בתוליים יותר ומוקפים ביערות מרהיבים ומסתוריים, במיוחד במזג האוויר הסגרירי. יערות אלו מכונים גם "יערות המתאבדים" שכן יפנים רבים בוחרים לשים קץ לחיהם באזור זה. ויתרנו על תצפיות מכל סוג שהוא כי מזג האוויר לא איפשר את זה, אבל שני מקומות מאוד פופולאריים לראות בהם את הר פוג'י הם Chureito Pagoda (משם מצלמים את כל התמונות היפות והמעוררות קנאה האלה באינסטוש) שפתוחה בכל שעות היממה והכניסה אליה חופשית, ו- Kawaguchiko Tenjozan Park אליו מגיעים ברכבל. בתצפית הזו אפשר לראות את הנוף לכיוון האגמים. הכרטיס לרכבל בתשלום (900 ין הלוך-חזור לאדם) והוא פתוח בין 9:00 ל-17:00.

פוג'י
אותו נוף בדיוק… רק בלי פוג'י

במקום התצפיות המשכנו בנסיעה של כחצי שעה לפארק אושינו Oshino Hakkai שהוא פארק מלאכותי חביב ביותר, עם בריכות דגים קטנות וצלולות, שבילים חמודים בניהן ובתים משוחזרים בסגנון הבניה היפנית האותנטית שראינו באלפים היפניים. המקום היה עמוס מאוד בתיירים אבל זו הייתה פנינה נחמדה להעביר בה את הזמן במזג האוויר הסוער. במקום יש גם דוכני מזון וחנויות.

פוג'י
פוג'י
פארק אושינו

אחרי מנוחה במלון יצאנו למסעדת פיוז'ן איטלקי-ספרדי מצוינת עם אוכל מצוין משני המטבחים, שירות מדהים ואווירה נהדרת. מומלצת בחום.

לסיכום, חשוב לזכור שביפן (ובכל העולם למעשה) מזג האוויר עלול לשבש קצת את התכניות. המפתח הוא לזרום ולחפש מקומות מעניינים שאולי לא חשבתם לבקר בהם. אין ספק שבמזג אוויר טוב יותר החוויה שלנו בחמשת האגמים הייתה אחרת, ואולי היינו זוכים לראות את פוג'י. אבל היי, אנחנו לא נשברים. בפרק הבא של יומן המסע אנחנו נשארים בסמוך להר פוג'י ומבקרים באזור האקונה שעדיין מתאושש לאחר פגיעת הטייפון.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

2 מחשבות על “יומן מסע ביפן – פרק 11 – פוג'י קוואגוצ'יקו וחמשת האגמים”

    1. הקונסיירז'

      לא היינו בתקופות אחרות ביפן אבל מאוד נהנינו בתקופת השלכת למרות הגשם והקור. העונה הפופולארית ביותר היא בפריחת הדובדבן (סביב פסח שלנו) אבל אז יש עומסי מטיילים גדולים. אנחנו מעדיפים לטייל בתקופות פחות מתויירות, גם במחיר של מזג אוויר פחות מוצלח. אגב, יש אנשים שחיים 20 שנה ביפן ומעולם לא ראו את פוג'י, אז זה עניין של מזל…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *