איך מחליטים לאן לטוס ומתי?

שיתוף:

אחד הדיונים הקבועים אצלנו בבית הוא – לאן לטוס ומה היעד הבא?
בתור זוג הידוע בבעיה שלו לקבל החלטות, מדובר בהחלטה כבדת משקל למדי. הרי יש כל כך הרבה יעדים אטרקטיביים, נופים שצריך לראות ותרבויות שצריך לגלות…
בפוסט זה נפרוס בפניכם כשירות לציבור את השיטה שלנו להחליט – היכן תהיה החופשה הבאה שלכם.

לונדון

מחופשה לחופשה נתחפששה

את ההחלטה לאן לטוס הפעם צריך לקבל ברגע של רוגע והשראה, כששניכם פנויים ואפשר באמת לדמיין ולחלום. בקיצור – את ההחלטה על החופשה הבאה מקבלים בזמן שאתם בחופשה. לקראת סוף כל חופשה אנחנו תמיד מתחילים לחשוב מה היעד הבא שלנו. לאן לטוס בפעם הבאה? ואז עושים רשימה של יעדים פוטנציאליים – לונדון, מקסיקו, ספרד-פורטוגל. כשחוזרים לארץ מתחילים לברר. שיטה נוספת שגילינו כיעילה, במיוחד אם אתם לא בזמן חופשה, היא להיכנס לתמונות בגוגל וליוטיוב ולהתחיל להתפרע. חפשו יעד שנראה לכם מעניין ותדפדפו בתמונות ובסרטונים שלו. יש היום מאות וולוגרים (בלוגרים בוידאו) שמעלים סרטונים של החופשות שלהם מכל מיני יעדים בעולם ומאפשרים הצצה קצרה וכיפית לחופשה שלהם. הלב שלכם כבר יגיד לכם מה הכי מוצא חן בעיניכם ואיפה תרצו שתהיה החופשה הבאה. זה גם אחלה תירוץ לערב זוגי על סושי וכוס יין…

כמו בטבע גם ללב ארבע עונות

אחרי שעשינו רשימת יעדים פוטנציאליים כדאי לברר מהי העונה התיירותית בכל אחד מהיעדים. חשוב לשים לב שהעונה התיירותית ביעדים טרופיים (הנוטים להיות פופולארים) כמו תאילנד או האיים הקריביים אינה תואמת לעונות החגים שלנו, בהן רוב האנשים רוצים לקחת חופש. לדוגמה – חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) זו עונה פחות מומלצת לבקר בקובה או באיים הקריביים בשל הסכנה לסופות טרופיות. ובכל הנוגע למזג אוויר לא כדאי לקחת סיכון. בארצנו הקטנטונת חורף הוא לא באמת חורף כך שיחסית נוח לטייל בכל חודשי השנה (אפילו באוגוסט). אבל במדינות אחרות למזג האוויר יכולה להיות השפעה מכרעת על החופשה שלכם, ולא כדאי לזלזל בתחזיות כשחושבים לאן לטוס. כשטיילנו בתאילנד נתקענו כשבוע על האי קופיפי עקב גשמי מונסון כבדים שפקדו את אזור האיים. הפקיד במלון אמר שבחדשות הגדירו את הגשמים הללו כחמורים ביותר מאז הצונאמי המפורסם בשנת 2004. האי כולו התמלא מים. מערכת הניקוז קרסה והמים הגיעו ממש עד הברכיים בסמטאות הקטנות של האי. יתר על כן, היציאה לים הייתה מסוכנת ולכן כל המעבורות היו מושבתות כך שמצאנו את עצמנו תקועים על האי. חוויה לא נעימה במיוחד.

הולבוש

אחרי שהבנו מהי העונה המומלצת לכל יעד – הגיע הזמן לסייג זאת! העונה התיירותית נקראת כך מסיבה מסוימת – היא הכי תיירותית. זה אומר הרבה אנשים בכל מקום, מחירים גבוהים ואחוזי תפוסה גבוהים במלונות. אז אם לא כדאי לטוס בעונות שמזג האוויר משוגע ולא כדאי לטוס בעונה התיירותית – מתי כן לעזאזל?!

**טיפ של אלופים**
מניסיוננו גילינו שתמיד כדאי להגיע קצת לפני או קצת אחרי העונה התיירותית. כך תוכלו ליהנות מכל הפעילויות והאתרים שפתוחים בעונה ונסגרים אחריה, לשלם פחות ולהיתקל בפחות מטיילים אחרים. אז אם לא אכפת לכם לוותר על הקרנבל בריו או על New Years Eve בטיימס סקוור בניו יורק – תנסו לכוון לתקופה קצת פחות עמוסה.

הזמן טס

זמן הוא פונקציה משמעותית כשמדברים על חופשה וחושבים לאן לטוס. לרובנו יש כמות ימי חופשה מוגבלת מהעבודה, וטיול של חודש לא תמיד יתקבל בברכה בקרב הבוס שלכם. ישנם יעדי חופשה גמישים שבהם אפשר לבלות מספר ימים, שבוע וגם חודש-חודשיים, וישנם יעדים שלא שווה לטוס אליהם לתקופה של פחות משבועיים-שלושה. כדי למצות את החופשה כמו שצריך, מבלי להיות בלחץ, חשוב שתבינו מה זמן המינימום לביקור בכל יעד. בחישוב זמן החופשה יש לקחת בחשבון גם את המרחק. אם היעד רחוק, היום הראשון והיום האחרון של החופשה יתבזבזו על טיסות וקונקשנים, כך שכדאי להוסיף יומיים לזמן החופשה הרצוי ביעד עצמו. ואם אין לכם מספיק זמן – תתמקדו באזור ספציפי. רוצים לטוס למקסיקו או לתאילנד אבל יש לכם רק עשרה ימים? תתמקדו באזור האיים ותעשו חופשת בטן-גב. יש לכם רק סוף שבוע פנוי? תעשו חופשה אורבנית בעיר אירופאית ואל תתפרעו.

**טיפ של אלופים**
אנחנו תמיד אוהבים לשלב – פעם בשנה לעשות חופשה קצרה של עד חמישה ימים, ופעם בשנה לטוס לחופשה ארוכה יותר של שבועיים-שלושה. כך אפשר ליהנות מכל העולמות.

טולדו

תקציב זה מגניב

לא זה לא. אבל זה חשוב. תהיו מאוד אמיתיים עם עצמכם – כמה כסף יש לכם להשקיע בחופשה? ולא על המילימטר! חופשה צריכה להיות מהנה, ואתם צריכים לבוא בגישה של לארג'יות, לא להתחשבן על כל שייק ושקל. בא לכם לשתות משהו? שותים! הגעתם למסעדה ויש מנה שממש בא לכם עליה? מזמינים! ראיתם מזכרת יפה? קונים! שמעון דיגה, מדריך הטיולים המלומד, קורא לזה דשל"צים (דברים-שלא-צריך), אבל הם עושים את החופשה וגורמים לכם לרגעי אושר קטנים שנשמרים בזיכרון.

בשביל כל התענוג הזה והיכולת שלכם להרגיש באמת חופשיים בחופשה, חשוב שתבחרו יעד שאתם יכולים להרשות לעצמכם, ותוסיפו לתקציב עוד 15% לפחות לבל"תמים (בלתי מתוכננים). כאלה שיעשו לכם טוב על הלב, מבלי שתרגישו צביטה בכיס. כשמחשבים תקציב לחופשה חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים – מחירי טיסה ומלונות ועלות השהות ביעד. למשל, הטיסה לתאילנד מאוד יקרה באופן יחסי אבל השהות בתאילנד זולה מאוד – מלונות טובים של חמישה כוכבים ניתן למצוא בפחות מ-100 דולר ללילה, וארוחה במסעדה יוקרתית תעלה כמו מנת פלאפל בארץ. לעומת זאת, ניתן למצוא דילים לטיסות מאוד זולות לניו יורק, אבל מלונות טובים במנהטן מתחילים ב-200 דולר ללילה ובשביל כוס קפה (מהביל) תצטרכו לפתוח קופת חיסכון. על חופשה של חודשיים במזרח שילמנו כמו על שבועיים בניו יורק.

אם התקציב שלכם דל תמיד תוכלו למצוא אפשרויות חלופיות – נסיעה בתחבורה ציבורית במקום השכרת רכב, הזמנת דירת נופש (airbnb) במקום חדר במלון וארוחות בדוכני רחוב במקום במסעדות. מצד אחד זה פחות מפנק, מצד שני, הדרך הטובה ביותר להכיר את התרבות המקומית הוא להתערות בה.

ולגבי השאלה הנצחית – כמה כסף צריך להביא לכל יום בחופשה? לאבא של פז יש נוסחה מנצחת של 100 דולר/אירו ליום לזוג. והוא תמיד צודק! לא משנה באיזה יעד היינו – החישוב הזה פשוט עבד כמו קסם. במקרה הגרוע, תשמרו את הדולרים לחופשה הבאה….

סיור גרפיטי בתל אביב

לסיכום – ההחלטה לאן לנסוע לחופשה היא בהחלט לא קלה ויש בה הרבה מאוד פרמטרים, אבל בסופו של דבר כדאי לקחת אותה ברצינות כדי למקסם ככל הניתן את ההנאה מהחופשה ולצמצם ויכוחים משפחתיים. החופשה המושלמת היא שילוב של מקום שתמיד חלמתם להיות בו, שיש לכם מספיק זמן לחוות אותו כמו שצריך ושהתקציב שלכם מאפשר לכם ליהנות בחופשה מבלי לוותר על דברים שאתם רוצים לעשות. מקווים שהצלחנו לעזור לכם לקבל החלטה, מוזמנים לכתוב שאלות כאן למטה ונשתדל לענות כמיטב יכולתנו.

אז… החלטת כבר לאן לטוס? מה היעד הבא שלכם?

אהבתם את הפוסט? רוצים לקבל עדכון בכל פעם שעולה פוסט חדש? הירשמו כאן:
[mc4wp_form id="67"]

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *