שוק הפשפשים – סיור אוכל טעים ומפתיע

שיתוף:

כמי שחיו בתל אביב בשנים האחרונות היינו בטוחים שקשה להפתיע אותנו בכל מה שקשור ביפו או שוק הפשפשים. מה כבר יש שם שאנחנו לא מכירים? הכל כבר טעמנו, בשאפה בר ישבנו, עבולאפיה אכלנו ולא תאמינו אבל ביפו גם התחתנו (שוק הפשפשים היה הסט לצילומי החתונה שלנו, נשבעים). אבל הסיור הקולינרי שעשינו עם השף רועי רונן חוויות קולינריות הצליח בהחלט להפתיע אותנו עם המון פינות נסתרות שלא הכרנו בשוק וגם כמה מסעדות שוות בתל אביב יפו שאסור לכם לפספס.

רועי לקח אותנו למסעדות רבות בשוק עליהן נספר לכם כאן, ואתם בהחלט יכולים להגיע אליהן באופן עצמאי. אבל הוא השכיל לשלב את הטעימות עם הסברים על השוק, על הרוכלים והאנשים החשובים שבו, על האזורים השונים בתוך השוק, על חיי היומיום שבו ועוד. כמו כן, רועי התאים את התזמון (והתאורה! כל כך חשוב לצילומים) של כל מוקד ומוקד, את שעות הפתיחה של המקומות השונים, את התפריט שחיבר בין מקום למקום עם מצב הקיבה שלנו באותו רגע, ואת קצב הקבוצה לכדי מסלול מושלם שספק אם היינו מסוגלים בכלל לעשותו לבד מבלי הידע המקצועי העשיר שלו כשף, וההיכרות המעמיקה שלו עם המסעדות והחנויות השונות בשוק. לכן, אנחנו מאוד ממליצים לכם, גם אם כבר הייתם וביקרתם בשוק הפשפשים בעבר ואתם חושבים שאתם מכירים שם הכל – הזמינו סיור עם השף רועי רונן ותופתעו לגלות שיש עוד המון מה לראות ולטעום!

שוק הפשפשים
רועי רונן וקבוצת הבלוגרים של אכב"י

אין כמו יפו בלילות

הסיור הקולינרי, אליו יצאנו מטעם אכב"י – איגוד כתבי הבלוגים בישראל, החל במגדל השעון של יפו. נקודת מוצא טובה לשוק הפשפשים ולחוויה שעמדנו לעבור. רועי הסביר לנו על הרקע שלו – שף מקצועי שלמד במוסדות מהנחשבים בארץ, התמחה בבישול אסייתי, ייסד וניהל קייטרינג משלו ושימש כיועץ קולינרי לרשתות בישול שונות. רועי מעביר סיורי אוכל בשוק הפשפשים בשעות שונות של היום – סיורי בוקר, צהריים וערב. אנחנו עשינו איתו את סיור הערב שהתחיל בשעת בין הערביים והסתיים בשעות הלילה. כך זכינו לראות את שוק הפשפשים עובר מטה מורפוזה. הדוכנים וחנויות הארטסניה נסגרות, כמו גם מסעדות המשמשות את תושבי המקום ביומיום, כשעל דלתותיהן ציורי גרפיטי מושקעים (שהעירייה מעודדת) ולאט לאט נפתחים הברים, מסעדות הלילה ומוקדי הבילוי של כל הצעירים והמגניבים בתל אביב רבתי.

שוק הפשפשים
שוק הפשפשים מקבל תפנית בלילה

למי שמגיע מרחוק ורוצה באמת לחוות את שוק הפשפשים בלילות ובימים, כדאי ללון בשוק לילה אחד לפחות על מנת להעצים את החוויה. מלבד סיורים כמו זה שהיינו בו, רועי מציע חבילות קולינריות שכוללות לינה בשוק, ביקור במסעדות ובדוכנים הכי שווים בכל שעות היום והיכרות עם הדמויות המעניינות והמרתקות של שוק הפשפשים ביפו. במסגרת הסיור עצרנו לאתנחתא קלה במלון Market House שיכול להתאים לחוויה שכזו. רצפת הלובי שקופה ומתחתיה ניתן לראות חפירות ארכיאולוגיות ואת מרתף היין של המלון, ויש שאומרים שארוחת הבוקר הבוטיקית של המלון היא מהשוות בתל אביב יפו. העיצוב של המלון והאווירה בו מתחברת היטב לאווירה של השוק והעובדה שהוא נמצא ממש במרכז שוק הפשפשים מאפשרת לחוות את השוק באמת ביום וגם בלילה. אנחנו גם ישנו במלון The Clock ואהבנו אותו מאוד, במיוחד את עיצוב החדרים (שם התארגנו לצילומי החתונה שלנו…)

שוק הפשפשים
באנו להעיר את השוק

גרפיטי ואומנות רחוב בשוק היווני

מסיורים שעשינו בעבר בתל אביב, כמו סיור הגרפיטי ואומנות הרחוב עם חברת Be Tel Aviv למדנו להתבונן ברחוב בצורה אחרת ולשים לב גם לפרטים הקטנים. בשעות הערב אחרי שכל החנויות נסגרות בשוק הפשפשים, הרחובות הריקים הופכים לגלריה אחת ענקית של אומנות רחוב. רועי סיפר לנו שעיריית תל אביב יפו מאפשרת ומעודדת אומנים להביע את היצירתיות שלהם על קירות שוק הפשפשים. אנחנו צעדנו לאורך השוק היווני, שבימי שלישי בערב ושישי בצהריים הופך למדרחוב שוקק ומיוחד במינו מלא בדוכנים של אומנים ואנשי מלאכת יד, והתרשמנו ממיצגי האומנות הרבים ומהקירות המצוירים שבשעות הדמדומים נראו כאילו הם בוקעים מהקירות עוד רגע.

שוק הפשפשים
אומנות רחוב בשוק היווני

לאכול את שוק הפשפשים

התחלנו את הסיור בטעימה מתוקה של פחזניות מושלמות ב- Milk Bakery, שהיו ענקיות וממולאות בקרם משגע, על מגש מעוצב עם פרחים אכילים. המקום משמש כמאפייה ובית קפה מהטובים והיוקרתיים בעיר כולה. התחלה מצוינת לרומם את רמות הסוכר בגוף ואת המצברוח של כל המשתתפים בסיור.

שוק הפשפשים
הפחזניות של מילק בייקרי

ואם כבר אנחנו בקטע של להרים, המשכנו בצעדים נמרצים לאחד הברים השווים בשוק הפשפשים – Beer Bazaar שמגיש מגוון עצום של בירות ישראליות שאת חלקן אנחנו מכירים וחלקן מגיעות ממבשלות בוטיק קטנות ברחבי הארץ, כך שלא תמצאו אותן בהרבה מקומות. ירדן מהביר בזאר הסביר לנו על המקום, על סוגי הבירות השונים וגם קיבלנו טעימות של המון סוגי בירות. ארצנו הקטנטונת לא נופלת בתחום הבירה ממקומות אחרים באירופה וברחבי העולם כולו! אהבנו במיוחד את הבירה "חתול שמן" ואת הבירה "דודה ש'ך" שיש להן שילוב מנצח של טעם נפלא וסיפור מעניין (תשאלו את הברמן).

שוק הפשפשים
ביר בזאר – על טהרת הבירה הישראלית

אחרי משקה פחמימות צריך להגיע לפחמימות עצמן, וכך מצאנו את עצמנו בטש וטשה, מסעדה גיאורגית המגישה אוכל גרוזיני אותנטי כמו חצ'פורי, אימרולי (מאפה כרישה ותרד), חינקלי, צ'יבורקי ועוד ועוד. למסעדה גם דוכן בחוץ בו תוכלו לטעום מהאוכל הנהדר "על הדרך", לראות איך הגברת המוכשרת מכניסה ומוציאה מאפים מהתנור במקצועיות מופלאה, וליהנות מהאווירה של המקום ושל השוק. האוכל הגיאורגי הכי טעים שיצא לנו לאכול! וחברינו לקבוצה שביקרו בגיאורגיה אף טענו שהאוכל של טש וטשה היה טעים יותר מזה שטעמו בארץ המקור. מומלץ מאוד.

שוק הפשפשים
אוכל גיאורגי אותנטי – טש וטשה

אחרי סעודת הבצקים העשירה והמנחמת בטש וטשה הלילה כבר ירד ואנו צעדנו דרך המסעדות והברים של שוק הפשפשים שכבר החלו להתמלא באנשים, ונכנסנו למעדניית שפרה מבית פועה. פועה היא אחת המסעדות הטובות ביותר בשוק הפשפשים, ויצא לנו לאכול בה פעמים מספר. זוהי גם מסעדת הבית של האומן העל חושי אורי גלר. ממש ממול למסעדה נמצאת מעדניית שפרה, בה תוכלו למצוא מעדנים מיוחדים מכל הסוגים מהארץ ומחו"ל. בין היתר תמצאו שם גבינות ממחלבות בוטיק, יינות מייקבי בוטיק, ממרחים מעניינים, שמן זית תוצרת בית ועוד ועוד. שווה להיכנס, לטעום, לשטוף את העיניים ואף לרכוש לעצמכם משהו ייחודי בשביל ההרגשה הטובה.

שוק הפשפשים
טועמים ומצלמים במעדניית שפרה מבית פועה

לסיום, סגרנו את הסיור הקולינרי עם השף רועי רונן באחד מהמוסדות הידועים של שוק הפשפשים – המלביה. בשעת לילה זו המקום כבר היה מואר באורות צבעוניים, ומוסיקה כיפית וקצבית משכה את המבקרים בשוק לכדי תור מבולגן. כולם ממתינים למלבי המתוק וההיפסטרי של המלביה. בימי שני יש כאן מוסיקה חיה מטעם המקום, ובימי שלישי בערב יש מוסיקה חיה מטעם העירייה. במלבי רגיל יש תוספות פשוטות יחסית – קוקוס, בוטנים וסירופ אדום מתוק. במלבי של המלביה תמצאו טפינגס מעניינים (חלקם גם קצת מוזרים) שהופכים אותו לטרנדי ופופולארי בקרב צעירי תל אביב יפו. אנחנו דבקנו בגרסה הקלאסית שהייתה סיום מאוד מוצלח לסיור. אה, ויש גם מלבי טבעוני!

שוק הפשפשים
המלביה – המקום הכי טרנדי בשוק

לסיכום, אנחנו תמיד אוהבים לעשות חוויות קצת אחרות בכל עיר בה אנחנו מבקרים, ולפעמים דווקא במקומות המוכרים ביותר יש דברים נסתרים ומעניינים שמחכים ממש מתחת לאף. רק צריך לקחת כפית ולטעום. ואם כבר אטרקציות בתל אביב שהן מחוץ לקופסה – אז הסיור של השף רועי רונן חוויות קולינריות באווירה המיוחדת של שוק הפשפשים ביפו הוא בחירה מצוינת.

רוצים לקרוא על סיורי אוכל נוספים?

היכנסו לפוסטים שלנו על מה אוכלים בלונדון, שם עשינו סיור אוכל מוצלח במיוחד עם עומר לוגסי האלוף, לפוסט שלנו על ירושלים שבה חובה לעשות סיור אוכל בשוק מחנה יהודה עם אפליקציית ביטמוג'ו, ולסיור האוכל וחיי הלילה המטורף שעשינו עם לירן לוי באוסקה שביפן.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

1 מחשבה על “שוק הפשפשים – סיור אוכל טעים ומפתיע”

  1. אחד הסיורים המוצלחים! הרבה זמן לא ביקרתי ביפו בלילה ושכחתי עד כמה היא כייפית! לשף רועי יש מלא ידע וממש נהננתי מהסיור איתו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *