עמק חפר – טיול במרכז באווירה אחרת

שיתוף:

כמו כולם בימים אלו, גם אנחנו מצאנו את עצמנו מסתגרים בבית עקב מגיפת הקורונה המשתוללת בחוץ. וכשקצת פתחו את הסגר, מהר חיפשנו איך לצאת ולהתאוורר. אז לחו"ל אי אפשר לנסוע עכשיו, אבל בהחלט אפשר להינות ממה שקיים ברדיוס הקרוב – טיול בישראל. או באופן ממוקד יותר – טיול במרכז הארץ. עמק חפר נמצא במרחק קפיצה מהמרכז, אך לא הרבה מתעכבים לבקר בו וחבל שכך! מדובר באחד האזורים היפים והמעניינים ביותר בארץ, עם המון חוויות בילוי והעשרה.

עמק חפר

במסגרת פרויקט המשלחת השני של אכב"י – איגוד כתבי הבלוגים בישראל, יצאנו לסיור מקיף ומעמיק באזור עמק חפר, שם נחשפנו לבתי עסק ייחודיים, טעמים ארצישראלים וחוויות שיש רק בעמק. אז אם גם אתם מחפשים מסלולי טיול במרכז, תנו צ'אנס לאזור עמק חפר ואולי תופתעו לגלות דברים חדשים ומרתקים. ועל הדרך גם תעשו מצווה ותעזרו לבעלי העסקים שמנסים לחזור ולהתפרנס בכבוד בצל הקורונה.

עמק חפר

משק הלברכט – כי ירקות לא מגיעים מהמקרר

לפני כשש שנים החליטה תמי הלברכט להקים בשטח המשק המשפחתי של הוריה בביתן אהרון "גינת אוכל". פרדס הקלמנטינות המשפחתי הפך לגינת ירק גדולה ומקסימה שבה תוכלו ללמוד על הירקות, לחוות, להריח ולטעום מפירות האדמה. תמי הקימה את המקום על מנת לגדל ירקות, וללמד אנשים על ירקות. בשבתות תוכלו לחוות מגוון פעילויות לכל המשפחה כמו לערוך סיור בגינת הירק העונתית והאורגנית, במסגרתו אתם והילדים תוכלו ללמוד איך הירקות מגיעים אליכם לסלט. כאן תוכלו לשלוף גזר טרי ישר מן האדמה! במשק הלברכט ילמדו אתכם על גידול הידרופוני, ואיך תוכלו לגדל גינת ירק אפילו בדירה העירונית שלכם. במקום ישנה גם משתלת סקולנטים וצמחי בית שתוכלו לרכוש הביתה בצאתכם.

חוות סיקורה – עצות על אצות

מטר מכביש החוף, על גדות נחל אלכסנדר, מתחבא אחד המקומות המיוחדים ביותר בארץ – חוות סיקורה. משמעות שם המקום היא "תיבת אוצר מן הים" וזהו שם מושלם שכן באמת מדובר באוצר תיירותי שאנחנו לא מאמינים שלא ידענו על קיומו עד היום. האוצר שמביאים סיקורה מן הים הן האצות. כנראה שהאצה היחידה שפגשתם עד היום הקיפה רול של סושי, אבל לאצות יש המון שימושים נוספים. למעשה, אצה היא סופרפוד מפני שהיא מכילה המון חומרים מזינים טובים לגוף שלנו. החווה מגדלת באמצעות טכנולוגיה המוגנת בפטנטים, באופן יבשתי ומבוקר, אצות ים אותן היא מייצאת למדינות שונות עבור מזון ומוצרי קוסמטיקה. במרכז ההסברה של סיקורה "הצצה באצה" תוכלו לעבור סיור מקיף וחוויתי של שעה וחצי על עולם החי והצומח בים, תלמדו איך מגדלים אצות ואפילו תוכלו לטעום אותן בארוחת טעימות כשרה של מאכלים מבוססי אצות (טעים!). במקום יש אקווריום של דגי ים, סרטונים והסברים מושקעים.

פארק צבי הנחל של עמק חפר

בסמוך לכפר ויתקין שבעמק חפר נמצא אחד מהפארקים החביבים ביותר בארץ – פארק צבי הנחל בנחל אלכסנדר. לא להאמין שהטבע הזה נמצא חצי שעה מתל אביב! המדריכה רעות רז בירן מ"נקודת רעות" הסבירה לנו שנחל אלכסנדר חוצה את עמק חפר החל מאזור שכם בשומרון ועד שהוא נשפך לים באזור מכמורת. חלוצי עמק חפר ניקזו את הנחל והפכו אותו למשאב תיירותי. נאנא – נאמני נחל אלכסנדר, היא קבוצה של כארבעים איש, רובם מעמק חפר. איציק, מותיקי הקבוצה, סיפר לנו איך היא פועלת למען שיקומו של הנחל (שכיום מימיו מזוהמים). בפארק תמצאו המון פינות חמד, שבילי הליכה מסודרים, ואם תהיו נחמדים אולי תזכו לראות גם כמה צבים רכים.

גלריית זוזו ZUZU – אמנות עכשווית בעמק

בפארק התעשייה של עמק חפר מתחבאת לה גלריית זוזו להנעה תרבותית. תמי סואץ, אומנית וצלמת הקימה את הגלריה, שמהווה מרחב לקידום אומנות עכשווית המכניס רוח לחומר. אומנים מוזמנים להציג בחלל ללא תשלום, ומטרתה של תמי היא להנגיש אומנות לתושבי העמק והאזור. כשתיכנסו לגלריה, לבד או בקבוצה, יקבלו אתכם בסבר פנים יפה, יסבירו לכם על המקום ועל היצירות, ואפילו יכבדו אתכם בעוגה וקפה. כעת מוצגת בגלריה תערוכה על האתוס הישראלי והתערוכה הבאה תעסוק באומנים שעובדים עם ילדיהם. אז אם אתם מטיילים בעמק חפר, או סתם בדרך לים, כדאי לכם מאוד לעשות עצירה קטנה בגלריית זוזו המקסימה, שבה האומנות היא לכולם!

מבשלת הבירה אלכסנדר – מה הסוד לבירה טובה?

אם אתם כבר באזור התעשייה עמק חפר, חובה עליכם לבקר במבשלת אלכסנדר. עוד לפני שביקרנו בה הכרנו ואהבנו מאוד את בירה אלכסנדר המצויינת, אבל עכשיו אחרי שראינו איך מייצרים אותה יש לה טעם מיוחד עוד יותר! ממש עכשיו הם עברו ללוקיישן החדש שלהם ובו מרכז מבקרים גדול ודנדש שממוקם ממש בתוך המבשלה. במהלך הסיור במבשלה טעמנו בירה מהמיכל, תוך כדי התהליך, כשהיא לא מפוסטרת ולא מסוננת. אחד הדברים המעניינים שעושה את בירה אלכסנדר כל כך ייחודית הוא השימוש במים, שלמעשה עוברים ניקיון למצב הצבירה הראשוני ולכל בירה בונים את תרכיב המים הייחודי לה. כך משיגה המבשלה שליטה מיטבית בכל שלב בתהליך ייצור הבירה שלוקח בין 4-5 שבועות. בחודש אוגוסט צפוי להיפתח מרכז המבקרים החדש שמלבד סיורי טעימות יציע גם ימי כיף ומקום לחגיגת אירועים מיוחדים.

בראנץ' עמק חפר במסעדת אלמגרו

בית קפה אלמגרו בקיבוץ גבעת חיים איחוד הוא פנינת קולינריה שמומלץ לעצור בה בעת ביקורכם באזור עמק חפר. המקום הבוטיקי והחמוד הזה מציע תפריט ארוחות בוקר ובראנצ' עם רכיבים טריים טריים מהחקלאים באזור. הכל עממי, טרי, צבעוני ומאוד ישראלי. מעבר לאוכל, אלמגרו מספקת חוויה ישראלית עכשווית עם אינטרפרטציה ארגנטינאית (כמו שקשוקה צ'וריסוס). המסעדה לא כשרה, ולכן תוכלו למצוא בה בורקס ממולא בשינקן, מוצרלה, צ'ימיצ'ורי וביצה קשה (יאם!), והכל באדיבות השף המפנק ניקו וורבוף.

טיול אופניים באגמון חפר

הידעתם? לא צריך לנסוע רחוק עד אגמון החולה, כי במרחק נסיעה קצרה מהמרכז תמצאו את אגמון חפר!
אלון ויריב לקחו אותנו לסיור אופניים באגמון, שם אפשר לראות בעלי חיים רבים, ובעיקר ציפורים המגיעות למאגרי המים. אייל, המנהל של אגמון חפר סיפר לנו על האתר שעודנו בתהליך בנייה והקמה של אגמים מלאכותיים וסביבם שבילי הליכה, פינות מוצלות עם דקים מעץ ונקודות תצפית. ואם ברצונכם לחוות חוויה שונה מבדרך כלל – רונן שירותי קייט ותיירות עורכים באגמון סדנאות ציור בטבע.

חוויה של קיבוץ במשמר השרון

פז נולדה וגדלה בקיבוץ, למשפחה קיבוצניקית טיפוסית, ולכן יש לה מקום שמור בלב לצורת החיים הנכחדת הזו שכמעט ועברה מן העולם. אם תרצו ללמוד על הקיבוץ, או לתת לילדיכם הצצה, אתם מוזמנים לחוויה של קיבוץ במשמר השרון. קבוצת משמר שהפכה להיות קיבוץ משמר השרון הוקמה בשנת 1924 והתיישבה בעמק חפר בשנת 1933. החבר פנחס לויתן הקים את מוזיאון הקיבוץ משמראשונים שמתאר את ההיסטוריה של הקמת היישוב, של החלוצים שהקימו אותו, ושל האזור עליו הוא נבנה. במסגרת סיור של כשעתיים תצפו בסרטון, תראו את המבנים הויתיקים של הקיבוץ, תהנו מגלריית צילומים המתארים את אורח החיים הקיבוצי ואת ענפי החקלאות והייצור, ותשמעו סיפורים מעניינים מפי תושבי המקום. ואם אתם כבר שם, תנו קפיצה לחדר המלאכה שם מתקיימות סדנאות יצירה נהדרות.

יקב אלכסנדר – אז נרים כוס יין?

לתשומת לבכם, לא מדובר באותו אלכסנדר שעל שמו נקראת הבירה והמבשלה שסיפרנו לכם עליה קודם.
יקב אלכסנדר, המייצר יינות מעוטרים ומשובחים, נקרא על שם אלכסנדר שלום ז"ל, אביו של יורם שהקים את היקב בשנת 96 במושב בית יצחק שבעמק. אלכסנדר לימד את בנו יורם את מלאכת ייצור היין, אך מעולם לא זכה לשתות מפרי ידיו. אין כמו לסיים יום טיול ארוך בכוס יין בוטיק שבטעם שלו מרגישים את דורות ייצרני היין שהעבירו את הידע מדור לדור. לא סתם יקב אלכסנדר מקבלים פרסים על ימין ועל שמאל. יין הדגל שלהם הוא הקברנה סוביניון, ויש גם מרלו, קברנה פרנק, שיראז ופטיט ורדו בגזרת האדומים, ושרדונה וסוביניון בלאן בגזרת הלבנים, ועוד, ועוד, ועוד…

לסיכום, עמק חפר הוא קרקע פורייה (תרתי משמע) למגוון פעילויות מעניינות ומהנות שכולן נמצאות במרחק קפיצה מהמרכז, ובלי הרבה מאמץ. אם אתם מחפשים מקומות לטייל בארץ בימי קורונה וגם לאחריהם, ממליצים לכם לשקול טיול בעמק חפר המשלב אתרי טבע, היסטוריה, תרבות וכמובן אלכוהול ואוכל טוב. בין אם אתם מטיילים עם ילדים או מחפשים יעד לטיול זוגי בארץ, עמק חפר הוא אופציה נהדרת כי לאזור יש המון מה להציע. אנחנו הופתענו לגלות בו אתרי תיירות מהמיוחדים ביותר בהם ביקרנו בארץ.

ונאמר המון תודה למועצה האזורית עמק חפר שאירחה אותנו כל כך יפה ביחד עם המשלחת של אכב"י.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

5 מחשבות על “עמק חפר – טיול במרכז באווירה אחרת”

  1. יש להוסיף גלריית ארטורה ברופין
    גלריית art&about אזור התעשייה עמק חפר
    פטסרי אלה
    משתלת בונסאי כפר הרוא"ה
    וזה על קצה המזלג
    נ.ב -אני לא גרה בעמק חפר?

  2. גלית קידר

    פוסט מפורט, ולמרות שהייתי איתך שם, עשית לי חשק לחזור שוב.
    אזור מדהים שווה הרבה יותר מיום אחד של סיור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *