פוסט אורח: הטיול של דני ונורית בארה"ב – ארץ כל האפשרויות

שיתוף:

קל מאוד להבין את הרצון לטייל ביעדים פופולריים ברחבי העולם. רובנו רק יכולים לדמיין על יציאה לטיול בחו"ל לפחות פעם בשנה- שנתיים. לכן, אנחנו מתלבטים די הרבה לגבי היעד. בדרך כלל אנחנו מושפעים בבחירה שלנו מסיפורי חברים שחזרו מחו"ל, מסרטים שראינו על מקומות אטרקטיביים, מפרסומות שמציעות דילים זולים ובעיקר מהיכולת להיות חלק מנושא השיחה של החברה, כאשר זה מגיע לפרק העוסק בנסיעה האחרונה של כל אחד מהנוכחים אל מעבר לים.
קשה לשבת בצד ולשמוע על ההרפתקאות שחווה מישהו בדרום אמריקה, על הטיול של אחרים בנופים המדהימים של וייטנאם ותאילנד, או על המסע הארוך של אחד הזוגות באוסטרליה המרתקת בלי לקחת חלק פעיל בסיפורים הללו. כמעט בכל השיחות האלה, תגלו שרבים מחבריכם כבר הגיעו להודו, למקסיקו, לנפאל ולבוליביה.
יעדים באירופה עולים על הפרק רק בנסיעה שנייה או שלישית, וטיול בארצות הברית? "רחוק מדי", "מתורבת מדי", "לא מספיק סקסי", בקיצור, אין מה להשוות ליעדים האקזוטיים במזרח ובאמריקה הדרומית.

יעדים אולטימטיביים
בעיניי, ארצות הברית וקנדה, הן דווקא יעדים אולטימטיביים לטיול ראשון. טיול בצפון אמריקה מאפשר מפגש עם אין ספור מקומות, נופים, אתרים, אנשים, הרפתקאות, אתגרים, אקזוטיקה ועוד הרבה מכל מה שאנחנו מחפשים ביעדים הפופולריים שעליהם שמענו מחברים.
רוצים להגיע לאתרי טבע מדהימים? אין כמו הפארקים הגדולים של קליפורניה, יוטה, אריזונה, ויומינג וקולורדו. בכל אחד מהם נוכל לבחור לינת שטח, לודג'ים או מלון, תלוי בהעדפה של כל אחד ואחד.
מחפשים טרקים אתגריים? תוכלו למצוא אותם בהרי הרוקי, באפלשים וכמובן באותם פארקים לאומיים המשתרעים על שטחים ענקיים. פסגות הרים ביוסמיטי, שבילים בסיירה נבאדה, או מסלולים בגרנד קניון, אינם שונים ביופיים ובאופיים מטרקים פופולריים בנפאל או צ'ילה.
אוהבי המדבריות יוכלו למצוא את מבוקשם במדבר מוהאבי המשתרע בתחומי קליפורניה, נבדה, יוטה ואריזונה, בפארקים הלאומיים של מדבר סונורה, ברחבי טקסס ובמדינות רבות נוספות.
טיול בארצות הברית מציעה גם מגוון תרבויות. מקבץ כזה של פולקלור, אתנוגרפיה, לאומים ואורחות חיים במדינה אחת, לא ניתן למצוא במקומות אחרים על פני הגלובוס. שמורות האינדיאנים, הרובעים האתניים הקיימים בערים הגדולות כמו הצ'יינה טאון למיניהן, הליטל איטלי, והרובעים הלטיניים, מייצגים מכלול רב תרבותי מדהים ומרתק.

הכל במדינה אחת
אתרי מים רבים בכל רחבי היבשת, חופי ים במזרח ובמערב, נופים פראיים, אטרקציות של העבר ואדריכלות של ימינו, תצפיות בבעלי חיים, ערבות קרח, עיירות ציוריות, מפלי מים אדירים, מערות נטיפים, יערות ענק ועוד אין ספור אטרקציות, את כל אלה גיליתי וחוויתי בארצות הברית. בקיצור, נחשפתי בתוך מספר שבועות לשילוב מדהים של תרבויות, נופים וכל מה שבעצם הטבע יכול להציע, וכולם יחד בגבולה של מדינה אחת.
אם להוסיף לכך את האפשרויות המתקדמות והמודרניות שמציעה אמריקה של ימינו, בתחבורה, תעשייה, טכנולוגיה וארכיטקטורה, אין ספק שטיול ראשון בארץ האפשרויות הלא מוגבלות, הוא חוויה מעצימה שניתן לספר עליה לחברה בלי רגשי נחיתות.

מחוף אל חוף
הטיול הראשון שלנו בארצות הברית היה במכונית שכורה מחוף אל חוף. הוא נמשך חמישה שבועות קצרים שבהם דחסנו כמות עצומה של אתרים ונאלצנו לרוץ ממקום למקום כדי להספיק לבקר בפארקים הגדולים, בערים הידועות ובדרכי נוף שבלעדיהן הטיול אינו שלם.
נסענו מניו יורק למפלי הניאגרה, המשכנו לפסלי הנשיאים בדרום דקוטה, ירדנו ליוטה והמשכנו משם לפארק יוסמיטי דרך מעבר קיוגה. בהמשך נסענו לאורכו של כביש מספר 1 מסן פרנסיסקו לסן דייגו ואחר כך פנינו לעבר הפארקים הגדולים ואל שמורות האינדיאנים באריזונה. השבוע האחרון הוקדש לנסיעה דרך מדינות המרכז עד וושינגטון שממנה חזרנו לניו יורק. מסע ארוך, אבל חווייתי ביותר.
כדי לעמוד בתקציב המצומצם שעמד לרשותנו, ערכנו תכנון מדוקדק של הלינות. בדרך כלל ישנו בקמפינג מוסדר (בארה"ב לא ניתן לפרוס אוהל במקומות לא מוסדרים, גם לא מומלץ), מדי פעם עצרנו ללון במוטל דרכים וכשרצינו לנוח או להתפנק קצת, שילמנו קצת יותר עבור מלון ברמה גבוהה יותר. לכך יש להוסיף את אפשרויות הביקור אצל חברים או קרובים (כמעט לכל אחד מאתנו יש כאלה שם…) ובתנאי שלא "להתנחל" לזמן ארוך מדי. זה היתרון הגדול של הלינות בארצות הברית שמאפשר תמרון בתוך מגוון גדול של אפשרויות.

ארוך או קצר?
על מנת שלא להיות לחוצים כמונו, מומלץ לצאת לטיול גדול בארצות הברית של לפחות שלושה חודשים. אפשר כמובן לקצר ולערוך טיולים בקטעים נבחרים מתוך ההיצע העצום שיש לארץ הזאת להציע וניתן כמובן לשהות תקופה ארוכה יותר ולא להשתעמם אפילו לרגע.
משך זמן הטיול מותנה כמובן בגודל התקציב העומד לרשותנו, אבל היתרון הגדול של טיול בצפון אמריקה הוא היכולת להתאים את מסגרת התקציב למגוון האפשרויות העצום הקיים בארץ זו.
גם אמצעי התחבורה ניתנים להתאמה בהתאם לתקציב. אפשר כמובן לרכוש רכב במחיר זול יחסית ולעשות את כל הטיול בנסיעה יבשתית (תוך סיכון בעלויות גבוהות של תיקונים אם תקרה תקלה כלשהי), או לשכור רכב בעלות גבוהה יותר כדי לא להיות חשוף לבעיות בדרך. ניתן גם לשלב טיסות עם שכירת רכב בין טיסה לטיסה ואפשר כמובן לעשות את הדרך ברכבת ובאוטובוס שכן, התחבורה הציבורית נוחה ומרושתת על פני כל היבשת, אף כי עלויות הנסיעה אינן זולות כלל.
זמן השהות בכל מקום ואתר תלוי כמובן בהעדפות האישיות של כל אחד מאתנו. קשה להגדיר במדויק כמה זמן צריך להקדיש לסיור בערים הגדולות (שהות בניו יורק יכולה להמשך יותר מחודש וגם אז ההרגשה היא שלא הספקת כלום) וגם לא ניתן לקבוע את משך הזמן הנדרש לסיור בפארקים ובאתרי הטבע. אם אתם אוהבים לסרוק ביסודיות כל מקום שאליו אתם מגיעים, כדאי לכם לצמצם את רשימת אתרי הסיור. אני מאלה שמעדיפים לראות מגוון גדול יותר של מקומות תוך וויתור על מיצוי הביקור בכל מקום ומקום. זאת, משום שאיני יודע מתי ואם בכלל אוכל לחזור ולטייל שוב במסלול הזה. ואם גם אתם כאלה, אל תפחדו, "רוצו" על זה.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *