סרטים וסדרות לקראת חופשה

שיתוף:

מבחינתנו, חופשה לא מתחילה ברגע שעולים על המטוס, אלא הרבה לפני כן. לפעמים חודשים רבים לפני כן. תכנון החופשה הוא חלק בלתי נפרד מהחופשה עצמה, ובעינינו הוא חלק מהנה לא פחות מהחופשה!

אנחנו אוהבים להגיע ליעד הטיול כאשר אנחנו כבר יודעים ומכירים קצת את התרבות וההיסטוריה של המדינה אליה הגענו. ככה אנחנו מתחברים יותר מהר למקום ולמקומיים. תמיד נחמד לדעת קצת על המקום אליו אתה מגיע. זה מוריד חרדה, מאפשר להימנע מסיטואציות לא נעימות ובעיקר מעשיר את הדעת.

אחת הדרכים להכיר את יעד החופשה טוב יותר היא לראות סרטים ותכניות טלוויזיה אודותיו. לשם כך, אספנו עבורכם סרטים ותכניות טלויזיה שאנחנו אהבנו במיוחד ושעזרו לנו בתכנון החופשה ובחופשה עצמה. התמקדנו בסרטים וסדרות דוקומנטריים ופחות עלילתיים, אם כי יש משהו כיף בלראות את הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" קצת לפני שטסים לניו יורק. להלן הרשימה שלנו. מומלץ לצפות לפני החופשה, בזמן תהליכי התכנון, אבל במידה ולא הספקתם – זה יכול להיות אחלה העברת זמן בטיסה.

צפייה מהנה!

אוכל

אוכל רחוב מסביב לעולם – Street Food Around The World – תכנית בהנחייתו המבריקה של ישי גולן. ההפקה ישראלית אבל התכנית באנגלית ומיועדת לקהל הבינלאומי. התכנית זכתה אף בפרסים בינלאומיים והיא משודרת בכמאה מדינות ברחבי העולם. בכל תכנית ישי גולן מגיע לעיר אחרת ומתנסה באוכל הרחוב שלה. אם אתם רציניים במיוחד, אפשר לרשום את שמות המקומות אליהם הוא מגיע ולהגיע אליהם גם במהלך הטיול, אבל עיקר חווית הצפייה היא להרגיש את האנרגיות באותה עיר, ולהכיר את מאכלי הרחוב הפופולאריים כדי שלא תפספסו אותם כשתגיעו. יש שלוש עונות שעוברות בערים רבות ברחבי העולם כמו הנוי, לימה, ברצלונה, פראג ואפילו חיפה ורמלה. הסדרה משודרת בערוץ הטיולים ובנשיונל ג'אוגרפיק. חלק מהפרקים ניתן למצוא ביוטיוב, כמו את הפרק הזה בבנגקוק:

Top Tables, Top Cities – עוד סדרה בהנחיית ישי גולן ובהפקה ישראלית. סוג של סדרת המשך ל”אוכל רחוב מסביב לעולם”. בתכניות האלו ישי לא מבקר בדוכני רחוב אלא במסעדות ברחבי העולם. כל תכנית מתמקדת בעיר אחרת. ניתן למצוא חלק מהתכניות ב- Vimeo או ביוטיוב.

שולחן השף – Chef's Table– סדרה מקורית של נטפליקס העוסקת במסעדות הטובות ביותר בעולם (כאלו שמעוטרות בכוכבי מישלן ובפרסים אינספור). כל תכנית מתמקדת בשף פורץ דרך במקום אחר בעולם, ומספרת את הסיפור האישי שלו, את הסיפור של המסעדות שלו (בדרך כלל מתמקדים באחת) וכמובן את סיפורי יצירת המנות המפורסמות שלו. התכנית מלווה בצילומי אוכל שיגרמו לכם לשיכרון חושים. אם אתם בעניין של מסעדות יוקרה – זאת התכנית בשבילכם. גם אם לא תוכלו להרשות לעצמכם ללכת לאחת מהן (צריך להזמין מקומות המון זמן מראש), עדיין שווה לראות את הסדרה כי היא מציגה גם את התרבות והנופים של אותו מקום. הפתיח של הסדרה כשלעצמו הוא אומנות ששווה לראות, עם מוסיקה מתוך "ארבע העונות" של ויולדי. לסדרה יש שלוש עונות ואף סדרת המשך: Chef's Table France המתמקדת בשפים צרפתיים בלבד. זמין לצפייה בנטפליקס.

המסע המופלא של גידי ואהרוני – התכנית הידועה מערוץ 10 היא אחת האהובות עלינו מבחינת היכרות עם המאכלים במדינה אליה אנחנו טסים. ישנן מספר עונות ולכל עונה נושא משלה כמו מסע בעקבות האטריות ובעקבות התירס. אפשר להיחשף לתרבות, לאוכל, למנהגים ולנופים היפים במדינות רבות בהן ביקרו גידי ואהרוני. ניתן לצפות באתר של ערוץ 10:
http://10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600277

חלומות הסושי של ג'ירו – Jiro Dreams of Sushi – סרט חובה למי שמכנן חופשה ביפן. הסרט עוקב אחר שף המישלן המבוגר ג'ירו אונו ואחר מסעדת הסושי הקטנה והמעוטרת שלו. מהסרט ניתן לטעום את התרבות היפנית, להבין לעומק את יחסי המשפחה, את החשיבות של המקצוע והכבוד ואת היכולת של אדם להתמסר כל חייו להכנת סושי. מומלץ בחום.

הכי טעים בעולם – תכנית בהפקת קשת (ערוץ 12) ובהנחייתו של נדב בורנשטיין. בכל תכנית נדב מחפש את המסעדות והמנות המצולמות ביותר באינסטגרם והמדוברות ביותר ברשתות החברתיות בעיר מסוימת ברחבי העולם, והולך לבקר בהן. ניתן לעקוב ולרשום שמות של מקומות המופיעים בסדרה ולהגיע אליהם אחר כך במהלך החופשה שלכם. לנדב מתלווים אורחים ישראלים ומקומיים. תכנית קלילה וכיפית.
http://www.mako.co.il/mako-vod-keshet/best-food-in-the-world-s2/VOD-93721ea7d6d9d51006.htm

קרב השפים הגדול – אייל שני ויונתן רושפלד בתחרות מי שף טוב יותר. התכנית עצמה די מטופשת, אבל למי שמתכנן טיול באיטליה – אפשר לקבל ממנה הרבה אינפורמציה לקראת החופשה. ניתן לצפייה במאקו:
http://www.mako.co.il/mako-vod-keshet/Battle-of-the-chefs

היסטוריה ותרבות

סיפורה של קובה החופשית – Cuba Libre – סדרה המספרת את ההיסטוריה של קובה. כל מי שמטייל באזור הקריביים ורוצה להכיר קצת יותר לעומק את ההיסטוריה המרתקת של האזור, הרצופה מהפכות ושלובה בהיסטוריה של ברית המועצות וארה"ב – חייב לצפות בסדרה. הסדרה פקחה את עינינו בנושאים רבים וגם העשירה אותנו מאוד. בלעדיה, קשה להבין באמת את מצבה הנוכחי של קובה. ניתן לצפייה בנטפליקס. הפרקים זמינים גם ביוטיוב:

מסעות

טיול אחרי צבא- תכנית הדגל של כאן 11, הגרסה החדשה והמוצלחת של הערוץ הראשון. הפורמט מזכיר קצת את גידי ואהרוני – גל תורן ופבלו רוזנברג מתחקים אחרי המסלול הישראלי בהודו ומבקרים במקומות בהם כל הצעירים אחרי הצבא מבקרים. למי שמתכנן חופשה בהודו התכנית מציגה הרבה אינפורמציה וגם נותנת נקודת מבט מעניינת על הודו בעיני המתבונן הישראלי.אחרי הודו, השניים מגיעים לתאילנד. מעניין לאן זה יתקדם. ניתן לצפות בערוץ היוטיוב של כאן 11:
http://www.kan.org.il/Item/?itemId=22177

מבעד לעדשה – Tales by Light – סדרה העוקבת בכל פרק אחרי צלם מפורסם במסעותיו לחיפוש התמונה הנצחית. כל פרק מצולם בלוקיישן אקזוטי אחר כמו מדבריות סהרה, ערבות אפריקה או מנזרים נידחים בהודו. חלק מהפרקים מתמקדים בצלמים בעלי מומחיות מיוחדת כמו צלם שצולל עם כרישים, וצלמת שמתמחה בצילום ספורט אקסטרים בטבע. צילומי הוידאו בסדרה לא נופלים מצילומי הסטילס וניכר שההפקה מאוד מאוד מושקעת. ניתן לצפייה בנטפליקס.

גולשי ספות – ריאליטי בהפקת הוט שבמסגרתו ידוענים ישראלים טסים כל אחד ליעד אחר בעולם והולכים ללון על הספה של אדם מקומי. הסדרה מתחקה אחר התופעה שהפכה כבר להיות פופולארית של גלישת ספות, שבה במקום ללון בבית מלון, הולכים לישון אצל מקומיים בבית. ככה נחשפים למקום באמת, למנהגים המקומיים, לתרבות ולאוכל המקומיים ובעיקר לאנשים שחיים שם. סדרה יותר אינטימית ומעניינת מבחינה תרבותית.

שונות

המלונות המדהימים בעולם – Amazing Hotels – תכנית המשודרת בערוץ כאן 11 ובכל פרק מספרת את סיפורם של המלונות המרהיבים ביותר בעולם. כל תכנית מתמקדת במלון אחד, רובם נמצאים במקומות אקזוטיים או שיש להם קונספט מיוחד, כמו מלון אקולוגי שיושב באמצע הג'ונגל באקוודור.
http://www.kan.org.il/Program/?catId=1160

סום – SOMM: Into the Bottle – סרט תיעודי בהפקת נטפליקס, העוקב אחר מקצוע הסומלייה (אחראי יין במסעדות). הסרט מחולק לעשרה פרקים – כל אחד עוסק בנושא אחר הקשור ביין. בסרט מדברים סומלייה גדולים וידועים ברחבי העולם, וכן מוצגים ייקבים מפורסמים. בכל ייקב מפורסם, הבעלים פותח בקבוק מיוחד שיש סיפור מעניין מאחוריו (מדובר בבקבוקים בשווי אלפי דולרים). הסרט מבקר בייקבים באירופה, ארה"ב ואוסטרליה. ניתן לצפייה בנטפליקס.

צפיתם בסרט או סדרה שאינם מופיעים כאן? כתבו לנו בתגובות ונוסיף אותם לרשימת הצפייה!

אהבתם את הפוסט? רוצים לקבל עדכון בכל פעם שעולה פוסט חדש? הירשמו כאן:
[mc4wp_form id="67"]

 

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *