יומן מסע טיול ביפן – פרק 7 – מה לעשות באוסקה

שיתוף:

לאוסקה הגענו במסגרת טיול של חודש ביפן, לביקור של מספר ימים בעיר המטריפה הזאת. לא ידענו למה לצפות כשהגענו אליה, מפני שבתגובות רבות ברשתות החברתיות כתבו המטיילים ש"אין מה לעשות באוסקה". האומנם? כפי שכבר גיליתם בפוסט הקודם שלנו על אוסקה, וכפי שתגלו בפוסט המשוגע הזה – יש המון מה לעשות באוסקה, ולגמרי אסור לוותר עליה במסלול שלכם ביפן. בפוסט זה נספר לכם על האי המלאכותי טמפוזן שבו נמצא האקווריום של אוסקה, וגם על החוויה הכי מטורפת שעשינו – סיור אוכל באוסקה עם המדריך הישראלי לירן לוי. כי מה שקורה באוסקה – נשאר באוסקה!

הרחובות התוססים של אוסקה רק מחכים שתגלו אותם

מה לעשות באוסקה? ביקור באקווריום באי טמפוזן!

בבוקר היום השלישי שלנו באוסקה נסענו לאי המלאכותי טמפוזן Tempozan שם נמצא האקווריום של אוסקה ואטרקציות נוספות כמו גלגל ענק מגניב ביותר. כבר ברכבת ראינו כיתות גדולות של תלמידי בית ספר יסודי, חלקן יצאו איתנו בתחנה. בכניסה לאקווריום אמרו לנו שהיום יש טיול של מספר בתי ספר באקווריום ולכן יכול להיות קצת עמוס… נכנסנו בכל זאת ובהחלט היה מאוד רועש ועמוס כשמיליוני ילדים יפנים קטנים גדשו את המקום. המתנו קצת עד שהם יעברו וכך יכולנו ליהנות יותר מהתצוגות. כרטיס כניסה לאקווריום עולה 2300 לאדם וכדאי להקדיש למקום כחצי יום.

האקווריום באי המלאכותי טמפוזן באוסקה
האכלת כלבי ים באקווריום של אוסקה

האקווריום עצום ויש בו המון תצוגות של דגים וחיות ים. תוכלו לראות שם כלבי ים, פינגוינים, כרישים, דולפינים ואפילו כרישי לויתן. יש שם תצוגה חדשה יחסית ומרהיבה של מדוזות. בסוף המסלול יש מעין "פינת ליטוף" של חתולי ים וכרישים קטנים. רוני מאוד התלהב ללטף אותם ונהנה מהחוויה, פז קצת פחות אהבה את החוויה שהייתה על גבול ההתעללות בחיות המסכנות. כמובן שיש באקווריום הסברים באנגלית, שירותים, תאי לוקרים לתיקים וחנות גלידה כחולה קטנה. אין במקום עצמו אוכל.

יצורים ימיים באקווריום של אוסקה

כדי לאכול צהריים נכנסנו למתחם האוכל והקניות של Tempozan שנמצא בסמוך לאקווריום והוא מאוד מאוד סימפטי. יש שם חיקוי של רחוב יפני אותנטי בתוך המתחם עם דוכני מזון מהיר ומסעדות. מחוץ להדמיית הרחוב יש עוד המון אפשרויות אוכל, כולל מערביות, עם שולחנות במרכז בהם אפשר לשבת. קנינו לארוחת צהריים קערות אורז עם בשר שהיו טעימות מאוד ולא יקרות. זו תכנית לחצי יום שמאוד מומלץ לעשות במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים. עבורם זו בטח תהיה חוויה נהדרת, לא פחות משהיא הייתה עבורנו.

מוצ'י במתחם האוכל של טמפוזן
האי המלאכותי טמפוזן

סיור אוכל באוסקה עם לירן לוי

בערב יצאנו לסיור עם לירן לוי – מדריך ישראלי שחי באוסקה כבר שנים רבות והקים בה משפחה. לירן היה בעברו מסעדן כאן באוסקה עם בר אוכל ישראלי שהיה מאוד אהוב על ידי היפנים, אך בשל האינטנסיביות הרבה הוא סגר אותו והחל לעשות סיורים בעיר לקבוצות ולפרטיים בעברית ובאנגלית. ההתמחות של לירן זה האוכל של אוסקה. אם תרצו בזאת, לירן יקח אתכם להרפתקאה לילית מטורפת אל תוך הסמטאות הנסתרות והחורים הסודיים של אוסקה. כשפגשנו אותו, לירן אמר לנו שהוא לא הולך לספר לנו לאן אנחנו הולכים ושפשוט נעקוב אחריו ונסמוך עליו. אנחנו באמת לא יודעים איפה היינו אבל הלכנו המון, ראינו המון והכי חשוב – אכלנו ושתינו המון!

צפו בתקציר סיור האוכל הלילי שלנו באוסקה עם לירן לוי

לחצו על סמן ה"פליי" להפעלת הסרטון

כבר בתחילת הסיור לירן לקח אותנו למקום בלתי צפוי – גן שעשועים יפני, שבלילה היה די ריק. הייתה שם מגלשה ענקית ועלינו להתגלש בה. נכנסנו למגלשה כתיירים באוסקה ויצאנו מהצד השני כאילו שאנחנו בנרניה – עולם אחר לחלוטין שנסתר מעיניהם של התיירים – אוסקה האמיתית, הסדום ועמורה של יפן. פגשנו את האנשים החמים והמצחיקים של אוסקה, שאוהבים לצחוק, לרקוד, לשתות ולבלות היטב. גילינו שיש שפה שנקראת "אוסקאית" והיא שונה מהיפנית הרגילה, ושאם תגידו להם תודה באוסקאית הם יפרגנו לכם בעוד איזה צ'ייסר… אכלנו רק במסעדות מקומיות שהיו בהן רק מקומיים ולא היה אפילו טעם לבקש תפריט באנגלית (רחמנא ליצלן). לירן הסביר לנו על האוכל והמרכיבים, ועל כל מקום שבו ביקרנו והבעלים של המקום. נראה שהוא מכיר את כולם וכולם מכירים אותו!

האנשים השמחים של אוסקה
לירן מכיר את כולם באוסקה, וכולם מכירים אותו!

בסיור עם לירן אכלנו במסעדות מקומיות המכונות "איזיקיות" – בר יפני שבו אוכלים ושותים בעמידה סביב בר או שולחנות קטנים. שם אכלנו מעין "מזטים" קטנים מכל מיני סוגים, כמו בשר סוס נא, סלט מלפפונים ועוף ברוטב שומשום (שדומה מאוד לטחינה!), סחוסי עוף מבושלים, עוגת טופו עסיסית, מקלות גבינה מטוגנים, שרימפס על מקל ועוד ועוד. לכאן מגיעים המקומיים אחרי העבודה לשתות, לאכול וליהנות. נהוג ביפן להזמין אנשים זרים לשתות על חשבונך, וכולם מאוד התלהבו מאיתנו והזמינו לנו המון כוסות בירה, עד שלא יכולנו יותר…

אוכל איזיקיות – סחוסי עוף, רגלי תמנון, טופו ועוד
סלט עוף מלפפונים עם רוטב דומה לטחינה, בשר סוס נא, רגלי תמנון, טופו עם ביצה ופלפלים ירוקים קטנים
מלא דברים מטוגנים – כי אוכל רחוב הוא מטוגן!
וגם גבינה בטמפורה על מקל

אחרי סבב האיזיקיות המשכנו לסבב ברים, אבל לא כאלה רגילים – הכי מיוחדים שיש! הקפצנו טקילה בבר מקסיקני של בחור מקסיקני שהיגר ליפן, שתינו סאקה בבר ערפדים קריפי ומפחיד שהכניסה אליו מדלת חורקת בתוך בניין מגורים ועל הקירות בו תלויים מגוון חפצי אומנות מעולמות האופל, וסיימנו בבר קריוקי עם מלא תיירים אמריקאים שחגגו יומולדת לברמן.

שותים סאקה בבר ערפדים!

בדרך עברנו במסעדת גורמה מקומית, שאוכלים בה רק מכרים של בעל המסעדה החביב, שקצת נלחץ כששמע שאנחנו בלוגרים כי לטענתו נשארו לו רק "שאריות" בסוף הערב (הגענו אליו מאוחר). הוא והמלצרית שאיתו היו כל כך אדיבים ונחמדים, והאוכל, למרות חששותיו, היה ללא ספק הטעים ביותר שאכלנו ביפן! אפילו גילינו שהשף יובל בן נריה (מסעדת טאיזו בתל אביב) אכל במסעדה הזו בסיור שהוא עשה עם לירן. כבוד.

מסעדת גורמה סודית באוסקה (אפילו השף יובל בן נריה אכל כאן!)

אכלנו עם לירן דברים שהשתיקה יפה להם, מרכיבים שלא טעמנו מעולם, חיות עם שמות שאנחנו לא יודעים לבטא ומלא מלא אלכוהול משובח. ולהפתעתנו – הכל היה טעים להפליא! לירן מבין עניין, מצחיק ומשוגע. אם אתם רוצים להכיר את אוסקה האמיתית דרך הרגליים והקיבה – לירן הוא החבר המקומי שיראה לכם את העיר. בלי לירן אין שום סיכוי שהיינו נחשפים לצד "האפל" של אוסקה (מה זה אפל? תנסו בר ערפדים!). חשוב לציין – זו לא חוויה לכל אחד. אתם צריכים לבוא פתוחים לחוות ולהתנסות בדברים חדשים. אם אתם בררניים באוכל ולא מוכנים להתנסות, פשוט לא תהנו וחבל.

תמנונים בסופרמרקט שנראה כמו לונה-פארק באוסקה
חיות שונות ומשונות ברחובות של אוסקה

לירן עושה גם סיורים נוספים מותאמים אישית, אז אם ההרפתקאה שאנחנו עשינו איתו פחות נראית לכם, דברו איתו ותראו אם יש משהו אחר שיכול להסתדר כי הוא באמת אחלה בן אדם ומדריך מעולה עם המון ידע על אוסקה. לחצו כאן לעמוד הפייסבוק של לירן על מנת ליצור עמו קשר.

מתרוצצים ברחבי העיר עם לירן לוי – מזל שיש תמונות כדי לזכור מה היה!

חושבים שאין מה לעשות באוסקה? מוזמנים לקרוא על עוד אטרקציות באוסקה שעשינו בפרק הקודם. בהמשך המסע שלנו ביפן נסענו לעיירה קנזאווה באלפים היפנים ונקלענו לסופת טייפון קטלנית. החלק האורבני של הטיול מסתיים לעת עתה, ומתחיל החלק הפסטורלי של טיול ברכב שכור בנופים המרהיבים של יפן. הישארו עמנו לחוויות מטריפות נוספות ביפן!