יומן מסע טיול ביפן – פרק 6 – אוסקה

שיתוף:

אוסקה היא אחת מהערים המתויירות ביותר ביפן, ומרבית התיירים המגיעים ליפן מבקרים בה, בין אם כטיול יום מקיוטו, או ללילה-שניים. גם אנחנו הגענו לאוסקה במסגרת הטיול שלנו של כחודש ימים ביפן. אחרי שנחתנו בטוקיו, ובילינו מספר ימים בקיוטו מלאת המקדשים – נסענו ברכבת נסיעה קצרה אל אוסקה, שהתבררה כהרבה יותר משוחררת, תוססת ומשוגעת מקיוטו. ממש מעבר של 180 מעלות מקיוטו השקטה והרגועה יחסית, לאוסקה הסוערת. בפוסט זה נספר לכם על המלון שלנו באוסקה, על אזורי הבילוי המרכזיים בה, על טירת אוסקה והתחנה המרכזית בצפון העיר, וכן על שתי מסעדות לא שגרתיות – מסעדת גריל של חלקי פנים, ומסעדת אוקונומיאקי (לביבה יפנית)!

אוסקה – שילוב של ישן וחדש

מלון בעיר אוסקה

המלון בו השתכנו היה באחד מהאזורים המרכזיים באוסקה – אזור נאמבה Namba. שמו של המלון Red Roof Inn & Suites Osaka Namba Nipponbashi. לא מדובר במלון מפואר. החדרים קטנים יחסית, נקיון החדר תמיד נעשה מאוחר וצוות הקבלה היה אדיב אבל לא מאוד מועיל. אין במלון מתקנים כמו מכונות אוטומטיות או מכבסה ובאופן כללי הוא די פשוט, אבל זה מתאים למי שנמצא בתקציב מוגבל ורוצה מלון סביר ללילה או שניים באזור מרכזי באוסקה. באופן כללי אנחנו מאוד ממליצים לקחת מלון באזור נמבה, מפני שמדובר באזור מרכזי הקרוב לאזורים התיירותיים ולחיי הלילה של אוסקה, כמו דוטונבורי, שינסייבאשי ועוד.

חדר המלון שלנו בשכונת נאמבה באוסקה

שוק הדגים של אוסקה – קורומון

כשהגענו לאוסקה השעה הייתה כבר שעת צהריים, ויצאנו לשוק הדגים המקורה הסמוך למלון – Kuromon Market. בניגוד לשוק נישקי בקיוטו, כאן פחות מקפידים על אכילה לצד הדוכן, ואין בעיה לשבת במקום או לאכול ברחוב. לעומת זאת, האוכל שטעמנו בשוק נישקי היה טוב יותר, מגוון יותר וזול משמעותית מהאוכל בשוק קורומון. זו כן חוויה שכדאי לעשות אבל בלי יותר מדי ציפיות ומתוך הבנה שזה מקום מאוד תיירותי. בכל מקרה אל תאמינו לכל הדוכנים שכותבים שהם מוכרים בשר Kobe זה תיירותי מאוד ולא אמיתי…

בילוי לילי באוסקה

בערב יצאנו לאזורי הבילוי הליליים של אוסקה, ובראשם דוטונבורי (Dotonbori) ושינסייבאשי (Shinsaibashi). קשה להסביר במילים כמה הרחובות של אוסקה זוהרים ונוצצים. מעל החנויות והמסעדות בדוטונבורי יש פסלי ענק שזזים ושלטי ניאון מרצדים עד לאן שהעין יכולה לראות. הכל ע-נ-ק והכל מואר והכל רועש וכמובן מלא מלא באנשים, רובם המוחלט תיירים, שגודשים את הרחובות בלילה עד שאי אפשר להכניס סיכה. קשה להסתובב שם לאורך זמן בגלל כמות האנשים, הרעש וההמולה. גם יש תורים ארוכים לכל דוכן אז כנראה שלא תצליחו למצוא את מבוקשכם שם, אבל בהחלט שווה לעשות שם סיבוב כדי לספוג את האווירה של העיר.

דרך נחמדה ביותר לראות את דוטונבורי והרחובות מסביב, היא באמצעות שייט בתעלה העוברת ממש במרכז הרחובות הסואנים. שייט של כ-20 דק' עולה 900 ין לאדם. המדריכה שלנו דיברה בעיקר יפנית, אבל לא באנו לשם בשביל ההסברים, אלא יותר בשביל לראות את האזור בלי לכתת רגליים (שגם ככה כבר דואבות מרוב הליכה מרובה בימים האחרונים). במסגרת השייט גם עצרנו בסמוך לשלט האיש הרץ המפורסם של אוסקה כדי לצלם ולהצטלם. חוויה חמודה ביותר ואנחנו חושבים שהיא מומלצת לכל אחד.

שייט תעלות לילי באוסקה

ואחרי כל כך הרבה רעש ובלגן הגיע הזמן לאכול ארוחת ערב. הלכנו לאזור Hozenji Yokocho שבו יש סמטאות צרות יותר עם הרבה מסעדות קטנות שיושבים בהן על בר, עד שמצאנו מסעדה מגניבה במיוחד – הישיבה היא סביב בר מרובע והטבחים עובדים באמצע ועושים את האוכל על מחבת גריל מול העיניים. הקונספט של המקום הוא גריל של חלקי פנים – יש שם מעיים, לב וכבד בקר ועוד. בצד מקבלים כרוב ורוטב לבקר. אחרי שהטבח צולה את הבשר הוא מניח במרכז המחבת ערימה של נודלס ומערבב אותם עם ירקות ועם הרוטב שנשאר כך שמתקבלים בסוף נודלס מוקפצים נהדרים. אם אתם לא מוכנים לאכול חלקי פנים של בקר, עוף או חזיר המקום הזה לא בשבילכם. אבל אנחנו מאוד נהנינו מהחוויה והאווירה במקום.

מסעדת גריל של חלקי פנים באוסקה

טירת אוסקה

למחרת יצאנו לארוחת בוקר ברשת Dotour החביבה, ומיד יצאנו לכיוון טירת אוסקה. ראשית, טיילנו קצת בפארק שסביב הטירה, וראינו את החפיר הגדול והמלא במים. לאחר מכן עלינו על גשר מעל החפיר לתוך מתחם הטירה. טירת אוסקה היא אחת מהגדולות והמרשימות ביותר בכל יפן. יפה מאוד לצלם אותה מבחוץ בחצר הטירה. יש קצת תור בכניסה אבל הוא רץ מאוד מהר. רכישת הכרטיסים היא במכונות אוטומטיות מאוד ברורות באנגלית. עלות הכניסה 600 ין לאדם, ושנינו סיכמנו שמדובר בכרטיס הכניסה הכי שווה ומשתלם שהיה לנו בטיול!

החפיר המקיף את מתחם הטירה
אפילו מגדל שמירה פשוט נראה ביפן כמו טירה… אבל זו לא הטירה!
טירת אוסקה במלוא תפארתה

כל מי שאומר שאין צורך להיכנס לטירת אוסקה מפספס בענק – מומלץ בחום להיכנס!
פנים הטירה הוא למעשה מוזיאון משופץ עם מספר קומות של תצוגות מרהיבות של קלפים מצויירים, אומנות יפנית עתיקה, דגמים של העיר אוסקה ושל הטירה מתקופות שונות, סרטונים אינטראקטיביים יפים ומגניבים, חליפות שריון של לוחמים והסברים על מלחמת הקיץ שקרתה באזור הטירה במאה ה-15. מי שקרא את הספר "שוגון" יכיר את העלילה. בקיצור – מוזיאון יפהפה ושווה ביקור, במיוחד אם אתם פחות מבינים בהיסטוריה ובתרבות של יפן כי יש שם המון הסברים ל"מתחילים". מתאים מאוד גם לילדים.

הטירה מזווית אחרת
סירות מוזהבות בגשר המוביל לטירה
הנוף מתצפית טירת אוסקה

מתחילים בעלייה במעלית לקומה השביעית, שם יש תצפית מאוד יפה על העיר אוסקה. משם יורדים במדרגות בין הקומות כשבכל קומה תצוגה אחרת. התצוגות היפות ביותר הן בקומות 3-4 (שם גם אסור לצלם). בקומות התחתונות יש שירותים וחנות מזכרות. כדאי להקדיש לביקור בטירה לפחות שעתיים.

בתוך טירת אוסקה שוכן מוזיאון מדהים

התחנה המרכזית של אוסקה

מהטירה המשכנו לאזור אומדה Umeda שנמצא בצפון אוסקה ועצרנו בתחנה המרכזית של אוסקה Osaka Station City – אטרקציה בפני עצמה. זו תחנה פשוט מטורפת! העיצוב האדריכלי שלה מדהים כי היא למעשה מקורה אך פתוחה. בקומה העליונה של התחנה יש תערוכת פרחים ענקית ומשם גם אפשר לצפות בתחנה מלמטה, ברכבות הנוסעות ועוצרות ברציפים, ובעוברים והשבים. התפעלנו עד מאוד מהפלא האדריכלי ומהיופי של המקום.

משני צידי הגשר שבמרכז התחנה יש קניונים עצומים עם המון חנויות. נכנסנו לקניון Lucua וירדנו לקומת המרתף שם יש מתחם אוכל ענקי ומדהים עם המון אפשרויות. יש שם דוכני אוכל מהיר, מסעדות אוכל חם בסגנון בופה וגם מסעדות רגילות. הכל נראה נהדר והאוכל המהיר שקנינו היה זול וטעים. שווה לארוחת צהריים קלה, גם אם אתם לא בעניין של קניות באוסקה.

עושים כביסה באוסקה

מצפון העיר חזרנו למלון למנוחה קלה ועשינו בפעם הראשונה בטיול כביסה במכבסה אוטומטית. במלון לא הייתה מכבסה לצערנו, אבל הפקיד בקבלה הפנה אותנו למכבסה שהייתה מספר רחובות משם. היה קצת מאתגר להבין איך זה עובד כי הכל היה ביפנית, אבל ההוראות שנתנו לנו במלון (וגם קצת שכל ישר) סייעו לנו במהרה להבין מה עושים והצלחנו לכבס את הבגדים בלי להרוס אותם (לא מובן מאליו).

מסעדת אוקונומיאקי (לביבה יפנית)

בערב יצאנו לאזור Amemura שהוא קיצור של המילה Amerikamura וכשמו כן הוא אזור עם חנויות מערביות בסגנון אמריקאי. נחמד להסתובב אבל לצערנו יצאנו קצת מאוחר ורוב החנויות היו סגורות. למרות זאת, העיר הייתה מקושטת לכבוד חג ליל הקדושים, אז נהנינו מהקישוטים.

ליל כל הקדושים באוסקה

חזרנו לאותו רחוב בו אכלנו ערב קודם במסעדת הגריל של חלקי הפנים. כמה מטרים לידה הייתה מסעדה שמתמחה באוקונומיאקי – סוג של לביבה יפנית שעשויה מבלילת פנקייק מלוחה שאליה מוסיפים ירקות (כרוב בעיקר), ותוספת לבחירתכם כמו דגים, פירות ים, חזיר או בקר. על זה שופכים מיונז ורוטבים שונים ומשונים. הישיבה היא סביב בר (כרגיל) שהוא למעשה פלנצ'ה חמה,  ושמים לכם את הלביבה הגדולה והשמנה הזאת מולכם ככה שהיא לא מתקררת תוך כדי האכילה. אתם מקבלים כלים לחתוך אותה וצלחות קטנות וככה אוכלים. סך הכל חוויה שכדאי לעשות אבל למען האמת אנחנו לא כל כך עפנו על השחיתות הזאת…

אוקונומיאקי – לביבה יפנית

האוכל המדהים שאכלנו באוסקה היה רק הסיפתח לסיור אוכל לילי עם המדריך הישראלי לירן לוי, שלקח אותנו לכל הפינות הנסתרות והסמטאות החשוכות של אוסקה והעביר לנו ערב בלתי נשכח ברחבי העיר! המשיכו לפרק הבא ביומן המסע ביפן כדי לקרוא על הסיור עם לירן ועל עוד אטרקציות באוסקה.