חופשה בבודפשט – אירופה למתחילים

שיתוף:

אחרי הלחץ של החתונה החלטנו שאנחנו חייבים קצת טיים אאוט. אבל התקציב היה דל, הזמן שהיה ברשותנו היה קצר וגם לא רצינו ממש ירח דבש. ירח דבש דורש הרבה הכנות, ובסך הכל רצינו להירגע קצת מכל הרעש. אז החלטנו על סוף שבוע ארוך בעיר אירופאית זולה, ולאחר חיפוש קצר באינטרנט והתייעצות עם חברים התקבלה החלטה – חופשה בבודפשט, בירת הונגריה.

למרות שנפלנו על גל חום מפתיע, אפשר לומר שבסך הכל הייתה חופשה רומנטית ומקסימה. בודפשט היא העיר האירופאית הכי קלה שנתקלנו בה, אפילו יש לומר קלה מדי. כולם מדברים אנגלית, חלקם מדברים עברית, השילוט מאוד נוח, הניווט פשוט ביותר (אפילו פז הצליחה לנווט שם, מי היה מאמין). האוכל מוכר וידוע, לפחות אצל אשכנזים שכמונו – גולש, קרמשניט, שניצל ושטרודל. בקיצור – אירופה למתחילים.
העיר מחולקת לשני חלקים – בודה ופשט, כאשר פשט הוא הצד המישורי התיירותי והשוקק, ובודה הוא הצד ההררי, השקט והרגוע.

נעזרנו המון בהמלצות מקבוצות בפייסבוק לטובת תכנון חופשה בבודפשט. חשוב לומר שהשתדלנו לשלב גם קריאת המלצות מאתרים באנגלית כמו פורום Thorn Tree של הלונלי פלנט, ו- Trip Advisor, רק כדי לא "ליפול" למלכודות התיירים הישראלים. זה היה משתלם כי הגענו להרבה מקומות שלא המליצו עליהם בתגובות בעברית והתבררו כמוצלחים ביותר! באופן כללי חופשה בבודפשט כוללת בעיקר שיטוטים ברחבי העיר. אין שם אתרי חובה באמת, הכל תלוי מה בא לכם לעשות. יש שם אוכל טוב, בירה שנשפכת כמו מים, בניינים יפים בסגנון אירופאי ורחובות ראשיים שוקקי חיים. אבל בכל זאת, ריכזנו כאן כמה המלצות של הדברים שאנחנו הכי אהבנו בה. מוזמנים להוסיף המלצות בתגובות.

טיסה לבודפשט

בשנים האחרונות טיסות הלואו קוסט הפכו להיות פופולאריות, ויותר ויותר חברות מפעילות קווי לואו קוסט מישראל לאירופה וליעדים נוספים ברחבי העולם. אנחנו מצאנו דיל של חברת Wiz Air ההונגרית. הטיסה קצרה יחסית ולכן לא חששנו מכך שלא יהיה אוכל או תנאים נוחים על המטוס. הבעיה העיקרית עם טיסות כאלו שצריך לקרוא את האותיות הקטנות. אנחנו למשל, קצת הסתבכנו עם השאלה אילו מזוודות כלולות במחיר ועל מה צריך להוסיף כסף. הפרופורציות של התיק הכלול במחיר היו לא הגיוניות ובכל חיפושינו בבית, בקרב חברים וקרובי משפחה ואפילו בחנויות לא הצלחנו למצוא תיק בגודל הרצוי. בקבוצת המטיילים בפייסבוק ראינו הרבה תגובות שההונגרים לא גמישים בנוגע לגודל המזוודה ומטילים קנסות כבדים על חריגה (טוב, הם לא ישראלים אין מה לעשות). לכן החלטנו לא לקחת סיכון ולהוסיף כסף מראש על מזוודה נורמלית, שהתאימה במידותיה לעלייה למטוס כך שלא היינו צריכים להתעכב בשדה התעופה.

*עדכון – באוקטובר 2017 חברת התעופה שינתה את הכללים בנוגע לגודל המזוודה איתה ניתן לעלות למטוס, והיא מאפשרת גם העלאה של טרולי רגיל. אבל תמיד מומלץ לקרוא טוב טוב מה נכלל במחיר ומה לא.

**טיפ של אלופים** עדיף להזמין באתר של Wiz Air ולא באתרים חיצוניים ואז במעמד ההזמנה המחיר לשדרוג יותר נמוך (בחירת מושב, הוספת מזוודה וכו'). מדי פעם הם עושים מבצעים, אז כדאי מאוד לעקוב. תעשו צ'ק אין בבית לפני שאתם מגיעים לשדה התעופה. אפשר לעשות גם צ'ק אין לטיסה חזור מראש באינטרנט. אתם לא מבינים כמה זמן זה חסך לנו בעמידה בתורים מיותרים, ומכיוון שהיה לנו צ'ק אין אלקטרוני אף אחד לא דיבר איתנו ולא שאל אותנו שאלות, או מדד לנו את גודל המזוודה. וזאת מבלי להזכיר שצ'ק אין בשדה התעופה עולה יותר כסף בחברות לואו קוסט, כך שהרבה יותר משתלם לעשות מראש.

לינה בבודפשט

במהלך התחקיר הקצר שעשינו לקראת חופשה בבודפשט, גילינו שהרמה של הדירות ב-airbnb עולה על רמת המלונות ושהמחירים נמוכים משמעותית, אז החלטנו להזמין דירת airbnb. שכרנו את הדירה של Istvan. אם היה בדירה מזגן היא באמת הייתה מושלמת. היא הייתה ענקית ומאובזרת למשעי, והייתה בה אמבטיה מפנקת. הדירה ממוקמת מאוד קרוב לואצי אוצה – הרחוב הראשי של פשט. ביאטריס, אשתו של איסטוון קידמה אותנו בברכה ווידאה שהכל בסדר, ואפילו פינקה אותנו בבקבוק קאווה. המשפחה גרה בדירה שממול אבל מכיוון שהיה חג הם נסעו. לנו זה לא היה משנה בכל מקרה. מתחת לבניין היה בית קפה מצוין, שבו אכלנו ארוחות בוקר בכתובת Gerlóczy u. 1.

אם אתם רוצים לעשות כמונו ולהזמין דירה ב-airbnb לחצו כאן וקבלו מאיתנו הנחה של 150 שקל להזמנה הראשונה שלכם.

חופשה בבודפשט – מה עושים?

נקודות ציון בפשט

רחוב ואצי אוצה – Váci utca – הרחוב הראשי והתיירותי. שדרות רוטשילד של בודפשט. ברחוב זה נמצאות חנויות המותגים, מכוני ספא וכמובן הרבה מסעדות, ברים ובתי קפה. המחירים ברחוב זה יותר יקרים והמסעדות מאוד תיירותיות. אנחנו מצאנו שמקומות אחרים היו זולים יותר וטעימים יותר, למעט קפה אנה (ר' המלצות על מסעדות). אין חופשה בבודפשט בלי סיבוב בואצי אוצה.

חופשה בבודפשט
שדרת ואצי אוצה

שדרות אנדראשי – Andarassy – השדרה החמישית של בודפשט. כאן מרוכזים כל מותגי היוקרה. המחירים בשמיים כך שלא מומלץ לעשות שם קניות, אלא אם אתם מחפשים מותג ספציפי. השדרה מלאה בעצים וההליכה בה נעימה ומוצלת. השדרה מובילה מאזור ואצי אוצה לכיכר הגיבורים, אבל לא מומלץ ללכת אותה ברגל לכל אורכה – מיותר ומשעמם. עדיף לקחת חשמלית. בשדרה זו נמצאים גם בית האופרה והתאטראות השונים.

בית האופרה – אחת ההפתעות של הטיול היה בית האופרה. מדובר בבית אופרה קטן וצנוע יחסית לערים אחרות באירופה, אבל הוא מאוד יפה ומרשים. סיורים באנגלית יוצאים מ-14:00-17:00 בכל שעה עגולה. הסיור נמשך כ-45 דקות. מומלץ להתעדכן באתר מתי יוצאים סיורים. בתשלום נוסף ניתן לשמוע קונצרט קצר של זמר או זמרת אופרה. לאכזבתנו הקונצרט היה מאוד קצר והתקיים על מדרגות הכניסה (?!). הייתה זמרת אחת ששרה כמה אריות מפורסמות. היא שרה מאוד יפה, אבל זה לא היה שווה את הזמן ואת תוספת התשלום. במידה ומזג האוויר לא נוח מדובר במפלט מצוין.

חופשה בבודפשט
בית האופרה של בודפשט

כיכר הגיבורים – Hősök tere – בקצה של שדרות אנדראשי נמצאת כיכר ענקית שבמרכזה אנדרטה לחיילים הגיבורים. הכיכר עצמה יפה ומרשימה, מומלצת במיוחד בזמן השקיעה. מאחורי האנדרטה נמצא הפארק העירוני. אין הרבה מה לעשות בכיכר עצמה וגם אין הרבה מסעדות ובתי קפה בסביבתה. להצטלם ולהמשיך הלאה.

הפארק העירוני – Városliget – הסנטרל פארק של בודפשט. פארק מאוד גדול, עם שבילים מסודרים והרבה פינות חמד. בסמוך לכיכר הגיבורים בתוך הפארק נמצאת טירת ויידהוניאד (Vajdahunyad vára). בזמן שטיילנו היה שם שוק איכרים קטן ונחמד מאוד. בתוך הפארק נמצאים גם מרחצאות סצ'ני (Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda), גן החיות והגן הבוטני (Fővárosi Állat- és Növénykert). מתאים מאוד אם עושים חופשה בבודפשט עם ילדים. בהיעדר ילדים, החלטנו לוותר עליהם, אבל כמובן שיש המלצות רבות אודותיהם באתרים, בבלוגים ובקבוצות הפייסבוק השונות. שימו לב שכמו בהרבה ערים אחרות, חלקים מהפארק מאוכלסים על-ידי הומלסים שהקימו בהם אתרי אוהלים. בזמן ששוטטנו בפארק הגענו לאזור כזה בשעה שהחשיך וזה היה מאוד לא נעים. עדיף להישאר בשבילים המרכזיים ולהימנע משוטטות לבד בפארק, במיוחד בלילה.

חופשה בבודפשט
הפארק העירוני בבודפשט

בית הפרלמנט -Országház Látogatóközpont – ללא ספק המבנה הכי יפה ומרשים שתראו בזמן חופשה בבודפשט. נמצא על גדות הנהר וניתן לראותו באופן מאוד יפה מהצד של בודה. המבנה והרחבה שסביבו יפים מאוד, יש עצים וספסלים בהם ניתן לשבת בצל. קצת קשה למצוא את הקופות, הן נמצאות מתחת לאדמה, ברחבה הצפונית של הבניין. כשאנחנו הגענו אמרו לנו שאין באותו יום סיורים בגלל דיון שמתקיים בפרלמנט. קצת התבאסנו כי המליצו לנו על הסיור בתוך המבנה. בכניסה לבניין ישנו מוזיאון קטן על ההיסטוריה של הונגריה. הכניסה חופשית והוא מממוזג היטב – הסיבה העיקרית שבגינה הסתובבנו שם. באתר האינטרנט של הפרלמנט תוכלו למצוא פרטים נוספים על שעות הכניסה ועלות הכרטיסים.

חופשה בבודפשט
בית הפרלמנט בבודפשט

אנדרטת הנעליים – Cipők a Duna-parton – מדרום לבניין הפרלמנט, על גדות נהר הדנובה נמצאת אנדרטת הנעליים. קצת קשה למצוא אותה, אבל אם תרדו מהכביש ליד בניין הפרלמנט ותלכו דרומה לאורך הנהר תיתקלו בה במהרה. האנדרטה מורכבת מנעליים מברזל המונחות בפיזור ופונות לכיוון הנהר. האנדרטה היא לזכר קורבנות השואה שנורו ונפלו אל מותם בנהר הדנובה. מרגש, אך אין מה להישאר שם למעלה ממספר דקות. אפשר ללכת ברגל משם דרומה לכיוון גשר השלשלאות.

גשר השלשלאות – Széchenyi Lánchíd – הגשר העתיק והמרכזי של בודפשט, המחבר בין הצד של פשט לצד של בודה. ניתן ללכת מקצהו האחד לקצהו השני אך ההליכה היא במעבר צר יחסית. בסמוך לגשר בצד של פשט יש מספר ברים ובתי קפה. בשעות הערב מתקבצים באזור זוגות צעירים שפשוט יושבים על גדת הנהר עם בקבוק יין. הגשר מואר בלילה בתאורה יפה והמקום משרה אווירה רומנטית נעימה.

שייט בדנובה – אנחנו לקחנו את השייט של חברת לג'נדה שיוצא מרציף 7 והיה הכי קרוב לשעת השקיעה. עלות השייט – 3900 HUF לאדם והוא אורך כשעה ועשר דקות. המחיר כולל כוס שתייה קלה או אלכוהולית. מכיוון שזה היה השייט האחרון של אותו יום (לאחר מכן זה כבר שייט לילה שעולה קצת יותר) הסירה לא עצרה באי מרגרט, אבל במהלך היום ניתן לעצור באי ולעלות על הספינה הבאה שמגיעה. היתרון של חברת לג'נדה הוא שהשייט מלווה בוידאו ואוזניות עם הסברים בעברית. בדרך כלל במקומות כאלה זה קצת מאכזב כי התרגום מאוד גרוע ומתבסס על גוגל, אבל דווקא כאן ההסברים היו מקצועיים ובשפה גבוהה, אפילו קצת מליצית. נהנינו מאוד לשמוע את ההסברים לאורך השייט על נהר הדנובה בשעת השקיעה, כשכל האורות מתחילים להידלק והעיר עוברת מאור לחושך. רומנטי ומקסים! לא לפספס!

חופשה בבודפשט
חובה לעשות שייט בכל חופשה בבודפשט

בזיליקת סנט סטפן – St. Stephen Basilica – בזיליקה גדולה אשר מולה יש רחבה ענקית. האזור נראה אזור יותר יוקרתי של העיר ויש הרבה ברים ומסעדות מסביב לבזיליקה. הכנסייה עצמה יפה, נכנסנו פנימה כדי להתרשם (הכניסה חופשית). ניתן לעלות (בתשלום) 400 מדרגות עד לראש הבזיליקה כדי לחזות בנוף של העיר. מכיוון שאנחנו עצלנים והיה חם, החלטנו לוותר. יש במקום קונצרטים של עוגב ומוסיקה קלאסית בתשלום, אם אתם בעניין זה דווקא יכול להיות נחמד. אין מה לעשות שם יותר מחצי שעה, שווה לצלם מבחוץ, לעשות סיבוב בפנים ולהמשיך הלאה.כתובת: V. Szent István tér 33. אתר אינטרנט.

הגלגל הענק – Budapest Eye Látvány Óriáskerék – גלגל יחסית קטן אבל מאוד חביב. בשל החום הכבד החלטנו לא לכלוא את עצמנו בתוך בועה שקופה לפרק זמן ממושך, אבל אם אתם בחופשה בבודפשט עם ילדים זה בהחלט שווה. הפארק שבו נמצא הגלגל מאוד יפה ויש בו הרבה פינות נחמדות לשבת. ממש בסמוך לפארק יש שדרה קצרה של דוכני אוכל (foodtrucks) שם ראינו הרבה חבר'ה צעירים יושבים, אוכלים ונהנים מהשמש. מאחורי שדרת האוכל נמצא השלט המפורסם של בודפשט, שם אפשר להצטלם, ולידו בריכה קטנה שהקימו לכבוד אליפות העולם במקצועות הבריכה שהתקיימה שם. כתובת: Budapest, Erzsébet tér, 1051. כרטיס למבוגר עולה 2700 HUF ולילד 1500 HUF. שעות הפתיחה הן מ-10:00 בבוקר עד 00:00 בלילה (כדאי להתעדכן באתר).

חופשה בבודפשט
הגלגל הענק – מומלץ למתכננים חופשה בבודפשט עם ילדים

השוק המקורה -Nagy Vásárcsarnok– שוק מקורה גדול מאוד, אשר לא נמצא ממש במרכז, צריך לנסוע אליו נסיעה קצרה אבל זה ממש שווה את זה. בשוק יש שלוש קומות – בקומת הקרקע יש שוק אמיתי של תוצרת מקומית- בשרים, נקניקים, גבינות, ירקות, תבלינים, דגים ועוד ועוד. בקומה העליונה יש דוכני מזון ודוכני מזכרות לתיירים. בקומת המרתף יש עוד מרכולות ומעדניות. אנחנו לקחנו את ההמלצה של נהג המונית המקומי שלקח אותנו משדה התעופה והגענו מוקדם בבוקר לשוק, בסביבות 09:00. עלינו לקומה העליונה ואכלנו ארוחת בוקר באחת המסעדות (שהייתה מצוינת!) ואחר כך התחלנו להסתובב. בדיעבד, ההמלצה התבררה כנכונה כי לאט לאט השוק התמלא בהמוני מקומיים ותיירים עד שבשעה 11:00 כבר לא היה מקום לזוז. נוסיף לזה את החום ששרר בפנים כי המקום מקורה אך אינו ממוזג (במילים אחרות – חממה), ונקבל חוויה צפופה ולא נעימה. תגיעו מוקדם – זה משתלם. קנינו בשוק הרבה מתנות הביתה – תבלינים, נקניקים, שוקולדים ומה לא. חוויה יוצאת מן הכלל. בקרבת השוק ישנן כמה מסעדות ובתי קפה. כתובת: Vámház krt. 1-3 (אפשר להגיע בחשמלית מס' 2, יש תחנה ממש ליד השוק). השוק סגור ביום ראשון.

חופשה בבודפשט
השוק המקורה בבודפשט

בית הכנסת הגדול – Dohány utcai Zsinagóga – גם אם באתם לחופשה בבודפשט של סוף שבוע בלבד, וגם אם אתם פחות בקטע של ההיסטוריה היהודית, כדאי לכם לבקר בבית הכנסת הגדול. המבנה גדול ומרשים, הן מבחוץ והן מבפנים. מכיוון שהוא נבנה בידי אדריכל נוצרי, העיצוב מזכיר מאוד כנסיה. בחצר בית הכנסת יש את אנדרטת הערבה הבוכייה, אותה ניתן לראות גם מבחוץ מצדו האחורי של בית הכנסת (במידה ובחרתם שלא להיכנס). כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם: קודם כל, בית הכנסת סגור בשבת. הגיוני, אך כשאתם בחו"ל יש נטייה לשכוח זאת. שנית, הכניסה אליו היא בלבוש צנוע. יש שלטים ענקיים בכניסה שמורים על הלבוש המתאים – שרוולים המכסים את הכתפיים, מכנסיים ארוכים או שמלה ארוכה המכסה את הברכיים. היה יום מאוד חם ופז הגיעה בשמלה עם מחשוף, המשגיחה בכניסה לא אהבה את זה ודרשה ממנה להתכסות בפיסת נייר (בהמשך ראינו שהם מחלקים את זה לתיירות רבות). כדאי לבוא עם צעיף או עליונית על מנת להתכסות. בנוסף, חשוב להתאזר בסבלנות כי יש תורים ארוכים בכניסה. ככל שתגיעו יותר מוקדם תמנעו מעמידה בתורים. התורים ארוכים יותר ביום ראשון (רבים מהתיירים הפוקדים את המקום הם דווקא נוצרים וזהו יום החופשה שלהם). מחיר הכניסה לבית הכנסת יקר ביחס לאטרקציות אחרות בבודפשט – 4000 HUF לאדם. כרטיס הכניסה כולל סיור וכניסה למוזיאון. ישנם סיורים בעברית, בכניסה לצד הקופות תוכלו לראות פירוט של השעות בהם יוצאים הסיורים בשפות השונות. כתובת: Dohány u. 2. מידע נוסף ניתן למצוא כאן.

הרובע היהודי – בסמוך לבית הכנסת נמצא הרובע היהודי, שהוא אזור בילויי הלילה הפעיל של העיר. שם מרוכזים הברים השווים והמסעדות היותר מודרניות. ניתן למצוא חצרות שבהם יש דוכני אוכל רחוב ושווקי איכרים. נחמד להסתובב שם בשעות הערב והלילה כי הסצנה שם פעילה. במהלך היום אין מה לעשות שם, אלא אם אתם במסגרת סיור ברובע היהודי שיכול לתת לכם אינפורמציה על מה שאתם רואים.

נקודות ציון בבודה

הגעה מפשט לבודה – הדרך הפשוטה ביותר היא לקחת אוטובוס, קו 16 היוצא מתחנת גשר השלשלאות בצד של פשט ועולה במעלה הגבעה עד למרכז העניינים של בודה. הנסיעה אורכת כרבע שעה, תלוי בפקקים. דרך נוספת היא לחצות את הגשר ברגל ולעלות ברכבל שיוצא מכיכר אדם קלארק ועולה במעלה הגבעה. אנחנו בחרנו באוטובוס.

כנסיית מטיאש – Mátyás Templom – כשיורדים מהאוטובוס הולכים ימינה (לכיוון צפון) ושם נמצאות כנסיית מטיאש ומצודת הדייגים. הכנסייה מדהימה ביופייה, נראית כמו טפטופים של ארמון בחול. כשאנחנו היינו שם היא הייתה סגורה אבל נהנינו מאוד לשבת בצל על אחד הספסלים ופשוט להתבונן בכנסיה ובעוברים והשבים. ניתן למצוא באתר האינטרנט יותר פרטים לגבי שעות פתיחה ומחירי כניסה.

מצודת הדייגים – halaszbastya – את המצודה המפורסמת ניתן לראות בדרך כשהאוטובוס מטפס בדרכו במעלה הגבעה. ניתן להיכנס אליה בתשלום ולצלם את הנוף הנשקף ממנה. כשאנחנו היינו שם היה מאוד חם והמקום היה הומה בתיירים, אז החלטנו לצלם מהטרסה הנמוכה יותר ולא לשלם כסף על מנת לעלות לטרסה הגבוהה. הנוף מהטרסה הנמוכה היה שווה ביותר ולא הרגשנו שפספסנו משהו. רואים מהתצפית את כל האזור של פשט ואת הנהר – מומלץ להגיע ביום שבו הראות טובה.

ארמון המלך – Királyi palota – בצד השני של הגבעה, אם הולכים מתחנת האוטובוס שמאלה ולא ימינה, נמצא ארמון המלך. שם ניתן מדי שעה עגולה לראות את טקס החלפת המשמר. כמו כן, ניתן לרדת במדרגות אל חצר הארמון, שם משתקף נוף אל כיוון הצד של פשט. אנחנו לא נכנסנו לארמון עצמו אבל יש בו סיורים. אפשר למצוא מידע נוסף כאן.

חופשה בבודפשט – מסעדות מומלצות

Baraka – מסעדה בבעלות של אישה ישראלית ובעלה האמריקאי. By Far המסעדה הכי טובה שאכלנו בה בבודפשט ואחת מהטובות בכל טיולנו בעולם. המנות מעוצבות באופן מרהיב וטעימות בצורה יוצאת מן הכלל. האווירה מושלמת. מסעדה מודרנית, יוקרתית שלא נופלת ממסעדות עם כוכב מישלן (אולי יום אחד הם יגלו אותה). ממוקמת במרכז, קרוב מאוד לגשר השלשלאות בצד של פשט. מומלץ להזמין מקום. אנחנו הגענו לשם במקרה וביררנו אם יש שולחן פנוי. למזלנו היה אחד שהיה פנוי לשעה וחצי בלבד – חוויה של שלמות, לא פחות. אם אתם חוגגים משהו, או פשוט בעניין של אוכל ברמה גבוהה, אל תפספסו את המסעדה הזאת.
כתובת: Dorottya u. 6, אתר.

חופשה בבודפשט
מסעדת Baraka – ברמה של כוכב מישלן

Dionysos Taverna – מסעדה יוונית מהממת בקרבת השוק המקורה על גדת הנהר. בכניסה ישנו מקרר קטן בו תוכלו לראות את מיטב הדגים ופירות הים שיוגשו לכם לאחר מכן על הצלחת. המנות גדולות, האוכל היה טרי וטעים מאוד והשירות היה אדיב ונהדר (לא טריוויאלי בבודפשט). המסעדה מעוצבת כמו מסעדה יוונית אותנטית, עם מזרקה במרכזה, דבר המעצים את החוויה. מומלץ בחום.
כתובת: V. Belgrád rakpart 16, אתר.

חופשה בבודפשט
דגים מטוגנים במסעדת דיוניסוס

Anna Café – בית קפה שנמצא בצנטרום של הפיילה – במרכז רחוב ואצי אוצה המרכזי והתוסס. אבל בניגוד להמוניות שמשתמעת מכך, מדובר בבית קפה חמוד להפליא, עם שירות מצוין, אוכל קליל וטעים ובעיקר – מיצים, שייקים וקפה קר שהיו מאוד מרעננים בחום הקופח. ישבנו שם פעמיים ונהנינו מאוד לשתות משהו קר ולהתבונן בעוברים והשבים על הרחוב הראשי וההומה. חוויה מרעננת במחירים לא מאוד יקרים.
כתובת: Váci u. 5, אתר.

חופשה בבודפשט
קפה אנה במרכז שדרות ואצי אוצה

Ruszwurm – בית קפה קטן, כמעט לא מזהים אותו, שנמצא בצד של בודה מאוד קרוב לכנסיית סנט מטיאש. הישיבה בחוץ ויש מעט מאוד שולחנות. בפנים יש ויטרינה קטנה עם עוגות וטופינים אבל זה לא מעניין אף אחד כי כולם כולל כולם באים לשם כדי לאכול דבר אחד – עוגת הקרמשניט הכי טובה שאי פעם תטעמו בחייכם (חוץ מזאת שפז מכינה, כמובן). אנחנו עדיין חולמים על הקרמשניט המופלאה הזאת, ורק בשבילה שווה לחזור לבודפשט.
כתובת: Szentháromság u. 7, אתר.

חופשה בבודפשט
הקרמשניט המושלמת

מסעדות לא מומלצות בבודפשט

For Sale – כמעט בכל בלוג או פוסט בפייסבוק קראנו המלצות על המסעדה הזאת. לאחר שאכלנו שם נוכל לומר בוודאות שהיא הייתה מאכזבת. העיצוב משוגע ונחמד לזרוק קליפות בוטנים על הרצפה, אבל המסעדה מרגישה מלוכלכת ומעופשת. מיזוג האוויר לא החזיק מעמד והיה שם חם מאוד וצפוף. האזור של האוכל נמצא בקומה השנייה (למטה יש בר) ויש בו מעט מאוד מקומות כך שכולם יושבים בצפיפות נוראית. על השולחן לא היה מקום לכלום כי הונחה עליו תיבה מלאה בבוטנים ונר דולק (שתרם גם הוא לחום והמחנק בפנים). הגולש היה טעים אבל לא עפנו. בקיצור – אל תקשיבו לכולם ותוותרו.

Jamie's Italian Budapest – הגענו עם הר של ציפיות למסעדה של השף המפורסם ג'יימי אוליבר, רק כדי לגלות מסעדה סתמית, אוכל יקר ולא טעים ושירות מתחת לכל ביקורת. לגמרי אוברייטד. עדיף לצפות בו בטלוויזיה ולוותר על המסעדה.

שיתוף:

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *